Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fitline -hömpötyksen fläsäri on myrkytysreaktio - HS tänään - varokaa!!!

Vierailija
27.08.2019 |

Maisa osti naiselta ”optimaalisetin”, joka on Fitlinen eräänlainen aloituspaketti. Se maksaa nettikaupan mukaan 122 euroa.

Fitlinen tuotteiden eli veteen sekoitettavien vitamiinijauheiden käyttö opastettiin aloittamaan asteittain.

Kun Maisa pääsi täysannokseen, hän alkoi tuntea kasvoillaan kihelmöintiä, kutitusta ja kuumotusta. Käsiin ja kasvoihin ilmestyi punaisia laikkuja.

”Soittelin paniikissa perheenjäsenilleni ja ajattelin, että pitää lähteä päivystykseen.”

Maisa kysyi reaktiosta myös naiselta, jolta oli ostanut jauheet.

”Hän kertoi, että niin tuotteiden kuuluukin vaikuttaa, ja kertoi reaktion olevan merkki siitä, että tuote vaikuttaa solutasolla asti, menee pintaverenkiertoon ja uudistaa soluja.”

Fitlinen tuotteita mainostavilla on reaktiolle nimikin: fläsäri eli flush-reaktio.

Juhani Knuuti kertoo, että reaktiossa on kyse niasiinin eli B3-vitamiinin haittavaikutuksesta.

”Jos sitä on kerta-annoksena kolmen vuorokausiannoksen verran, kuten Fitlinen tuotteissa on, se aiheuttaa juuri tuollaisen kuvatun haittavaikutuksen. Se aiheuttaa suolistossa ja ihossa mikrosuonten hetkellisen toimintahäiriön.”

Knuuti pitää erikoisena sitä, että haittavaikutus on käännetty Fitlinen tuotteiden tapauksessa jonkinlaiseksi todisteeksi tuotteiden tehosta.

”Näillä ihopunoituksilla yritetään saada se tunne, että ’tämähän toimii, kun veri kiertää naamassa’. Se on se jippo – saadaan todellinen, näkyvä reaktio, niin ihmiset ajattelevat, että näissä on tosiaan jotain erilaista.”

Punoitusreaktiosta on oltu yhteydessä myös Vantaan elintarvikevalvontaan.

Reaktion jälkeen Maisa lopetti tuotteiden käytön. Siihen loppui myös Facebook-ryhmästä alkanut kaverisuhde.

”Se oli mielestäni todella epämiellyttävä tunne, joten tuntui aika hullulta, että he nauttivat siitä.”

Maisaa ärsyttää, ettei hän ikinä saanut kysymyksiinsä tuotteista tarpeeksi selkeitä vastauksia.

”Somessa kysymyksiin ei vastata tai kysyjä blokataan.”

Nyt kolme vuotta myöhemmin Maisa pitää näin aggressiivista suoramarkkinointia hurjana.

”Jäi vähän hyväksi käytetty olo.”

https://www.hs.fi/talous/art-2000006217250.html?share=1cf875b374abbf63a…

Kommentit (1104)

Vierailija
461/1104 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki keiden tiedän näitä käyttävän ovat valitettavasti laiskoja ja epävarmoja, joiden elämäntavat ovat todella huonot ja uskovat, että fitskut tuovat pikaratkaisun kaikkiin ongelmiin. Yksi lopetti jopa masennuslääkityksen, kun näistä sanottiin olevan apua ja kävikin pian latautumassa osastolla, mutta silmät ei auennut vieläkään tälle huijaukselle. Kuulemma fitskut vain nostavat vanhat traumat pintaan ja siksi joutui osastohoitoon. Eli oman mielenterveydenkin romahtaminenkin oli saatu tiimiläisten puolesta olemaan vain merkki siitä, että tuotteet toimivat. Lisäksi toivoivat näillä muuttuvansa näiksi laihoiksi blondeiksi, mutta todellisuudessa ovat vain lihoneet ja näyttävät nuutuneilta. Mitään muutosta ei ole tullut, mutta silti somessa hoetaan, kuinka nämä on muuttanut elämän. Naurettavaa, kun "vanhat" naiset hilluu purkkien kanssa facebookissa.

