Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten jakaisitte menot?

Kyllästynyt
26.08.2019 |

Avopari, 2 yhteistä lasta.

Tulot:
Lapsilisä 200€/kk

Naisella työmarkkinatuki 800€/kk (opiskelija)
Miehellä palkka 2600€/kk

- Vuokra 900€ (Sis vesi ja autopaikka)
- Sähkö 60€
- Puhelin liittymät n.25€/vanhemmilla, lapsilla 15€/kk
- Puhelin, läppäri yms osamaksut 100€/kk (yhteisiä)
- auto verot + vakuus n.120€/ 4krt/v (mies tarvii autoa töihin)
- bussikortti 50€/kk naiselle
- lapselle bussikortti 30€/kk
- ruoka yms hygienia ?€/kk

En vaan keksi mitään järkevää ratkaisua tähän nyt. Yhteiset rahat ei tule toimimaan pitemmän päälle, riidelty jo nyt.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulojen suhteessa maksaminen lienee ainoa järkevä vaihtoehto.

Vierailija
2/26 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulojen suhteessa tietysti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen menee töihin ja alkaa kantamaan  vastuunsa. 

Vierailija
4/26 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki päälle sitten tulee vielä lasten harrastusmaksuja yht 300€/vuosi + tarvikkeita väh 100€/vuosi.

T.ap

Vierailija
5/26 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki päälle sitten tulee vielä lasten harrastusmaksuja yht 300€/vuosi + tarvikkeita väh 100€/vuosi.

T.ap

Edelleen tulojen suhteessa.

Vierailija
6/26 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa järkevä vastaus. Mitä se nainen juuri yrittää? Todennäköisesti ammattia että töihin pääsisi?

Vierailija
7/26 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun tulot on about neljännes teidän yhteisistä tuloista. Eli sä maksat neljäsosan, mies kolme neljäsosaa pakollisista yhteisistä menoista. Onko nuo nettoja vai bruttoja?

Vierailija
8/26 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun tulot on about neljännes teidän yhteisistä tuloista. Eli sä maksat neljäsosan, mies kolme neljäsosaa pakollisista yhteisistä menoista. Onko nuo nettoja vai bruttoja?

Nettoja nämä. Pitääpä laittaa paperille ja alkaa laskemaan ja ehdottaa miehelle.

Kiitos kaikille vastauksista! Itse olin jotenkin ihan jumissa tämän asian kanssa!

Vierailija
9/26 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen hoitaa.

Vierailija
10/26 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki menot maksetaan yhteisistä rahoista. Ylijäävä jaetaan puoliksi. Kumpikin maksaa omat henk.koht. ei-välttämättömät menot näistä omista rahoista. Esim. alkoholi, kampaaja, huvitukset.

Vierailija
11/26 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei käy, sillä tyttö on aina uhri täältä ikuisuuteen.

Vierailija
12/26 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nettoja nämä. Pitääpä laittaa paperille ja alkaa laskemaan ja ehdottaa miehelle.

Kiitos kaikille vastauksista! Itse olin jotenkin ihan jumissa tämän asian kanssa!

Näin, ja lapsilisää ei lasketa kummankaan tuloiksi, vaan lapsilisällä maksetaan ensin kuluja 200 euroa, lopuista sitten maksut teidän tulojen suhteessa.

Vierailija
13/26 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan maksais auton kuluja ja parkkiruutua, jos auto kerran on miehen työratsu ja muut kulkee bussilla. Se ois miehen omaa kulutusta siinä missä kampaajat ja bussikortti naisen kuluja.

800e tuloista on kohtuutonta laittaa yli 50% (väliaikaisista) tuloistaan asumiseen, kun puoliso vastaavasti satsaa alle 20% tuloistaan. Sitten eletään kahden elintason perheessä, naisen vähäiset tulot menevät suoraan elämiseen ja miehen tuloista jää henkilökohtaista humputtelurahaa yllin kyllin. Mites sitten, jos koulua varten pitää tehdä hintavia hankintoja (esim kirjat, mun tämän syksyn amiskirjat maksavat reilu 200e plus suoja-asu noin 200e), jäävätkö lapset ilman talvikenkiä kun äiti ei pysty maksamaan niistä puolta?

Vierailija
14/26 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

v

Meillä samat mutta mies tienaa 1200e kk. 

Ja minä saman verran mitä saat työmarkkinatukea. Eli käännän kotona 16h päivä ja tienaan noin 800e kk freelancerina. 

Työ on kovaa mutta palkitsevaa itse tienata rahat ettei tarvitse ottaa tukia.

Lapsia on kolme ja auto on ajat sitten myyty pois.

Elämme jatkuvasti velkaa ja oman alan töitä ei ole tarjolla kummallekaan. 

Vapaa-aikana (jota minulla ei ole vaan joka päivä 16h päivä käännöksiä...) olemme vain kotona kaksiossa.

Emme jaksa tehdä mitään ja ei ole rahaakaan tehdä mitään. Lapset huutaa ja riitelee sisätiloissa. Harmi ettei ole varaa virikkeisiin. 

Molemmat olemme kuitenkin korkeastikoulutettuja, mutta parempia töitä ei ole ollut nyt 11-vuoteen.

Emme riitele ja aina kun tuntuu että menee huonosti, niin käytämme miehen omatekemia alkoholijuomia melko reippaasti suruun ja murheeseen. 

Vierailija
15/26 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainkin mukaan se elättää lapset, jolla enemmän elatuskykyä. Sulla ei tällä hetkellä ole kykyä elättää kuin itsesi, joten maksat oman osuutesi asumisesta ja ruuista, mies maksaa lasten ja omansa. Tilanne ei kai kuitenkaan tule aina olemaan sama. Tähtäät kai töihin?

Vierailija
16/26 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainkin mukaan se elättää lapset, jolla enemmän elatuskykyä. Sulla ei tällä hetkellä ole kykyä elättää kuin itsesi, joten maksat oman osuutesi asumisesta ja ruuista, mies maksaa lasten ja omansa. Tilanne ei kai kuitenkaan tule aina olemaan sama. Tähtäät kai töihin?

Todellakin tähtään töihin. Lähihoitajaksi opiskelen tällä hetkellä, ala ei kiinnosta mutta töitä piisaa.

-ap

Vierailija
17/26 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä ainakaan maksais auton kuluja ja parkkiruutua, jos auto kerran on miehen työratsu ja muut kulkee bussilla. Se ois miehen omaa kulutusta siinä missä kampaajat ja bussikortti naisen kuluja.

800e tuloista on kohtuutonta laittaa yli 50% (väliaikaisista) tuloistaan asumiseen, kun puoliso vastaavasti satsaa alle 20% tuloistaan. Sitten eletään kahden elintason perheessä, naisen vähäiset tulot menevät suoraan elämiseen ja miehen tuloista jää henkilökohtaista humputtelurahaa yllin kyllin. Mites sitten, jos koulua varten pitää tehdä hintavia hankintoja (esim kirjat, mun tämän syksyn amiskirjat maksavat reilu 200e plus suoja-asu noin 200e), jäävätkö lapset ilman talvikenkiä kun äiti ei pysty maksamaan niistä puolta?

Autolla toki käydään esim mummuloissa ja kaupassa. Mummuloihin ei nuilla bussikorteilla päästä, vaan pitäisi maksaa vielä päälle. Kaupassakin on kivempi käydä autolla kun ostaa isomman satsin kerralla. Mutta mieshän sillä ajelee ainakin 80% koko ajoista.

Ja totta, koulun käyntiin menee rahaa. Opiskeluja kuitenkin jäljellä reilu vuosi vielä.

-ap

Vierailija
18/26 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä miten jakaa....kaikki taitaa mennä mikä tuleekin. Sen verran pidätte puskuria että auton saa tarpeen vaatiessa korjautettua...muuten jää miehen tulot tulematta.

Vierailija
19/26 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin tähtään töihin. Lähihoitajaksi opiskelen tällä hetkellä, ala ei kiinnosta mutta töitä piisaa.

-ap

Tuntuu kaikilla terveydenhuollossa olevan kiinnostus potilasta kohtaan hukassa.

Vierailija
20/26 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahasta on turha riidellä jos ette yhdessä löydä molempia tyydyttävää ratkaisua minusta ero on ainut vaihtoehto. Ulkopuoliset eivät voi ratkaista teidän puolesta sitä mikä olisi teille oikeudenmukaisin tapa toimia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi