Voisitko muuttaa Hyvinkäälle?
Kommentit (44)
Koko lapsuuteni ja nuoruuteni siellä käyneenä, ja pari vuotta asuneenakin voin sanoa, että voisin muuttaa. Ihan kiva pikkukaupunki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin jos saisin sieltä töitä
Hyvinkää on kuitenkin radan varressa, että hyvin voisi muualtakin matkustella. Eräs tapaus kulki Tampereella ja junalla.
Okei, olet niitä "töihin vain mennään" tyyppejä.
Kai minä itse tiedän sinua paremmin omat työllistymismahdollisuuteni. Pitkän työttömyyden jälkeen sain hiljattain osa-aikatyön Itä-Helsingistä. Tuskin tulen toista työtä enää koskaan saamaan. Jos asuisin Hyvinkäällä, matkoihin menisi suuntaansa kaksi tuntia ja palkan pienuuden takia siitä menisi suurin osa matkoihin. En sentään niin innolla töissä käy, että tuollaiseen ryhtyisin.
En tiedä Hyvinkäästä mitään, mutta voisin minä siellä asua erakkona ja eläkkeellä, jos niin haluaisin. Nykytilanteessa en.
Niin, ja nykyisin minulla menee tunti suuntaansa kolmella eri liikennevälineellä, vaikka asun ja käyn töissä Helsingissä. Sitä vaikeampaa työmatkaa en halua.
[10 + 43]
Ihanaa!
Mä taas aina olen nähnyt nämä asiat näin, että Vantaan, Hyvinkää, Kouvola ja Forssa ovat sisarkaupunkeja. Samanlaisia ripuleita hengettömyydessään.