Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten yli siitä ettei mies ollut yli exästä

Vierailija
27.08.2019 |

No siinäpä se tulikin. Miten päästä yli siitä, ettei mies ollut yli exästään kun tavattiin?

Olemme siis olleet yhdessä miehen kanssa neljä vuotta ja tämä asia selvisi minulle vastoittain. Jos olisin tiennyt asian alussa, mitään suhdetta meille ei olisi edes muodostunut.

Suhteemme alku (noin 1/2 vuotta) oli vaikea. Mies oli hyvin ristiriitainen toiminnassaan... hänen oli vaikea sitouta ja kuitenkin toisaalta sanoi sitä haluavansa. Kun sitten tuossa puolen vuoden kohdalla aloin puhua erosta, mies teki ratkaisunsa ja halusi sitoutua. Sen jälkeen kaikki on ollut hyvin. On intohimoa, läheisyyttä ja samankaltainen huumorintaju. Mies kohtelee mua hyvin ja on huomaavainen.

Mutta nyt sitten selvisi syy alun vaikeuksiin. Kertoi myös, että on tuntenut vasta viimeiset kaksi vuotta olevansa kunnolla toipunut exästään. Sanoi, ettei ole puhunut mitään, koska on pelännyt että menettäisi mut, jos puhuu.

Mun tunteeni on nyt aika ristiriitaiset. Toisaalta tunnen myötätuntoa miestäni kohtaan (suhde exään oli oikeasti rankka ja siinä tapahtui asioita, joista varmasti riitti toipumista). Ja kuten sanoin, suhteemme nyt on hyvä. Ja toisaalta olen vihainen. Siitä että mies on salaillut asiaa minulta. Ja etttä tämä tavallaan vei meiltä hyvän alun mahdollisuuden (ja jos olisin tiennyt syyn siihen, en tosiaan edes olisi aloittanut suhdettamma.

En tiedä mitä teen. Tai miten tästä pääsee yli.

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menetit suhteen alkuhuumavaiheen, eikä sitä mahdollisuutta takaisin saa. Mies on käynyt teidän suhteen aikananne alusta lähtien läpi eroa eksästään sinun mitään tietämättä. Siis piilottanut melkoisen palan itsestään.

Saa noista olla pettynyt ja mietteissään.

Kiitos tästä. Monet täällä tuntuvat ajattelevan, ettei minulla ole oikeutta olla loukkaantunut ja pettynyt ja että miehen toiminta on ollut kaikin puolin normaalia ja hyväksyttävää. -ap

Tuo miehesi touhu on ollut hyväksyttävää. Et olisi muutoin tavannut miestäsi, jota ilmeisesti rakastat. Minä sanoisin että onneksi olin sinun laastari. Vai haetko sinä syytä ja oikeutusta erota miehestäsi?

Vierailija
62/102 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ajatellut kertoa tunteistasi miehellesi? Nythän sinä salaat melkoisen palan itsestäsi kun vatvot vain täällä palstalla.

Aion puhua kyllä. Halusin vain ensin selkeyttää omia ajatuksiani ja tunteitani, ennen kuin puhun. Olen nyt myös niin vihainen, että pelkään sanovani pahasti jos heti puhun. Mies kuitenkin avautui mulle myös kipeistä eroon liittyneistä tunteistaan, enkä halua heittää niitä päin hänen kasvojaan. Nyt kun sitä rehellistä puhetta on vihdoin tullut ulos. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajanhan sinä olit tiennyt, että miehesi vähän kuin tyytyy sinuun. Aloit kimppaan eronneen miehen kanssa. Ei ollut alkuhuumaa vaan vaikeuksia. Mies sitoutui kun alkoi eropuheet.

Ette vain KUMPIKAAN ole puhuneet asiasta. Nyt kun ex otti asian vahingossa puheeksi (kun varmaankin tivasit epävarmana yksityiskohtia) niin samalla paljastui myös vaiettu totuus suhteenne pohjasta. Se on kuitenkin yhtälailla sinun vastuullasi.

