Uusi miesystävä kävelee aina muutaman askeleen edessä eikä auta
vaikka minä kävelisin nopeammassa rytmissä vaan mies kiristää aina tahtia. Kannattaako jättää sika? Ei kai sentään. Mies on oinas.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Jos miehesi tosiaan juoksee sinua karkuun julkisilla paikoilla,on kyllä jotenkin ilmiselvää,ettei halua tulla nähdyksi sinun kanssasi,vaan etsiskelee mahdollisesti uutta matoa.Tai sitten vaan ajattelematon...
Olen itse melko lyhyt ( ja mieheni pitkä) ja hän porhaltaa niinkuin ohjus. Ja varsinkin kun lapsemme olivat pienempiä,niin itse kannoin vauvaa kaukalossa,ja toisessa kädessä vilkas 2v. Mies ei vaan tajunnut että etenemisemme on hitaampaa kuin hänen ja että hän voisi vaikka kantaa sitä vauvaa. Raivostuin monet kerrat ja usein lähdin sitten takaisin autolle/kotiin/kauppaan ja mies jäi sitten hölmistyneenä raivoamaan,ja imitoimaan hidasta kävelyämme =D
Toivottavasti suhde on muilta osin tasa-arvoinen. Tuo järjestely, että mies harppoo edellä, ja häntä lyhyempi, hitaammin kävelevä nainen yrittää vauvan ja taaperon kanssa pysyä jotenkin tahdissa ei kuulosta siltä.
Varmasti erittäin rasittavaa.
Miten jos teille tulee lapsia? Jättääkö mies sinut työntämään vaunuja ja rattaita, kun itse harppoo edellä? Asiaa voi ehkä testata ostoskärryillä?
(meillä mies jättää minun työnnettäväksi ja vedettäväksi kaikki nelipyöräiset, joissa ei ole moottoria. Rattaat, kärryt, vaunut, matkalaukut jne. Sanoo, että ne on muka suunniteltu häntä lyhyemmille ihmisille ja selkä tulee kipeäksi. Tekisi mieli lisätä lisälenkki matkalaukkujen kahvaan. Ja lasten vaunuissa on säädettävä kahvan pituus, vaan ei vaan auta miehen mielestä. Toisaalta, jos minä en ole maisemissa, lähettyvillä, saatavilla, mies vetää/työntää ihan itse eikä valittele selkäänsä jälkikäteen. )
Vierailija kirjoitti:
Varmasti erittäin rasittavaa.
Miten jos teille tulee lapsia? Jättääkö mies sinut työntämään vaunuja ja rattaita, kun itse harppoo edellä? Asiaa voi ehkä testata ostoskärryillä?
(meillä mies jättää minun työnnettäväksi ja vedettäväksi kaikki nelipyöräiset, joissa ei ole moottoria. Rattaat, kärryt, vaunut, matkalaukut jne. Sanoo, että ne on muka suunniteltu häntä lyhyemmille ihmisille ja selkä tulee kipeäksi. Tekisi mieli lisätä lisälenkki matkalaukkujen kahvaan. Ja lasten vaunuissa on säädettävä kahvan pituus, vaan ei vaan auta miehen mielestä. Toisaalta, jos minä en ole maisemissa, lähettyvillä, saatavilla, mies vetää/työntää ihan itse eikä valittele selkäänsä jälkikäteen. )
Voi miten hellyttävä tapa näyttää naiselle paikkansa juhtana.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ette selvästikään tajua miten hankala on kävellä luontaista kävelyvauhtiaan hitaammin, kun koko ajan joutuu keskittymään ettei vaan kävelisi ruutiininomaista vauhtiaan. Olette varmaan itsekin huomanneet miten ärsyttävää on, kun joutuu esim. lasta odottamaan ja hoputtamaan koko ajan, kun taapertaa niin hitaasti. Nyt tiedätte miltä miehistä tuntuu.
Minä ainakin tajuan, kuten monet muutkin. Mieheni on toivottoman hidas kävelijä, sellainen sunnuntailöntystelijä. Itse kävelen reipasta tahtia siitä riippumatta onko kiire vai ei.
