Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit Alttarilla Official 2019

Vierailija
30.08.2019 |

Mitä mieltä osallistujista? Juoruja?

Kommentit (7445)

Vierailija
6841/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heidi puhui kahvipöydässä epämääräisestä syylisyyden tunteesta.

Isä totesi siihen, että ei sinussa Heidi ole mitään syytä eikä vikaa!

Peukku ylös, jos tuo lause oli hyvä ja kehittävä tässä tapauksessa.

Peukku alas, jos tuo lause oli huono ja estää kehittymästä.

Menkää vanhemmat itseenne ja miettikää mitä itse sanoisitte vastaavassa tilanteessa pettyneelle aikuiselle tyttärelle? Ei ole varmaan helppoa sanoa, että sinussa on paljon vikaa ja kuuntele mitä sanon ja neuvon.

Ei kukaan vanhempi taida noin toimia. Yleensä kannustetaan ja tsempataan ja sanotaan ei sinussa ole vikaa ja kun oikea löytyy kohdalle se on siinä.

Olen sivusta kuullut erään isän suhtautumista tyttärensä " valintoihin" mm parisuhteessa ja olisi ollut arvostelun sijaa mutta arvatkaa onko isä kertaakaan sanonut sen suuntaista.

Kertokaa te vanhemmat joilla on ollut huomauttamista aikuisten lapsienne käytökseen parisuhteissa miten olette asian hoitaneet?  Haluan minäkin kuulla?

Kiitos etukäteen. Kai täällä on sen ikäisiä ihmsiä joilla on aikuisia lapsia?

Varmaan yleisenä periaatteena jokainen ymmärtää, ettei siinä tarvitse olla mustavalkoinen. Omaa lasta ei tarvitse kasvattaa kuin hän olisi täydellinen ja virheetön, eikä toisaalta jatkuvasti arvostella tämän ihmissuhdekuvioita. On mahdollista ihan rakastavasti ja rakentavasti keskustella lapsensakin kanssa elämästä, että oletkos miettinyt omaa osuuttasi asioihin ja niin edelleen.

Vierailija
6842/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun kaikki jaksot on nähty ja loppuhaastattelutkin, niin kiinnostaisi kyllä tietää, että kuka se oli joka ekan ja tokan jakson tietämille vuoti tänne jo paljastukset juhannusriidasta ja siitä että Heidi heivaa Oskarin juhannuksen jälkeen pois. Ja kuka täällä on haukkunut Oskaria niin kovin, tietäen Oskarista sellaisia yksityiskohtia, joita katsoja ei voi tietää vaan vain tuttu ihminen voi tietää.

...ja kuka on netti-, some- ja kännyriippuvainen...

Kyllä se sinä olet, 33v netissä asuja, ihmisten arvostelija ja haukkuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6843/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhumaton, keskustelematon mies. Suomalainen mies. Jos siihen liittyy vielä mitään muuta, ei voi odottaa suhteelle pitkää kestoa.

Olihan tämän vuoden ohjelmassa kaksi puhevaakin miestä, Olli ja Ville. Heille peukutusta.

Vierailija
6844/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhumaton, keskustelematon mies. Suomalainen mies. Jos siihen liittyy vielä mitään muuta, ei voi odottaa suhteelle pitkää kestoa.

Olihan tämän vuoden ohjelmassa kaksi puhevaakin miestä, Olli ja Ville. Heille peukutusta.

Heh, kuvittelepa Olli-parkaa Heidin pyörityksessä. Katjakin sai herkän kaverin aika puihin nuivalla suhtautumisellaan, mitähän olisi tapahtunut tämän ruutitynnyrin kanssa..

Vierailija
6845/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäin miettimään sitä Heidin loppuhaastattelua. Kun sanoi, että ei ole koskaan elämässä ollut niin vihainen kuin kesällä Oskarille. Eli 40-vuotisen elämänsä aikana ei ole koskaan ollut niin vihainen kuin nyt oli ihmiselle, jonka oli tuntenut vasta pari viikkoa. Selittäkää minulle miten sellainen on mahdollista. Miten joku, jonka on tuntenut vasta pari viikkoa voi herättää niin suuren vihan ja raivon, että ei koskaan elämässä ennen. 

