Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Fitline -hömpötyksen fläsäri on myrkytysreaktio - HS tänään - varokaa!!!

Vierailija
27.08.2019 |

Maisa osti naiselta ”optimaalisetin”, joka on Fitlinen eräänlainen aloituspaketti. Se maksaa nettikaupan mukaan 122 euroa.

Fitlinen tuotteiden eli veteen sekoitettavien vitamiinijauheiden käyttö opastettiin aloittamaan asteittain.

Kun Maisa pääsi täysannokseen, hän alkoi tuntea kasvoillaan kihelmöintiä, kutitusta ja kuumotusta. Käsiin ja kasvoihin ilmestyi punaisia laikkuja.

”Soittelin paniikissa perheenjäsenilleni ja ajattelin, että pitää lähteä päivystykseen.”

Maisa kysyi reaktiosta myös naiselta, jolta oli ostanut jauheet.

”Hän kertoi, että niin tuotteiden kuuluukin vaikuttaa, ja kertoi reaktion olevan merkki siitä, että tuote vaikuttaa solutasolla asti, menee pintaverenkiertoon ja uudistaa soluja.”

Fitlinen tuotteita mainostavilla on reaktiolle nimikin: fläsäri eli flush-reaktio.

Juhani Knuuti kertoo, että reaktiossa on kyse niasiinin eli B3-vitamiinin haittavaikutuksesta.

”Jos sitä on kerta-annoksena kolmen vuorokausiannoksen verran, kuten Fitlinen tuotteissa on, se aiheuttaa juuri tuollaisen kuvatun haittavaikutuksen. Se aiheuttaa suolistossa ja ihossa mikrosuonten hetkellisen toimintahäiriön.”

Knuuti pitää erikoisena sitä, että haittavaikutus on käännetty Fitlinen tuotteiden tapauksessa jonkinlaiseksi todisteeksi tuotteiden tehosta.

”Näillä ihopunoituksilla yritetään saada se tunne, että ’tämähän toimii, kun veri kiertää naamassa’. Se on se jippo – saadaan todellinen, näkyvä reaktio, niin ihmiset ajattelevat, että näissä on tosiaan jotain erilaista.”

Punoitusreaktiosta on oltu yhteydessä myös Vantaan elintarvikevalvontaan.

Reaktion jälkeen Maisa lopetti tuotteiden käytön. Siihen loppui myös Facebook-ryhmästä alkanut kaverisuhde.

”Se oli mielestäni todella epämiellyttävä tunne, joten tuntui aika hullulta, että he nauttivat siitä.”

Maisaa ärsyttää, ettei hän ikinä saanut kysymyksiinsä tuotteista tarpeeksi selkeitä vastauksia.

”Somessa kysymyksiin ei vastata tai kysyjä blokataan.”

Nyt kolme vuotta myöhemmin Maisa pitää näin aggressiivista suoramarkkinointia hurjana.

”Jäi vähän hyväksi käytetty olo.”

https://www.hs.fi/talous/art-2000006217250.html?share=1cf875b374abbf63a…

Kommentit (1104)

Vierailija
441/1104 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mikä tässä fitlinessa niin menee tunteisiin ?  se että jotkut tuhlaa rahansa?  kyllä tyhmät rahansa  hukkaavat jokatapauksessa aina.

Pitää vaan jakaa tietoisuutta ihmisille, että harkitsisivat vakavasti, lähteäkö tällaiseen mukaan. Kukaan ihminen ei ole tyhmä. Mullakin ollut sellaisia asioita, joiden takia olen vakavissani harkinnut näitä ihmetuotteita, mutta tiedon etsimisen seurauksena en halua näitä ylihintaisia ja jopa ei-terveellisiä tuotteita testata.

Vielä kun saatte siihen tietoisuuteen edes pienen palan totuutta.

Vierailija
442/1104 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä tässä fitlinessa niin menee tunteisiin ?  se että jotkut tuhlaa rahansa?  kyllä tyhmät rahansa  hukkaavat jokatapauksessa aina.

Kyse ei ole rahojen tuhlaamisesta vaan siitä ettei korvaavia tuotteita löydy. Esim Basics sisältää muistaakseni kuutta erilaista kuitua ja koostumus on hyvin pölymäinen. Tamä sekoitelma auttaa pehmeästi mutta tehokkaasti vatsan toimintaa. Lisäksi on muut hoitavat ainesosat vielä. Kun ostan kaupasta kuitua, niin se on tosi rakeista koostumukseltaan ja siinä on vain yhtä laatua useinmiten. Ei yksinkertaisesti toimi samalla tavalla. Voisin ostaa muutakin, mutta en ole toista näin laadukasta tuotetta löytänyt. Kun ei vaihtoehtoa ole, on ostettava fitlineltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/1104 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se on ihan ostajan itse etittävä sitä tietoa, ei se ole sivullisten homma ollenkaan.

Ostaako joku auton tietämättä mikä se on ?

Mainoksiin uskominen, noh, kaikki tietää. (toivottavasti)

Vierailija
444/1104 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin ollut sellaisia asioita, joiden takia olen vakavissani harkinnut näitä ihmetuotteita, mutta tiedon etsimisen seurauksena en halua näitä ylihintaisia ja jopa ei-terveellisiä tuotteita testata.

Olen ollut itse mukana melkein kaikissa verkostotuotteissa. Aina voi yhden tilauksen tehdä ja katsoa onko tyytyväinen. Ja jos ei ole, niin lopettaa sitten. Ei ole iso juttu.

Vierailija
445/1104 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin ollut sellaisia asioita, joiden takia olen vakavissani harkinnut näitä ihmetuotteita, mutta tiedon etsimisen seurauksena en halua näitä ylihintaisia ja jopa ei-terveellisiä tuotteita testata.

Olen ollut itse mukana melkein kaikissa verkostotuotteissa. Aina voi yhden tilauksen tehdä ja katsoa onko tyytyväinen. Ja jos ei ole, niin lopettaa sitten. Ei ole iso juttu.

Onneksi tosiaan voi ihan itse päättää.

Vierailija
446/1104 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000006272525.html

Moni haksahtaa lisäravinteisiin, vaikka hyödyt ovat usein olemattomia – Nämä harvat lisäravinteet ovat oikeasti hyödyksi.

Purkista saatavat hyödyt selittyvät lähinnä plasebo-vaikutuksella.

Vierailija
447/1104 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole rahojen tuhlaamisesta vaan siitä ettei korvaavia tuotteita löydy. Esim Basics sisältää muistaakseni kuutta erilaista kuitua ja koostumus on hyvin pölymäinen. Tamä sekoitelma auttaa pehmeästi mutta tehokkaasti vatsan toimintaa. Lisäksi on muut hoitavat ainesosat vielä. Kun ostan kaupasta kuitua, niin se on tosi rakeista koostumukseltaan ja siinä on vain yhtä laatua useinmiten. Ei yksinkertaisesti toimi samalla tavalla. Voisin ostaa muutakin, mutta en ole toista näin laadukasta tuotetta löytänyt. Kun ei vaihtoehtoa ole, on ostettava fitlineltä.

Hitto että olet tyhmä, mutta eipä sun rahat ole multa pois.

Vierailija
448/1104 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hitto että olet tyhmä, mutta eipä sun rahat ole multa pois."

Minä kuitenkin perustelin oman käyttöni ja voin tehdä sen muutaman muunkin tuotteen osalta. Sinunkin pitäisi perustella oma näkemyksesi.

Vierailija
449/1104 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lisäksi, en koskaan suostuisi maksamaan sokerista noin paljoa."

En maksa sokerista tai sokerin puutteesta, vaan niistä vaikuttavista ainesosista mitä tuotteissa on. Ei sokeri ole se olennainen juttu.

Vierailija
450/1104 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei niissä ole mitään sellaista ainesta jota tarttee,ja ei sais ruuasta

Vierailija
451/1104 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tietysti itse päättää mihin rahansa käyttää, mutta tiedon levittäminen on tärkeää. Fitlinen osalta on tullut niin paljon esiin kyseenalaista toimintaa. Manipuloivaa markkinointia, joka kohdistetaan sairaisiin ja vähävaraisiin uskotellen, että tässä on ainutlaatuinen mahdollisuus kohti terveyttä ja vaurautta. Vaikka kenenkään auttamisesta tässä ei ole kyse, ainoastaan ylemmän portaan omaisuuden kartuttamisesta.

Vierailija
452/1104 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kuitenkin perustelin oman käyttöni ja voin tehdä sen muutaman muunkin tuotteen osalta. Sinunkin pitäisi perustella oma näkemyksesi.

Ootko lukenut ketjun? Ei se osaa perustella, ei linkittää mitään järkevää. Ainoa mitä osaa, on tämä maaninen hokeminen. Kiinnostais todellakin tietää mikä siinä taustalla on syynä moiselle käytökselle. Mut luulen että se on jo alkanut kääntyä häntä vastaan.

Vierailija
453/1104 |
15.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no ei niissä ole mitään sellaista ainesta jota tarttee,ja ei sais ruuasta

No kiva, mutta entä sitten? Jos haluaa kaiken ottaa suoraan purkista eikä tarvi miettiä että saako kaiken. Maistui ainakin hyvälle.

Vierailija
454/1104 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännityksellä odotan, mitä CC saa aikaiseksi noilla tiedoilla, mitä sillä on kyseisestä firmasta.

Sama! Miettikää kuinka monen ihmissuhteet ovat menneet solmuun fitlinen takia. Ärsyttävää painostamista ja pakkomyyntiä. Toivottavasti CC ei saa enempää uhkailuja fitlinen päätoimistolta, ja en ihmettelisi, vaikka yrittäisivät jopa ostaa hänet hiljaiseksi. Pm international ei keinoja kaihda ja on ennenkin agressiivisesti uhkaillut kritisoijia. Lehdessä oli että Fitline yrittää "kasvojen kohotusta" yhteistyöllä Suomen Urheiluliiton kanssa ja kiillottaa siten keinotekoisesti yritysimagoaan.

Kuinka monta tunnet joiden ihmissuhde on tän takia mennyt? 😂

Oot varmaan Fitline myyjä ja sua naurattaa. Voin kertoa ettei naurata siinä kohtaa ollenkaan, kun sulle tärkeä ihminen vajoaa tälläiseen kulttiin, ja voit vain katsoa sivusta, kun toinen alkaa saarnaamaan jauheista ja ei ole enää muuta puheenaihetta kuin Fitline sitä ja Fitline tätä ja osta osta osta. Viimeinen niitti oli se, kun minun sairauteni oli annettu jonkun teamleaderin tietoon ja ne alkoivat yhdessä soittelemaan perääni miten Fitline parantaa kaiken. Ja kun en tilannut, niin yksityistietojani riepoteltiin siellä ämmälaumassa oikein kunnolla.

Ko yrityksen edustajia voisi muistuttaa GDPR:stä.

Vierailija
455/1104 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännityksellä odotan, mitä CC saa aikaiseksi noilla tiedoilla, mitä sillä on kyseisestä firmasta.

Sama! Miettikää kuinka monen ihmissuhteet ovat menneet solmuun fitlinen takia. Ärsyttävää painostamista ja pakkomyyntiä. Toivottavasti CC ei saa enempää uhkailuja fitlinen päätoimistolta, ja en ihmettelisi, vaikka yrittäisivät jopa ostaa hänet hiljaiseksi. Pm international ei keinoja kaihda ja on ennenkin agressiivisesti uhkaillut kritisoijia. Lehdessä oli että Fitline yrittää "kasvojen kohotusta" yhteistyöllä Suomen Urheiluliiton kanssa ja kiillottaa siten keinotekoisesti yritysimagoaan.

