Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unohdin kuumeisena että eilen oli koulukuvaus ja mies laski tyttären kouluun ihan hirveän näköisen :( Vielä ensimmäisen luokan kuva ja oli luvattu isovanhemmille sekä kummeille antaa

Vierailija
27.08.2019 |

Tytöllä oli pihahousuina käytetyt siniset verkkarit, puna/vihreäraidallinen trikoopaita ja pinkkisävyinen trikoinen yksisarvismekko sekä eripari sukat. Tukka ihan takussa ja silmillä ! Mies kun ei katso yhtään minkä näköisenä lapsen ovesta laskee " kunhan sillä nyt on vaatteet ".

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapsi ei lähde yhtenäkään päivänä rumissa vaatteissa koska ei omista rumia vaatteita. Helppoa!

Missä vaatteissa leikkii pihalla? Tyllimekoissa?

Ei ap

Meillä on itse asiassa leikitty pihalla tyllimekossa.

T: eri

Vierailija
22/46 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ihan varma että tyttö on söpö kuin mikä! Teille jää hauska muisto kuvasta, jos vaan miehen huumori kestää pientä naljailua. Ymmärrän kyllä tunteesi, koska itse olin tosi tarkka aina tyttöni vaatteista ja sukkienkin piti mätsätä kauniiseen kokonaisuuteen :) Max kaksi vuotta niin tyttösi katsoo ihan itse mitä haluaa pukea, ja silloin on enää ihan turha mitään äidin mielestä söpöä tyrkyttää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Realistiset kuvat on näin jälkikäteen mietittynä just niitä parhaita!

Vierailija
24/46 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just parhaita kuvia nuo.

Eikä siinä kuvassa näy edes vaatteet., vähän kaulusta korkeintaan.

Vierailija
25/46 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmillani on minusta tarhakuva jossa  olen paita ja suupielet  hillotahroissa kun ennen kuvausta oli syöty pannaria ja näytän  vamppyyrilta sekä veljestä koulukuva jossa veljellä on kaverin hampaanjäljet  otsassa ja tukkaa väritetty mustalla vedenkestävällä tussilla. Parhaita kuvia! <3 Mahtavia muistoja. Omienkaan lasten kunhan nyt  kasvaa ja nuo kuvaukset tulee ajankohtaisiksi ei tarvitse olla sliipattuja ja pönöttää !

Mun pojasta on päiväkotikuva jossa on kalju. Isänsä oli ajanut pojan pään! Sanoin vaan että toivottavasti ei olisi kuvauksia tulossa ja niin vaan oli maanantaina lokerossa laput kuvauksesta...

Hauska kuva näin jälkeenpäin 😅

Vierailija
26/46 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ekaluokan luokkakuvassa college-housut, joissa on paikka polvessa ja jokin kirjava paita, jossa vesiväritahra hihassa. Tukka kammattu varmaan viimeksi joskus neljä päivää sitten.

Hyviä muistoja, joille saa nauraa näin melkein 30 vuotta myöhemmin.

Vierailija
27/46 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä poika lähde yhtenäkään päivänä epäsiisteissä vaatteissa  kouluun. Joka päivä eri vaatekerta ja yhden käyttökerran jälkeen menee pesuun.  

Vierailija
28/46 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

7v kuuluukin näyttää lapselta eikä miltään hienohelmalta.

Lapseltako näytetään vaan silloin jos on rönttövaatteet?

Mun tyttö (9-vuotias) lähti kuvaukseen noshin murretun sinisessä mekossa jossa mustia pieniä palloja ja edessä harmaa rusettikoriste ja murretun pinkeissä legginseissä joissa polvissa röyhelökoristeet. Hiuksissa rankalaiset letit sivuilla. Minusta näytti ihan lapselta hänkin.

Ao:lle: käske miehesi pukeutua vastaavasti kuin tyttönne puki ja lähteä töihin/muuten ihmisten ilmoille vähän edustavampaan juttuun. Nehän on vaan vaatteita, ei mitään väliä...

Ei tarvitse olla rönttövaatteet päällä mutta jos ne on niin ei sekään ole maailmanloppu koska lapsi voi vielä sellaisiin pukeutua.

Vierailija
29/46 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muistan elävästi, miten äiti oli isälle vihainen, kun laittoi minut päiväkotiin itse valitsemassani paidassa. Tuo paita oli kulahtaneen viininpunainen, mutta ai että miten mukava päällä :) Ja siis kouluun tutustuminen oli tuolloin. Näytin kuulemma kerjäläislapselta.

Omalla tytölläni on ollut mm. paita väärinpäin luokkakuvassa (lähti yksin aamulla kouluun). Yhtenä vuotena sen sijaan ehdin aamulla laittamaan hänen tukkaan siistin lettikampauksen, mutta niin vain välitunneilla leikkiessä hiukset näytti ihan harakanpesältä valokuvissa :D Äitin tyttö!