Yksi heistä yksinäinen, jolla vain pari kaveria. Nyt ei ole enää näitä pariakaan, on vain rahallisesti hyötyviä hymisijöitä ympärillä. Mekään emme ole enää tekemisissä, koska mitään muuta puheenaihetta ei enää ole. En jaksanut enää sitä hurmoksen seuraamista, varsinkin, kun hänestä ei huokunut ollenkaan hyvinvointi, päinvastoin. Yhdessä tapaamisessa kävin ja siellä kerrottiin nuoren naisen syövän parantuneen näiden avulla. Ystävät käyneet toisissa, samojen ihmisten pitämissä tapaamisissa ja aina myyntipuheet muokattu kohdeyleisön mukaan. Tuota syövän paranemis -tarinaa seliteltiin meille keski-iän kynnyksellä oleville, nuoremmille kuinka pelastavat parisuhteen ja auttavat jaksamaan töissä sekä polttavat rasvaa. Miehelleni oli yritetty kaupata mieskunnon nostamiseen, kun oli odottanut minua pihalla. Oli kuulemma ollut todella kiusallinen keskustelu, kun nimituttu kertoo, kuinka jaksaa nyt vaimonsa kanssa paremmin pedissä.

Jokainen saa toki tehdä mitä haluaa omalle terveydelleen, mutta minua risoo tuo toisten heikkoudella rahoiksi lyöminen. Täysin moraalitonta toimintaa. Onneksi näistä on alettu puhua yhä enemmän.

Vierailija
462/1104 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hitto että olet tyhmä, mutta eipä sun rahat ole multa pois."

Minä kuitenkin perustelin oman käyttöni ja voin tehdä sen muutaman muunkin tuotteen osalta. Sinunkin pitäisi perustella oma näkemyksesi.

Ootko lukenut ketjun? Ei se osaa perustella, ei linkittää mitään järkevää. Ainoa mitä osaa, on tämä maaninen hokeminen. Kiinnostais todellakin tietää mikä siinä taustalla on syynä moiselle käytökselle. Mut luulen että se on jo alkanut kääntyä häntä vastaan.

Tämä yksi kommentoija tosiaankin kuvittelee, että täällä on vain joku sama kritisoinut fitlineä monta sivullista ja muut eivät ole huomanneet fitlinessä tai sen toimintatavoissa mitään epäilyttävää :D Tai sitten se on säälittävä manipulointiyritys saada asia näyttämään epätoivoisesti siltä, että on vain pari soraääntä ja kaikki muut luottavat fitlinen voimaan :D eihän ne myyjät edes saaneet fitlinen ohjeistuksen mukaan lukea edes tuota Hesarin uutista "valheiden" takia xD

Sitä suuremmalla syyllä luulis saavan niitä todisteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/1104 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi menestyneempi myyjä on sanonut, että hänen ihonsa (ehkä akne) on parantunut tuotteita käyttämällä. Ehkä hetkellisesti sitten, sillä valitettavasti näyttää siltä, että hänen ihonsa ole tällä hetkellä kunnossa. En kiinnittäisi tähän huomiota muuten, mutta mainostamisensa takia pistää silmään...

Vierailija
464/1104 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin noita tähän ketjuun linkitettyjen fitline-pimujen instakuvia ja huomasin että nehän kaikki ihan samasta puusta veistettyjä! Samantyylisiä nuoria naisia ja joka ikisen insta oli lähes identtistä liibalaabaa samanlaisilla kuvilla! Kukaan niistä ei näyttänyt siltä, että olisivat vakavasti otettavia ravinto- tai terveysasiantuntijoita. Tuon perusteella en todellakaan olisi tuollaisten typyjen markkinoimien tuotteiden kohderyhmää.

Mistä nuo kopioivat nuo scheisset kuvateksteihin? Onko tää noiden naisten mielestä motivoivaa? Tai siis onko tämä höttö heidän mielestään jotenkin sisältörikasta?

"Sinä olet juuri sinä. Sinä riität juuri sinuna! Elämä on elämisen arvoista, kun tekee mitä haluaa! Teetkö SINÄ mitä haluat? Oletko koskaan miettinyt, mitä OIKEASTI haluat?

