Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oliko/onko joku nyt Nick Caven keikalla?

Vierailija
27.08.2019 |

Millaisia ne oikein ovat? Ihmeellisiä arvioita :O

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuh, täällä salissa palstailen. Ei vaan, itseäkin kiinnostaa.

Vierailija
2/13 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei herran musiikkia ymmärrä niin sitten ei ymmärrä. Heittämällä aikamme mielenkiintoisempia artisteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei herran musiikkia ymmärrä niin sitten ei ymmärrä. Heittämällä aikamme mielenkiintoisempia artisteja.

Olitko keikalla? Millaista se oli?

Vierailija
4/13 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaa, ovatko ne yleisökysymykset muka oikeasti spontaaneja. Luulen, että niiden on pakko olla etukäteen sovittuja.

Vierailija
5/13 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut nyt, koska en onnistunut saamaan lippua!

Viimeksi olin silloin, kun esiintyi Kulttuuritalolla. Aivan käsittämätön konsertti! En ole ikinä kokenut mitään niin fantastista. Tuli melkein ruumiista irtaantumisesta kokemus :D Ja ei, en ole yleensä mikään hörhö, mutta musiikki vaan imi niin sisäänsä, etten osaa sitä paremmin selittää. Upeinta musiikkia maailmassa!

Vierailija
6/13 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en valitettavasti päässyt, mutta mies oli eilen keikalla. Oli kuulema ollut todella mielenkiintoinen ilta, kuunnella yleisön kysymyksiä ja Caven vastauksia, ja välillä biisejä, jotka liittyivät eri aiheisiin. Etukäteen olisi voinut kuvitella, ettei tuollainen "formaatti" toimi Suomessa, mutta hyvin toimi. Ihmiset uskalsivat kyllä avata suunsa, ja puhua englantia.

Yleisö oli kysynyt Cavelta kysymyksiä ihan laidasta laitaan, ja tämä vastaili kaikkiin kysymyksiin kunnolla paneutuen ja pitkästi. Tämä aika oli sitten tietysti musiikkiosuuksista pois, mutta tämähän oli jo etukäteen tiedossa. Mieheni kertoi, että sai ihan kyyneleet silmissä sekä itkeä, että nauraa. Cave oli todella energiaa täynnä, ja esiintyi rennosti ja hyväntuulisesti, piano sai välillä ihan kunnolla kyytiä. :) Mieheni juttuja kuunnellessa harmitti todella, kun en päässyt itse keikalle!

Vierailija
7/13 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin eilen ja mitkään sanat ei riitä kertomaan kuulemani musiikin kauneudesta, voimasta ja valosta. Puheosuus oli jännittävä, uusi ja samalla hämmentävä kokemus. Hävisin aina lauluihin, musiikkiin ja heräsin aina puheeseen. Haluaisin kokea uudelleen, mutta ilman puheita.

Vierailija
8/13 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, en tiennyt että hänellä oli keikka Helsingissä. Hän asui Berliinissä samaan aikaan kuin minä, varmaan yli 30 v sitten, oli todella vaikuttava artisti/hahmo.

Vierailija
9/13 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei, en tiennyt että hänellä oli keikka Helsingissä. Hän asui Berliinissä samaan aikaan kuin minä, varmaan yli 30 v sitten, oli todella vaikuttava artisti/hahmo.

Et tiennyt? No, liput menivät kolmessa minuutissa.

10/13 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen keikalle heti ensi kerran, kun on liikkeellä The Bad Seedsin kanssa.

Nyt olleista keikoista ei miulla ollut mitään tietoa, kun en susta enää PK-seudulla.

Olisi ollut kyllä enemmän kuin hienoa nähdä mr. Cave. <3

Vierailija
11/13 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin eilen. Olen nähnyt useaan kertaan aiemminkin, mutta tämähän oli normikeikoista poikkeava konsepti, eli ei bändiä, pelkästään piano, ja varmaankin yli puolet ajasta (kolme tuntia) oli puhetta. Yleisö siis sai kysyä mitä vaan ja todellakaan eivät olleet mitenkään etukäteen sovittuja kysymyksiä. Myös biisejä sai toivoa, jotain soitti, jotain ei. Kysymyksiin vastaili todella ajatuksella ja selvästi pohtien, toki paljon oli myös hauskoja heittoja. 

Ei tällaista voi arvioida samoin perustein kuin tavallista keikkaa, koska puhe oli niin vahvasti läsnä ja toisaalta soitettu musiikki valittu sen mukaan, että se toimii vain pianolla säestettynä. Todella hieno kokemus kyllä.

Vierailija
12/13 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihan pakko jorata laukkuringissä niin, että hiki oikein roiskui villeimpiä kappaleiden aikana!

Vierailija
13/13 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin Nick Caven ensimmäistä kertaa hädin tuskin täysi-ikäisenä Tavastialla 80-luvulla, kerran Roskildessa ja 2013 Flowssa. En osaa näitä asettaa parhausjärjestykseen, mutta maanantai-illan Conversations with Nick Cave -keikka oli kyllä aivan ihana. Kolme tuntia hujahti siivillä. En kyllä olisi ihan heti mennyt uskomaan, että juuri hänestä tai oikeastaan kenestäkään tulee 6-kymppisenä jonkinlainen syvän etelän goottilainen Dr. Phil, mutta niin on päässyt käymään.