BIG Brother 2019 —Official—
No niin, aloitellaas odottaminen, tällä viikolla jysähtää! Mitä odotatte uudelta BB:ltä?
Kommentit (90773)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo eläinten hyvinvoinnista välittäminen ei vaikuta minusta kovin aidolta. Hyönteisten tappaminen on Tarinan mielestä kauheaa ja julmaa, mutta hän kuitenkin hyvillä mielin syö kalaa, juustoja ja karkkia. Tehotuotanto on siis ihan ok, kun se tuottaa juustoja ja liivatekarkkeja, joista Tarina tykkää.
Moni ei tykkää satuttaa eläimiä, mutta kuitenkin syö niitä. Melkein kaikki me sekasyöjät olemme tällä tavalla "tekopyhiä".
Ei ole järkeä analysoida joku niin vialliseksi, että siitä pitää tehdä numero, jos samat perustelut eivät tee yhtä viallisia kaikista muistakin, joihin ne pätevät.
Joskus kannattaa kääntää katse itseen ja miettiä, miksi jokin/joku ihan oikeasti ärsyttää.
Minua Tarina ärsytti heti aluksi, mutta syytä en osaa sanoa. Olen sitä yrittänyt itsekseni miettiä. Kun analysoin häntä tietoisesti, en oikeasti keksi mitään sellaista vikaa, joka olisi iso vika suhteessa muiden ihmisten vikoihin. Kaikenlaisia epätäydellisyyksiä voisin luetella vaikka minkä verran, mutta silti voisi olla joku muu samoila ominaisuuksilla, joka ei ärsyttäisi juurikaan. Eli oikeasti jokin tiedostamaton asia hänen olemuksessaan ärsyttää minua. Vaikka hän ei olisi "yliherkkä" tai yhtään mitään millaiseksi häntä on tässä ketjussa sanottu, niin hän ärsyttäisi silti ihan yhtä paljon. Tosin pikkuhiljaa ärsyyntymiseni alkaa vähetä, koska rupeaa säälittämään kaikkien haukkumisten takia.
No minua tuollainen tekopyhyys ärsyttäisi kyllä kaikissa muissakin. Enkä todellakaan allekirjoita, että kaikki sekasyöjät olisivat tuollaisia. Sitä paitsi Tarinahan ei edes kutsu itseään sekasyöjäksi, vaan kehuu olevansa vegan-ish.
Itsekään en tykkää satuttaa eläimiä, tietenkään. Minäkään en tapa hyönteisiä, vaan vien ne mieluummin ulos. Mutta en mä silti kehtaisi kieltää kaikkia muitakin tappamasta ötököitä vain siksi, että se tuntuu minusta kurjalta. Varsinkaan, jos itse samaan aikaan tukisin tehotuotantoa, joka tuottaa eläimille paljon enemmän kärsimystä kuin hyönteisen tappaminen nopeasti ja kivuttomasti.
Kiva, että sinua ei häiritse Tarinassa monikaan asia. Se on mulle ihan ok. Yritä sinäkin hyväksyä, että eri ihmisiä ärsyttää eri asiat ja se on ihan fine :)
Tiedän että Tarina on "veganish". Tarina on siis vähemmän tekopyhä, koska hän haluaa satuttaa eläimiä vielä vähemmän kuin ihmiset yleensä, ja vieläpä syö eläimiä vielä vähemmän kuin ihmiset yleensä. Lisäksi hän pitää eläinten kärsimystä ikävänä juttun yleisesti eikä vain silloin, kun hän satuttaa heitä itse. On vinoutunutta ajattelua silti nähdä hänet tavallista ihmistä tekopyhempänä.
Jos ihmistä muka haittaa eläinten satuttaminen mutta ei se, että muut niitä satuttavat, se vasta onkin tekopyhää. Et siis oikeasti välitä, sattuuko eläimiä, vaan vain siitä voitko nähdä itsesi puhtaana pulmusena.
Tekopyhempi kuin Tarina. Mutta näetkö hänet silti pahempana kuin itsesi?
