BIG Brother 2019 Official
No niin, aloitellaas odottaminen, tällä viikolla jysähtää! Mitä odotatte uudelta BB:ltä?
Kommentit (90773)
Miten nuo saavat vieläkin nukkua?
Vierailija kirjoitti:
Ihan hirveetä tuo Villen kiusaaminen talossa. Pitäiskö tuotannon puuttua siihen? Eilinen kooste oli aivan järkyttävä. Siitä tuli tosi paha oli kun katsoi. Miten Krisu voi elää itsensä kanssa? Ei mitään häpeää, ei mitään nöyryyttä...
Eniten ihmettelen että miten on voinut elää elämänsä, että tuohon ikään mennessä ei ole tullut ihmiselle minkäänlaista kykyä itsekritiikkiin? Vai inhoaako itseään niin paljon, että jos vähänkin uskaltaa kritisoida itseään, korttitalo kaatuu?
Ja miten kukaan talossa ei sano mitään Krisulle? No, Tarina yritti ja Krisu järjesti hänet häätöön ja ulos talosta. Oli fiksu nainen ja näki kylllä Krisun läpi, vaikkei itsekään tokikaan ollut täydellinen, ja Krisu taas käytti Tarinan heikkouksia hyväkseen, jotta sai häädön talosta.
Tämä on niin totta joka sana! Minä myös ihmettelen, että Krisu saa kiusata Villeä näköjään ihan loputtomiin. Miksi muut asukkaat vain hörähtelevät ja myöntelevät. Ville on onneksi hyvin tasapainoinen ja kovahermoinen, jonka ansiosta kestää tuon kaiken. Kuitenkin minusta tuotannon pitäisi tuohon puuttua, jo ihan esimerkkinä sille, että henkiselle kiusaamiselle yleisestikin olisi oltava nollatoleranssi ihan samallalailla kuin fyysiselle.
Kaikki valittaa kun Ville tuputtaa uskoaan ja arvojaan. Mitäs Krisu tekee? Vaahtoaa kokoajan omista arvoistaan. Miten tekis kaljaa mieli ja muuta. Krisu suuttuu kun Ville moralisoi juomista. Voi kuulkaa jos minä olisin joutunut olemaan kännisen krisun kanssa autossa en todella olisi ollut yhtä kiltti kuin Ville ja muut oli. Krisu saisi kunnolla kunnon kettuilua känneistään. Aikuinen ei käyttäydy noin ja jos käyttäytyy myöntää sen eikä kohauta olkiaan että mä oon vaan tämmönen. Krisu oli aiemmin suosikkini. Nyt inhoan. Ei ansaitse voittoa, joisi ne rahat ja örveltäisi. Ihmettelen muitten kritiikkiä kun Ville siivoaa. Sekin otetaan nurinkurin vastaan. Jopa Anu kritisoi Villen siivoamista. Toivon että Ville ja kevin on finaalissa ja kevin voittaa. Siinä kaksi jotka ansaisevat voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekeeköhän Ville tuolla karhunpalvelusta kristinuskolle?
Mun silmissä on nostanut kyllä kristinuskon tai ainakin omia pisteitään, mitä kauemmin kautta olen katsellut. Alussa vaikutti hihhulilta ja pikkuisen oudolta, mutta rauhallisesti jaksaa vaan sietää kaiken ja pitää huolta nuorista asukkaista ja talosta.
Kummallinen oletus viinan kanssa läträäjillä, että talossa pitäisi kännissä saada riekkua ilman rajoja, eipä sellainen onnistu muuallakaan, aina joku asettaa rajat. Ja kun vaan sanoo että olin kännissä, en muista, saa muka sillä anteeksi ihan mitä vain. Oikeasti ihmiset?? Sekö teistä on palkitsemisen arvoista tai viihdyttävää??
Alkaa tulla vaikutelma ettei BB:tä katso kuin työttömät alkoholistit jotka pikavipeillään äänestävät Krisua. Tosin ei ohjelmassa kellniin että Bb talo ja niin ekään piiruakaan fiksummalle ole enää mitään sisältöä ollut aikoihin.
Toivottavasti Ville tai Kevin voittaa, kukaan muu noista ei sitä ansaitse.
En oo vakuuttunut Villestä. Olen hyvin kriittinen. Ristiriidassa käytös ja usko. Onko sitten niin BB talo ja kilpailu 30 000
No ei kai uskovaisetkaan ole täydellisiä. Ihme olettamus sekin. Talossa myös.
Kyllä Suomessa vallalla kiusaamisen kulttuuri. Ihmiset ei edes tajua kiusaavansa. Sitten suuna päänä ollaan kiusaamista vastaan ja kiusataan itse. Sitä tekee niin korkeasti koulutetut,jopa opettajat, joilla on asiasta tietoa, kuin alimman tason työntekijät- aivan kaikki.
Tämä bb on hyvä havainnollistaja miten kiusaaminen toimii ryhmäilmiönä. Krisulla ja Kimmolla menee hermo Villeen. Sen sijaan, että antaisivat olla ja ottaisivat etäisyyttä jauhavat paskaa seläntakana. Muut lampaat, Helmeri ja Anu menevät mukaan.
Mitä tahansa Ville sanoo- idioottia tai viisasta- sillä ei väliä, kaikkea dissataan. Mielestäni limu jutussa hän oli harmissaan Kimmon puolesta, kun sai vain limun. Se käännettiin häntä vastaan.
Kevin koittaa ajatella omilla aivoilla ja puuttuu rohkeasti väärään käytökseen henkilöön katsomatta hyvin usein. Puuttui Levin auto reissulla Krisun provosointiin. Toki hänkin välillä erehtyy, kun paskan jauhantaa on välillä liian helppo mennä mukaan, kun uskoo mitä toinen sanoo. Pitäisi olla 100% valppaana koko ajan ja kukaan ei siihen yksin pysty.
Miten olisi, jos henkilöön katsomatta alettaisiin puuttua kiusaavaan käytökseen? Kiusaaminen on väärin, oli toisen mielipiteet samoja tai erilaisia, kuin itsellä
Perus kunnioitus toisia kohtaan puuttuu tässä maassa, samoin empatia.
Onneksi bb, pääsee näkemään ilmiön ja sen miten monia se koskettaa ja miten helppoa ja huomaamatonta siihen on mennä mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vehviläisellä meni studiossa herne kurkkuun kun Jukka sanoi Krisun olevan bb-talon Donald Trup :D eihän nyt noin voi sanoa suosikkipojusta! Yritti vielä että eikö Krisu kuitenkin ole reilu, mukava ja hyväsydäminen.. ei nää kyllä ite seuraa ollenkaan tätä ohjelmaa! Oli selvästi vaikea pala että Jukka ei hehkutellut sen enempää Krisua.
Maalaistollo Jukalta voikin tosiaaan odottaa että sanoo Donald Trup. Tuskin se siitä sitä paitsi muuta tietääkään kuin nimen.
Eilen taas huomattiin että piillu on Jukan elämän tärkein asia kun piti päästä höyläämään Eeva-Leenaa
Väärin väärin, city-pelle;)
Krisuhan on Trump. Isolla egolla laukoo mitä sylki suuhun tuo. Alamaiset inhoaa tai kumartaa.
Ja seksi, ah seksi. Se mielessä pitää aina ollakin.
Villekin uskovainen mies kävelee tuolla muna kädessä, ettäs kehtaakin.
Ville juo mustaa kahvia.
Ohis mutta psykopaatit juovat mustaa kahvia.
Vierailija kirjoitti:
Voihan se olla että tuo uskonasia on siksi niin kova kipupiste Kristianille, että tajuaa miten samanlainen Ville on ja on ollut ennen uskoontuloa. Jotenkin siksi uskonasia menee koko ajan ihon alle, koska jollain tasolla kokee Villen läheiseksi. Krisu saattaa tulkita omat tunteensa siten, että Ville tyrkyttää uskoa liikaa. Lisäksi Villen isällinen tyyli voi myös käydä johonkin Krisun omaan haavaan, ehkä isän ikävään? Siksi on koko ajan kuin pikkupoika nyrkit pystyssä kun Ville osuu tietämättäänkin kipeisiin kohtiin. Viha on tunnetusti surun naamio ja vaikka Krisu sanoisi mitä, niin uskon että hänellä on rinnassa möykky surua. Ei vaan haluaisi telkkarissa sen nousevan näkyviin.
On ihmisiä, jotka haluavat ulkopuolelta ratkaisun omiin ongelmiin ja toivottavat tervetulleeksi, jos jollakin on tarjota "valmis kaava", miten olla onnellinen ja elää hyvää elämää. Ja sitten on ihmisiä, jotka uskovat, että jokaisen pitää löytää se oma reitti hyvään elämään ja ratkaista itse ongelmat omalla tyylillään.
Luulen, että Krisua ärsyttää sekin, että Ville tarjoaa juurikin tällaista valmista mallia, minkä Krisu kokee johtavan samankaltaistavaan käytökseen ja ajatteluun. Sellaiseen massakäyttäytymiseen, jota Krisu itse ei näe kovin hyvässä valossa.
Ja kun hän nyt tarkastelee sitä, miten Ville toimii ja perustelee ajatuksiaan, niin hänhän usein ei vaan voi käsittää Villen perusteluja ja kokee ne epäloogisiksi ja absurdeiksi. Ihmiselle, joka arvostaa loogisuutta (laskee kuinka monta puuta tarvitaan kumoamaan oma hiilidioksidipäästö), ei Villen perustelut hyvälle elämälle nyt vaan yksinkertaisesti ole houkuttelevia.
Eli jos Ville tosiaan on ollut samankaltainen Krisun kanssa ennen uskoontuloaan, mutta onnellisuuden ja uskoontulemisen hintana on sellainen muutos, mitä Krisu ei itse halua (luopuminen loogisuudesta ja korvaamalla se kyseenalaistamattomalla "satukirjaan" uskomisella ja ihmisten arvottamisella sellaisin perustein, mikä ei Krisulle itselleen käy järkeen), niin kyllähän sä pyrit torjumaan sitä hyvin voimakkaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Villen reaktio Kimmon salatehtävään oli oudompi kuin palkintoon, kun toisteli: "en mä huomannut mitään, ihan sama jos et olis kertonut".
Villeä selvästi harmitti joku asia ja siksi töksäytti tuolla tavalla.. Olisivatko muut juuri aiemmin kiusanneet taas vaihteeksi jollain tavalla...
Pitkälle viety oletus.
Ville on joko viekas ja tekee tuon tahallaan tai ei yksinkertaisuuttaan älyä, että varmin tapa saada Krisu hermostumaan on vähätellä Krisun lempitalolaista Kimmoa.Kyllä, "täysin turha tieto" ja "huono palkinto" ovat erittäin lieviä dissauksia, joille voisi nauraa kaverin suusta tulleena. Suorana palautteena itselle tuollainen tuskin tuntuu missään, eikä. Kimmokaan mieltään pahoittanut.
Mutta kun ne sanoo joku valmiiksi ärsyttävä ihminen parhaalle kaverillesi niin ne pistävät lujaa ja ilkeästi kiertotietä. Krisun reaktio oli siten täysin inhimillinen. Jos joku ei tätä tajua niin täytyy olla tyhmä.
Mitä!!!? Siis mitä! Miten ihmeessä BB:n antama palkinto on Kimmon vähättelyä! Villehän nimenomaan sanoi, että Kimmo olisi ansainnut enemmän, BB:ltä.
Kuka tahansa muu kun olisi sanonut tuon, niin asiaa ei olisi edes huomattu. Helmerikin siinä oikein juoruakkana lietsomassa. Vastenmielistä porukkaa. Ville-parka! Joka ikinen sana ja teko ja koko olemassaolo joka sekunti kytättävänä. Jotta saadaan kääntää ne negatiiviseksi keinolla millä hyvänsä. Täysin epäinhimillistä!
Tää on niiiin totta. Jos esim Krisu olisi valittanut palkinnosta olisivat muut nauraneet mukana tai olleet ainakin melkein samaa mieltä. Eivät olisivat väittäneet vastaan raivolla tai alentuvasti hokeneet kuten anu joka oli "ville lopeta nyt".