Heidi odotti ohjelmalta jotain George Clooneyn näköistä huumorimiestä joka "jakaa" Hedin Mojitoämpäreidn kittaamiset, naamaglitterit ja festaririekkumiset.  Heidille koko jutussa oli tärkeintä häät, julkisuus ja minäminäminä. Sitten kun Oskari ei sellainen ollut, niin se onkin hänen vikansa.  Näin Heidi purkaa turhautumisensa mieheen joka ei täyttänytkään hänen prinsessaunelmiaan.

Lienee selvää ettei Heidi kertonut mojitoämpäri-, glitter- tai yksisarvismieltymyksistään hakuprosessissa. Eikä hän varmasti avannut sitä todellista syytä siihen, ettei hän ole koskaan asunut saman katon alla kenenkään kanssa. Ja ihan varmaa on, ettei hän kertonut, eikä ehkä olisi tullutkaan kertoa, että hän on ns. vanha piika. Tämä pisti koko formaatin vinoon, mutta se ei silti tarkoita, etteikö Heidi olisi viehättävä ja seksikäs. Mielestäni hän on sitä. Olen Heidin ikäinen mies, sporttinen, menevä ja pidän itsekin glitteristä sopivassa määrin omassa naamassani. Olisin kyllä aidosti kiinnostunut tuosta käkättävästä mojitoämpäri-ihmisestä. Mielelläni vaeltelisin hänen kanssaan pitkin festarialueita askelmittaria tarkkaillen ja aina välillä piipahtaisin vaikkapa kuokkimassa toisten teltoissa samalla naida napsautellen. Enkä pane pahakseni niitä vihreitä peililinssejäkään.

Heidiä voisi puikottaa kerran, ehkä se voisi olla vakipanokin, mutta ei missään tapauksessa elämänkumppani.

Jep, pieninä annoksina voisi olla joskus kivaa.

Vierailija
6846/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuli sellainen olo, että sen Heidin kaverit on jotenkin häirinneet tota niiden juttua ja Heidin ajatuksia, kun puhui jo sillon, että kuuli siellä mökillä kavereiltaan sen napakymppiasian ja kertoi sen jotenkin ylidramaattisesti ihan kun olisi kuullut jotakin ihan hirveää.

Tuollaiset ihmiset joiden elämän täyttävät kaverisuhteet ja festareilla riekkuminen kesäaikaan tapaavat olla sellaisia joille se kaveruus on elämän tärkein asia.

Sellaisen naisen uusi miessuhde koetaan uhaksi kaveripiirille, mies otetaan välittömästi tarkkailuun, häntä analysoidaan, pienetkin yksityiskohdat jotka saattaisivat olla millään tavoin negatiivisia paisutetaan kuin ilmapallo.

Heidin kaveripiiri on juuri tällainen, siksi Heidi otti Napakympin niin vakavasti, hän elää jossain pintaelämässä jossa joku Napakymppi on valtavan suuri asia ja sitähän se olisi ollutkin. Hänelle.

Ja naisen kengät. Pinkki tupsu.  Kymmenvuotiaat pitävät sellaisia.

Kyllä ihminen saa olla pukeutumisessaan omanlainen " persoona" vaikka elämänsä loppuun vs Aira Samulin.

Ei siihen pidä sivullisten puuttua eikä se kuulu sivullisille.

Itse näen asian positiivisena ja sen, että uskalletaan pysyä uskollisena tyylilleen.

Juurikin noin. Pitää olla tilaa ja suvaitsevaisuutta antaa ihmisten olla omia persooniaan pukeutumisen ja meikinkin suhteen.

Itse olen vanhetessa katsonut monet kerrat ihaillen heitä, jotka ovat pysyneet uskollisina omalle tyylilleen.  Ja yritän itsekin pysyä, enkä välitä siitä että joidenkin mielestä pitäisi suunnilleemn sitoa kirkkohuivi päähän ja alkaa laittaa mustia ja harmaita vaatteita kun ikääkin on yli 70v. Ihanaa, kun on persoonallisia tyylilleen uskollisia naisia ja miehiäkin.

Mikä ihmeen meriitti on olla ”tyylilleen uskollinen”? Heidin tyylikin vaihteli aika paljon, oliko hän siis joinain päivinä tyylilleen uskoton?

