BIG Brother 2019 Official
No niin, aloitellaas odottaminen, tällä viikolla jysähtää! Mitä odotatte uudelta BB:ltä?
Kommentit (90773)
Hyi saatana toi Millan pelästyttäminen pk-huoneessa :D
Vierailija kirjoitti:
Siis onko Jukka nyt yrittänyt Eeviksen jälkeen Miraa ja kun Mira ei lämmennyt niin nyt Millaa? Eikö sitä nyt yhtään ala hävettää, äkkiä kotiin sunnuntaina.
Ei nyt vielä sentään. Jukka yrittää ruokapöydän tuolia ja päiväkirjahuoneen oveakin. Ilman häpeää.
Oood kirjoitti:
Toi muunsukupuolinen on naurettava, ihmisten keksimä termi. Miksi pitää yrittää keksiä jo annetulle sanalla (homo, lesbo) joku ns uniikki nimi... On joko mies, nainen,tyttö, poika, homo, lesbo, hetero
Eli Kevin on tranvestiitti homo, eli homo joka käyttää naisten vaatteita, ei tarvitse yrittää esittää erikoista ja keksiä hölmöjä termejä
mikäpä se ei olisi ihmisen keksimä termi? termit kehittyy koko ajan, kuten tiede myös. kevin on puhunut että ei tuo muunsukupuolisuus ole mitenkään virallisesti olemassa oleva asia (että vois johonkin paperiin laittaa olevansa) kuten vaikka trans on, mutta kevin ei halua leikkauksiin tms. se on ihan kärryillä siitä miten yhteiskunta toimii tämän asian suhteen. muunsukupuolisuus on yleensä enemmän muita auttava termi asian ymmärtämisessä, ja suomeksi vähän tönköhkö sana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama mitä sanotte mutta joku mielenterveysongelma näillä muunsukupuolisilla on.
Se on sun mielipiteesi ja saa olla. Ei kuitenkaan ole fiksua ja kivaa nimitellä ihmisiä mielenterveysongelmaisiksi. Loukkaavat mielipiteet voi pitää myös ominaan.
Mielenterveysongelmaisen loukkaavaksi leimaamalla osoitat että pidät mielenterveyden ongelmia hävettävinä asioina ja että mielenterveyden ongelmaiset ovat huonompia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon kyllä pitkään tiennyt, että transu on loukkaava sana, vaikka en itse ketään transsukupuolista tunne.
Niin mutta Sä oletkin sivistynyt. Jukka ja Krisu ei todellakaan.
Olen asunut vuosia Thaimaassa. Siellähän muunsukupuolisia on todella paljon. Ja heistä aivan valtaosa työskentelee prostituution parissa. Selittäkääpä tämä puhdas tosiasia.
”Tuo on taas sellaista akkojen lötinää.”
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama mitä sanotte mutta joku mielenterveysongelma näillä muunsukupuolisilla on.
mun filosofia on, että entäs sitten? jos ei työtä jne häiritse niin kuin kevinillä ei näytä häiritsevän niin mikäs siinä. sanoi itse ettei "normaalin" esittäminen säästänyt häntä kiusatuksi tulemiselta mitenkään, niin sama se on olla oma itsensä. jos joku meheltä näyttävä haluaa mekkoa pitää niin pitäkööt.
Mun mielestä Kevin on loistava esimerkki muunsukupuolisista. Ei mies muttei nainenkaan. Pienet rinnat ja naisellinen vartalo, silti miehen piirteitä. En ymmärrä miksei ihmiset voi hyväksyä sitä että tällainen henkilö määrittelee itsensä muunsukupuoliseksi. Eihän se ole keneltäkään pois. Ja asia on just niin ettei se kiusaamista estä että yrittää teeskennellä "normaalia". Siinä mielessä on omakohtaista kokemusta että omassa lukiossa oli samantapainen poika ja häntä kutsuttiin neidiksi.
Ja siis tämä "neiti" ei tosiaankaan saanut ymmärrystä osakseen ysärillä. Hänen olemuksensa oli vähintäänkin yhtä naisellinen kuin Kevinillä. En tiedä minkälainen hänen lukioaikanansa oli mutta veikkaan ettei kovinkaan hääppönen. Itse osallistuin passiiviseen kiusaamiseen pitämällä häntä yhtä hassuna kuin muutkin eikä hyvällä tavalla. En näe mitään muuta kuin hyvää siinä että tällaisellakin pojalla olisi ollut sama arvostava kohtelu kuin muilla ja ihmiset olisivat ymmärtäneet häntä. Minkälaiset ihmiset on sitä vastaan, en tajua.
Eikö Kevin nimenomaan ole transvestiitti?
Ei halua korjata sukupuoltaan mutta haluaa pukeutua naisten vaatteisiin.
Ja transsukupuoliset on näitä jotka korjaavat sukupuolensa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sun mielipiteesi ja saa olla. Ei kuitenkaan ole fiksua ja kivaa nimitellä ihmisiä mielenterveysongelmaisiksi. Loukkaavat mielipiteet voi pitää myös ominaan.
Mielenterveysongelmaisen loukkaavaksi leimaamalla osoitat että pidät mielenterveyden ongelmia hävettävinä asioina ja että mielenterveyden ongelmaiset ovat huonompia ihmisiä.
Sanotko homouttakin sairaudeksi ja sitten sanot perään, että et tarkoita loukata, koska eihän sairauksissa ole mitään pahaa?
Elmeri oikeesti tykkää Anusta:/ Anu haaveilee pomostaan ja on imarreltu kun talon puoleensavetävin mies on hänen lumoissa.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö minun arvon naiset päästä uimahallissa teidän puolellenne, kun sanon olevani muunsukupuolinen? Minulla siis miehen sukupuolielimet. Ei taitaisi onnistua, itse asiassa nousisi järjetön haloo ja ehkä poliisitkin kutsuttaisiin paikalle. Kevin saa olla mielestäni mitä vaan haluaa, mutta äärimmäisen pieni vähemmistö ei tule muuttamaan yleisiä käyttäytymisnormeja maailmassa lyhyellä tähtäimellä.
Kevin on muunsukupuolinen. Käy miesten vessassa, JOS ON PAKKO (mieluiten ei käy julkisissa vessoissa ollenkaan). En tiedä onko uimahallista maininnut, mutta varmasti menisi miesten puolelle, tottakai. Tuskin kuitenkaan käy uimahallissa, harva muunsukupuolinen tai transsukupuolinen käy uimahallissa just sen takia, että siellä on mentävä miesten tai naisten puolelle. (Ainakin siis mun käsityksen ja kokemuksien mukaan). En sano siis, että uimahalleissa pitäs olla joku muunsukupuolisille oma pukuhuone, vaan sanon vaan että harva muunsukupuolinen/trans edes käy uimahalleissa. Joten se, että sä yhtäkkiä keksit olevasi muunsukupuolinen, ja haluat siksi naisten puolelle, kuullostaa lähinnä oudolta. Pervoille on varmasti joku oma paikka myös. Valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö minun arvon naiset päästä uimahallissa teidän puolellenne, kun sanon olevani muunsukupuolinen? Minulla siis miehen sukupuolielimet. Ei taitaisi onnistua, itse asiassa nousisi järjetön haloo ja ehkä poliisitkin kutsuttaisiin paikalle. Kevin saa olla mielestäni mitä vaan haluaa, mutta äärimmäisen pieni vähemmistö ei tule muuttamaan yleisiä käyttäytymisnormeja maailmassa lyhyellä tähtäimellä.
Kevin ei edes vaadi tällaista. Yleensä ihmiset vetävät nämä kauhuskenaariot vähän yli, että raavas mies mekossa menee tyttöjen vessaan, mutta ei se ihan noin mene. Muunsukupuoliset pääsääntöisesti käyttävät sitä vessaa/pukukoppia mikä nostattaa vähiten haloota tai on käytännöllisempi värkkien kannalta. Neutraali vessa/pukukoppi ei sinänsä ole huono ajatus koska sitä voisi käyttää monenlainen ihminen sukupuoleen katsomatta, vaikka joku ujo ihan pojaksi itsensä tunteva jota hävettää olla miesten puolella.
Mistään ei vissiin nää H&A yöllisiä pusuja? Oliko yhtä kiusallisia ku kännissa?
Anu on mekaaninen. Reaktiot ja vastaukset tulee viiveellä ja väärään aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut vuosia Thaimaassa. Siellähän muunsukupuolisia on todella paljon. Ja heistä aivan valtaosa työskentelee prostituution parissa. Selittäkääpä tämä puhdas tosiasia.
nehän on just niitä transvestiittejä eli "transuja".
Tää muunsukupuolisuus on joku ihan uus keksitty termi. En oo varma miten se eroaa transvestiiteistä.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa tätä yhtään enää.
Palstalla mielletään kiusaamikseksi kaikki, mikä tuntuu vähänkin epämukavalta.
Termiä viljellään ihan normaaleihin ihmisten välisiin kanssakäymisiin.
Tuo on vähättelevää ja loukkaavaa niitä kohtaan, jotka oikeasti kokevat kiusaamista.
Hävetkää.
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
Eikö Kevin nimenomaan ole transvestiitti?
Ei halua korjata sukupuoltaan mutta haluaa pukeutua naisten vaatteisiin.Ja transsukupuoliset on näitä jotka korjaavat sukupuolensa?
Googletteleppa pari asiaa, tervetuloa sen jälkeen takasin keskustelemaan.