Vierailija
64/102 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuttaisin, että hyvä suhde voi myös kasvaa hitaasti ja mitään alkuhuumaa ei ole pakko olla.  Vaikka lähtökohdat oli huonot se ei tarkoita, että suhde ei voisi kasvaa ja kehittyä hyväksi. Kuitenkin puheyhteys asiasta on nyt auki ja kumpikin voi sanoa sanottavansa. Kannattaa miettiä rauhassa mitä sanoo.

Vierailija
65/102 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko ajanhan sinä olit tiennyt, että miehesi vähän kuin tyytyy sinuun. Aloit kimppaan eronneen miehen kanssa. Ei ollut alkuhuumaa vaan vaikeuksia. Mies sitoutui kun alkoi eropuheet.

Ette vain KUMPIKAAN ole puhuneet asiasta. Nyt kun ex otti asian vahingossa puheeksi (kun varmaankin tivasit epävarmana yksityiskohtia) niin samalla paljastui myös vaiettu totuus suhteenne pohjasta. Se on kuitenkin yhtälailla sinun vastuullasi.

Höpsistä nyt. Miehen erosta oli vuosi ja todellakaan en tiennyt, että vaikeudet johtuivat siitä. Se selvisi mulle nyt. En ollut osannut edes ajatella haikailleen exäänsä. Onhan mullakin ollut suhteita ennen miestäni eikä ne todellakaan enää siinä vaiheessa mielessä pyörineet, kun me tapasimme.Milteihän kaikilla exiä on.- ap

Vierailija
66/102 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiväthän miehet koskaan ole. Heille on tärkeintä löytää mahdollisimman nopeasti uusi nainen, suhteeseen hypätään heti kun on mahdollisuus. Eivät miehet eroja käsittele.

Ainoa tapa saada mies joka ei haikaile eksänsä perään on ottaa mulkero joka on vihannut naistaan tai mies, jolla ei koskaan ole naista ollutkaan.

Vierailija
67/102 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpsistä nyt. Miehen erosta oli vuosi ja todellakaan en tiennyt, että vaikeudet johtuivat siitä. Se selvisi mulle nyt. En ollut osannut edes ajatella haikailleen exäänsä. Onhan mullakin ollut suhteita ennen miestäni eikä ne todellakaan enää siinä vaiheessa mielessä pyörineet, kun me tapasimme.Milteihän kaikilla exiä on.- ap

Joistakin kestää päästä yli kauemmin kuin toisista. Ex mieheni kanssa kun seurustelin niin erosta hänellä ja exällä oli pari vuotta ja yhä viikonloppuihin kuului kaatokänniin itsensä juominen ja suora ulvominen exän perään ja heidän biisiensä soittelu. Hän oli sen jälkeen seurustellut yhden muunkin naisen kanssa mutta sen perään ei itketty eikä muisteltu.

Vierailija
68/102 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menetit suhteen alkuhuumavaiheen, eikä sitä mahdollisuutta takaisin saa. Mies on käynyt teidän suhteen aikananne alusta lähtien läpi eroa eksästään sinun mitään tietämättä. Siis piilottanut melkoisen palan itsestään.

Kiitos tästä. Monet täällä tuntuvat ajattelevan, ettei minulla ole oikeutta olla loukkaantunut ja pettynyt ja että miehen toiminta on ollut kaikin puolin normaalia ja hyväksyttävää. -ap

Tuo miehesi touhu on ollut hyväksyttävää. Et olisi muutoin tavannut miestäsi, jota ilmeisesti rakastat. Minä sanoisin että onneksi olin sinun laastari. Vai haetko sinä syytä ja oikeutusta erota miehestäsi?

Aika paksua jos ap:n pitäisi olla vielä kiitollinen laastarin virkaan joutumisesta. Sillä vakanssilla ei monesti hyvin käy, ja suhteessa epävarmuutta, johon toisella osapuolella ei ole osaa eikä arpaa.