Tässä keskustelussa jotkut Krisun arvostelijat ovat aika pitkälle menneet Krisun tasoisiin loukkauksiin tunnepitoisissa kirjoituksissaan. Vähän voisi rauhoittua.
Villen, samoin kuin muiden uskoaan paljon esille tuovien ihmisten kanssa, syntyy helpostikin vuorovaikutuksen ja luottamuksen esteitä. Kun omaan keskustelunavaukseen asiasta kuin asiasta vastataan siten että mukana on hengellinen fraasi tai viittaus niin se tuntuu kuin nostettaisiin joku suojamuuri väliin. Tulee sellainen olo, että etkö voi kohdata minua henkilökohtaisesti. Ei uskovainen varmaan sitä tarkoita, mutta niin se käy. Se voi olla toiselle tosi ahdistava kokemus vaikka uskoa esiin tuova haluaa juuri päinvastoin.
Toinen asia mikä liittyy erityisemmin Villeen henkilönä: hänellä on ollut tapana holhota, ja jollei ole mahdollista, hän tarttuu ihmisten heikkouksiin ja piikittelee niistä loputtomiin. Suorassa lähetyksessä aloituskommentti paljasti Villestä taas tuon puolen.
Ville on antautunut jotenkin valtataisteluun tuolla, vaikka uskossa olevilla on Raamatun mukaan puolustaja, Pyhä Henki.
Hänen olisi hyvä muistaa myös tämä:
"Silloin Pietari meni hänen tykönsä ja sanoi hänelle: "Herra, kuinka monta kertaa minun on annettava anteeksi veljelleni, joka rikkoo minua vastaan? Ihanko seitsemän kertaa?" Jeesus vastasi hänelle: "Minä sanon sinulle: ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän."
city-girl kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vehviläisellä meni studiossa herne kurkkuun kun Jukka sanoi Krisun olevan bb-talon Donald Trup :D eihän nyt noin voi sanoa suosikkipojusta! Yritti vielä että eikö Krisu kuitenkin ole reilu, mukava ja hyväsydäminen.. ei nää kyllä ite seuraa ollenkaan tätä ohjelmaa! Oli selvästi vaikea pala että Jukka ei hehkutellut sen enempää Krisua.
Maalaistollo Jukalta voikin tosiaaan odottaa että sanoo Donald Trup. Tuskin se siitä sitä paitsi muuta tietääkään kuin nimen.
Eilen taas huomattiin että piillu on Jukan elämän tärkein asia kun piti päästä höyläämään Eeva-Leenaa
Väärin väärin, city-pelle;)
Krisuhan on Trump. Isolla egolla laukoo mitä sylki suuhun tuo. Alamaiset inhoaa tai kumartaa.
Ja seksi, ah seksi. Se mielessä pitää aina ollakin.
Krisuhan kritisoi USAn touhuja ja paljon mutta
Ville on SANONUT OLEVANSA TRUMPIN KANNATTAJA VIELÄ ITSE. Pitää Trumppia Kyyros Suurena juutalaisille ja maailmalle. Kyyros Suuri päästi juutalaiset Babylonian vankeudesta ja oli juutalaisille messias :
Lukekaa: https://fi.wikipedia.org/wiki/Kyyros_II_Suuri
Hirveän outoa on että Ville uskoo tuollaiseen. Sillä vapaamuurareillahan on agensa rakentaa Salomonin temppeli uudelleen jonka auttoi rakentamaan juuri Kyyros Suuri....ja Kyyros edustaa messiasta juutalaisille.
Hyvin hämärä lahko siis.
Ville oli omituinen eilen. Päivällä ennen viikkotehtävän alkua hän oli yksin makuuhuoneessa pitkään, näytti masentuneelta. Kimmo kävi kysymässä että onko Ville kunnossa, oli. Sitten loppupäivän Ville oli muiden mukana eikä jeesustellut, kritisoinut tai ollut muuten ikävä käytökseltään. Näytti kuin Ville olisi valinnut muiden kanssa toimeentulemisen ja jättänyt jeesustelun siksi pois. Mutta kyse taitaakin olla pelaamisesta, se on alkanut. Kuten Kimmokin on aloittanut kovan pelin.