Vierailija
6847/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä helv... te tätä enää jauhatte!!!? Tää case on ohitettu jo ajat sitten. Se eilinen oli nauhoitus!! Ohi on!!

Ilmoittautuminen seuraavaan ohjelmaan on alkanut. Tätä jaksoa ei enää kannata jauhaa!! Piste.

Aivan oikein. Ja mitä mieltä on jauhaa asioista mistä on nähty pieni " siivu" . Parit ovat olleet yhdessä jopa 24/7 parhaimmillaan ja ohjelma / filmaukset leikattu katsojille ja katsojat näkevä vain kunkin parin elämää 10- 15 minuuttia kerrallaan.

Ei kannata jauhaa enää. Olen samaa mieltä.

Vierailija
6848/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keittiöpsykologina arvioisin, että Heidillä saattaa olla ns. takertuva kiintymyssuhde. Heille on tavallista ajoittainen hysteerinen käytös ja liioiteltu tarve tulla huomioiduksi eri tavoin. Heille pitäisi jatkuvasti olla vakuuttelemassa, että rakastan rakastan.

Hauska homma sikäli, että lähes joka kaudella sarjassa on joku nainen, jonka käytös saa katsojan pään pyörälle. Sen sijaan miesten suhteen sama ei päde, vaikka sekopäitä lienee miehissä vähintäänkin saman verran. Jotenkin sarjaan valikoituu varmaan siis vain naispuoleisia sekopäitä.

Se yksi Mikko, en nyt muista miltä kaudelta, oli poikkeus. 

Vierailija
6849/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä helv... te tätä enää jauhatte!!!? Tää case on ohitettu jo ajat sitten. Se eilinen oli nauhoitus!! Ohi on!!

Ilmoittautuminen seuraavaan ohjelmaan on alkanut. Tätä jaksoa ei enää kannata jauhaa!! Piste.

Aivan oikein. Ja mitä mieltä on jauhaa asioista mistä on nähty pieni " siivu" . Parit ovat olleet yhdessä jopa 24/7 parhaimmillaan ja ohjelma / filmaukset leikattu katsojille ja katsojat näkevä vain kunkin parin elämää 10- 15 minuuttia kerrallaan.

Ei kannata jauhaa enää. Olen samaa mieltä.

Tänne tulitte kuitenkin lukemaan uusimmat postaukset?:) Ei kannata käydä ketjuissa josta ei itse halua enää jauhaa/kuulla yhtään mitään. Kyllä tää ketju kohta kuolee ilman että joku käy paasaamassa siitä et ohi on. No daaa. Ohi on shöy ja kahdet parisuhteet. Mikä ärsyttää jos joku vielä asiasta viikon juttelee?:D

Vierailija
6850/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän se Heidin ja Oskarin juttu siihen Napakymppiin päätynyt, Heidihän sanoi tuossa ettei ollut henkistä ja fyysistä kemiaa. Napis varmaan vaan katkaisi sen kamelin selän.

Höpsis. Pakko kai Heidin oli keksiä jotain vikaa oskarista ja syy miksi muka olisi itsekin lopettanut tuohon. Selväähän on että se odotti ensin Oskarin vastauksen ja oli pettynyt kun Oskari oli saanut tarpeekseen.

Oskaria pyydettiin vastaamaan ensin, mutta hän yritti siirtää vuoron Heidille, joka ymmärsi kieltäytyä. Odotti tai ei, mutta vuoro annettiin Oskarille, joten silloin sillä ei ole merkitystä mitä he kumpikin odotti. Oskari tosin todistettavasti olisi halunnut Heidin puhuvan ensin, mutta missä on todisteet, että Heidi olisi kieltäytynyt, jos vuoro olisi annettu hänelle? Se on selvää ettei kumpikaan halunnut olla ensimmäinen puhuja.

MInä tulkitsin tuon Oskarin vuoron siirto ehdotuksen hänen käyttäytymistyylikseen. On klipeissä aukonut Heidille ovia, ohjannut häntä menemään edellä, antanut myös terapiasessioissa Heidille ensimmäisen puheenvuoron. Opittu käyttäytymismalli, herrasmiesten kuuluu tehdä niin. Kun vuoro on tullut hänelle, hän on vastannut, en nytkään oleta hänen epäröineen oikeasti päätöstään.