Mies on ollut suhteessa ja haikaillut eksäänsä samaan aikaan. Piilottanut sen ja kipuillut asiasta salaa. Ja nytkö siitä pitäisi olla onnellinen, että on joutunut elämään tietämättään laastarina? Rumasti sanottuna yhdenlaista hyväksikäyttöä. /54

Vierailija
69/102 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joistakin kestää päästä yli kauemmin kuin toisista. Ex mieheni kanssa kun seurustelin niin erosta hänellä ja exällä oli pari vuotta ja yhä viikonloppuihin kuului kaatokänniin itsensä juominen ja suora ulvominen exän perään ja heidän biisiensä soittelu. Hän oli sen jälkeen seurustellut yhden muunkin naisen kanssa mutta sen perään ei itketty eikä muisteltu.

Aivan. Mutta minä en tiennyt, että tämä suhde oli sellainen, josta kestää toipua. Todellakin aivan vastoittain minulle selvisi, että näin oli ollut. Mies ei todellakaan ole juonut kaatokännejä ja ulvonut exänsä perään suhteemma aikaan minun kuullen. Jos olisi, meillä ei olisi suhdetta tänä päivänä. -ap

Vierailija
70/102 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko ajatella sen niin, että huolimatta siitä että miehellä oli eroprosessointi kesken, sä olit niin ihana ihminen ettei hän voinut ohittaa sua. Jossain vaiheessa asetit selkeät rajat, mikä helpotti miestä myös tekemään päätöksen sitoutua juuri sinuun.

Itsellä kävi niin että tapasin nykyisen mieheni liian nopeasti edellisen suhteen jälkeen. Se oli tosi hankalaa koska miehessä oli todella jotain mistä halusin pitää kiinni mutta samaan aikaan ero edellisestä niin tuoretta kipua. Meilläkin alku oli varmasti tästä syystä hankalaa. En olisi voinut sitä mitenkään sanoa miehelle loukkaamatta hänen tunteitaan, aiheuttamalla hänessä epävarmuutta ja ehkä jopa sellaisia tunteita ettei hän haluaisi enää jatkaa kanssani. Tuskinpa miehesikään ilkeyttään sinulta asiaa salasi. Hänellä oli vaikea tilanne mutta ennen kaikkea hän oli tavannut sinut ja ikävästä ajoituksesta huolimatta hän näki sinussa tulevaisuutta ja rakkautta <3

Kaikkea hyvää teille. Kyllä se harmi sieltä lievittyy ajan kanssa ja pystyt keskittymään kaikkeen hyvään teissä kahdessa <3 Miehesi on selvästi tunteva ihminen ja se on jo iso plussa -netin perusteella kun voisi ajatella ettei niillä mitään tunteita ole sen kun panevat vaan menemään :D

Vierailija
71/102 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ymmärrä, miten kovasti täällä uskotaan että tunteissaan voi olla uskollinen vain yhdelle kerrallaan. Jos haikailee toista, niin ei sitten rakasta toista? Miehillä se ei mene ihan niin. Naisilla saattaa usein mennäkin, että pitää ainakin teeskennellä vihastumista omaan mieheen jotta voi ihastua toiseen mieheen. Miehillä voi olla monta rautaa tulessa, kuten olemme huomanneet, ja tämä aloituksen yksilö kuitenkin teoissaan ilmeisesti on ollut uskollinen ap.lle joten missä vika? Ehkä hänelle on tehnyt kipeää jättää mennyttä taakse eikä ole halunnut sekoittaa niitä ajatuksia tähän suhteeseen. Hän on silti ollut valmis rakentamaan elämää eteenpäin ap.n kanssa, joten ilmeisesti välittää tästä paljon. Miten se voi olla petollisuutta tai hyväksikäyttöä? Kaikkiin niihin verrattuna, jotka hyökkäävät uusiin naisiin eteenpäin niin itse ainakin viehättyisin tuollaisesta herkkyydestä joka on valmis katsomaan taaksepäin tekemiään virheitä / kokemaansa väärää ja oppimaan niistä.