Kun minä löysin sen mitä haluan tehdä, ((fitskut)) niin elämäni on hymyillyt siitä lähtien. Haluatko sinäkin hymyillä? Tee sitten juuri sitä mitä haluat. Mieti mitä se voisi olla, ja sitten tee se. "

Eihän tuossa sanota oikein mitään.

"#Vapaus Mitä tuo sana tarkoittaa? Mitä se tarkoittaa sulle? ⠀⠀

Mulle vapaus tarkoittaa mm. työrintamalla vapautta päättää itse omista työajoistani, mitä ja minkälaisia työtehtäviä teen ja kenen kanssa sekä missä päin maailmaa näitä töitä teen. Vapaus tarkoittaa mulle myös sitä, että voin elää oman näköistäni elämää joka päivä. #rohkeastiminä

Vapaus tarkoittaa mulle sitä, että olen itse itseni pomo."

"Parasta tässä työssä on yhteisöllisyys ja ihanat kannustavat ihmiset sun ympärillä. Me ollaan osa @dreamteam.international :ia ja hyppäämällä meidän jengiin pääset mukaan Dream Teamiin ja meidän tiimiin joten saat tuplaten tukea ja ihania ihmisiä sun ympärille! Se miten ympäröit itsesi vaikuttaa paljon siihen millanen just sä oot ja millanen susta tulee, joten kerää just ne parhaat tyypit auttamaan sua viemään sun unelmia eteenpäin, ei lyttäämään niitä!

-

Meiän tiimissä sua autetaan nousemaan ylöspäin ja juhlitaan sitä kun sä loistat, halutaan auttaa kaikkia saavuttamaan se fiilis ja tunne kun teet töitä jonkun asian eteen ja sut palkitaan siitä! Ja Dream Teamissa todellakin palkitaan ja ollaan ylpeitä SUSTA!"

-----> Nää on kans instasta. Minusta vaikuttaa siltä, että siinä on otettu mukaan psykologista manipulointia, jossa luvataan sulle joukkoon kuulumista, kehumista jne. Kaikki tyhjiä lupauksia. En tiedä mistä nuo ovat peräisin, mutta lähinnä tulee mieleen joku ihmeen kultti tai uskonto tms, sen verran fanaattista hypetystä.

Ei hele, eksyin tähän ketjuun ihan vahingossa kun saikulla AV:tä selailen (muutoin en toki koskaan ;)), ja voi luoja mitä settiä! Olen hihitellyt koko aamupäivän näille fitskuilijoille ja heidän epätoivoisille pseudolääketieteellisille selityksilleen. Ja takuuvarmasti on joltain ylemmältä taholta myös käskytetty fitsku-Liisoja tänne AV:lle tekemään vähän damage controlia (huonolla menestyksellä tosin). En usko että kyseessä vain yksi #livelaughlove -hullu, kyllä niitä on täällä useampikin.

Ja tässä samalla muistui mieleeni, miten mua yritettiin rekrytä tähän samaan p a s k a a n mukaan joitain viikkoja sitten. En silloin tajunnu/tiennyt, mistä oli kyse - jännästi siitäkin huolimatta oma vastaukseni oli vain "Ei :)" ja ko. henkilön blokkaaminen. Mutta tässäpä tämä ehaanan inspiroiva rekryviesti koknaisuudessaan teillekin nautittavaksi/naurettavaksi... Huom. mun insta on yksityinen, eli muille kun kavereille ei tasan näy kuin mun pieni profiilikuva ja nimimerkki. Sen vuoksi oli jotenkin vieläkin huvittavampi yritelmä tämä, etenkin tuo lopun "niin inspiroiva profiili" - hölinä. Tässä siis:

"Moikka!

Ootko sä kuullut koskaan fitlinestä ja dreamteamista?

Tässä voi tienata lisätuloja itselleen isommin tai pienemmin mikä on kenenkäkin oma tavoite! Lisäksi tässä on 30pv tyytyväisyystakuu, eikä ollenkaan minkäänlaisia sitoutumisia!

Tällä hetkellä harrastelen (joskus tavoitteena, että työskentelen) hyvinvoinnin parissa missä kulkee mukana ravintolisät.

Meillä on mahtava tiimi, jossa on eri elämäntilanteissa olevia ihania ja positiivisia tyyppejä joilla kuitenkin on sama päämäärä, halu voida paremmin, auttaa muita voimaan paremmin ja ansaita samalla extratuloa, jonka avulla

päästä toteuttamaan omia unelmiaan. Etin mun tiimiin uusia mahtavia tyyppejä ja sun profiili oli niin inspiroiva että halusin kertoo sulle tästä mahdollisuudesta. Kiinnostaisko sua kuulla lisää mistä kyse? 🦄"

Selain ei päästänyt läpiä kaikkia hörhöhymiöitä mitä tuonne oli ripoteltu sekaan, näköjään vain yksisarvinen näkyy. :D

Vierailija
465/1104 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin noita tähän ketjuun linkitettyjen fitline-pimujen instakuvia ja huomasin että nehän kaikki ihan samasta puusta veistettyjä! Samantyylisiä nuoria naisia ja joka ikisen insta oli lähes identtistä liibalaabaa samanlaisilla kuvilla! Kukaan niistä ei näyttänyt siltä, että olisivat vakavasti otettavia ravinto- tai terveysasiantuntijoita. Tuon perusteella en todellakaan olisi tuollaisten typyjen markkinoimien tuotteiden kohderyhmää.

Mistä nuo kopioivat nuo scheisset kuvateksteihin? Onko tää noiden naisten mielestä motivoivaa? Tai siis onko tämä höttö heidän mielestään jotenkin sisältörikasta?

"Sinä olet juuri sinä. Sinä riität juuri sinuna! Elämä on elämisen arvoista, kun tekee mitä haluaa! Teetkö SINÄ mitä haluat? Oletko koskaan miettinyt, mitä OIKEASTI haluat?

Kun minä löysin sen mitä haluan tehdä, ((fitskut)) niin elämäni on hymyillyt siitä lähtien. Haluatko sinäkin hymyillä? Tee sitten juuri sitä mitä haluat. Mieti mitä se voisi olla, ja sitten tee se. "

Mulle vapaus tarkoittaa mm. työrintamalla vapautta päättää itse omista työajoistani, mitä ja minkälaisia työtehtäviä teen ja kenen kanssa sekä missä päin maailmaa näitä töitä teen. Vapaus tarkoittaa mulle myös sitä, että voin elää oman näköistäni elämää joka päivä. #rohkeastiminä

"Parasta tässä työssä on yhteisöllisyys ja ihanat kannustavat ihmiset sun ympärillä. Me ollaan osa @dreamteam.international :ia ja hyppäämällä meidän jengiin pääset mukaan Dream Teamiin ja meidän tiimiin joten saat tuplaten tukea ja ihania ihmisiä sun ympärille! Se miten ympäröit itsesi vaikuttaa paljon siihen millanen just sä oot ja millanen susta tulee, joten kerää just ne parhaat tyypit auttamaan sua viemään sun unelmia eteenpäin, ei lyttäämään niitä!

-

Meiän tiimissä sua autetaan nousemaan ylöspäin ja juhlitaan sitä kun sä loistat, halutaan auttaa kaikkia saavuttamaan se fiilis ja tunne kun teet töitä jonkun asian eteen ja sut palkitaan siitä! Ja Dream Teamissa todellakin palkitaan ja ollaan ylpeitä SUSTA!"

-----> Nää on kans instasta. Minusta vaikuttaa siltä, että siinä on otettu mukaan psykologista manipulointia, jossa luvataan sulle joukkoon kuulumista, kehumista jne. Kaikki tyhjiä lupauksia. En tiedä mistä nuo ovat peräisin, mutta lähinnä tulee mieleen joku ihmeen kultti tai uskonto tms, sen verran fanaattista hypetystä.

Ei hele, eksyin tähän ketjuun ihan vahingossa kun saikulla AV:tä selailen (muutoin en toki koskaan ;)), ja voi luoja mitä settiä! Olen hihitellyt koko aamupäivän näille fitskuilijoille ja heidän epätoivoisille pseudolääketieteellisille selityksilleen. Ja takuuvarmasti on joltain ylemmältä taholta myös käskytetty fitsku-Liisoja tänne AV:lle tekemään vähän damage controlia (huonolla menestyksellä tosin). En usko että kyseessä vain yksi #livelaughlove -hullu, kyllä niitä on täällä useampikin.