Minä tulkitsi juuri niinkuin hän sanoi, aloittakoon Heidi. Hän ei kunnioittanut edes pyytäjää, joka häntä pyysi aloittamaan ja teki niinkuin halusi, siirtämällä pallon seuraavalle, eli Heidille, joka ei sitä halunnut. Jos Heidi olisi halunnut aloittaa, hän olisi voinut sanoa sen.

Siinä ei ollut mitään positiivista Oskarin puolelta, vaan vastuun pakoilua.

Kovin agressiivinen näkökanta. Oskari on koko ohjelman ajan ottanut Heidin huomioon, jopa vähän vanhanaikaisella tavalla. Harvoin enää miehet ovia aukovat. Minut on myös opetettu, että on kohteliasta antaa toiselle vuoro, itse ei tarvitse olla suuna päänä. Sikäli outoa, että Heidi kieltäytyi. Esimerkiksi terapiatapaamisissa hän ei antanut Oskarille suunvuoroa, kun piti paperista vielä katsoa että mitä kaikkea kamalaa Oskari taas on tehnyt. 

Ymmärrät kai, että tuossa tilanteessa se, että puhui ensimmäisenä ei ollut etuoikeus vaan pikemmin huono asia? Toisena tuleva sai sen edun, että tiesi mitä edellä puhunut oli sanonut ja pystyi mukauttamaan puheensa siihen. Heidille annettiin se etu, joten miksi ihmeessä hänen olisi pitänyt tai kannattanut luopua siitä? Mutta Oskari yritti saada sen edun itselleen.

Ei Oskari halunnut aloittaa ja siksi hän tarjosi vuoroaan Heidille. Ei siksi, että hän halusi olla kiltti, koska siinä tilanteessa kiltteys ei ollut puhua toisena.

Vierailija
6851/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan tullut ajatelleeksi, että Oskaria saattoi hävettää Napakymppiin osallistuminen ja siksi ei halunnut sitä uudelle kumppanille kertoa?

Enkä tarkoita, että tuossa olisi mitään pahaa, päinvastoin.

Vierailija
6852/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohjelma on kyllä loistava katsaus ja kattaus erilaisiin ihmistyyppeihin. Toivottavasti osallistujat osaavat katsoa sarjan läpi halulla oppia itsestä.

Ja tekee meille kaikille muillekin hyvää peilata omaa olemistaan ja käytöstä.

On tietysti ihmistyyppejä, jotka eivät kykene, pysty, osaa, opi milloinkaan peilaamisen taitoa, ja niillä ihmissuhteet ja eritoten parisuhteet ovat läpi elämän yhtä myrskyisä ja lyhytkestoisia. Surullista omalla tavallaan, mutta kaipa sitä tyyppiä suojaa se vankka usko siihen, ettei itsessä ole vikaa. Eteenpäin vaan samalla kaavalla ja vihan "voimaannuttamana". Karhunpalvelus jos läheiset vielä komppaa.

Pitääkö tämä nyt sitten kuitenkaan paikkaansa Heidin kohdalla. Hänellä vaikuttaa olevan hyvät suhteet vanhempiin, mummon ja ystäviin. Paremmat kuin monella muulla, jos rehellisiä ollaan. Mutta aina vaan katsotaan jotain miessuhteita, vaikka elämässä on paljon muitakin ihmisissuhteita, ja niissä olevat ihmiset haukutaan milloin komppaajiksi tai joksikin muuksi myötäilijäksi.

Ehkä onnistuneet parisuhteet ovat juuri sitä, että olet löytänyt myötäilijän ja osaat olla sitä myös itse? Koska kaikillahan meillä on virheemme.

Mummokin lähinnä vittuili Heidille, kun löysi Oskarin kanssa yhteisen sävelen.

Vittuili?

Sun tarttis nyt selvittää pikimmiten itsellesi, mitä tuokin sana tarkoittaa.

Heidin mummo vaikutti niin mukavalta muorilta, että tuskin on elämässään uittullut kenellekään.

Vierailija
6853/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuli sellainen olo, että sen Heidin kaverit on jotenkin häirinneet tota niiden juttua ja Heidin ajatuksia, kun puhui jo sillon, että kuuli siellä mökillä kavereiltaan sen napakymppiasian ja kertoi sen jotenkin ylidramaattisesti ihan kun olisi kuullut jotakin ihan hirveää.

Tuollaiset ihmiset joiden elämän täyttävät kaverisuhteet ja festareilla riekkuminen kesäaikaan tapaavat olla sellaisia joille se kaveruus on elämän tärkein asia.

Sellaisen naisen uusi miessuhde koetaan uhaksi kaveripiirille, mies otetaan välittömästi tarkkailuun, häntä analysoidaan, pienetkin yksityiskohdat jotka saattaisivat olla millään tavoin negatiivisia paisutetaan kuin ilmapallo.

Heidin kaveripiiri on juuri tällainen, siksi Heidi otti Napakympin niin vakavasti, hän elää jossain pintaelämässä jossa joku Napakymppi on valtavan suuri asia ja sitähän se olisi ollutkin. Hänelle.

Kyllä ihminen saa olla pukeutumisessaan omanlainen " persoona" vaikka elämänsä loppuun vs Aira Samulin.

Itse näen asian positiivisena ja sen, että uskalletaan pysyä uskollisena tyylilleen.

Juurikin noin. Pitää olla tilaa ja suvaitsevaisuutta antaa ihmisten olla omia persooniaan pukeutumisen ja meikinkin suhteen.

Itse olen vanhetessa katsonut monet kerrat ihaillen heitä, jotka ovat pysyneet uskollisina omalle tyylilleen.  Ja yritän itsekin pysyä, enkä välitä siitä että joidenkin mielestä pitäisi suunnilleemn sitoa kirkkohuivi päähän ja alkaa laittaa mustia ja harmaita vaatteita kun ikääkin on yli 70v. Ihanaa, kun on persoonallisia tyylilleen uskollisia naisia ja miehiäkin.

Mikä ihmeen meriitti on olla ”tyylilleen uskollinen”? Heidin tyylikin vaihteli aika paljon, oliko hän siis joinain päivinä tyylilleen uskoton?

Mikä meriitti se on, että pystyy hyväksymään ainoastaan ne vaatteet muilla, joita itse voisi kuvitella laittavansa päälle?

Toiset alkavat pukeutumaan määrätyllä tavalla, koska sinunlaiset ihmiset painostavat heidät siihen. Alkujaan he tiesivät mistä tykkäsivät. Ehkä tennareista, huppareista ja kimalteesta.

Sitten ahdasmieliset tyylipoliisit painostivat ja haukkuivat ja niin hekin siirtyivät samoihin vaatteisiin kuin 80% muistakin ihmisistä heidän ikäluokassaan ja heidän tyylistään tuli se jonkun muun oikeana pitämä tyyli.

Vierailija
6854/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyyli se on tyylittömyyskin. Teinari- ja pissistyyli näyttivät olevan Heidin ominta tyyliä. Viimeisessä jaksossa vielä samanlainen Addun-huppari päällä kun mun teinareilla. Ihmiset viestittävät pukeutumisella paljon ja tästä tyylistä kyllä näki, että kepeä teini-ikä on sitä mitä tavoitellaan. 

Miksiköhän? Koska keski-ikä alkaa olla kirosana. Keski- ikäisenä et voi voittaa. Joko olet mummo tai nolo. Valikoi itse.

Vierailija
6855/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, asiallisia kommentteja poistuu, kun sanotaan ettei Heidin ystävät olekaan ehkä niin naisen tukena kuin ystävien olettaisi... todellakin olisi kriisin myötä pitänyt kääntyä asiantuntijoiden eikä näiden läheisten puoleen. Näin on varmaan käynyt aina kun Heidin suhteessa on tullut riitaa ja on kysytty ystäviltä, jotka käskee jättämään sian sen sijaan, että selvittäisi riidan aikuisten tavoin.

Vierailija
6856/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan tullut ajatelleeksi, että Oskaria saattoi hävettää Napakymppiin osallistuminen ja siksi ei halunnut sitä uudelle kumppanille kertoa?

Enkä tarkoita, että tuossa olisi mitään pahaa, päinvastoin.

Minusta Napakymppiin osallistuminen on kyllä turn-off. Sama jos Heidi tai Ville olisi sanonut osallistuneensa ko. hömppäohjelmaan. Miinuspisteitä siitä olisi ropissut ja maku mennyt. Vielä pahempi olisi joku Temptation Island tms., mutta ne ovatkin nuoremmille. Oskarin kandee seuraavaksi hakeutua Maajussittarelle sulhanen - ohjelmaan.

Vierailija
6857/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, asiallisia kommentteja poistuu, kun sanotaan ettei Heidin ystävät olekaan ehkä niin naisen tukena kuin ystävien olettaisi... todellakin olisi kriisin myötä pitänyt kääntyä asiantuntijoiden eikä näiden läheisten puoleen. Näin on varmaan käynyt aina kun Heidin suhteessa on tullut riitaa ja on kysytty ystäviltä, jotka käskee jättämään sian sen sijaan, että selvittäisi riidan aikuisten tavoin.

Heidin ystävät tekivät suuren palveluksen Heidille. Oskarin tyyppisiä miehiä on Suomi täynnä. Seksikkyys täysi nolla ja puhetaidot olemattomia.

Katkeraa kalkkia. Jos ihmiset eivät yksinkertaisesti ole yhteensopivia, niin eihän silloin ole aihetta vihoitella ja katkeroitua vaan voidaan käyttäytyä kuin aikuiset, asialliset ihmiset eikä tällä tavalla lapsellisesti keskustelupalstalla. Jos sen sijaan yritetään pilkkaamalla saada se toinen näyttämään huonolta, niin epäonnistutaan kyllä ja pahasti.

Vierailija
6858/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilinen oli nauhoitus jonka me nähtiin eilen. Miten sulla, jos parisuhde loppuu niin ajattelet että ohi on ja unohdat ja jatkat seuraavaan sen enempää ajattelematta? Kyllä tän ohjelman kiinnostus tulee parisuhteista ja oikeista ihmisistä, voi peilata omaa parisuhdetta tai historiaa näkemäänsä vasten, oppia asiantuntijoiden kommenteista.

Mitä opitte? Minä aion olla varovainen etten sorru liikaan "insinöörimäisyyteen" suhteessa mieheeni joka on herkempi ja sosiaalisesti taitavampi. Joskus varsinkin töistä tullessa jää tuo kriittinen ja suora ajattelu päälle, en tarpeeksi muista miettiä miltä kommentit kuulostaa kotioloissa. Ja yritän ottaa oppia Anniinan ja Villen asenteesta, arvosta toista äläkä puutu pikkuseikkoihin, anna toisen olla oma ihana itsensä.

Vierailija
6859/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa nyt jo. Ohjelma meni ja nyt osallistujat saavat jatkaa elämäänsä ja suokaamme se heille.

Vierailija
6860/7445 |
06.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäin miettimään sitä Heidin loppuhaastattelua. Kun sanoi, että ei ole koskaan elämässä ollut niin vihainen kuin kesällä Oskarille. Eli 40-vuotisen elämänsä aikana ei ole koskaan ollut niin vihainen kuin nyt oli ihmiselle, jonka oli tuntenut vasta pari viikkoa. Selittäkää minulle miten sellainen on mahdollista. Miten joku, jonka on tuntenut vasta pari viikkoa voi herättää niin suuren vihan ja raivon, että ei koskaan elämässä ennen. 

Heidi oli lapsellisuuksissaan ja prinsessaunelmissaan ladannut niin suuret odotukset ohjelmalle, että sitten kun kaikki ei mennytkään hänen kuvitelmiensa mukaan, kehiin astuikin pettymys, ärsyyntyminen ja viha. Vihan tunnettahan voi kasvattaa ja kasvattaa, jos jotenkin näkee sen oikeutetuksi tunteeksi. Kyllähän nuo Heidin kommentit ”en pysty sanomaan hänen nimeäänkään”, ”en halua nähdä hänen naamaansa” kertovat syvästä vihasta, aika harva niin sanoo muiden ihmisten kuullen, vielä tyhmempää niitä on laukoa televisiossa.