Onko henkilö kiinnostunut, jos kiittää juttelutuokiosta?
Kommentit (25)
Kohtelias ihminen, ehkä ammatikseen asiakaspalvelussa. Mitään mistään kiinnostuksesta ei automaattisesti kerro, pikemminkin käytöstavoista.
Eipä tuo kerro mitään. Ehkä oli vain tarve jutella jonkun kanssa ja keskustelu piristi päivää tms. ja on siksi kiitollinen.
Normaalista kohteliaisuudesta ei voi mokomaa johtopäätöstä tehdä.
Halusi eroon sinusta ja lopetti keskustelun näin kun et itse saanut pötköäsi poikki.
Olisitpa nähnyt, kuinka silmäni vähän pyöristyivät hämmennyksestä, kun luin aloituksen. En ole ikinä ajatellut, että joku voisi pitää sitä kiinnostuksena, kun haluan kiittää mukavasta tuokiosta.
Vierailija kirjoitti:
Itse kiitän aina. Ilmeisesti Ap:n logiikalla hyvät käytöstavat on yhtä kuin ihastus.
Kiitätkö ystäviäsikin joka kerta
Olen samaa mieltä kuin muutkin. Tämä oli kohteliasta käytöstä.
Mun vaistot sanoo, että voihan paskat. Eihän tässä kohta kehtaa puhua kellekkään, saati sitten katsoa silmiin, ettei vaan kukaan saa väärää käsitystä.
Kohteliaisuutta. Taustalla voi olla esim. opitut käytöstavat, halu olla miellyttävä tai yritys manipuloida sinua. Voi hän olla kiinnostunutkin.
Pitääkö ihan kaikista keskusteluista kiittää vai vain joistain? Olenpa ollut huonotapainen. :(
Juttelin kerta yhden miehen kanssa, joka yhtäkkiä kesken lauseeni sanoi, että oli kiva jutella ja lähti juoksemaan pois. Jälkikäteen kuin mieheltä, että hänellä oli alkanut keulimaan ja silloin hänen ensimmäinen ajatus oli ollut, että Pakoon! Pakoon ennen kuin minä huomaan asian!
Mies on nyt aviomieheni.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö ihan kaikista keskusteluista kiittää vai vain joistain? Olenpa ollut huonotapainen. :(
En ole tajunnut minäkään
Vierailija kirjoitti:
Kohteliaisuutta. Taustalla voi olla esim. opitut käytöstavat, halu olla miellyttävä tai yritys manipuloida sinua. Voi hän olla kiinnostunutkin.
Manipuloida?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tajunnut minäkään
Minusta kannattaa kiittää silloin, jos se tulee luonnostaan. Jos vaikka juttelen tällä palstalla jonkun täysin eri mieltä itseni kanssa olevan kanssa ja keskustelu pysyy asiassa ja asiallisena, niin mielelläni kiitän siitä, että jaksoi perustella mielipiteitään .
Tai jos esim. matkustan julkisessa ja saan mielenkiintoisen keskustelun aikaiseksi, kiitän kyllä mukavasta juttutuokiosta.
Mä juttelen usein naapuruston pappojen kanssa ja kyllä olen kiinnostunut heidän hyvinvoinnistaan ja terveydestään. Ihastunut en ole vaikka puolin ja toisin kiitellään juttutuokioista.
En ole kiittänyt kuin asiakaspalvelijoita.
Kyllä minä voin sanoa vaikkapa että Olipa kiva jutella, kiitoksia! Voin sanoa sen ystävälle, naapurille, naapurin miehelle, kaupan kassalle, kenelle vain, jos juttutuokio on ollut oikeasti kiva.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä voin sanoa vaikkapa että Olipa kiva jutella, kiitoksia! Voin sanoa sen ystävälle, naapurille, naapurin miehelle, kaupan kassalle, kenelle vain, jos juttutuokio on ollut oikeasti kiva.
Missäpäin on tapana kiittää? Eikö pelkkä kehu ”oli kiva jutella” riitä?
Vierailija kirjoitti:
mitä tuollatavalla ketään manipuloi?
Itse kiitän aina. Ilmeisesti Ap:n logiikalla hyvät käytöstavat on yhtä kuin ihastus.