Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka kauan maton tulisi vähintään kestää? Kuinka kauan teillä on samat matot?

Vierailija
27.08.2019 |

Kun tuntuu, että ihan solkenaan pitää olla mattoja ostamassa. Olohuoneessa ja eteisessä kuluu tai likaantuu matto vuodessa-kahdessa matto siihen kuntoon, että roskiin menee. Pesulassa käytin aiemmin, mutta kun takaisin tuli aina puoleksi edelleen likainen tai nukka pilalle mennyt matto, olen jatkanut mattojen vaihtamista uusiin.

Meillä vietetään olohuoneessa paljon aikaa myös ihan maton päällä, ajatus likaisella matolla makaamisesta ei houkuta.

Mattoon menee noin 100-200 euroa, ei minusta liikaa. Mutta onko kalliimpi matto oikeasti järkevä sijoitus? Samanlaisilta näyttävät ja tuntuvat kuin nuo edullisemmat. Ekologisesta näkökulmasta ärsyttää ostaa uusia.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keittiössä on isompi puuvillamatto ja samoin eteisessä ,samaa sarjaa siis monta aivan vaaleaa puuvillamattoa , jotka käyn pesemässä isossa koneella joka kevät. Ei niissä näy mitään tahroja, ovat kuin uudet pesun jälkeen ,,ainakin yli kymmenen vuotta vanhat .( meillä ei ole koiraa, eikä kävellä ulkokengillä sisällä.

Olohuoneessa on ,villanukkamatto ,joka hylkii likaa. Talvella ulkoilutan paljon , varsinkin pakkasella.

Villa hylkii likaa. Sekin matto on vanha. Ei mitään tahroja eikä hajuja.

Millä logiikalla oikein roiskit noita välimerkkejä tekstiisi?

Vierailija
42/44 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kutoo itse, voi valita loimet ja kuteet jotka kestää. Mutsi on kutonut ensin kotonaan ja sitten mun lapsuudessani setit jotka ovat yhä käytössä. Ikää noilla n. 35-50v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä melkein kaikki matot VM-Carpetin tai Carpet Syväsen nukkamattoja. Pari pientä olen ostanut uutena, useimmet uudenveroisina ja pestyinä Torista pilkkahintaan. Uutena isot ovat niin kalliita etten raaski ostaa. Vanhin on ehkä 8 vuotta vanha. Mattoja on kerran-pari pesty eivätkä ole menneet miksikään. Joskus ostin Ellokselta jonkun nukkamaton, ja se meni vuodessa ihan ”takkuun” vaikka ei ollut edes halpa.

Vierailija
44/44 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap:n matot uusina ostettuja ja missä hintaluokassa ovat olleet? Halvalla ei saa tässäkään asiassa hyvää.