Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

BIG Brother 2019 Official

Vierailija
29.08.2019 |

No niin, aloitellaas odottaminen, tällä viikolla jysähtää! Mitä odotatte uudelta BB:ltä?

Kommentit (90773)

Vierailija
48481/90773 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kevin saa pitää itseään minä haluaa, mutta juridisesti hän on Suomessa mies. Ja niin lienee myös Virossa ja Syyriassa, joiden kansalainen hän on. 

Näinhän se on. Ja näkynee myös hänen oleskeluluvassaan ja mahdollisessa tulevassa Suomen passissaan.

mikä ihmeen tarve ihmisillä on laittaa kevinin suuhun vaatimuksia joita hänellä ei ole? on sanonut tuolla ettei muunsukupuolinen ole nimike juridisesti kun porukka kysyi, eikä vaikuttanut sitä mitenkään angstaavan. edelleenkään se ei ole mitään muuttamassa tai suurta projektia aloittamassa. ihmisillä menee niin tunteisiin tää homma kun kuvittelevat kevinille ties mitä vaatimuksia vaikka se itse sanoo että homma on uusi.

Ja mitä toisen sukupuoli edes muille kuuluu, miksi se on noin tärkeä asia? Miten voi kaivella niin paljon joku Kevinin tuntemus omasta sukupuolestaan. Mua ei ainakaan kiinnosta juuri ollenkaan, enkä ole vaatimassa edes sitä, että sukupuolen pitäisi olla joku pysyvä tila, miksi pitäisi? Ei moni muukaan asia ole elämässä pysyvää. On vaan luotu jotku normit ja kuvitellaan niiden pätevän kaikkiin.

Itsehän Kevin tuota muunsukupuolisuuttaan korostaa! Trendikästä? Olisi niin kauan mies tai transu, kun on munat! Keksittyä hölynpölyä koko muunsukupuolisuus.....

kuvitellaan hetki että asia olisi täysin keksitty... herää kysymys, että entä sitten? ei sen pitäisi ketään muuta haitata. sittenhän hän olisi mies mekossa, ja aivan yhtä näyttävä ilmestys.

on naurettavaa että ihmiset ei pääse tosta asiasta yli. onhan villenkin rakkain identiteetti monen mielestä huuhaata mutta se ei tee sitä hänelle yhtään vähemmän rakkaaksi ja omalta tuntuvaksi. harrastaahan jotkut noituuttakin yksinään ja mikäs siinä sitten. senkus tekevät.

Sinun kannattaisi opetella kirjoittamaan paremmin. Saisit sanomasi perille.

Vierailija
48482/90773 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kevin saa pitää itseään minä haluaa, mutta juridisesti hän on Suomessa mies. Ja niin lienee myös Virossa ja Syyriassa, joiden kansalainen hän on. 

Näinhän se on. Ja näkynee myös hänen oleskeluluvassaan ja mahdollisessa tulevassa Suomen passissaan.

mikä ihmeen tarve ihmisillä on laittaa kevinin suuhun vaatimuksia joita hänellä ei ole? on sanonut tuolla ettei muunsukupuolinen ole nimike juridisesti kun porukka kysyi, eikä vaikuttanut sitä mitenkään angstaavan. edelleenkään se ei ole mitään muuttamassa tai suurta projektia aloittamassa. ihmisillä menee niin tunteisiin tää homma kun kuvittelevat kevinille ties mitä vaatimuksia vaikka se itse sanoo että homma on uusi.

Ja mitä toisen sukupuoli edes muille kuuluu, miksi se on noin tärkeä asia? Miten voi kaivella niin paljon joku Kevinin tuntemus omasta sukupuolestaan. Mua ei ainakaan kiinnosta juuri ollenkaan, enkä ole vaatimassa edes sitä, että sukupuolen pitäisi olla joku pysyvä tila, miksi pitäisi? Ei moni muukaan asia ole elämässä pysyvää. On vaan luotu jotku normit ja kuvitellaan niiden pätevän kaikkiin.

Itsehän Kevin tuota muunsukupuolisuuttaan korostaa! Trendikästä? Olisi niin kauan mies tai transu, kun on munat! Keksittyä hölynpölyä koko muunsukupuolisuus.....

Kai hän nyt saa sukupuolestaan puhua jos niin haluaa? Ihmetyttää vaan, että kaihertaa jotakin tuntematonta noin paljon. Anna olla, ei se sen kummempaa ole?

Haluaa puhua, mutta omilla ehdoillaan ja loukkaantuu ihmisten tietämättömyydestä. Ei se ole puhumista, jos haluaa tuoda asiaansa esiin, mutta lähtee heti nostelemaan, jos tulee kysymyksiä joista ei pidä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
48483/90773 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi yrjötys ällö Ville kaivoi ruokapöydässä nenää huolella ja vaan pyyhi räät paperiin jonka vei vielä keittiöön, eikä pessyt käsiäänkää. Hyvi miten inhottava ukko

Ja yli sata kertaa päivässä: "JEESUS ON HERRA!"

Muistelen että raamatussakin jo sanottiin, että ne on tekopyhiä jotka ääneen ja isosti rukoilee, ja neuvottiin, että jos haluaa olla hyvä, niin menee jonnekin piiloon ja hiljaa rukoilee, etteivä muut näe sitä showta.

Älä tee niinkuin fariseus joka menee rukoilemaan keskelle katua, että kaikki varmasti näkevät. Vaan mene yksin kammioosi ja rukoile siellä hiljaisuudessa , Jumala kyllä kuulee kaikki.

Ville on niiiiiiiin fariseus. Hän on juuri tuollainen "kirjanoppinut" joka hakkaa muita raamatulla päähän ja tuomitsee homoja yms. skeidaa.

Miten hän kehtaa hokea ja jankuttaa jeesus on herra jeesus on herra, kun ei yhtään ole sydämellään sisäistänyt jeesuksen oppeja?

Oksettava tekopyhä pelle!

Vierailija
48484/90773 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä kävely ois ollut ihan riittävä tehtävä.

Vain miehet voi tehdä tämmöisen tehtävän ja katsoa sitä tyytyväisenä, kun näkevät tätä kiusaamistehtävää suoritettavan.

Pitäis jonkun lehden kysyä joltain asiantuntijalta mitä ovat mieltä tämän vuotisesta bb:stä.

Kuka katsoo tätä mielellään, ei kukaan?

Vierailija
48485/90773 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tehtävässä sääntönä, että kaikkien tehtävä yhtä monta kierrosta?

Ei tietenkään!

Vierailija
48486/90773 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarinaa en kyllä voisi kuvitella menevän tuolla nopeasti😂

Mensan naisille äly tehtäviä

Vierailija
48487/90773 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se mene lähinnä Kevinillä itsellään tunteisiin...! Ei halua olla mies eikä nainen, vaan muunsukupuolinen. Sukupuolta määritettäessä ei vaan ole muunsukupuolista, vaikka Kevin kuinka haluaisi. Hän on toistaiseksi mies, vaikka kuinka tuohtuisi siitä!

Mikä oikeus sulla on päättää, että sukupuolia olisi vain kaksi? Miksi koet edes noin suurta tarvetta julistaa tuota asiaa? Onko se joku uhka sinulle, jos joku kokee olevansa muunsukupuolinen?

Vierailija
48488/90773 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemmi on hyvä kannustaja ja tsemppaaja, Kimmo sais ottaa mallia, hänenhän tuota hommaa pitäisi hoitaa.

Vierailija
48489/90773 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Torstaina voi äänestää, kenet haluaa talosta ulos ja mä laitan Kevinille ääniä, siitä on tullut tosi ärsyttävä. 

Kevin on ihan huumorintajuton ja loukkaantuu lähes kaikesta. 

En itsekkään oikein tykkää Kevinistä. Liian ylimielinen omaan makuun jota kaikki ei välttämättä edes huomaa koska tekee sen niin salaa.

Minäkään en Kevinistä perusta, johtuu varmaan suurimmaksi osin ärsyttävistä maneereista ja puheäänestä, jotka on selvästi huolella opeteltuja ja omaksuttuja. En osaa sanoa, millainen ihminen kaiken tuon show:n alta löytyy, jotenkin kovin epäaitoa ja yksiulotteista hänen meininkinsä. Lisäksi olen täysin eri mieltä niiden kommentoijien kanssa, joiden mielestä Kevin on "huomattavasti vapautuneempi" Tarinan lähdön jälkeen - Kevin tuntuu olevan ahdistunut ja lisäksi todella herkillä, esimerkiksi se loukkaantuminen ja draama Jukan ransu-sanan käytöstä meni ihan överiksi. Eihän kenenkään tietämättömyydestä voi suuttua, vaan siinä on loistava tilaisuus väärän sanavalinnan oikaisemiseen.

Ota huomioon että Kevin on parikymppinen ihminen. Mietihän että joutuisit keskustelemaan parikymppisen itsesi kanssa, vituttaisi varmasti. Kaikki ihmiset imevät erilaisia juttuja ympäristöstään maneereihinsa, myös sinä. Vaikken mikään sateenkaari-ihminen olekaan niin itsekin tiesin transun ja transseksuaalin eron jo yläasteella. Mietihän että sinussa itsessäsi olisi ulkoisesti jokin erilaisuutta ilmaiseva asia, ja jokaikinen päivä joutuisit selittämään kaikille miksi olet sellainen kuin olet. Aina ei vaan jaksa, ja se on ihan ok.

No nyt kyllä meni aivan pieleen nuo oletuksesi, olen 26-vuotias ja itsekin sateenkaari-ihminen, tosin en muunsukupuolinen, vaan bi-seksuaali. Kyllä minäkin olen usein joutunut avaamaan tietämättömille ihmisille, mitä bi-seksuaalisuus tarkoittaa - ja etenkin, ettei se tarkoita sitä, että olisin jotenkin yliseksuaalinen tai haluaisin seksiä koko ajan (kummallisen yleinen olettamus??). Silti Kevinin kannattaisi mielestäni miettiä, että kyllähän "transu" terminä kuulostaa aivan "transsukupuolisen" lyhenteeltä. Tiedän toki itsekin, että se oikeasti viittaa transvestiittiin ja vieläpä aika halpamaisella tavalla, mutta joku sateenkaariasioista aivan kuutamolla oleva Jukka ei välttämättä ole koskaan edes kohdannut termiä "transvestiitti" siten, että se olisi jättänyt minkäänlaista jälkeä hänen verbaaliseen muistiinsa. Sanaa on voitu myös käyttää "vitsikkäästi" Jukan perheen tai kaveriporukan taholta, joten tämä ei ole koskaan älynnyt luokitella sitä ilkeämieliseksi sanaksi. Kyllähän monet ihmiset on edelleen sitä mieltä, ettei n-sana ole millään tapaa loukkaava, kun on tottunut kuulemaan ja käyttämään sitä aina ihan neutraaleissakin tilanteissa.

Pointtina siis se, ettei asiat yleensä ole niin mustavalkoisia. Ei toki ole pakko selittää eikä aina jaksakaan, mutta silloin ei myöskään kannata mököttää ja loukkaantua. Etenkään, jos toinen osapuoli on aivan selvästi hämillään sekä pahoillaan asiasta.

Se Kevinin taannoinen käytös oli lapsellista ja muistutti paljon narskujen käytökseltä. Jos toinen on jo pyytänyt anteeksi niin silloin ei mykkäkouluilla enää, ja käytetä valtaa passiivisaggressiivisesti.

Itse haluaisin että Kevin pysyy talossa vielä, mutta Ville joutaa jo pois. Oikeastaan olisi paras, jos Milla lähtisi tällä viikolla ja seuraavalla viikolla Ville.

Minä olen ainakin lapsille töissä opettanut, ettei anteeksipyyntö poista tehtyä vääryyttä. On hyvä pyytää anteeksi, mutta ei se poista sitä, että toista on satutettu, fyysisesti tai henkisesti. Fyysinen satuttaminen on yleensä helpompi ymmärtää: Jos lyöt toista täysillä lapiolla päähän ja pyydät anteeksi, niin sitä päätä voi silti jomottaa ja tuntua kurjalta, eikä anteeksipyyntö sitä poista. Tämä pätee myös henkiseen loukkaamiseenkin, tahattomaankin. Ihmiset on erilaisia, eikä kaikki pääse asioista yli niin nopeasti.

Monesti lapsetkin saattaa sanoa anteeksipyytävälle kaverille että "et saa anteeksi" ja siihen on kyllä täysi oikeus.

Opeta vaan lapsesi ihan millaiseksi haluat. Ei heillä tule elämässä kyllä hyvin menemään, jos annat heidän käyttäytyä typerästi ja moukkamaisesti.

Vierailija
48490/90773 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko tuli himaan ja Krisu oli just ruudussa niin totes että onko tuo tiputettu pää edellä lattiaan kun harvoin näkee tuollaista lättäpäätä🙊

Vierailija
48491/90773 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai hän nyt saa sukupuolestaan puhua jos niin haluaa? Ihmetyttää vaan, että kaihertaa jotakin tuntematonta noin paljon. Anna olla, ei se sen kummempaa ole?

Haluaa puhua, mutta omilla ehdoillaan ja loukkaantuu ihmisten tietämättömyydestä. Ei se ole puhumista, jos haluaa tuoda asiaansa esiin, mutta lähtee heti nostelemaan, jos tulee kysymyksiä joista ei pidä!

Tuossa asiassa Kevin taas on ihan normaali 20 vuotias ihminen. Kyllä hän siitä vanhenee ja viisastuu. Voi luoja kun sitä törmää jossain netissä omiin kirjoituksiin mitä kirjoitin 10 vuotta sitten, kun olin Kevinin ikäinen, aika paljon on tullut muutoksia ulosantiin ja ajatteluun.

Vierailija
48492/90773 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevin ei ketkuttele enää kun joutu miesten hommiin ja tukka muuttui.

Vierailija
48493/90773 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarinaa en kyllä voisi kuvitella menevän tuolla nopeasti😂

Mensan naisille äly tehtäviä

Emma, Tupu ja Tarina menisivät kolme kierrosta tunnissa. Eevis menisi yhden kierroksen päivässä ja haukkuisi big brotheria koko ajan. Hän varmaan maata löhnöttäisi tuolla radalla viltin kanssa.

Vierailija
48494/90773 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Torstaina voi äänestää, kenet haluaa talosta ulos ja mä laitan Kevinille ääniä, siitä on tullut tosi ärsyttävä. 

En itsekkään oikein tykkää Kevinistä. Liian ylimielinen omaan makuun jota kaikki ei välttämättä edes huomaa koska tekee sen niin salaa.

Minäkään en Kevinistä perusta, johtuu varmaan suurimmaksi osin ärsyttävistä maneereista ja puheäänestä, jotka on selvästi huolella opeteltuja ja omaksuttuja. En osaa sanoa, millainen ihminen kaiken tuon show:n alta löytyy, jotenkin kovin epäaitoa ja yksiulotteista hänen meininkinsä. Lisäksi olen täysin eri mieltä niiden kommentoijien kanssa, joiden mielestä Kevin on "huomattavasti vapautuneempi" Tarinan lähdön jälkeen - Kevin tuntuu olevan ahdistunut ja lisäksi todella herkillä, esimerkiksi se loukkaantuminen ja draama Jukan ransu-sanan käytöstä meni ihan överiksi. Eihän kenenkään tietämättömyydestä voi suuttua, vaan siinä on loistava tilaisuus väärän sanavalinnan oikaisemiseen.

Ota huomioon että Kevin on parikymppinen ihminen. Mietihän että joutuisit keskustelemaan parikymppisen itsesi kanssa, vituttaisi varmasti. Kaikki ihmiset imevät erilaisia juttuja ympäristöstään maneereihinsa, myös sinä. Vaikken mikään sateenkaari-ihminen olekaan niin itsekin tiesin transun ja transseksuaalin eron jo yläasteella. Mietihän että sinussa itsessäsi olisi ulkoisesti jokin erilaisuutta ilmaiseva asia, ja jokaikinen päivä joutuisit selittämään kaikille miksi olet sellainen kuin olet. Aina ei vaan jaksa, ja se on ihan ok.

No nyt kyllä meni aivan pieleen nuo oletuksesi, olen 26-vuotias ja itsekin sateenkaari-ihminen, tosin en muunsukupuolinen, vaan bi-seksuaali. Kyllä minäkin olen usein joutunut avaamaan tietämättömille ihmisille, mitä bi-seksuaalisuus tarkoittaa - ja etenkin, ettei se tarkoita sitä, että olisin jotenkin yliseksuaalinen tai haluaisin seksiä koko ajan (kummallisen yleinen olettamus??). Silti Kevinin kannattaisi mielestäni miettiä, että kyllähän "transu" terminä kuulostaa aivan "transsukupuolisen" lyhenteeltä. Tiedän toki itsekin, että se oikeasti viittaa transvestiittiin ja vieläpä aika halpamaisella tavalla, mutta joku sateenkaariasioista aivan kuutamolla oleva Jukka ei välttämättä ole koskaan edes kohdannut termiä "transvestiitti" siten, että se olisi jättänyt minkäänlaista jälkeä hänen verbaaliseen muistiinsa. Sanaa on voitu myös käyttää "vitsikkäästi" Jukan perheen tai kaveriporukan taholta, joten tämä ei ole koskaan älynnyt luokitella sitä ilkeämieliseksi sanaksi. Kyllähän monet ihmiset on edelleen sitä mieltä, ettei n-sana ole millään tapaa loukkaava, kun on tottunut kuulemaan ja käyttämään sitä aina ihan neutraaleissakin tilanteissa.

Pointtina siis se, ettei asiat yleensä ole niin mustavalkoisia. Ei toki ole pakko selittää eikä aina jaksakaan, mutta silloin ei myöskään kannata mököttää ja loukkaantua. Etenkään, jos toinen osapuoli on aivan selvästi hämillään sekä pahoillaan asiasta.

Se Kevinin taannoinen käytös oli lapsellista ja muistutti paljon narskujen käytökseltä. Jos toinen on jo pyytänyt anteeksi niin silloin ei mykkäkouluilla enää, ja käytetä valtaa passiivisaggressiivisesti.

Itse haluaisin että Kevin pysyy talossa vielä, mutta Ville joutaa jo pois. Oikeastaan olisi paras, jos Milla lähtisi tällä viikolla ja seuraavalla viikolla Ville.

Minä olen ainakin lapsille töissä opettanut, ettei anteeksipyyntö poista tehtyä vääryyttä. On hyvä pyytää anteeksi, mutta ei se poista sitä, että toista on satutettu, fyysisesti tai henkisesti. Fyysinen satuttaminen on yleensä helpompi ymmärtää: Jos lyöt toista täysillä lapiolla päähän ja pyydät anteeksi, niin sitä päätä voi silti jomottaa ja tuntua kurjalta, eikä anteeksipyyntö sitä poista. Tämä pätee myös henkiseen loukkaamiseenkin, tahattomaankin. Ihmiset on erilaisia, eikä kaikki pääse asioista yli niin nopeasti.

Monesti lapsetkin saattaa sanoa anteeksipyytävälle kaverille että "et saa anteeksi" ja siihen on kyllä täysi oikeus.

Opeta vaan lapsesi ihan millaiseksi haluat. Ei heillä tule elämässä kyllä hyvin menemään, jos annat heidän käyttäytyä typerästi ja moukkamaisesti.

Olen päiväkodissa töissä, joten saatanpa opettaa vaikka sinunkin lastasi ;)

Vierailija
48495/90773 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupun lihaksista vaikea sanoa mutta sääret ja nilkat tosi turvoksissa ja suonikohjut aika pahat oli kun läheltä kerran näytettiin.

Nestettä kerääntyy kun on vaihdevuodet.Sama homma mulla ja ollaan samanikäisiä Tupun kanssa.

Lääkärit ei heti anna nesteenpoistolääkettä.

Vierailija
48496/90773 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Kevin hokee välillä "ihmisoikeudet kaikille, ei vain tietynlaisille"?

Kaikkien pitää sanoa oma voimalauseensa kierroksen täyttyessä.

Vierailija
48497/90773 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

hohto viikkotehtävä ois kiva. asukkaat hotellin vahtina ja laittaisivat eri huoneisiin kolmeen tai kahteen joukkueisiin. ja tapahtuisi jotai pelottavaa krisu sitten redin ravintolaan yksin ja odottaa paukkua:) sitten saa paukun jos lupaa tehdä jonkun inhottavan tehtävän asukkaille heh heh

Vierailija
48498/90773 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pääsääntöisesti kevin on vastaillut hyvin kärsivällisesti. suuttui vain termistä jota ei hyvällä syyllä hyväksyisi ulkomaailmassa lainkaan ja jota on varmasti häneen käytetty negatiivisesti.

jos on tottunut puhumaan jostain itselle tärkeästä asiasta samansuuntaisten ihmisten kanssa,  jotka ymmärtävät käytettävät termit ja aiheet, niin tietenkin on vaikea sopeutua puhumaan asioista hirveän yksinkertaisesti rautalangasta vääntäen, varsinkin jos aihe on niin monimuotoinen kuin sukupuoli ja oma minuus. jokainen puhuu omassa piirissään asioista eri tavalla kuin tuntemattomille. villekin varmaan puhuu raamatusta syvällisemmin omiensa kanssa, mutta joutuu talossa vastailemaan vaikka millaisiin kysymyksiin ja se mihin kullakin menee hermo, on yksilöllistä. mutta kaikilla menee johonkin.

Vierailija
48499/90773 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen päiväkodissa töissä, joten saatanpa opettaa vaikka sinunkin lastasi ;)

Versokoulutus voisi olla hyvä teidänkin päiväkodille.

Vierailija
48500/90773 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään ilkeydellä mutta Krisu on kuin sellainen tasapäistetty ulkonaisesti mutta muuten kaikkein kapinallisin.

Ketju on lukittu.