Minkä sitten kukakin kokee elämässään vaikeaksi, mutta mulla ei ole mitään ongelmaa sopeuttaa kävelytahtiani miehen tahtiin. Se käy automaattisesti, eikä todellakaan vaadi mitään keskittymistä.
/4
Minulla oli yksi tällainen ystävä lapsena (ihan samaa sukupuolta). Siitä kokemuksesta opin, että ei kannta lähteä kilpailemaan. Jos toinen jatkuvasti paahtaa edelle, niin en kiristä tahtiani, menkööt menojaan.
Meillä kans mies on pinkoja, ja huvittavaa on, että toinen tyttäristä on perinyt saman tyylin. Nyt saan juosta tytönkin perässä, jos ollaan yhdessä liikkeellä :)
Joko mies häpeää sinua tai itseään
Tai on arka siitä miten ihmiset katsovat teitä.
Nämä yhdellä nopeudella kävelevät eivät varmaan myöskään osaa suhteuttaa esim. äänenäyttöään vallitseviin olosuhteisiin, vaan kirjastossa huudetaan, tai kun pitäisi huutaa apua kuuluvasti niin ei vain onnistu, vaan kuiskausta vain tulee ulos? Voimaakaan ei varmaan osata mitenkään hallita, vaan kärpänen tapetaan ikkunasta pikkuläpsyn sijasta iskemällä nyrkki läpi.
Ja tuon yhden mies nyt ei halua mitään muuta kuin päästä helpolla elämässä, että muut tekee kaiken sen mistä hän ei niin välitä. Meillä mä siivoan lattiakaivot, kun mies sitä niin inhoaa, ja mies hoitaa vastavasti roskahuollon. Toivottavasti tuo vetojuhtamuija saa mieheltään edes jotain kompensaatiota, jos ei muun syyn takia, niin ainakin siksi että joutuu hävetä säälivien katseiden alla kun ympärilläolevat katsovat säälien että mietn mies kehtaa laittaa naisensa vetämään, kun itsellä heiluu molemmat kädet tyhjän panttina.
Mieheni tekee tota samaa. Ja niin tekee hänen isänsä kun kävelee anoppini kanssa, aina semmonen 2~3 metriä edellä.
Näyttää hölmöltä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä kans mies on pinkoja, ja huvittavaa on, että toinen tyttäristä on perinyt saman tyylin. Nyt saan juosta tytönkin perässä, jos ollaan yhdessä liikkeellä :)
Voit syyttää vain itseäsi noiden monistamisesta.
Käsi kädessä kulkien rytmit sopeutuvat toisiinsa.
Näyttää höhlältä se kilpajuoksu.
Tulee mieleen perhekulttuuri eräässä eteläeurooppalaisessa paikassa joku vuosikymmen sitten. Mies käveli kädet taskussa edellä, vaimo työnsi perheen pienintä rattaissa ja kaksi isompaa lasta vierellään n. kolme metriä perheen pään perässä. Tämä oli tyypillinen näky.
Sama hierarkia tuossa suomalaisessakin perässä juoksuttamisessa on kysymyksessä.
En kahta kertaa enempää sietäisi moista. Rakastunut pari kulkee käsikkäin ja siten sitä kiintymystä pidetään yllä läpi elämän.
Jotain mammansa poikia ovat yhä ne naistaan perässä juoksuttavat. Tai ehkä rinnastavat naisen ja koiran, mene tiedä.
Ap:nä arvioisin tarkoin, kannattaako ryhtyä kouluttamaan mieleisekseen. Jos on jo ns. miehen iässä, tuskin muuttaa tapojaan.
Vierailija kirjoitti:
Joko mies häpeää sinua tai itseään
Tai on arka siitä miten ihmiset katsovat teitä.
Jos on katsomisesta arka, niin luulisi häpeävän jos tajuaisi, että katsojat säälivät hänen vaimoaan.
Kyllä miehet (ja naiset ja kaikki muutkin) yleensä osaa kävellä ihan kenen tahansa kanssa samaa vauhtia. Aloittajan pukki ja se uli, jolle vastasit, ovat poikkeuksia.
-Mies