Vierailija kirjoitti:
Kevin, Krisu ja Ville osaavat lukea ihmisiä paljon paremmin kuin Anu, Hemmi ja Kimmo. Niillä on jokaisella oma BB-hahmonsa, jota esittävät ja tunnistavat hyvin kyllä toisistaan tuon esittämisen ja erottavat sen ihmisen todellisesta luonteesta.
Esim. Krisu paljastaa välillä että näkee Kevinin vahvuuden ja omanarvontunnon joka hänellä on heikommilla kantimilla. Halusi Kevinin kanssa bisselle talon jälkeen, minkä Kevin torppasi. Se ihan selvästi sattui siihen todelliseen Krisuun älämölöroolin alla. Villellä ja Krisulla taas välillä vaikeuksia hillitä itseään toistensa seurassa, sillä haluaisivat puhua suoraan ja rehellisesti heitä yhdistävistä asioista, mutta koska eivät rooliensa tähden voi, alkaa mopo keulia eroista.
Kevin vaikuttaa näkevän kaikkien läpi, mutta on niin hyvä peluri että tämä taito vilahtaa yleensä vain niissä kuuluisissa piikeissä. Otti Anulle nunna-asun ihan vain siksi että halusi osoittaa Anulle että tunnistaa kyllä tämän peluritavan. Kimmo kantaa nyt häpeissään kaunaa Kevinille, ja voi olla vaarallinen liittolainen Krisun kanssa.
Höpsistä. On nyt kyllä vähän ylitulkitsemista. Kevinillä oli painetta siitä, minkä asun voi valita kenellekin. Hänhän Anullekin katseli ensin kissa-asua ja sitten mietti, ettei hän voi päättää pukea Anua seksualisoivaan naamiaisasuun. Eli ihan sen takia valitse täysin vastakkaisen nunna-asun, koska ei halunnut laittaa Anua tilanteeseen, jossa tämä joutuu pukemaan päälleen (mahdollisesti vastentahtoisesti) esineellistävän asun, koska Kevin on sen hänelle valinnut.
Minä en jaksa innostua nyt tuosta muna kädessä kulkemisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekeeköhän Ville tuolla karhunpalvelusta kristinuskolle?
Mun silmissä on nostanut kyllä kristinuskon tai ainakin omia pisteitään, mitä kauemmin kautta olen katsellut. Alussa vaikutti hihhulilta ja pikkuisen oudolta, mutta rauhallisesti jaksaa vaan sietää kaiken ja pitää huolta nuorista asukkaista ja talosta.
Kummallinen oletus viinan kanssa läträäjillä, että talossa pitäisi kännissä saada riekkua ilman rajoja, eipä sellainen onnistu muuallakaan, aina joku asettaa rajat. Ja kun vaan sanoo että olin kännissä, en muista, saa muka sillä anteeksi ihan mitä vain. Oikeasti ihmiset?? Sekö teistä on palkitsemisen arvoista tai viihdyttävää??
Alkaa tulla vaikutelma ettei BB:tä katso kuin työttömät alkoholistit jotka pikavipeillään äänestävät Krisua. Tosin ei ohjelmassa kellniin että Bb talo ja niin ekään piiruakaan fiksummalle ole enää mitään sisältöä ollut aikoihin.
Toivottavasti Ville tai Kevin voittaa, kukaan muu noista ei sitä ansaitse.
En oo vakuuttunut Villestä. Olen hyvin kriittinen. Ristiriidassa käytös ja usko. Onko sitten niin BB talo ja kilpailu 30 000
No ei kai uskovaisetkaan ole täydellisiä. Ihme olettamus sekin. Talossa myös.
Ei se ole olettamus vaan toteamus joka on syntynyt Villen käytöksestä. Ville on osoittanut pitävänsä itseään muiden yläpuolella ja olevansa synnittömämpi kuin. Toki sanoo että kaikki ihmiset tekevät syntiä, mutta puhuminen omista virheistä on hänelle todella vaikeata. Ja sitten osa hänen käytöksestään on kyllä ollut ristiriidassa uskon kanssa, Ville ainoa talossa joka on loukannut muita itkemiseen asti. Tässä ketjussa uskovaiset ja Villen tukijat väheksyvät tai kieltävät Villen ikävät teot talossa. Ei sumuttaminen tai muiden arviokyvyn väheksyminen auta, vaan pikemmiten kertoo alistavasta suhtautumisesta, joka on noloa liittettynä uskoon. Kieltäminen ei tee totuutta, 24/7 kertoo totuuden.
Vierailija kirjoitti:
Tässä keskustelussa jotkut Krisun arvostelijat ovat aika pitkälle menneet Krisun tasoisiin loukkauksiin tunnepitoisissa kirjoituksissaan. Vähän voisi rauhoittua.
Villen, samoin kuin muiden uskoaan paljon esille tuovien ihmisten kanssa, syntyy helpostikin vuorovaikutuksen ja luottamuksen esteitä. Kun omaan keskustelunavaukseen asiasta kuin asiasta vastataan siten että mukana on hengellinen fraasi tai viittaus niin se tuntuu kuin nostettaisiin joku suojamuuri väliin. Tulee sellainen olo, että etkö voi kohdata minua henkilökohtaisesti. Ei uskovainen varmaan sitä tarkoita, mutta niin se käy. Se voi olla toiselle tosi ahdistava kokemus vaikka uskoa esiin tuova haluaa juuri päinvastoin.
Toinen asia mikä liittyy erityisemmin Villeen henkilönä: hänellä on ollut tapana holhota, ja jollei ole mahdollista, hän tarttuu ihmisten heikkouksiin ja piikittelee niistä loputtomiin. Suorassa lähetyksessä aloituskommentti paljasti Villestä taas tuon puolen.
Ville on antautunut jotenkin valtataisteluun tuolla, vaikka uskossa olevilla on Raamatun mukaan puolustaja, Pyhä Henki.
Hänen olisi hyvä muistaa myös tämä:
"Silloin Pietari meni hänen tykönsä ja sanoi hänelle: "Herra, kuinka monta kertaa minun on annettava anteeksi veljelleni, joka rikkoo minua vastaan? Ihanko seitsemän kertaa?" Jeesus vastasi hänelle: "Minä sanon sinulle: ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän."
Aivan varmasti in uskovia, jotka ei osaa tuoda uskoaan rakentavasti esiin. Aivan varmasti uskovia, jotka piikittelee ja heillä on ongelmia.
Silti kiusaaminen väärin, vaikka toinen ärsyttää. En käsitä ajatusta, jossa ajatellaan, että uskovan tulisi olla täydellinen tai virheetön.
Kyse täydellisen rakastavasta Jumalasta, ei ihmisestä. Jeesus hengaili nimenomaa silmin nähden epätäydellisen kanssa, rakasti, auttoi, paransi. ( silminnähden epätäydellinen tajuaa tarvitsevansa pelastajaa, jota ulkoisesti täydellinen ei tajua, vaikka tarve olisi suuri) Ajan myötä seura alkaa tehdä kaltaisekseen 😂, niinkuin millä tahansa seuralla on tapana. Silti edelleen kyse Hänestä, ei meistä.
krisse on kateellinen Villelle. krisse karehtii sitä mitä ei hänellä ole vaan Villellä on. siitä se jatkuva nälviminen Villeä kohtaan johtuu.
Krisulla on Villen kiusaamiseen niin suuri valta, että saa muutkin asukkaat puolelleen, koska pelkäävät eriäviä mielipiteitä. Krisulla on hitlerimäisiä vaikutteita.
Alkuperäisenä Krisu fanina en olisi uskonut tätä, että harmittaa kun Jukka joutui lähtemään. On kauden aikana muuttunut käsitys Krisusta ja vain huonompaan suuntaan, vaikka hauskahan se on siitä ei pääse mihinkään. Hän saa vain kätketty niin paljon ilkeyttä sen hauskuuden taakse. Jatkuva Villen mollaaminen syö lisää hänen pisteitä. Toivonkin, että Ville ja Kevin ovat finaalissa. Kevinistä on tosiaan kuoriutunut aivan mahtava tyyppi, kun on laskenut niitä volyymeitaan kuten Jukkakin eilen sanoi.