Vierailija
72/102 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun ymmärtäisitte miehiä vähän paremmin. Se, että ei ole helppo päästä yli exästä ei tarkoita sitä, että se exä olisi elämän rakkaus tai aivan ihana/parempi. Suhde on voinut olla tosi traumaattinen. Mä olin mun ex-aviomiehen kanssa yhdessä melkein 10 vuotta (ei lapsia), ja suhde oli molemmille hyvin kuormittava.

Mulla oli kaikenlaista psyykkistä oireilua ja se purkautui mieheen, joka sitten petti mua, ja sitten siitä vasta tuliki hirveää. Oltiin liian pitkään yhdessä enkä mä saanut aikaiseksi jättää miestä (sillä ei tahdonvoima riittänyt). Kymmenestä vuodesta hyviä vuosia oli vain muutama.

Meidän suhde ei ollut pitkään aikaan enää rakkaussuhde vaan läheisriippuvaisuutta. Molemmat käytiin tahoillamme terapiassa ja mä eheydyin nopeasti, eron jälkeen olen nyt toisessa suhteessa itse. Ex taas yritti eron jälkeen olla suhteessa erään kivan naisen kanssa, mutta nainen halusi miehen mielestä edetä nopeasti.

Lisäksi nainen oli ollut mustasukkainen minusta ja vaatinut, että mies pakottaa mut hakemaan kamat sieltä varastosta. Mä en tästä edes tiennyt, koska oltiin sovittu että haen kamat sitten kun saan häkkivaraston taloyhtiöltäni.

Me edettiin aikanaan tosi nopeasti miehen kanssa ja ex-miehen trauma on nyt se, että hän menettää itsensä uudelleen. Ex on tilittänyt pari kertaa, että ei varmaan pysty enää suhteeseen kun ei halua enää luopua identiteetistään jne. Sitten naiset kuvittelee, että minä (eli ex-nainen) olin sen elämän rakkaus. Enemmänkin sen elämän tuho!

Ero voi olla miehille kauhea paikka ja jos sitä ei ole käsitellyt, vaatii se naiselta aika paljon ymmärrystä. Ex mies ei varmastikaan ottaisi mua enää takaisin (enkä haluaisi), mutta se voi näyttää jonkun silmiin sellaiselta. Exällä oli vaikea päästää irti siitä suhteesta, pitkään viestitteli kaikista tavaroista, joita hakematta ja jotka voisi tuoda. :(

Ollaan hyvissä väleissä, mutta ei juuri tekemisissä. Voi kun nää naiset tajuaisi sen, ettei exää tarvitse vihata.

Vierailija
73/102 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paksua jos ap:n pitäisi olla vielä kiitollinen laastarin virkaan joutumisesta. Sillä vakanssilla ei monesti hyvin käy, ja suhteessa epävarmuutta, johon toisella osapuolella ei ole osaa eikä arpaa.

Mies on ollut suhteessa ja haikaillut eksäänsä samaan aikaan. Piilottanut sen ja kipuillut asiasta salaa. Ja nytkö siitä pitäisi olla onnellinen, että on joutunut elämään tietämättään laastarina? Rumasti sanottuna yhdenlaista hyväksikäyttöä. /54

Jos ei osaa olla kiitollenen nykypäivän onnellisesta tilanteesta, se tuskin kauan kestääkään.

Vierailija
74/102 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksimällä keksitty ongelma. Miten voi kaivella 4 v takaisia asioita noin dramatisoiden. Ja mieshän rakastui sinuun ja päätti olla kanssasi, niin pitää olla aika ajatuspoliisi, että tuollalailla ryhtyy nyy vatvomaan ja tuomitsemaan miehen tunteita.

Vierailija
75/102 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin ehkä sitä kautta, onko tuolla tiedolla millainen merkitys nykyhetkeen. Vaikuttaako se teidän suhteeseenne jotenkin olennaisesti, muuttuuko nyt jotain? En sano että miehen toiminta suhteen alussa olisi ollut mitenkään esimerkillistä, mutta hän kuitenkin valitsi sinut ja haluaa jatkaa sinun kanssasi. Ja ennen kaikkea on nyt päässyt yli eksästään eikä enää haikaile hänen peräänsä. Onko asialla loppujen lopuksi kovin suurta merkitystä?

Vierailija
76/102 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keksimällä keksitty ongelma. Miten voi kaivella 4 v takaisia asioita noin dramatisoiden. Ja mieshän rakastui sinuun ja päätti olla kanssasi, niin pitää olla aika ajatuspoliisi, että tuollalailla ryhtyy nyy vatvomaan ja tuomitsemaan miehen tunteita.

Ja jatkan, että jos ap nyt eroaa ja löytää uudennmiehen, kuinka tarkkaan hän aikoo inventoida ja läpivalaista ja kontrolloida miehen ajatuksia ja tunteita? Jokainen ihminen on vastuussa omista tunteistaan ja on ainoa pätevä arvioimaan, pitääkö toisesta niin palon, että haluaa olla hönen kanssaan. Ap yrittää ottaa mieheltä pois sen oikeuden. Ap vaikuttaa erittäin kontrolloivalta.

Vierailija
77/102 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko ajatella sen niin, että huolimatta siitä että miehellä oli eroprosessointi kesken, sä olit niin ihana ihminen ettei hän voinut ohittaa sua. Jossain vaiheessa asetit selkeät rajat, mikä helpotti miestä myös tekemään päätöksen sitoutua juuri sinuun.

Itsellä kävi niin että tapasin nykyisen mieheni liian nopeasti edellisen suhteen jälkeen. Se oli tosi hankalaa koska miehessä oli todella jotain mistä halusin pitää kiinni mutta samaan aikaan ero edellisestä niin tuoretta kipua. Meilläkin alku oli varmasti tästä syystä hankalaa. En olisi voinut sitä mitenkään sanoa miehelle loukkaamatta hänen tunteitaan, aiheuttamalla hänessä epävarmuutta ja ehkä jopa sellaisia tunteita ettei hän haluaisi enää jatkaa kanssani. Tuskinpa miehesikään ilkeyttään sinulta asiaa salasi. Hänellä oli vaikea tilanne mutta ennen kaikkea hän oli tavannut sinut ja ikävästä ajoituksesta huolimatta hän näki sinussa tulevaisuutta ja rakkautta <3

Kaikkea hyvää teille. Kyllä se harmi sieltä lievittyy ajan kanssa ja pystyt keskittymään kaikkeen hyvään teissä kahdessa <3 Miehesi on selvästi tunteva ihminen ja se on jo iso plussa -netin perusteella kun voisi ajatella ettei niillä mitään tunteita ole sen kun panevat vaan menemään :D

Kiitos tästä. Mies on hyvin herkkä ja tunteellinen. Aivan erityinen ihminen tässä mielessä. Tiedän kyllä, että tässä suhteessa on paljon sellaista, mistä voin olla kiitollinen. -ap

Vierailija
78/102 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä et sitten osannut ajatella alussa, että miehen sitoutumiskammo johtuisi juuri tapahtuneesta erosta...?

Huomioi, että ehkä mieskään ei siihen aikaan osannut tulkita kaikkia omia tuntemuksiaan ja moni asia on voinut kirkastua hänelle vasta eroa ajan kanssa työstettyään.

Erosta oli jo vuosi, joten kyllä, oletin hänen päässeen siitä yli. Itse olen aina ryhtynyt uuteen suhteeseen vasta kun olen täysin yli edellisestä, joten tuo miehen toimintatapa on mulle tosi vieras. Jopa vastenmielinen. -ap

Ehkä me ihmiset ollaan erilaisia. Minä en koskaan tule olemaan täysin irti existä, joita olen rakastanut. Ne kulkee mukana vaikka ihan pieninä muistoina, mutta silti. Mietin myös joskus edesmennyttä isääni ja koiraani, enkä koskaan aio olla heistä yli.

Teet tuosta asiasta nyt ihan liian ison ongelman. En ymmärrä tuollaista. Sinulla on nyt kaikki hyvin, mutta olet kuin ongelmageneraattori ja luot tyhjästä pääsi pilalle.

Vierailija
79/102 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jatkan, että jos ap nyt eroaa ja löytää uudennmiehen, kuinka tarkkaan hän aikoo inventoida ja läpivalaista ja kontrolloida miehen ajatuksia ja tunteita? Jokainen ihminen on vastuussa omista tunteistaan ja on ainoa pätevä arvioimaan, pitääkö toisesta niin palon, että haluaa olla hönen kanssaan. Ap yrittää ottaa mieheltä pois sen oikeuden. Ap vaikuttaa erittäin kontrolloivalta.

Vatvominen ja pettymyksiin kiinni juuttuminen on varmasti minun ongelma, sen myönnän täysin avoimesti. Mutta minusta on silti potaskaa väittäää, että on aivan ok salata se, jos edelleen on tunteita exää kohtaan. Kuten sanoin, jos olisin alussa tiennyt sen,  mun arvioni olisi ollut, että en halua olla ihmisen kanssa, joka ei ole yli erosta. Nyt vuosien jälkeen tilanne on tietysti eri, kun suhde on kestänyt pidempään ja vaakakupissa painaa ne hyvät vuodet, joita meillä on ollut alkuvaikeuksien jälkeen. -ap

Vierailija
80/102 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kun ymmärtäisitte miehiä vähän paremmin. Se, että ei ole helppo päästä yli exästä ei tarkoita sitä, että se exä olisi elämän rakkaus tai aivan ihana/parempi. Suhde on voinut olla tosi traumaattinen. Mä olin mun ex-aviomiehen kanssa yhdessä melkein 10 vuotta (ei lapsia), ja suhde oli molemmille hyvin kuormittava.

Mulla oli kaikenlaista psyykkistä oireilua ja se purkautui mieheen, joka sitten petti mua, ja sitten siitä vasta tuliki hirveää. Oltiin liian pitkään yhdessä enkä mä saanut aikaiseksi jättää miestä (sillä ei tahdonvoima riittänyt). Kymmenestä vuodesta hyviä vuosia oli vain muutama.

Meidän suhde ei ollut pitkään aikaan enää rakkaussuhde vaan läheisriippuvaisuutta. Molemmat käytiin tahoillamme terapiassa ja mä eheydyin nopeasti, eron jälkeen olen nyt toisessa suhteessa itse. Ex taas yritti eron jälkeen olla suhteessa erään kivan naisen kanssa, mutta nainen halusi miehen mielestä edetä nopeasti.

Lisäksi nainen oli ollut mustasukkainen minusta ja vaatinut, että mies pakottaa mut hakemaan kamat sieltä varastosta. Mä en tästä edes tiennyt, koska oltiin sovittu että haen kamat sitten kun saan häkkivaraston taloyhtiöltäni.

Me edettiin aikanaan tosi nopeasti miehen kanssa ja ex-miehen trauma on nyt se, että hän menettää itsensä uudelleen. Ex on tilittänyt pari kertaa, että ei varmaan pysty enää suhteeseen kun ei halua enää luopua identiteetistään jne. Sitten naiset kuvittelee, että minä (eli ex-nainen) olin sen elämän rakkaus. Enemmänkin sen elämän tuho!

Ero voi olla miehille kauhea paikka ja jos sitä ei ole käsitellyt, vaatii se naiselta aika paljon ymmärrystä. Ex mies ei varmastikaan ottaisi mua enää takaisin (enkä haluaisi), mutta se voi näyttää jonkun silmiin sellaiselta. Exällä oli vaikea päästää irti siitä suhteesta, pitkään viestitteli kaikista tavaroista, joita hakematta ja jotka voisi tuoda. :(

Ollaan hyvissä väleissä, mutta ei juuri tekemisissä. Voi kun nää naiset tajuaisi sen, ettei exää tarvitse vihata.

Mä en vihaa miehen exää. En aikaisemmin edes ajatellut häntä, koska en tajunnut hänen olleen ihminen, josta toipumiseen miehelläni on mennyt vuosia. -ap