BIG Brother 2019 —Official—
No niin, aloitellaas odottaminen, tällä viikolla jysähtää! Mitä odotatte uudelta BB:ltä?
Kommentit (90773)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ville ja Niko myös täällä:
https://www.seiska.fi/Telkkari/BB-Valvomo-Evankelista-Ville-kohtasi-kra…
Thanks
Kiitos myös, youtubesta ollut tilaus enkä edes tajunnut, että olis voinu tuolta seiskan sivulta mennä katsomaan.
Vierailija kirjoitti:
Kausi jo lopuillaan ja edelleen täällä jankataan muunsukupuolisuudesta. :D
Huomasin itse kuinka hippipiireissä vissiin liikun, kun katsojille oli panseksuaalisuuskin uusi termi! saati sitten muunsukupuolisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Kevin on ”vain” homo, vaikka se ei enää niin trendikästä olekaan. Hän taisi keksiä muunsukupuolisuuden juuri ennen BB:tä. Toki on tarve erottautua, onhan hän mielestään lähiöissä nukkuvaa keskiluokkaa parempi.
Et kuullut loppua
Hätäisesti yritti korjata kun huomasi möläyttäneen todelliset ajatukset.
Vierailija kirjoitti:
Apua noi heittää hemmille jotain et hemmi saa huomenna pimperoo. :( Voi kun saiski.
Mitä se sillä tekisi? Puhuisi sille kirjakielellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Krisu koditon ja työtön. Oikeeseen osoitteeseen menisi rahat. Kevin työssä mutta pieni palkkainen. Noi muut ei tarvi voittoa.
Eihän Kevin ole pieni. Hoikka toki on, mutta pitkä.
Ihmettelin jo että kuinka pienuuden takia pääsi töihin!
Onkohan Niko Saarinen näyttänyt kirurgille tontun kuvaa. Aivan tontun näkönen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni Kevin on ”vain” homo, vaikka se ei enää niin trendikästä olekaan. Hän taisi keksiä muunsukupuolisuuden juuri ennen BB:tä. Toki on tarve erottautua, onhan hän mielestään lähiöissä nukkuvaa keskiluokkaa parempi.
Ootko oikeesti niin juntti ettet oo aikasemmin kuullut muunsukupuoleisista? Voin sanoa että Kevin ei ole ensimmäinen, eikä viimeinen. Ala päivittää itsees nykypäivään.
Kevin keksi tuon juuri ennen taloon astumista. Siihen asti oli homo ihan rehdisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua noi heittää hemmille jotain et hemmi saa huomenna pimperoo. :( Voi kun saiski.
Varmaan alkaisi sormiskuuttaamaan :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko hemmikin muu, kun selkeästi häntä ei pidetä miehekkäänä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkkaan ottaen on muusukupuolinen? Kertokaa viisaat!
Jos toisinaan ottaa päähän miesten ylivalta esim. työelämässä ja toivon, että voi kun olisin mies, olenko poikkeava nainen?
"Henkilöt, joilla on ei-binäärinen sukupuoli, eivät ole identiteetiltään (vain) miehiä tai naisia, vaan sekoitusta näistä molemmista, jotain muuta sukupuolta tai sukupuolettomia.[1][2] Muunsukupuolisten ulkoinen ilmaisu voi vaihdella maskuliinisesta feminiiniseen ja androgyyniin niin kuin muillakin sukupuolilla. Muunsukupuolisia ei pidä sekoittaa intersukupuolisiin.
Muunsukupuolisuuteen viitataan myös kolmannella sukupuolella."
Lähde: https://fi.wikipedia.org/wiki/Muunsukupuolisuus
Muunsukupuolisen henkilön sukupuoli-identiteetti voi olla sekoitus maskuliinisuutta, feminiinisyyttä tai jotain aivan muuta. Muunsukupuolisen sukupuoli-identiteetti voi myös olla vaihteleva ja liukuva ajoittain, englannin kielessä tästä käytetään usein käsitettä gender fluid (suomeksi esimerkiksi sukupuolijoustava). Muunsukupuolisella voi olla myös kokemus useista sukupuolista rinnakkain. Jotkut kutsuvat itseään kaksisukupuolisiksi, jotkut monisukupuolisiksi. Osa ihmisistä taas kuvaa itseään sukupuolettomiksi tai neutreiksi, agendereiksi, queereiksi tai sanoutuu irti koko sukupuolijaottelusta. Kaikilla ei ole laisinkaan sukupuoli-identiteettiä.
Lähde: https://seta.fi/sateenkaaritieto/sukupuolen-moninaisuus/muunsukupuolisu…
Eli ollaan sitä miltä nyt sattuu tuntumaan. Mitähän biologit tähän sanovat, monta sukupuolta on?
Hevosilla on ollut iät ja ajat kolmas sukupuoli. Se ärrällä alkava.
Ruuna vai. Kumpaa??
Rupesko Anu käyttämään yöpaitaa kun Ville lähti:D
Siis mitä mä just kuulin koosteessa. Vehviläinen tokaisi et antakaa ääniä Kevinille jännityksen vuoksi? Kuulinko ihan oikein?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon, että ihmiset esim. Kevinin kohdalla ymmärtäisivät, ettei hän ole mies, joka yrittää olla osin nainen, vaan hän todella on muunsukupuolinen. Kevinistä näkyy fyysisestikin hyvin selvästi sekä naisellisuutta että miehekkyyttä, jotka molemmat puolet ovat hänessä luonnollisena eikä hän yritä olla mitään muuta kuin on.
Höpö höpö, mitään "muuta" ei ole olemassakaan, sukupuolia on kaksi. Sitten on niitä jotka pitävät sitä ajatusta tylsänä, ja olla jotain spesiaalia.
Kevin selvästi vetää roolia, kävelee kuin catwalkilla.. eli niin kuin homosuunnittelijat ovat laittaneet naiset kävelemään. Haluaa olla diiva, kimittää, eikä ääni ole luonnollinen. Joko tosiaankin vetää hormoneita, että oma ääni on vioittunut, tai kimittää äänihuulensä pilalle itse ääntään korottamalla.
Ja ne venyneet nännit.. ei todellakaan ole luonnolliset noin laihalla pojalla.
Olen monesti nähnyt kun itse venyttelee niitä maatessaan.Mutta jos hyväksyt ajatuksen siitä, että mies haluaisi muuttaa itsensä naiseksi, vastoin omaa biologiaansa, miksi et myös hyväksy sitä, että ei halua olla kumpaakaan? Tai että haluaa olla yhtäaikaisesti molempia? Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää? Ja kuinka se on sulta pois? Ei Kevin kuitenkaan satuta ketään.
Eihän se minun murhe olekaan, mitä Kevin itselleen tekee, syökä hormoneita tms.
Minua ei haittaa kuin se, että nämä ihmiset vaativat että biologisia totuuksia muudellaan heidän fantasioihinsa sopiviksi, esim sukupuolten määrä.
Kunhan pysytään totuudessa, ei todellakaan minua haittaa minkäänlainen erilaisuus.
Kevin voisi olla rohkeasti oma itsensä ihan miehenä, eikä väittää itseään joksikin mitä ei ole.
Kyllä' mies voi meikata, keikistellä ja käyttää vaatteita joita haluaa, ei sen vuoksi tarvitse väittää ettei ole mies.Tämänkin pointin ymmärrän kyllä ja herättää miettimään, että miksi ne sukupuolet koetaan niin ahdistaviksi? Miksi ei tosiaan voisi vaan olla Kevinin kaltainen mies tai minun kaltainen nainen? Termejähän nuo lopulta kuitenkin vain on, onko sillä oikeasti mitään merkitystä mihinkään asiaan, että saa kutsua itseään muunsukupuoliseksi? Samat ihmiset voi kiinnostua siitä homomiehestäkin tai lesbonaisesta tai miesmäisestä naisesta tai naismaisesta miehestä jne. vaikka nimittäisikin itseään mieheksi tai naiseksi.
muunsukupuoliset usein sanovatkin, että termiä on käytettävä byrokratian ja arjen helpottamiseksi. esim. passikuvassa meikattu mies tai kadulla mies mekossa vaan tuppaa herättämään kysymyksiä. niinkuin kevinkin sanoo, ideaalissa maailmassa hän olisi vain ihminen, mutta kun niin ei ole ja nyky-yhteiskunnassa pitää itsensä jotenkin lokeroida. joten vaikka hän käyttää mukisematta miesten vessoja jne, niin saa osakeen ihmettelyä. eli nuo termit on usein muita varten. jotkut myös aloittavat korjausprosessin elämän helpottamiseksi. on helpompaa olla johonkin suuntaan matkalla kuin siltä väliltä.
Anu todella haluaa Helmeriltä ilmaiset skuutit. Tietää että hyvät maksaa helposti satoja euroja kappale.
Sen takia ei uskaltanut sanoa mitään edes siihen kun Helmeri suunnitteli, että Anu (oltuaan kaksi kuukautta erossa lapsistaan) viettäisi ensimmäisen viikonlopun pois talosta hänen kanssaan. Tähän tosiaankin olisi voinut sanoa, että ei mitenkään voi jättää lapsia viikonlopuksi! Miksi ei sanonut?
En kyl tajua mitä sen Helmerinkään päässä liikkuu, kun sanoi haluavansa viettää viikonlopun vain Anun kanssa. Kyllä Helmeri se niin vaan on että lapset tulevat paketissa mukana ja kannattaa todella varoa mitä puhuu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Krisu koditon ja työtön. Oikeeseen osoitteeseen menisi rahat. Kevin työssä mutta pieni palkkainen. Noi muut ei tarvi voittoa.
Krisu on sanonut irti työn ja vuokrasopimuksen. Lähdössä kahden viikon päästä Thaimaahan, on motskari ja matkailuauto. Seiskassa julkaistu verotiedot ja ihan hyväpalkkaista duunia on tehnyt.
Edelleen, urakkatyön tekeminen on usei sellaista että saatetaan paiskia esim. kesä töitä ja sitten huilia koko talvi. Ja sitäpaitsi, jos vapaaehtoisesti on eronnut työstään, niin mielestäni se on silloin aika paljonkin eri asia, kuin vastentahtoisesti työttömänä oleminen.
Krisulla kovat vuositulot, ei ole mikään köyhä työtön, todennäköisesti Kevin Krisua köyhempi. Ja tällä tarkoitan nyt nimenomaan niitä tuloja, en sitä, että Krisu luultavasti hassaa kaikki rahansa ajattelematta lainkaan tulevaisuutta, kun taas kuvittelisin Kevinin olevan säästeliäämpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kausi jo lopuillaan ja edelleen täällä jankataan muunsukupuolisuudesta. :D
Huomasin itse kuinka hippipiireissä vissiin liikun, kun katsojille oli panseksuaalisuuskin uusi termi! saati sitten muunsukupuolisuus.
Ja mä olen todisteena siitä että myös pienellä paikkakunnalla asuva ihminen voi sivistää itseään vaikka esimerkiksi internetin kautta. Mä oon ainakin tosi aktiivinen ollut sosiaalisissa medioissa, en pelkästään suomi-piireissä ja siellä on nähny tosi paljon.
Miettikää Helmeriä kättelemässä Anun exää kun tämä hakis poikia omalle viikolle. Varmaan nappais Helmerinkin vahingossa mukaan.
Oispa Helmeriltä ollut pois tuo turhanpäiväinen, yksipuolinen ihastus Anuun. Ja kylpytakin käyttökielto päiväsaikaan olisi pitänyt asettaa hänelle. Silloin olisi nähty jännittävä kisa lopussa vastakkain Kevin, Krisu, Helmeri.
Miran instalivessä hyvää settiä parin muun ex-asukkaan kanssa:
”Kenen ei kuuluisi olla enää talossa?”
Mira: ”Yhteen ääneen:”
Mira, Milla, Emma: ”Anu!”
Anun kehuvideo oli kyllä niin laimea ettei monikaan asukas saanut koko leidistä mitään kuvaa.
tää porukka on varmaan samaa sarjaa niiden kanssa jotka vieläkin jankkaavat että pluto on planeetta, kun kerran koulussakin niin opetettiin. vaikka uuden tiedon valossa kategoriat pistettiin perustellusti uusiksi. mutta kun ei voi uskoo kun nostalgia tärkeempää kun tiede. ei sillä että sukupuoliasiat ois edes mitenkään uutta, onhan thaimaassakin virallinen kolmas sukupuoli ja niinpäinpois. katsotaan parin vuosikymmenen kuluttua miltä nämä mies/nainen-jankkaajat näyttävät. luultavasti vähän pölyttyneiltä.