No tuota... mä kutsun itseäni sekasyöjäksi, , jos joku sattuu kysymään, mutta tehotuotettua lihaa en syö lainkaan. Eläinperäiset juustot, karkit ja muut eivät myöskään kuulu ruokavaliooni. Kumppanini metsästämää riistalihaa syön kyllä silloin, kun sitä on tarjolla, mutta suurimmaksi osaksi mun ruokavalio on aika vegaaninen. En koe, että tämä tekisi minusta muita parempaa ihmistä, enkä toisi tätä nytkään ollenkaan esille, ellet olisi alkanut henkilökohtaisesti syytellä mua tekopyhyydestä. En koe oikeudekseni vaatia muita ihmisiä esim. olemaan tappamatta hyönteisiä, koska heillä on oikeus tehdä omat päätöksensä.
Joten vastauksena kysymykseesi, en näe Tarinaa tai ketään muutakaan itseäni ”pahempana”. Mutta en arvosta lainkaan sitä, että hän määräilee ja tuomitsee muita hyönteisten tappamisesta ja jeesustelee veganismista samalla, kun mussuttaa iloisesti tehotuotannon kautta saatuja herkkuja.
Voi helvetti teitä sipulivänkääjiä. Koittakaa nyt ymmärtää että makuasia millaisena sipulit haluaa, joku tykkää isosta, joku tykkää pienestä, joku kuutioista ja joku siivuista. Ihan turhaa vääntöä taaskin bb-ketjussa, ketään kiinnosta sipulit, ei noita asukkaitakaan kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei tuolla ole yhtään séxybeibeä? Niinkuin aiempina vuosina on ollut pari kiintiöblondia, nyt vaan jotain vanhuksia ja muutama erilainen nuori.
Mira on kyllä aika hottis ilman noita pieruverkkareita.
10 kiloa, tupakka ja batteryt pois, niin aika hot olis, nyt näyttää vähän kulahteneelta.
Mira on aika tyypillinen entinen kilpaurheilija. Kun ei hoksaa urheilu-uran jälkeen tsekata ruokamääriä pienemmiksi, kilot hiipii hissuksiin huomaamatta.
Kevin muistuttaa päivä päivältä enemmän transnaista. Saako se pk-huoneessa hormonihoitoja? Finaaliviikolla se korjataan naiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole varmaan koskaan pilkkonut sipulia, en itse käytä sipulia ruuassa, joten ei ole tullut tarvetta pilkkoa. So what?
Ei varmaan kannata mennä kehumaan Tupun keittiötaitoja tai osaamista kun jokainen voi katsomalla nähdä tuon tohelluksen. Siitähän tässä oli kyse eikä sinusta.
Ole hiljaa kermaperse.
Ihan hemmetin hyvin pyyhitty pöytä!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Voi helvetti teitä sipulivänkääjiä. Koittakaa nyt ymmärtää että makuasia millaisena sipulit haluaa, joku tykkää isosta, joku tykkää pienestä, joku kuutioista ja joku siivuista. Ihan turhaa vääntöä taaskin bb-ketjussa, ketään kiinnosta sipulit, ei noita asukkaitakaan kiinnosta.
Tuntuuhan noita kiinnostavan, kun useampikin kävi keittiössä kommentoimassa.
Sä voit perustaa oman alapesu-asperger -ketjun ja määräillä siellä, muut voi kommentoida tähän ihan kaikkia BB talon asioita ja tapahtumia.
Vierailija kirjoitti:
Krisu pesi kädet ennen sämpylöidenleipomista ja kuivasi ne paitaansa. Kommentoi paisunutta taikinaa että "uuuu, mikä löllykkä!". Mira ja Krisu pyörittelee sämpylöitä.
Hauskaa katsottavaa Miran ja Krisun leipominen. Kivaa herjanheittoa siinä samalla. Krisu myös siivoaa jälkensä, ettei jätä siihen mihin sattuu jäämään.
Kimmo pilkkoo soppa-aineksia ja Tupu on pääkokki sopankeitossa.
Kevin ajoi viiksensä pois. Sen takia varmaan nyt naisellisemman näköinen. Pari päivää sitten selvisi myös että leikkaa itse hiuksensa. Älyttömän hyvin kyllä osaa koska Kevinin hiukset on niin 😍.
