Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miinus korot

Vierailija
30.08.2019 |

Kun korko on vaikka +5%, niin joudut maksamaan, ja kun korko on -5% niin joudut taas maksamaan.. Mikä tää logiikka tässä oikein on? Eikö pankin pitäisi maksaa sulle siitä että olet lainaa ottanut jos korot miinuksella? Tai sitten se vähenisi lainan määrästä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienissä talletuksissa talletuskorko on automaattisesti miinusmerkkinen. Mikäli siis pankin koko hinnasto otetaan huomioon...

Vierailija
2/5 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankit on liikelaitoksia ja ne saavat tarjota asiakkaille juuri sellaisa laioja kuin haluavat. (Tämä siis yleistäen).

Suurimissa osissa (lue kaikissa) kuluttajille myönnettyjä lainoja on ehto, että korko ei saa olla negatiivinen.

Jos kilpailu todella kiristyy, niin pankit joutuvat tarjoamaan lainoja negatiivisella korolla. Mutta epäilen, että ne eivät mene tuollaiseen toimintaan mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minulle tuo asia tehtiin hyvin selväksi, kun lainaa nostin, joten en näe asiassa ongelmia.

Vierailija
4/5 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei koske lainaa mut mun tilin sopparissa lukee Talletuskorko 0,00%, eli ei pitäisi olla mahdollista alkaa laskuttamaan rahoista ilman sopparin uudelleen tekoa.

Vierailija
5/5 |
30.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusissa lainoissa on ehto, että miinusmerkkinen viitekorko on vähintään nolla, eli joudut maksamaan lainamarginaalin verran. Vanhemmissa lainoissa miinusmerkkinen korko kaventaa marginaalia. Sitä en osaa sanoa rupeaako pankki maksamaan minulle, jos korko laskee alle marginaalin, vielä näin ei ole käynyt.