Fitline -hömpötyksen fläsäri on myrkytysreaktio - HS tänään - varokaa!!!
Maisa osti naiselta ”optimaalisetin”, joka on Fitlinen eräänlainen aloituspaketti. Se maksaa nettikaupan mukaan 122 euroa.
Fitlinen tuotteiden eli veteen sekoitettavien vitamiinijauheiden käyttö opastettiin aloittamaan asteittain.
Kun Maisa pääsi täysannokseen, hän alkoi tuntea kasvoillaan kihelmöintiä, kutitusta ja kuumotusta. Käsiin ja kasvoihin ilmestyi punaisia laikkuja.
”Soittelin paniikissa perheenjäsenilleni ja ajattelin, että pitää lähteä päivystykseen.”
Maisa kysyi reaktiosta myös naiselta, jolta oli ostanut jauheet.
”Hän kertoi, että niin tuotteiden kuuluukin vaikuttaa, ja kertoi reaktion olevan merkki siitä, että tuote vaikuttaa solutasolla asti, menee pintaverenkiertoon ja uudistaa soluja.”
Fitlinen tuotteita mainostavilla on reaktiolle nimikin: fläsäri eli flush-reaktio.
Juhani Knuuti kertoo, että reaktiossa on kyse niasiinin eli B3-vitamiinin haittavaikutuksesta.
”Jos sitä on kerta-annoksena kolmen vuorokausiannoksen verran, kuten Fitlinen tuotteissa on, se aiheuttaa juuri tuollaisen kuvatun haittavaikutuksen. Se aiheuttaa suolistossa ja ihossa mikrosuonten hetkellisen toimintahäiriön.”
Knuuti pitää erikoisena sitä, että haittavaikutus on käännetty Fitlinen tuotteiden tapauksessa jonkinlaiseksi todisteeksi tuotteiden tehosta.
”Näillä ihopunoituksilla yritetään saada se tunne, että ’tämähän toimii, kun veri kiertää naamassa’. Se on se jippo – saadaan todellinen, näkyvä reaktio, niin ihmiset ajattelevat, että näissä on tosiaan jotain erilaista.”
Punoitusreaktiosta on oltu yhteydessä myös Vantaan elintarvikevalvontaan.
Reaktion jälkeen Maisa lopetti tuotteiden käytön. Siihen loppui myös Facebook-ryhmästä alkanut kaverisuhde.
”Se oli mielestäni todella epämiellyttävä tunne, joten tuntui aika hullulta, että he nauttivat siitä.”
Maisaa ärsyttää, ettei hän ikinä saanut kysymyksiinsä tuotteista tarpeeksi selkeitä vastauksia.
”Somessa kysymyksiin ei vastata tai kysyjä blokataan.”
Nyt kolme vuotta myöhemmin Maisa pitää näin aggressiivista suoramarkkinointia hurjana.
”Jäi vähän hyväksi käytetty olo.”
https://www.hs.fi/talous/art-2000006217250.html?share=1cf875b374abbf63a…
Kommentit (1104)
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten kun tuon "basicin" päälle juodaat kymmenet muut jauheet niin tyntyntyy.
-Harva juo kymmeniä jauheita, vaan käyttää esim optimaalisettiä, johon on laskettu sopivasti kaikkea terveen ihmisen päivittäisiin tarpeisiin. Yleensä sanotaan että liian vähän.
"harva"
Harva silti tarkoittaa, että osa ihmisistä juo noin.. Oivoi te fitskuttelijat ja teidän päivittäiset tarpeet.. Terveiden ihmisten _ei_ tarvitse ottaa purkista jauheita. Siinä vaiheessa kun pitää ottaa purkista jotain ylimääräistä, on ongelmia perusterveydessä ja pitäisi mennä suoraan lääkäriin/terveysasiantuntijoiden luokse ja he suosittelevat tuotteita mistä ihmisellä on puute. Huolestuttaa itsekoulutetut rahan perässä juoksevat ihmiset. Ei teitä kiinnosta oikeasti muiden terveys vaan raha, pelkästään raha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Activizen suositellussa päiväannoksessa (5g) on 4 grammaa sokeria ja 17kcal. 100g sisältää 340kcal ja 80g sokeria!!!
Omenassa keskimäärin 35kcal ja 7g sokeria/ 100g.Niin eli puolikas omena. Koko ajan sanottu.
Monihan laittaa siihen juomaansa activizen lisäksi power cocktailia ja sitä solunsuojaa, iltaisin restorate ja monesti mm. Eve laittaa yli suositellun annoksen ja useamman kerran päivässä. Se treenijuoma (fitness drink) on todella sokeripitoista.
Eli ei pidä myyjien puheet siitä että päivän sokerimäärä vastaa puolikasta omenaa kun se koskeekin vain yhden tuotteen annosta.Tuskin FitLine on siitä vastuussa jos joku vetelee yliannostuksia. Activize ja Restorate riittää.
Joo fitline tai pm international ei ole vastuussa.. minusta jälleenmyyjät pitäisi laittaa vastuuseen tässä asiassa, sillä he luovat illuusion somekanavillaan, että yliannostusten ottaminen ei ole vaarallista.. mm iinafis instagramissa juo kanssa sitä raskaana ollessaan ja näin luo kuvan, että se on ihan turvallista mikä ei todellakaan ole totta..
Ei se kyllä raskaana oleville tai koirillekaan mitään vaarallisista on.
KOIRILLE?? Ettekai te saatana koirille tätä myrkkyä juota? Ja paketeissa lukee selvästi, että EI RASKAANA OLEVILLE niin mikä tuosta tuotteesta sitten tekee sopivan raskaana oleville.. Toisaalta, jotkut polttaa tupakkaakin raskaana ollessa, eikä näe sille haittaa vaikka selvästi kaikkialla kehotetaan ettei pitäisi polttaa jos odottaa..
Myrkky? Mikähän siitä tekee ei-sopivan?
Muista että mainitsin sanan kun puhuin koirista. Koirille se voi hyvinkin olla myrkyllistä, ei sitä ole tutkittu että sopiiko se koirille sen enempää kuin on tutkittu sen tuottamia terveysvaikutuksia ihmisille. Meille myös suklaa on ihan syötävää mutta koirille se on myrkyllistä.
Fakta on kuitenkin se, että normaali ihminen ei tarvitse lisäravinteita kun järkevästi syömällä saa kaiken tarvitsemansa.
Hyvää oloa tavoitellessa pitäisi ensimmäisenä kiinnittää huomiota ruokavalioon ja muihin elintapoihin. Viimeisenä vaihtoehtona vitamiinit purkista mikäli jostain on oikeasti puutetta. Vitamiinien tarve selviää käymällä verikokeissa ja keskustelemalla lääkärin kanssa asiasta.
Fitlinen tuotteissakin lukee että ravintolisiä ei tule käyttää tasapainoisen ja monipuolisen ruokavalion eikä terveellisten elämäntapojen korvikkeena.
Olette asettaneet itsenne naurunalaiseksi :D
-Sisällysluettelossa on niin paljon vihanneksia ym elintarvikkeiksi lueteltuja että mitä miellän sen ruuaksi. Saa nauraa, en edes koskaan ole myynyt mitään kenellekään.
Yleensä ottaen luonnollisten ravintolisien katsotaan olevan ruokaa. Ehkäpä Fitline on rajatapaus jos siinä on osin muutakin. Ei mua haittaa.
Terveiden ihmisten _ei_ tarvitse ottaa purkista jauheita.
-Moni haluaa olla jatkossakin terve ja varmistaa ravintoaineiden saannin. Eiväthän lääkärit edes hoida ravintolisillä, jos ei antioksidantti lääkäreitä lasketa. Jokainen tekee valinnat itse. Hyvä että vaihtoehtoja on niille jotka haluavat käyttää.
Se on E koodilla varustettu lisäaine.. Ja tässä suora sitaatti wikipediasta, missä muissa asioissa arabikumia käytetään.. "Arabikumia käytetään --kengänkiillokkeissa ja liimana savukepapereissa -- akvarellivärien sideaineena ja litografiassa --hiuslakassa ja hiusten muotoilutuotteissa "
Wikipediassa myös mainittiin että arabikumi on täysin kasviperäinen aine ja käytössä myös lääkkeissä ja karkeissa. Eikö tällainen ainesosa ole ihan harmiton? Luonnostakin peräisin.
Vierailija kirjoitti:
Olette asettaneet itsenne naurunalaiseksi :D
-Sisällysluettelossa on niin paljon vihanneksia ym elintarvikkeiksi lueteltuja että mitä miellän sen ruuaksi. Saa nauraa, en edes koskaan ole myynyt mitään kenellekään.
Yleensä ottaen luonnollisten ravintolisien katsotaan olevan ruokaa. Ehkäpä Fitline on rajatapaus jos siinä on osin muutakin. Ei mua haittaa.Terveiden ihmisten _ei_ tarvitse ottaa purkista jauheita.
-Moni haluaa olla jatkossakin terve ja varmistaa ravintoaineiden saannin. Eiväthän lääkärit edes hoida ravintolisillä, jos ei antioksidantti lääkäreitä lasketa. Jokainen tekee valinnat itse. Hyvä että vaihtoehtoja on niille jotka haluavat käyttää.
Ne "ruuat" mistä puhut on tiivisteitä tai uutteita..Lasketko sä mansikkamehunkin marjaksi? Ja varmaan sen terveyden jatkossa voi hoitaa monipuolisella ruokavaliolla (mieluiten lähiruokaa ja luomua) ja liikunnalla. Jos sattuu tulemaan sairaaksi hyvän ruokavalion ja liikunnan jälkeen on se usein sattumien summa.
Usein näkee fitlinen myyjiä somessa ja he mainostavat terveellistä elämäntapaa mutta samalla vetävät röökiä ja alkoholia.. Ei ne fitlinen tuotteet pidä sinua terveenä..Ehkä jopa päinvastoin, että pitkässä juoksussa tärkeät elimet esim maksa rasittuu ylimääräisten vitamiinien ja muiden aineiden sekä sokerin jatkuvasta saannista...
Kertoisiko joku miten tuo linjahomma toimii? Eli joku on värvännyt minut myymään FitLinea ja itse olen värvännyt pari muuta, ymmärtääkseni ne on minun alalinjani. Saan provikkaa kun alalinjalaiseni tekevät myyntiä. Mutta meneekö näistä osuus minun ylälinjalleni? Mistä ne eri tasojen provikat revitään? Meneekö minun tuloistani ikuisesti siivu ylälinjalleni vai voinko nousta hänen tasolleen? Miten sinne ylälinjaan pääsee?
Onko jollain koko tämä kuvio kaaviona ja prosentteina jossain?
Tosi vaikeita nuo myyntijutut, että miten ne menee. Moni käyttäjäkään ei varmaan ole kiinnostunut perehtymään, jos ei itse myy.
Itse olen jauheita syönyt mutta ei ole noista mitään tietoa. Käy koulutuksissa tai pyydä apua joltain perehtyneemmältä.
Vierailija kirjoitti:
Kertoisiko joku miten tuo linjahomma toimii? Eli joku on värvännyt minut myymään FitLinea ja itse olen värvännyt pari muuta, ymmärtääkseni ne on minun alalinjani. Saan provikkaa kun alalinjalaiseni tekevät myyntiä. Mutta meneekö näistä osuus minun ylälinjalleni? Mistä ne eri tasojen provikat revitään? Meneekö minun tuloistani ikuisesti siivu ylälinjalleni vai voinko nousta hänen tasolleen? Miten sinne ylälinjaan pääsee?
Kiinnostaisi muakin tietää ja nimenomaan kuulla ihan oikeita lukuja minkä verran pitää olla myyjiä itsensä alla että tienaa esim 1000e/kk. Yritin kerran yhdeltä myyjältä instassa kysyä mutta tuli vaan ympäripyöreitä vastauksia siitä miten huikea bisnesmahdollisuus se on ja kaikille mahdollista& mitä enemmän teet töitä sitä enemmän tienaat ja luvattiin kuulemma kertoa kaikki aikanaan kunhan ensin ottaisin tuotteet käyttööni. Eli tämä perus scheisse mitä ne jauhaa mutta mitään selkeää informaatiota en saanut. Tuskin se myyjä sitä itsekään tiesi :D
Joku luulee täällä olevan myyjiä paikalla. Vaan kun ei taida olla.
FitLine tekstillä varustettuja autoja näkee pk-seudulla usein, viimeksi ei ollut mikään ökybemari vaikka niinhän ne lupailee 😂😂😂😂
Tällainen on harmillista, koska ravintolisissä ja luontaistuotteissa on oikeasti todella hyviä ja tehokkaita valmisteita, ilman tuollaista hömppää ja ylihinnoittelua. Ja ilman turhia lisäaineita, sokeria, aspartaamia yms. Itse olen vannoutunut luontaishoitojen ja -tuotteiden käyttäjä, mutta fitlineen en koskisi pitkällä tikullakaan. Kerran olin heidän esittelytilaisuudessaan ja oli kyllä ihmeellisen hurmahenkistä toimintaa, ihan kuin jossain uskonnollisessa herätyskokouksessa. Ei luontaistuotteilla ja vitamiineilla yms. yleensä yksistään ihmeitä saada aikaan (joitakin poikkeuksia lukuunottamatta, kuten vaikka karpalomehu virtsatieinfektion hoidossa), vaan ne on tarkoitettu muun hoidon tehoa parantamaan, korvaamaan ruokavalion puutteitta esim. allergian tai imeytymishäiriön yhteydessä, ennaltaehkäisemään. Helposti tällaisten helppoheikkien yritelmien mukana sitten tuomitaan kaikki ravintolisät ja luontaistuotteet. Ja näitä yritteliäitähän riittää, pitää olla aika valveutunut, että osaa ostaa juuri ne oikeat ja hyvälaatuiset tuotteet.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet instagramissa, käy kurkkaamassa nimimerkki missccheyenne. Hänellä on kattavasti tietoa tarinavideoissaan. Hän on perehtynyt aiheeseen opintojensa sivussa.
Ehkä Fitline-tuotteiden ympärille on keksitty tuollainen hypetys, koska niissä ei ole mitään ihmeellistä ja myyntiä pitää kuitenkin kasvattaa? Sit houkutukseks vähän autoo ja lomamatkaa niin kyllähän siinä niin myyjät kuin asiakkaatkin sokeutuu.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä Fitline-tuotteiden ympärille on keksitty tuollainen hypetys, koska niissä ei ole mitään ihmeellistä ja myyntiä pitää kuitenkin kasvattaa? Sit houkutukseks vähän autoo ja lomamatkaa niin kyllähän siinä niin myyjät kuin asiakkaatkin sokeutuu.
Vai oisko hypetys, koska ne oikeasti toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäilen, jos on hyvä tuote kyseessä niin eiköhän tuote myy itse itsensä.. Esimerkkinä että oletko nähnyt esim. paljon mainoksia Ferrareista tai Bugateista samalla tavalla kuin vaikka Kiasta tai Volswageneista? Epäilen..
Oli nyt vähän erikoinen esimerkki mutta tuo asiani esille..
Se hypetys vähän kuuluu siihen myyntiin, jos kukaan ei olisi kertomassa omia kokemuksiaan tai muuten mainostaisi tuotetta, niin epäilen ettäkö sitä ostettaisiin.. Fitlinessä on vähän samankaltaista "kulttimaista" hypetystä kuin Herbalifellä ja Arbonnellakin..
Myyntitekniikkana toimii myös se, että mainostetaan myyjien ja käyttäjien olevan yhtä suurta perhettä/tiimiä/kansaa tms.. Se nimittäin luo sitä yhteenkuuluvuutta ja jotkut ehkä kaipaavat tuota yhteenkuuluvuutta elämäänsä = €€€
Luin tuosta, miten voi edetä eri tasoja myyjänä.. Että voi edetä, pitää olla joko riittävästi omaa myyntiä/alapuolella olevaa myyntiä. Sinun alalinjojen myyjien pitää edetä myös tasoilla, että sinä voit edetä.. Hmm kuullostaa vähän epäilyttävältä.. Miksiköhän tuota myyntisysteemiä ei ole tehty vain siten, että pelkästään myymällä tuotteita voisi edetä eikä tarvitsisi rekrytoida tms uusia myyjiä..
Jos on myös oma tiimi niin voi jossain vaiheessa saada jopa 5% tiimiläisten myynneistä...
lähde
https://onlinewealthchronicles.com/pm-international-review-scam-compens…
Voiko Fitlinea kritisoimalla saada jonkun syytteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäilen, jos on hyvä tuote kyseessä niin eiköhän tuote myy itse itsensä.. Esimerkkinä että oletko nähnyt esim. paljon mainoksia Ferrareista tai Bugateista samalla tavalla kuin vaikka Kiasta tai Volswageneista? Epäilen..
Oli nyt vähän erikoinen esimerkki mutta tuo asiani esille..Se hypetys vähän kuuluu siihen myyntiin, jos kukaan ei olisi kertomassa omia kokemuksiaan tai muuten mainostaisi tuotetta, niin epäilen ettäkö sitä ostettaisiin.. Fitlinessä on vähän samankaltaista "kulttimaista" hypetystä kuin Herbalifellä ja Arbonnellakin..
Myyntitekniikkana toimii myös se, että mainostetaan myyjien ja käyttäjien olevan yhtä suurta perhettä/tiimiä/kansaa tms.. Se nimittäin luo sitä yhteenkuuluvuutta ja jotkut ehkä kaipaavat tuota yhteenkuuluvuutta elämäänsä = €€€
Sähän sen sanoit. Kaikki kuulemani hypetys on tältä palstalta, sekin yrittää vaan kritisoida. Joten....
Myrkky? Mikähän siitä tekee ei-sopivan?