Antaakohan Kevin tämän viikon kaksi pistettä Krisulle vai Villelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkaako Krisu tietoisesti käyttäytyä ärsyttävämmin, jotta saisi enemmän tilaisuuksia syyttää muita loukkaantumisesta?
Huomasi, että ristiriitatilanteen jälkeen hänen ympärilleen muodostuu hänen puolellaan oleva piiri, joka tukee hänen asemaansa talossa. Hän tunsi siitä varmasti mielihyvää. Ehkä hän odottaa jo seuraavaa loukkaantumista, jotta saisi kokea saman uudestaan.
Ettei vain kävisi kuin Aden kaudella? Kuukaudessa Ade sai asukkaat niin tarkasti näppeihinsä, että jauhojakaan ei ostettu tai ylipäänsä mitään tehty ilman Aden 'lupaa'. Ja mahdolliset toisinajattelijat ja arvostelijat Ade nitisti hovinsa kanssa naurunalaiseksi saattamalla ja henkisellä painostuksella.
No ehkä Krisu ei sentään Ade ole, vaikka vähän samantapaista me vastaan noi muut-ajattelua tuntuu olevan taustalla. Adeahan motivoi silkka vallanhalu, tykkäsi kontrolloida kaikkea ja kaikkia, ja sen kauden asukkaista ei hänelle ollut mitään todellista vastusta. Yleisö oli se, joka vihelsi pelin poikki äänestämällä Aden ulos. Ja eikös se ollut niin, että Ade ei saanut yhtään häätöääntä asukkailta, vaan tuotannon piti jollain tekosyyllä pistää ko. tyyppi äänestykseen. Ja heti siis tipahti ja asukkaat olivat halolla päähän lyötyä, että kuinka tuo oli mahdollista. Heh. Olihan se kyllä todella mielenkiintoinen kausi, noin jos on kiinnostunut ryhmädynamiikasta ja narsistisesta persoonasta ja että miten se toimii.
Olisi ollut mielenkiintoinen kausi, en ole nähnyt.
Tunnetaan bb-fanien keskuudessa ahdistavimpana kautena. Yleisö ei kestänyt nähdä sitä kiusaamista, asukkaiden alistumista. Yleisön ahdistus kävi liian voimakkaaksi. Taisi monelle katsominen olla oikeasti traumaattista - ehkä itse oli ollut samanlaisessa hovissa prseennuolijana kuin suurin osa asukkaista oli ja ei kestänyt nähdä sitä, tai sitten ne talon hyljeksityt toivat kipeitä muistoja mieleen ja ehkä joku samaistui jopa Adeenkin, ja siihen kammottavaan hetkeen, kun tajuaa, että sinä oletkin se pääpiru, pahis. Tämähän tuli sitten Adelle selväksi heti pudotuksen aikana, käsittääkseni hänelle ensimmäiseksi jo kulisseissa kerrottiin, että nyt tilanne on se, että tappouhkauksia on tullut, joten ole häätöhaastattelussa hyvin varovainen.
Mut minä olin silloin niitä harvoja, joka olisi halunnut nähdä, miten lopulta talossa olisi tilanne kehittynyt, olisin antanut asukkaiden itse (isoveljen suosiollisella avustuksella) ratkaista tai olla ratkaisematta ongelmia. Kun eihän suurelle osalle talossa ollut mitään ongelmia, siinä Aden kainalossa kihertäessä, nehän oli vain jotkut ärrrrsyttävät tyypit, jotka inisi jostain epäoikeudenmukaisuudesta. kato kun aina pitää olla niitä vtun ärsyttäviä tyyppejä joka paikassa. Mut ne olis niiku joukolla häädetty pois siitä jaloista pyörimästä ja sitten oltaisiin piirissä kuunneltu Aden hyviä juttuja ja laulettu kumbayaata. Ja lopuksi BB-voitto olisi ojennettu Adelle, tietty.
No, itse ajattelin, että talossa olisi voinut tulla esim. uusien asukkaiden myötä vallankumous ja olisi ollut niin helkatin mielenkiintoista seurata, miten Ade olisi sen handlannut. Olisiko Aden valta kumottu vai olisiko hän syönyt kapinoijat suuhunsa?
Mitä, mitä? Itse en muista Adea ihan noin pahana! Sen muistan, että hän oli kova suustaan ja esim. Cheryl joskus itki Aden heiton vuoksi. Muistan myös, että Ade huusi itkien ”Manta, mä rakastan sua!”, kun se kovaääninen Manta häädettiin. Manta myös syytti asukkaiden juonineen ja kieroilleen hänet ulos.
Ketä kaikkia Ade sitten eniten kiusasi?
Nyt ollaan kyllä nimeämisissä jännän äärellä. Tarina saa sunnuntaina kenkää mitä luultavimmin. Paitsi jos muut pelaa.
Tarina taitaa olla BB:n suosikki kun toinen kamera vaa kuvaa sitä ku se istuu yksin ulkona silmät kiinni.. vaikka se toinen kamera vois kuvata muita ihmisiä :)))
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä voit perustaa oman alapesu-asperger -ketjun ja määräillä siellä, muut voi kommentoida tähän ihan kaikkia BB talon asioita ja tapahtumia.
Mira kävi kommentoimassa, että juhaelihat oli möykkyinä, kun Krisu niitä pyöritteli, eikä ollut niitä pilkkonut siinä samalla. Sipuleista ei ole kukaan sanonut mitään, paitsi Krisu pahoiteli kun oli unohtanut ettei Mira tykkää sipulista, mutta sanoi että voi poimia ne pois.
Kukaan ei käynyt itkemässä, että sipulinpalaset on liian isoja. Asukkailla on edes alkeelliset käytöstavat olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo eläinten hyvinvoinnista välittäminen ei vaikuta minusta kovin aidolta. Hyönteisten tappaminen on Tarinan mielestä kauheaa ja julmaa, mutta hän kuitenkin hyvillä mielin syö kalaa, juustoja ja karkkia. Tehotuotanto on siis ihan ok, kun se tuottaa juustoja ja liivatekarkkeja, joista Tarina tykkää.
Moni ei tykkää satuttaa eläimiä, mutta kuitenkin syö niitä. Melkein kaikki me sekasyöjät olemme tällä tavalla "tekopyhiä".
Ei ole järkeä analysoida joku niin vialliseksi, että siitä pitää tehdä numero, jos samat perustelut eivät tee yhtä viallisia kaikista muistakin, joihin ne pätevät.
Joskus kannattaa kääntää katse itseen ja miettiä, miksi jokin/joku ihan oikeasti ärsyttää.
Minua Tarina ärsytti heti aluksi, mutta syytä en osaa sanoa. Olen sitä yrittänyt itsekseni miettiä. Kun analysoin häntä tietoisesti, en oikeasti keksi mitään sellaista vikaa, joka olisi iso vika suhteessa muiden ihmisten vikoihin. Kaikenlaisia epätäydellisyyksiä voisin luetella vaikka minkä verran, mutta silti voisi olla joku muu samoila ominaisuuksilla, joka ei ärsyttäisi juurikaan. Eli oikeasti jokin tiedostamaton asia hänen olemuksessaan ärsyttää minua. Vaikka hän ei olisi "yliherkkä" tai yhtään mitään millaiseksi häntä on tässä ketjussa sanottu, niin hän ärsyttäisi silti ihan yhtä paljon. Tosin pikkuhiljaa ärsyyntymiseni alkaa vähetä, koska rupeaa säälittämään kaikkien haukkumisten takia.
No minua tuollainen tekopyhyys ärsyttäisi kyllä kaikissa muissakin. Enkä todellakaan allekirjoita, että kaikki sekasyöjät olisivat tuollaisia. Sitä paitsi Tarinahan ei edes kutsu itseään sekasyöjäksi, vaan kehuu olevansa vegan-ish.
Itsekään en tykkää satuttaa eläimiä, tietenkään. Minäkään en tapa hyönteisiä, vaan vien ne mieluummin ulos. Mutta en mä silti kehtaisi kieltää kaikkia muitakin tappamasta ötököitä vain siksi, että se tuntuu minusta kurjalta. Varsinkaan, jos itse samaan aikaan tukisin tehotuotantoa, joka tuottaa eläimille paljon enemmän kärsimystä kuin hyönteisen tappaminen nopeasti ja kivuttomasti.