Ja tässä samalla muistui mieleeni, miten mua yritettiin rekrytä tähän samaan p a s k a a n mukaan joitain viikkoja sitten. En silloin tajunnu/tiennyt, mistä oli kyse - jännästi siitäkin huolimatta oma vastaukseni oli vain "Ei :)" ja ko. henkilön blokkaaminen. Mutta tässäpä tämä ehaanan inspiroiva rekryviesti koknaisuudessaan teillekin nautittavaksi/naurettavaksi... Huom. mun insta on yksityinen, eli muille kun kavereille ei tasan näy kuin mun pieni profiilikuva ja nimimerkki. Sen vuoksi oli jotenkin vieläkin huvittavampi yritelmä tämä, etenkin tuo lopun "niin inspiroiva profiili" - hölinä. Tässä siis:

"Moikka!

Tässä voi tienata lisätuloja itselleen isommin tai pienemmin mikä on kenenkäkin oma tavoite! Lisäksi tässä on 30pv tyytyväisyystakuu, eikä ollenkaan minkäänlaisia sitoutumisia!

Tällä hetkellä harrastelen (joskus tavoitteena, että työskentelen) hyvinvoinnin parissa missä kulkee mukana ravintolisät.

Meillä on mahtava tiimi, jossa on eri elämäntilanteissa olevia ihania ja positiivisia tyyppejä joilla kuitenkin on sama päämäärä, halu voida paremmin, auttaa muita voimaan paremmin ja ansaita samalla extratuloa, jonka avulla

päästä toteuttamaan omia unelmiaan. Etin mun tiimiin uusia mahtavia tyyppejä ja sun profiili oli niin inspiroiva että halusin kertoo sulle tästä mahdollisuudesta. Kiinnostaisko sua kuulla lisää mistä kyse? 🦄"

Selain ei päästänyt läpiä kaikkia hörhöhymiöitä mitä tuonne oli ripoteltu sekaan, näköjään vain yksisarvinen näkyy. :D

*Iltapäiväkahveet väärään kurkkuun*

:Dddd

Vierailija
466/1104 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-

"Moikka!

*Iltapäiväkahveet väärään kurkkuun*

:Dddd

Hulluilla on tapana naureskella omille jutuilleen.

Vierailija
467/1104 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää missään nimessä haksahtako tähän! Mlm yrityksistä ei seuraa mitään hyvää nimittäin kokemusta on. Tein hulluja tunteja ja mainostin tuotteita mutta menetin enemmän rahaa kuin sain takaisin... Ja terveysvaikutukset (mitkä ovat näköjään poistuneet kaikkien some-julkaisuista [red flags]) eivät ole oikeita. Käytin tuotteita, mutta eivät auttaneet..Joo, piristyin kyllä, mutta joka kerta tarvitsin vähän enemmän, että tuli sama vaikutus kuin ensimmäisellä kerralla.

Vierailija
468/1104 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

pettynytexunelmoija kirjoitti:

Älkää missään nimessä haksahtako tähän! Mlm yrityksistä ei seuraa mitään hyvää nimittäin kokemusta on. Tein hulluja tunteja ja mainostin tuotteita mutta menetin enemmän rahaa kuin sain takaisin... Ja terveysvaikutukset (mitkä ovat näköjään poistuneet kaikkien some-julkaisuista [red flags]) eivät ole oikeita. Käytin tuotteita, mutta eivät auttaneet..Joo, piristyin kyllä, mutta joka kerta tarvitsin vähän enemmän, että tuli sama vaikutus kuin ensimmäisellä kerralla.

Niivvarmaan 😂

Vierailija
469/1104 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä? Eikö se ollutkaan yksi seitsemäsosa omenasta?

Ei ollut kun puhutaan kolmen tuotteen setistä, on vähän enemmän. Tulee noin 10g. Minulle on 10g on 10g sokeria. Yhdentekevää onko se lisättyä vai ei, samaa sokeria se on lisättynä tai ilman. Mieluummin otan sen fitline tuotteista kuin puolikkaasta omenasta. Fitline vastaa ravintoarvoltaan puolta kiloa vihanneksia, siis optimaalisetti. Samalla sokerimäärällä et saa omenan palasesta paljon mitään ravintoa. Sokerillakin on saatirajat, aikuisella 50g päivässä arviolta. Miksi siis olisin huolissani kymmenestä grammasta?

Häh? Yritä nyt päättää paljonko sitä sokeria on. Ensin 1/7 omenasta, sitten yksi omena ja nyt puolikas? Taitaakin totuus olla jotain ihan muuta...

Vierailija
470/1104 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niivvarmaan 😂

Kyllä. Vähän surettaa ne ihmiset, jotka tässä hommassa on mukana. Alalinja tuskin tienaa yhtään mitään. Ja "ryhmähenki" tiimiläisten kanssa. Noup, ei ole oikeasti aitoa. Alussa se siltä vaikutti, mutta koko homma oli pelkkää teatteria...:/

Vierailija
471/1104 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä? Eikö se ollutkaan yksi seitsemäsosa omenasta?

Ei ollut kun puhutaan kolmen tuotteen setistä, on vähän enemmän. Tulee noin 10g. Minulle on 10g on 10g sokeria. Yhdentekevää onko se lisättyä vai ei, samaa sokeria se on lisättynä tai ilman. Mieluummin otan sen fitline tuotteista kuin puolikkaasta omenasta. Fitline vastaa ravintoarvoltaan puolta kiloa vihanneksia, siis optimaalisetti. Samalla sokerimäärällä et saa omenan palasesta paljon mitään ravintoa. Sokerillakin on saatirajat, aikuisella 50g päivässä arviolta. Miksi siis olisin huolissani kymmenestä grammasta?

Häh? Yritä nyt päättää paljonko sitä sokeria on. Ensin 1/7 omenasta, sitten yksi omena ja nyt puolikas? Taitaakin totuus olla jotain ihan muuta...

Mulla mennyt tyystin ohi, missä kohtaa puhuttiin 1/7?

Vierailija
472/1104 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mulla mennyt tyystin ohi, missä kohtaa puhuttiin 1/7?"

Ei takerruta nyt tähän. On kerrottu että Activizen sokerimäärä päiväannoksessa vastaa 1/7 omenaa. Jos käyttää useampia tuotteita tai ottaa tupla-annoksia, niin se sokerin määrä siitä nousee jonkinverran. Jostain syystä tämä koettiin vaikeaksi ymmärtää. Tuotteet tosiaan on ihan hyviä. Valhellista markkinointia en hyväksy ja sehän on yrtityksenkin puolesta kielletty, jos olette aiheesta lehtijuttuja lukeneet. Vain sallitut ja lailliset terveysväittämät on hyväksyttyjä. Verkostomarkkinoinnissa on paljon mukana ihmisiä, jotka eivät ehkä ole perehtyneet asioihin, eivät omaa koulutusta ja haluavat myydä. Markkinointi voi silloin mennä höpöksi. Mutta ei kannata tuomita tuotteita ja yritystä yksinomaan sen vuoksi. En minäkään kaikkien puheita usko.

Vierailija
473/1104 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja juttu että tulit huijatuksi, mutta minusta on ihanaa kun huomasit sen, ja varmasti sinua ei höynäytetä enää tuon jälkeen ihan heti uudestaan! ;) Tietoisuutta näistä asioista tulee levittää niin laajalle kuin pystyy, niin ehkä joskus tämä maailma on sitten parempi paikka kun huijarit jäävät helpommin kiinni ihmisten tunnistaessa että missä mennään ja jää sokeripussit myymättä!

Vierailija
474/1104 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"no ei niissä ole mitään sellaista ainesta jota tarttee,ja ei sais ruuasta" 

Se on helppo sanoa, ja usein niin sanovat ihmiset jotka  eivät edes ole erityisen tarkkoja ruokavaliostaan. Me uskomme näin, mutta petämmekö itseämme? Miten voimme tietää todellisen tilanteen, jos ravintoaineita ei ole mitenkään edes mitattu? Tavallinen ruokavalio jää helposti huomaamatta köyhäksi.On lisäksi paljon asioita jotka lisäävät ravinteiden tarvetta. Tälläisiä ovat vaikkapa pitkäaikaissairaudet, stressi, univaikeudet,  liikunta jos se on raskasta ym. Tupakointi, alkoholi ja lääkkeet kuluttavat  ravintoaineita. Moni ei saa hyvänlaatuisia välttämättömiä rasvoja tarpeeksi. Ruoka on tehotuotettua ja prosessoitua. Hedelmät kerätään raakoina jolloin niihin ei ehdi muodostua vitamiineja ja vihannekset kasvatetaan kivivillassa. Maaperä on köyhtynyttä. Moni ei syö puolta kiloa vihanneksia päivässä, eikä se edes käsittääkseni riitä nykyisen tiedon mukaan. Kun tähän kaikkeen lisätään  kiireinen elämä ja epäsäännölliset ruokailutottumukset tuntuu hyvin kyseenalaiselta että ruoka riittäisi. Kun asioista kuitenkin ollaan montaa mieltä, niin olen päätynyt itse käyttämään ravintolisiä ruokavalion ohessa. Varmin ratkaisu.

Vierailija
475/1104 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan haluaisi ostaa auton, jonka kyljessä lukee isolla jonkun pyramidikusetusfirman nimi? Verkostomarkkinointi on junteinta mitä tiedän, luoja että hävettäisi ajella tuollaisella autolla.

Vierailija
476/1104 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on helppo sanoa, ja usein niin sanovat ihmiset jotka  eivät edes ole erityisen tarkkoja ruokavaliostaan. Me uskomme näin, mutta petämmekö itseämme? Miten voimme tietää todellisen tilanteen, jos ravintoaineita ei ole mitenkään edes mitattu? Tavallinen ruokavalio jää helposti huomaamatta köyhäksi.On lisäksi paljon asioita jotka lisäävät ravinteiden tarvetta. Tälläisiä ovat vaikkapa pitkäaikaissairaudet, stressi, univaikeudet,  liikunta jos se on raskasta ym. Tupakointi, alkoholi ja lääkkeet kuluttavat  ravintoaineita. Moni ei saa hyvänlaatuisia välttämättömiä rasvoja tarpeeksi. Ruoka on tehotuotettua ja prosessoitua. Hedelmät kerätään raakoina jolloin niihin ei ehdi muodostua vitamiineja ja vihannekset kasvatetaan kivivillassa. Maaperä on köyhtynyttä. Moni ei syö puolta kiloa vihanneksia päivässä, eikä se edes käsittääkseni riitä nykyisen tiedon mukaan. Kun tähän kaikkeen lisätään  kiireinen elämä ja epäsäännölliset ruokailutottumukset tuntuu hyvin kyseenalaiselta että ruoka riittäisi. Kun asioista kuitenkin ollaan montaa mieltä, niin olen päätynyt itse käyttämään ravintolisiä ruokavalion ohessa. Varmin ratkaisu.

Tuo on totta, mutta sokerista ja kofeiinista et valitettavasti saa niitä kuuluisia ravintoaineita.

Vierailija
477/1104 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan haluaisi ostaa auton, jonka kyljessä lukee isolla jonkun pyramidikusetusfirman nimi? Verkostomarkkinointi on junteinta mitä tiedän, luoja että hävettäisi ajella tuollaisella autolla.

Täytyykö sun sillä siis ajaa?

Vierailija
478/1104 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on totta, mutta sokerista ja kofeiinista et valitettavasti saa niitä kuuluisia ravintoaineita.

Ne ajaa oman asiansa.

Vierailija
479/1104 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

VILPITÖN KYSYMYS MYYJILLE!!

Onko teidän tuotteilla viimeisiä myyntipäiviä, milloin teidän pitää saada tuotteet myytyä?

Vierailija
480/1104 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa myös tuo, että olevinaan vatsa toimii paremmin ja säännöllisemmin, ja parantaa ruuansulatuksen toimintaa. Totta kai se paska lentää jos saa liikaa vitamiineja. 

-Ruuansulatusentsyymit parantavat ruuansulatusta ja kuidut vatsan toimintaa. Ripulia pienet määrät muutamaa vitamiinia eivät aiheuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme