Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ihminen silloin tyhmä jos hänellä on hidas sytytys?

Vierailija
27.08.2019 |

Pohdin tätä kun olen tällaisen juuri tavannut.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, hän on vain hidas.

Vierailija
2/30 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä. Voi myös olla ihminen, joka puntaroi ja miettii asioita monelta kannalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärtänyt kysymystä.

Vierailija
4/30 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei, vaan blondi :D

Vierailija
5/30 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasssa rauhassani ei ikinä ole hidas sytytys tai hidas tahti. Kun pitää miettiä työpaikan touhutätien kanssa jotain, menee puolet energiasta sosiaalisen tilanteen ylläpitoon, kun hiljaista pohdintaa ei_vaan_kestetä. Siinä kestää sen takia pidempään kuin yksin ollessa. Jos miettii asiaa muutaman sekunninkin ilman että alkaa täytespiikkaus, pällistellään että onpa outo tyyppi.

Vierailija
6/30 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan huomenna.

Vierailija
7/30 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herää kysymys: miksi haluat luokitella juuri tapaamasi ihmisen tyhmäksi / ei-tyhmäksi. Haluat varmaankin jotenkin ymmärtää häntä, mutta lähtökohta vaikuttaa aika tuomitsevalta.

Joidenkin ihmisten kommunikointitapa on niin kaukana toisistaan että kommunikaatiotilanteissa syntyy tämän takia "viivettä" kun joutuu tulkitsemaan toisen sanoman "omalle kielelleen". Minulla on yksi työtoveri jonka kanssa käydyt keskustelut päättyvät usein hyvässä yhteishengessä ja kun aletaan varsinaisesti suorittamaan, käykin ilmi että olemme puhuneet täysin eri asioista. Ehkä hän pitää minua tyhmänä, ehkä ei. Minusta meidän kommunikaatiomme vain ei toimi yhteen.

Vierailija
8/30 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

😒

Vierailija
9/30 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Esim. tarkkaavaisuushäiriöisellä ei ole älyssä mitään vikaa. On vain vaikeampi tarkentaa ajatuksia ja siksi asioiden käsittely voi viedä enemmän aikaa, vaatii enemmän perehtymistä. On ihan tutkittu, että tarkkaavaisuushäiriöiset eivät ole mitenkään muita tyhmempiä. Voivat olla jopa älykkäämpiä.

Tämä näkyy selvästi esim. oppilaiden koetuloksissa. Joillain kokeen tekeminen voi viedä enemmän aikaa, mutta tulos voi olla jopa parempi.

Vierailija
10/30 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän siitä, miksi on hidas sytytys. 

Vierailija
11/30 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 7 jatkaa: vaikka erityisherkkyys on kokonaisuutena jossain määrin kiistanalainen aihe, tunnistan itsessäni siitä mm. sen osan että sosiaaliset kanssakäyntitilanteet ovat erittäin vaativia ja kuluttavia. Vaikka nakuttelen mensa-testissä vallan kelpoja tuloksia, keskusteluissa vastapuolen kommentit alkavat keskustelun pitkittyessä menemään yhä enemmän ohi korvien kun omat aivot temmeltävät jossain muussa aihepiirissä. Tämäkin voi aiheuttaa ap:n mainitsemaa viivettä "ymmärtämisessä".

Vierailija
12/30 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Esim. tarkkaavaisuushäiriöisellä ei ole älyssä mitään vikaa. On vain vaikeampi tarkentaa ajatuksia ja siksi asioiden käsittely voi viedä enemmän aikaa, vaatii enemmän perehtymistä. On ihan tutkittu, että tarkkaavaisuushäiriöiset eivät ole mitenkään muita tyhmempiä. Voivat olla jopa älykkäämpiä.

Tämä näkyy selvästi esim. oppilaiden koetuloksissa. Joillain kokeen tekeminen voi viedä enemmän aikaa, mutta tulos voi olla jopa parempi.

Sama myös erityisherkillä. Aistit ovat ylikuormittuneet ja siksi asioiden käsittely vie enemmän aikaa.

Lisäksi monet ovat niin pikkutarkkoja ja itsekriittisiä, että eivät vastaa kysymyksiin ennenkuin ovat aivan varmoja, että vastaus on oikein.

Vierailija
13/30 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähäään riiippuu. Voi ollla keskittymishäiiiriö tai arvelutttaaa miten asiaaan muotoilisi.

Vierailija
14/30 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset osaa peittää hitaan sytytyksensä pölöttämällä.

Vierailija
15/30 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on äärimmäisen hidas sytytys, mutta teen sellaista työtä, jossa joudun käyttämään aivojani paljon ongelmanratkaisuun.

Ristiriitaistahan se on. Minulta kysytään jotain, istun hiljaa ja märehdin kysymystä, ja sitten aivot käynnistyy, ja loppukirinä ratkaisen ongelman.

Varmasti huvittavaa katsoa vierestä.

Vierailija
16/30 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähäään riiippuu. Voi ollla keskittymishäiiiriö tai arvelutttaaa miten asiaaan muotoilisi.

ideaan hahmotttamisestahan siinä on kyse ja joilllekin idea voi ollla ennestäään tuttu tai yleiiisestikin päääätelmisssä on kysee idean hahmotttamisesta joka on asiian ydin ja sitäääkauttta pyrkiiiä lähtökohtaiiisesti ratkaiiisemaaan itse ongelmaaa. Ongellmisssa on aina jokiin asia ja se tuleee hahmottaaa ja sitä kauttta ratkaista itttse ongelma.

Vierailija
17/30 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole kysymys tyhmyydestä tai viisaudesta. ihmiset ovat temperamentiltaan erilaisia.

Vierailija
18/30 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on äärimmäisen hidas sytytys, mutta teen sellaista työtä, jossa joudun käyttämään aivojani paljon ongelmanratkaisuun.

Ristiriitaistahan se on. Minulta kysytään jotain, istun hiljaa ja märehdin kysymystä, ja sitten aivot käynnistyy, ja loppukirinä ratkaisen ongelman.

Varmasti huvittavaa katsoa vierestä.

Mulla on ollut koulussa tällaisia tilanteita. Joku kysyy jotain, kukaan ei tiedä vastausta. Aihe vaihtuu ja minä jään pohtimaan pulmaa, ratkaisen sen ja kerron vastauksen. Olen usein saanut hämmentyneitä katseita näissä tilanteissa.

Itse ainakin olen niin huolellinen ja pilkutarkka, että siksi olen hidas. Välttelen virheitä.

Vierailija
19/30 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei ole kysymys tyhmyydestä tai viisaudesta. ihmiset ovat temperamentiltaan erilaisia.

Erittäin hyvin sanottu! 👍💖

Vierailija
20/30 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ideaan hahmotttamisestahan siinä on kyse ja joilllekin idea voi ollla ennestäään tuttu tai yleiiisestikin päääätelmisssä on kysee idean hahmotttamisesta joka on asiian ydin ja sitäääkauttta pyrkiiiä lähtökohtaiiisesti ratkaiiisemaaan itse ongelmaaa. Ongellmisssa on aina jokiin asia ja se tuleee hahmottaaa ja sitä kauttta ratkaista itttse ongelma.

Sytyytysshän kirjaimelllisesti varmaaankin vois ajatella etttä puhutaaan punaisesta langasta ja johdooonmukaisudesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi