Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö muita naisten neuleiden materiaalit?

Vierailija
28.08.2019 |

Yritin tässä shoppailla Zalandolla neuleita, ja niistä suurin osa on ahdettu täyteen jotain akryylia. Puolet saattaa olla puuvillaa, mutta usein se toinen puoli onkin sitten jotain heikkolaatuista ja hiostuttavaa - useimmiten sitä akryylia.

Miesten vaatteissa näemmä taas 100% puuvillaa ei ole mikään harvinainen ilmestys. Ja ne ovat vielä ihan kohtuuhintaisia.

En viitsisi satsata satoja euroa, että saan perus puuvillaneuleen. Mitä vaihtoehtoja on, jos ei halua kolmenkympin akryylihirvitystä eikä taas 100e marc o'polon tms ylihintaista paitaa?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi ostaa akryyliä ja polyesteriä mikromuovin vuoksi, mutta kun muuta ei myydä kaupoissa kohtuuhintaan, niin minkäs teet?

Jep tai sitten ne on sellaisia mummotyylisiä. Nuorekkaita, laadukkaita, kohtuuhintaisia ei vaan ole!

Vierailija
22/41 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta keinokuituneuleita.

Olen viimeisen viiden vuoden ajan saalistanut erityisesti villaneuleita, mutta myös muita luonnonkuituisia, eri liikkeistä. Nyt alkaa olla jo sopiva valikoima garderoobissani. Rahaa on mennyt, mutta tällä aikavälillä näkyy jo, että laatuun kannatti panostaa.

Tulevana syksynä ajattelin ratsata tavaratalojen miesten osastot ja Nokian neulomon nettikaupan. Painetta pakkohankintoihin ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan niitä puuvillaisia, pellavaisia, villaisia ja viskoosisia vaatteita.

Itse tilasin just Alpalta neulepuseron. Alpakkaa ja silkkiä. Aivan ihana materiaali ja hyvin tehty. Kyllähän se pusero maksoi, mutta jos se kestää niin hyvin kuin valmistaja ja käyttäjät ovat vakuuttaneet, se maksaa itsensä kyllä takaisin. Mitään tekokuituvärkkejä en ole ostanut ikinä, enkä osta.

Samaa neuletta olenkin katsonut. Tuo peseminen vaan mietityttää, että onko silkki kuinka herkkä materiaali. Mitkä siinä on hoito-ohjeet? Samoin tuo istuvuus voi olla niin ja näin. Neuleen malli ei ollut kaikkein tyköistuvin kuitenkaan 

Ei ole tosiaan tyköistuva, väljä "laatikkomalli". Vilkaisen hoito-ohjeen kotona

Vierailija
24/41 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan tulokseen olen tullut. Osa neuleista näyttää jo kaupassa nuhjaantuneilta tai helposti hajoavilta. Viimeisen viiden vuoden aikana olen ostanut kaksi neuletta, toisen kaupasta uutena ja toisen kirpparilta. Kumpikaan ei ole täyttä luonnonkuitua, mutta ne ovat kestäneet yllättävän hyvin hintaansa nähden (ei nyppyyntymistä, hajoamista, pitäneet muotonsa). Seuraavat neuleet olen kyllä ajatellut tehdä itse. Ainakin on mittojen mukaan tehty ja saan sitä mitä toivon. Hidasta se neulominen on, mutta sitä vaatetta arvostaa ihan erillä tavalla, kun sen tekemiseen on käyttänyt kymmeniä tunteja aikaa.

Vierailija
25/41 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeastaan harmita: En jaksa hirveästi nähdä vaivaa vaatteideni etsimiseen, joten rahaa säästyy. Ja kun uusia ei löydy helposti, korjaan entistä innokkaammin vanhoista reiät tai ratkenneet saumat. Hyvälaatuista vaatetta viitsii korjatakin.

Vierailija
26/41 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen siirtynyt kokonaan villaisiin (joiden kanssa käytän aluspaitaa) sekä puuvilla-villa ja puuvilla-silkkisekoituksiin. Nuo sekoiteneuleet on sekä pehmeitä päällä, että kestäneet aivan moitteettomasti jo vuosia. Yhtään akryylirättiä en enää osta, vaikka olisi kuinka nätti olevinaan.

Vierailija
27/41 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu on huivien kanssa, vaikka niissä sentään hieman paremmin on 100% luonnonkuituisiakin kohtuuhintaan. Jotenkin ihan järjetöntä, että niitä edes tehdään akryylista/polyesteristä kun ihan sama olisi kietaista muovipussi kaulaan. Ei taatusti lämmitä mutta hiostaa senkin edestä.

Vierailija
28/41 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä,miten täällä inhotaan keinokuituja ja samat ihmiset ostaa niitä hirveitä muovisia treenivaatteita, joista tulee 60-luvun grimblene mieleen. Huoh.

Vierailija
29/41 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli missä luuraa P....I.E.R...RE C..AV....ALL...O PUUVILLANEULEET?

3. ViestiÖ

Vierailija
30/41 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli missä luuraa P....I.E.R...RE C..AV....ALL...O PUUVILLANEULEET?

3. ViestiÖ

Kaksi kyseistä firmaa koskevaa viestiä poistetiin????

Vierailija
31/41 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tilasin just Alpalta neulepuseron. Alpakkaa ja silkkiä. Aivan ihana materiaali ja hyvin tehty. Kyllähän se pusero maksoi, mutta jos se kestää niin hyvin kuin valmistaja ja käyttäjät ovat vakuuttaneet, se maksaa itsensä kyllä takaisin. Mitään tekokuituvärkkejä en ole ostanut ikinä, enkä osta.

Samaa neuletta olenkin katsonut. Tuo peseminen vaan mietityttää, että onko silkki kuinka herkkä materiaali. Mitkä siinä on hoito-ohjeet? Samoin tuo istuvuus voi olla niin ja näin. Neuleen malli ei ollut kaikkein tyköistuvin kuitenkaan 

Alpakka taitaa olla silkkiä arempi materiaali. Olen itse pessyt alennusmyyntisilkkiä hyvin huolimattomasti, eikä ole haitannut.

Vierailija
32/41 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tämä sama juttu. Raivostutti se akryyli. Aloin neulomaan paidat itse. Ensimmäisestä tuli ruma mutta sen jälkeen olen neulonut kolme onnistunutta paitaa. Niistä ei edes huomaa, että ovat itsd tehdyn näköisiä. Nyt joku tulee naukumaan, että langat on kallita ja ei osaa neuloa. En osannut minäkään mutta opettelin. Langat voi maksaa joo mutta tein yhden paidan kirppikseltä löytämästäni miesten paidasta; purin sen ja tein uudelleen. Joskus ostan kalliit langat ja tyydytys itse tehdystä vaatteesta on suuri. Sitten jos joku on sitä mieltä, ettei ole aikaa niin ok. Minä neulon samalla kun katson jotain leffaa / sarjaa. Olen myös sitä mieltä, että vaatteita ei tarvitse olla kovin paljoa.

Vierailija
33/41 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää että tuolla Zalandossa ei voi hakea vaatteita jotka on 100% jotain materiaalia. Jos laitan suodatukseen pelkästään esim puuvillan, sieltä tulee miljoona tuotetta missä voi olla vaikka 60% polyesteria ja mitätön määrä puuvillaa.

Vierailija
34/41 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö Alpan neuleet haisevat vienosti homeiselle varastolle? Olen sovittanut useampana vuonna, ja joka kerta haju on häirinnyt. Nyt en ole vähään aikaan yrittänyt. Ostan muilta eettisiltä toimijoilta.

Vierailija
35/41 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

zalandolla neuleita filttereillä viskoosi ja kestävä kehitys, tulee mm. uuvilla-viskoosia

https://www.zalando.fi/naisten-neuleet/?sustainable=true&upper_material…

Vierailija
36/41 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stokkalla merinovillaa ja kashmiria merkeillä Cut & Pret ja Global Essentials. Usein on vielä tarjous, että voi ostaa kaksi halvemmalla. Esim kaksi merinovillaneuletta 80e.

Merinovilla ainakaan noissa tuotteissa ei kutita.

Makialla on paksumpaa merinovillaneuletta, joka ei kutita.

Sitten on Repeatin kashmirneuleet.

Toki Marc O'Polossa maksaa merkkikin, mutta kuinka paljon itse pyytäisitte itse neulomastanne villapaidasta? Olisiko 50e hyvä vai enemmän, jos on hyvät langat luonnonkuidusta? Ei ihme, että maksaa satasen.

Mutta kannattaa odottaa sinne joulualeen, jos haluaa halvemmalla. Alkaa heti jouluaattona.

Samsoella on myös ollut 100% villaa olevia neuleita, omani ostin miesten puolelta. Aluksi se oli liian iso, mutta parin pesun jälkeen pienentynyt sen verran, että nyt tyköistuva.

Kalliimmissa merkeissä on käytetty paljon hienompaa villaa, jota on käsitelty niin, ettei se kutita. Löysin alesta Monclerin villahuivin, eikä kutita. Myös Acnen villahuivit ja Tiger of Swedenin villahuivit eivät kutita, koska on tehty hienommasta villasta. Varmaan sortattu alusvillaa tms lankoihin. Ja sekin toimenpide maksaa lisää.

Vierailija
37/41 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan osta mitään akryyliä. Ihan sama, onko muuten kiva. Katson aina materiaalin ja teen ostopäätöksen pitkälle sen perusteella. On kyllä käsittämätöntä, miten huonolaatuisia tuotteita myydään hyvinkin kalliilla. Mutta ei ole pakko ostaa.

Pakko ei tosiaan ole ostaa, mutta jotain on kuitenkin pakko ostaa kun ei ilman vaatteitakaan voi kulkea. En minäkään osta akryylia, mutta niitä kunnollisia ja ei-akryylisia saakin sitten etsiä suurennuslasin kanssa. Vaateostoksilla käynti on niiiiiin turhauttavaa. Mieleisiä vaatteita ja hyvin istuvia vaatteita ei ole muutenkaan helppo löytää, ja sitten vielä nämä materiaali-, laatu- ja hintakysymykset.

Vierailija
38/41 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silkki pestään käsin silkin- ja villanpesuaineella (tavallinen pesuaine hajottaa eläinkuitujen proteiineja). Sitä ei kuitenkaan tarvitse pestä niin usein kuin puuvillaa, monesti pelkkä tuuletus riittää.

Minä olen pessyt silkin/villanpesuaineella myös koneessa, tietty villanpesuohjelmalla 30 asteessa. Kaikki säilyneet aina hyvinä.

Vierailija
39/41 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ostanut sellaisia neuleita, joissa ainakin suurin osa luonnonkuitua, Benettonilta, Selected Femmeltä, Uniqlolta, Massimo Duttilta ja Marks&Spenceriltä. Ne Marks&Spencerin Kashmir-neuleet on tosi hyviä. Tosin maksaahan nekin sen 99 euroa. Mutta ovat mielestäni tosi hyviä. Nyt olen viime aikoina katsellut myös neuleita Arketin sivuilla ja heillä näyttäisi olevan myös luonnonkuituja.

Lisään tähän muuten vielä Lindexin ja Stockan oman merkin Cut&Pret. Noilta olen joskus löytänyt ihan hyvät neuleet, joissa oli aika paljon luonnonkuitua. Toki ainakin Lindexissä paljon ihan akryylineuleita mutta joskus voi tehdä löytöjä.

Mutta jos haluaa että on kokonaan luonnonkuitua? Ei sitä akryyliakaan kovin paljon tarvitse vaatteessa olla, kun se jo aiheuttaa nyppyyntymistä. Hinnan vuoksihan noita halpoja tekokuituja niihin tungetaan, eivät ne mitenkään vaatteiden laatua paranna.

Vierailija
40/41 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä,miten täällä inhotaan keinokuituja ja samat ihmiset ostaa niitä hirveitä muovisia treenivaatteita, joista tulee 60-luvun grimblene mieleen. Huoh.

Ei kaikki osta, ainakaan minä. Käytän liikkuessa (jumppa, tanssi, jooga yms) lähinnä puuvillaisia vaatteita, poislukien urheilurintaliivit ja uimapuku.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi viisi