Miten joku voi antaa lapselleen nimeksi Kirsi?
Kommentit (116)
Kirsi on nÀtti nimi. Oisinpa Kirsi. Mulla itellÀ on vielÀ pahempi nimi koska synnyin myös 70-luvulla. Mutta vielÀ sitÀkin hirveÀmpi nimi on Pirita.
Mun ex petti mua Kirsi-nimisen naisen kanssa, kun meillĂ€ oli pieni vauva. ĂlkÀÀ kysykö, mitĂ€ mieltĂ€ olen Kirsi-nimisistĂ€ kuppasista madoista.
Kaikki tuntemani Kirsit on olleet nÀttejÀ ja iloisia, serkkuni myös. Nimen marjaisa yhteys tuo siihen vÀhÀn eloisuutta.
Mutta Sari -siis niin pliisu ja kuivakka nimi. Ja Virpi- tulee mieleen joku kuivettunut oksa. EikÀ VirvekÀÀn paljon soinnukkaampi ole. Koulussani oli kasarilla tyttö jonka nimi oli Tuire, ei kyllÀ mikÀÀn hemaiseva pimu tule siitÀkÀÀn mieleen.
Varmin valinta vÀlttyÀ nÀiltÀ "ruma nimi" -jutuilta oman lapsen kohdalla, on valita mahdollisimman klassinen nimi.
Klassisella tarkoitan kaikki ikÀluokat lÀpÀisevÀÀ melko yleistÀ nimeÀ. Nimi ei koskaan ole ollut mikÀÀn muotinimi, mutta sitÀ on tasaisesti kaikissa sukupolvissa.
Naapurissa on Elina ja Antti. Ette voi pÀÀtellÀ nÀistÀ minkÀ ikÀisiÀ. Voivat olla elÀmÀnsÀ ehtoopuolella olevia elÀkelÀisiÀ tai 4- ja 2-vuotiaita.
Mutta jos sanon, ettÀ naapurissa on Veeti ja Jannika, niin voitte veikata varsin osuvasti kymmenen vuoden tarkkuudella syntymÀvuoden.
Vierailija kirjoitti:
MistÀ ne koulukiusaajat tulee? Ap:n kaltaisten lapsista.
Nimenomaan kotoa ne koulukiusaajien asenteet ja tavat tulee. Kaikki on samaa mieltÀ kun sanotaan ettÀ kun koira oireilee on vika remmin toisessa pÀÀssÀ. Niin on myös lasten kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi loukkaannutte? En ole kiusaaja. Haukun ainoastaan Kirsi-nimeÀ, koska se on mielestÀni ruma. En hauku Kirsi-nimisiÀ henkilöitÀ. Rauhoittukaa!
AP
Minusta sinÀ olet matalamielinen paskiainen. Alamittainen hölmö, jollae joutaisi tulla agressiivinen tauti, sellainen parantumaton, olisi maailma piirun verran parempi paikka ilman sinua.
Ja ajattelen todellakin nÀin vain sinusta, en kaikista kanssasi samannimisustÀ, vai sinusta.
KyllÀ sinÀ olet selvÀsti ikÀvÀmpi ihminen kuin aloittaja.
Kaikista nimistÀ ei voi pitÀÀ, ja minunkin korvaani Kirsi sÀrÀhtÀÀ tosi rumasti. TÀmÀ on ihan ok mielipide, oma purkauksesi on suorastaan sairas.
KyllÀ sen ehdottomasti pitÀisi olla Circi.
Vierailija kirjoitti:
JÀnnÀ. Itse tunnen/tiedÀn useammankin Kirsin ja jokainen on tosi pieni ja sirokroppainen vielÀ nÀin keski-iÀssÀkin.
Sekin Almsiira puolitoistametrinen. EntÀs Kirsi Piha?
Vierailija kirjoitti:
Tulin vain sanomaan, ettÀ kaikesta te viitsittekin kirjoittaa, aikuiset ihmiset!?
TÀytyy olla apllÀ mitÀtön elÀmÀ ja siitÀ kehittynyt mitÀtön aivotoiminta, kun jaksaa jauhaa ihmisten nimistÀ.
Aikuiset ihmiset!? HÀvetkÀÀ!
TÀÀllÀ on paljon lapsia ja moni tÀnne kirjoitteleva on myös ongelmainen. He purkavat omaa pahaa oloaan tai heillÀ on persoonallisuushÀiriö, ja siksi haluavat trollaamalla aiheuttaa ihmisille pahaa mieltÀ. Eli epÀkypsiÀ ja/tai ongelmaisia ihmisiÀ, joille tÀmÀ on purkautumiskanava. TekstistÀ nÀkee kyllÀ helposti, onko aidosti keskusteleva henkilö vai jokin edellÀ mainituista.
Ois kiva jos avovaimoni vaimoni nimi on Kirsi janette linda riina
Vierailija kirjoitti:
Tulin vain sanomaan, ettÀ kaikesta te viitsittekin kirjoittaa, aikuiset ihmiset!?
TÀytyy olla apllÀ mitÀtön elÀmÀ ja siitÀ kehittynyt mitÀtön aivotoiminta, kun jaksaa jauhaa ihmisten nimistÀ.
Aikuiset ihmiset!? HÀvetkÀÀ!
Samaa mieltÀ! NimistÀ haukkumaan? Ja korkasta otsasta? Ja siitÀ ettÀ asuu kerrostalossa? Tai syö liikaa? Tai on vÀÀrÀ ammatti, tai auto tai mies?
Kirsi on paras ja kaunis nimi. Aika moni kadehtii, kun Kirsi nimiset on yleensÀ kauniita ja fiksuja.
Toki se on vaikea r-vikaisen lausua ja nimi ei ole kuuminta hottia tÀnÀ pÀivÀnÀ, mutta Kirsit on aina, ettÀs tiedÀtte!
Minun mielestÀni tyhmÀ aloitus, kun ihan tavallista kalenterissa olevaa nimeÀ alkaa haukkua! Ei ole muuta tekemistÀ tÀllÀ Ap:llÀ. Ei osaa lukea tai tehdÀ ruokaa tai kÀsitöitÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta Kirsi on tosi kiva nimi. Paras lapsuudenkaverini oli nimeltÀÀn Kirsi.
Se tarkoittaa tosin routaa, mikÀ on vÀhÀn outo merkitys naisen nimelle, mutta ehkÀ nykyaikanakin menisi luontonimenÀ ihan hyvin. On kuitenkin parempi kuin Lumi ja Ruska.
Lumi on tosi kaunis nimi ja sen merkitys on myös kaunis. KirsistÀ tulee mieleen kirsikka, mikÀ on ihan positiivinen mielleyhtymÀ.
Kirsi tarkoittaa jÀÀtÀ. Maa voi olla kirressÀ.
Omg, vauvapalstaltakin voi oppia uutta. NimenÀ Kirsi on mielestÀni kaunis ja semmoinen kivan tÀpÀkkÀ lausua.
Kirsi on minusta erittÀin kaunis nimi. MielleyhtymÀ kirsikkaan tekee siitÀ entistÀ kauniimman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta Kirsi on tosi kiva nimi. Paras lapsuudenkaverini oli nimeltÀÀn Kirsi.
Se tarkoittaa tosin routaa, mikÀ on vÀhÀn outo merkitys naisen nimelle, mutta ehkÀ nykyaikanakin menisi luontonimenÀ ihan hyvin. On kuitenkin parempi kuin Lumi ja Ruska.
Lumi on tosi kaunis nimi ja sen merkitys on myös kaunis. KirsistÀ tulee mieleen kirsikka, mikÀ on ihan positiivinen mielleyhtymÀ.
Kirsi tarkoittaa jÀÀtÀ. Maa voi olla kirressÀ.
kirsi routa. Maassa on kirsi, maa on kirressÀ. Kirsi lÀhtee, sulaa.
routa maaperÀn jÀÀtynyt pintakerros, kirsi; routiminen. Roudan syvyys. Ikirouta. Maa on roudassa, roudalla. Routa sulaa. Roudan vahingoittama tie.
https://www.kotus.fi/nyt/kolumnit_artikkelit_ja_esitelmat/sana_kirjastaâŠ
Siis helkkarin kylmÀ akka ;)
Vierailija kirjoitti:
Olen aina pitÀnyt nimeÀ Kirsi kauniina.
Tuskin olen sentÀÀn ainoa.
Se on kaunis nimi.
Vierailija kirjoitti:
Kirsi on minusta erittÀin kaunis nimi. MielleyhtymÀ kirsikkaan tekee siitÀ entistÀ kauniimman.
MinÀ myös liitÀn sen kirsikkaan. TykkÀÀn Kirsi-nimestÀ, voisin antaa sen tyttÀrelleni.
joku hÀiriintynyt pihalla ja somessa hÀiriköivÀt "meillÀ on jornoa" jÀkÀttÀjÀ aloittanut.
ei Kirsi(kassa) Moncherry ssÀ ole mitÀÀn vikaa.
ruma nimi kuten esiim,Ritva ei kestÀnyt asiaa ollkenkaan. sma kun mongertaisi jatkuvasti muiden asioihin jotain eestiÀ, hoida omat asiasi.