Kiva, että sinua ei häiritse Tarinassa monikaan asia. Se on mulle ihan ok. Yritä sinäkin hyväksyä, että eri ihmisiä ärsyttää eri asiat ja se on ihan fine :)
Tiedän että Tarina on "veganish". Tarina on siis vähemmän tekopyhä, koska hän haluaa satuttaa eläimiä vielä vähemmän kuin ihmiset yleensä, ja vieläpä syö eläimiä vielä vähemmän kuin ihmiset yleensä. Lisäksi hän pitää eläinten kärsimystä ikävänä juttun yleisesti eikä vain silloin, kun hän satuttaa heitä itse. On vinoutunutta ajattelua silti nähdä hänet tavallista ihmistä tekopyhempänä.
Jos ihmistä muka haittaa eläinten satuttaminen mutta ei se, että muut niitä satuttavat, se vasta onkin tekopyhää. Et siis oikeasti välitä, sattuuko eläimiä, vaan vain siitä voitko nähdä itsesi puhtaana pulmusena.
Tekopyhempi kuin Tarina. Mutta näetkö hänet silti pahempana kuin itsesi?
No tuota... mä kutsun itseäni sekasyöjäksi, , jos joku sattuu kysymään, mutta tehotuotettua lihaa en syö lainkaan. Eläinperäiset juustot, karkit ja muut eivät myöskään kuulu ruokavaliooni. Kumppanini metsästämää riistalihaa syön kyllä silloin, kun sitä on tarjolla, mutta suurimmaksi osaksi mun ruokavalio on aika vegaaninen. En koe, että tämä tekisi minusta muita parempaa ihmistä, enkä toisi tätä nytkään ollenkaan esille, ellet olisi alkanut henkilökohtaisesti syytellä mua tekopyhyydestä. En koe oikeudekseni vaatia muita ihmisiä esim. olemaan tappamatta hyönteisiä, koska heillä on oikeus tehdä omat päätöksensä.
Joten vastauksena kysymykseesi, en näe Tarinaa tai ketään muutakaan itseäni ”pahempana”. Mutta en arvosta lainkaan sitä, että hän määräilee ja tuomitsee muita hyönteisten tappamisesta ja jeesustelee veganismista samalla, kun mussuttaa iloisesti tehotuotannon kautta saatuja herkkuja.
Mulla oli asiaa Tarinan haukkujille, ei niille joita lievästi ärsyttää hänessä jokin ja senmukaisesti kommentoivat. Haukkujiksi lasken ne, joiden kommentit menee YLI. En tiedä mikä on ollut roolisi tässä keskustelussa. Kun vastasit, niin vastasin kuin olisin vastannut haukkujalle. Mutta jos et kuulu Tarinan haukkujiin, niin sitten sanomani asiat eivät liittyneet sinuun.
Vierailija kirjoitti:
Antaakohan Kevin tämän viikon kaksi pistettä Krisulle vai Villelle?
Uskon et antaa krisulle kaks pistettä koska manipulointi on onnistunut
Vierailija kirjoitti:
Sipulista voinee keskustella siinä kuin kaikesta muustakin talon tapahtumista, mutta tuosta en tykkää että Tupu maistaa omalla lusikalla soppaa, laittaa lusikan pöydälle ja kohta taas siitä soppaan.
Kristian teki kyllä hyvän näköiset sämpylät Miran ohjeilla ja avustuksella. hän sentään pyrkii tekemään kaikkea ja opettelemaan taitoja joita ei ennen ole osanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä BB:ssä? Jos et, niin se miten sinä pilkot sipulit ei tähän aiheeseen liity mitenkään. Itsekkin totesit, että kommentoidaan tähän kaikkia BB TALON ASIOITA JA TAPAHTUMIA. Ei neiti nimettömän palstakirjoittelijan. Ja kyllä, olen aika varma että olet nainen.
Vierailija kirjoitti:
Tarina taitaa olla BB:n suosikki kun toinen kamera vaa kuvaa sitä ku se istuu yksin ulkona silmät kiinni.. vaikka se toinen kamera vois kuvata muita ihmisiä :)))
Tarina meditoi! Eikös hän luvannut pitää silmät auki, ettei luulla hänen nukkuvan päikkäreitä.
Ei kaikkia akateemisia ulos vaan jos amikset seuraavina vuorossa.