Kuinka monta tunnet joiden ihmissuhde on tän takia mennyt? 😂

Oot varmaan Fitline myyjä ja sua naurattaa. Voin kertoa ettei naurata siinä kohtaa ollenkaan, kun sulle tärkeä ihminen vajoaa tälläiseen kulttiin, ja voit vain katsoa sivusta, kun toinen alkaa saarnaamaan jauheista ja ei ole enää muuta puheenaihetta kuin Fitline sitä ja Fitline tätä ja osta osta osta. Viimeinen niitti oli se, kun minun sairauteni oli annettu jonkun teamleaderin tietoon ja ne alkoivat yhdessä soittelemaan perääni miten Fitline parantaa kaiken. Ja kun en tilannut, niin yksityistietojani riepoteltiin siellä ämmälaumassa oikein kunnolla.

Ko yrityksen edustajia voisi muistuttaa GDPR:stä.

Eipä tosiaan ole yrityksen vika.

Vierailija
456/1104 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000006272525.html

Moni haksahtaa lisäravinteisiin, vaikka hyödyt ovat usein olemattomia – Nämä harvat lisäravinteet ovat oikeasti hyödyksi.

Purkista saatavat hyödyt selittyvät lähinnä plasebo-vaikutuksella.

Onneksi tuota varten on verikokeet.

Vierailija
457/1104 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme euroa päivässä...tosi kallista. Olisikin mielenkiintoista tietää mitä kaikkea sontaa ihmiset laittaa päivän aikan suuhunsa vielä isommalla summalla :D

Vierailija
458/1104 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme euroa päivässä...tosi kallista. Olisikin mielenkiintoista tietää mitä kaikkea sontaa ihmiset laittaa päivän aikan suuhunsa vielä isommalla summalla :D

Pitäis saada isompi hyöty tolla kolmella eurolla.

Vierailija
459/1104 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko lukenut ketjun? Ei se osaa perustella, ei linkittää mitään järkevää. Ainoa mitä osaa, on tämä maaninen hokeminen. Kiinnostais todellakin tietää mikä siinä taustalla on syynä moiselle käytökselle. Mut luulen että se on jo alkanut kääntyä häntä vastaan.

Tämä yksi kommentoija tosiaankin kuvittelee, että täällä on vain joku sama kritisoinut fitlineä monta sivullista ja muut eivät ole huomanneet fitlinessä tai sen toimintatavoissa mitään epäilyttävää :D Tai sitten se on säälittävä manipulointiyritys saada asia näyttämään epätoivoisesti siltä, että on vain pari soraääntä ja kaikki muut luottavat fitlinen voimaan :D eihän ne myyjät edes saaneet fitlinen ohjeistuksen mukaan lukea edes tuota Hesarin uutista "valheiden" takia xD

Vierailija
460/1104 |
16.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua naurattaa, että porukka fitlinessä puolustelee tuotteiden käyttöä sillä, että kaiken saa vain muutamasta purkista, eikä tarvitse ostaa jokaista vitamiinia ja muita lisäravinteita erikseen, mutta lähes kaikkien vastaantulleiden fitlinen käyttäjien  instagrameissa on kuvia miljoonista purkeista ja siihen päälle vielä monen monta pilleriä, joita oon nyt nähnyt kahdessa värissä sekä juomiin lisätään myös jotain kummallisia öljytippoja.

Näitä samoja sairaudenparannuscocktaileja juodaan sitten monta kertaa päivässä. Jotain tuotetta jopa 3x, ja siihen päälle vielä aamu ja iltajuomat ja beautyt sun muut.. Huhhuh

Voitteko selittää rakkaat fitlinen käyttäjät, että miten tämä on nyt sitten vähäisempi määrä kuin jos käyttäisi muita kuin fitlinen tuotteita?

Naurattaa myös tuo, että olevinaan vatsa toimii paremmin ja säännöllisemmin, ja parantaa ruuansulatuksen toimintaa. Totta kai se paska lentää jos saa liikaa vitamiineja. En sitten tiedä, että miten se yliannostuksesta johtuva ripuli on hyvä juttu.