Joten relax, nuo on vain söpöjä muistoja!

Vierailija
30/46 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen vastuu eikä sun.

Mutta mitä väliä. On oma itsensä.

Vierailija
31/46 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä poika lähde yhtenäkään päivänä epäsiisteissä vaatteissa  kouluun. Joka päivä eri vaatekerta ja yhden käyttökerran jälkeen menee pesuun.  

Hienoa ja esimerkillistä toimintaa! Hyviä ihmisiä!

Vierailija
32/46 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Tältäkö se tuntui kun nukkeleikit meni pilalle? Kun on asuste hommattu niin senhän pitää kiiltää ja kimaltaa. Näyttelykappale pilalla, mitähän kaikki nyt ajattelee?

Ai mikä lapsi? Niin se meidän tyttö, heh se on semmonen.

Vierailija
33/46 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rehellisesti en kyllä tajua tätä asennetta, että epäsiistit vaatteet ja takkutukka olisi "realismia" ja "hauskoja muistoja". Noin lähtökohtaisesti ainakin meillä realismia on harjatut hiukset ja puhtaat, siistit vaatteet. Jopa katsotaan, että ne vaatteet sopivat yhteen.

Eli ainakin minä ymmärrän harmituksen täysin.

Vierailija
34/46 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seisooko ne ekaluokkalaisetkin skolioosiasennossa luokkakuvissa?

Vierailija
35/46 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikaan ei muistanut kuvausta mutta unohdus on kuitenkin miehen syy?

Vierailija
36/46 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kävi vähän sama juttu viime vuonna, eskarissa oli kuvaus, toivuin keukokuumeesta enkä muistanut koko kuvausta. Typykkämme on  vähän herkkä, eikä tykkää pinneistä tai pampuloista mutta koska kasvatti tuolloin otsatukkaa pois, olin suunnitellut lahjovani jotenkin että kuvauspäivänä tukka olisi pinneillä kiinni. Olin ostanut nätit pinnitkin mutta kaappiinhan ne jäi . Kuvassa typyn silmiä ei näy otsatukan alta, suupielessä on kuivunutta kaakaota ja päällä liian pieni  pyjamanpaita :D  Miehet....

Olen lastentarhanopettaja. 

Meillä kyllä puhdistetaan kasvot ja laitetaan hiukset nätisti, jos ne eivät valmiiksi ole. Eli mielestäni eskarin laiminlyöntiä myös. 

Vaatteisiin ei puututa ilman vanhempien lupaa. Pari kertaa olen ennen kuvausta soittanut, että voimmeko vaihtaa puseron joko omista vaihtovaatteista tai päiväkodin varavaatteista. Jos nyt on ollut aivan tahrainen, reikäinen tms. 

Vierailija
37/46 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rehellisesti en kyllä tajua tätä asennetta, että epäsiistit vaatteet ja takkutukka olisi "realismia" ja "hauskoja muistoja". Noin lähtökohtaisesti ainakin meillä realismia on harjatut hiukset ja puhtaat, siistit vaatteet. Jopa katsotaan, että ne vaatteet sopivat yhteen.

Eli ainakin minä ymmärrän harmituksen täysin.

Samat lähtökohdat hiusten harjauksesta ja siisteistä, yhteensopivista vaatteista. Mutta harvemmin ne pysyvät päiväkoti-/koulupäivän aikana siisteinä, ainakin pienemmillä. Tai kai ne teillä pysyvät, meillä ei ainakaan.

Vierailija
38/46 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ratkaistiin asia ihan sillä, että emme otata lainkaan koulukuvia.

Se vaan on ihan h*lvetin rasittavaa, että jos sitä lippulappusta ei palauta/sen palauttaa tyhjänä niin perään soitellaan/pommitetaan wilmaan ja vaaditaan tulla allekirjoittamaan kuvauslupa. Tänä vuonna kirjoitin isolla kuvauslappuun "me emme halua mitään kuvia" katsotaan ymmärtävätkö nyt.

Vierailija
39/46 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta tulee vaan hauska muisto🤗

Nofilter. Ja kyllä ammattilaiskuvaaja siirtää tukan pois kasvoilta.

No ei kyllä kuvaaja siirtele mitään, se on puoli sekuntia per kuvattava ja siinä se.

Vierailija
40/46 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua hävettäisi pitää esillä, saati antaa sukulaisilla kuvaa jossa lapsi on tukka takkuisena tai likaisissa kulahtaneissa vaatteissa. Omiin  albumeihin voi säilöä ne kuvat jossa lapsi on vesivärit tukassa ja hillotahrat poskilla, ei kehyksiin hyllyyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän