Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hävettää niin paljon :(

Tumpelo1993
26.08.2019 |

Mulla jäi aikoinaan kakkosvaihe autokoulussa ajamatta ja kortti umpeutui. En oo ajanut nyt autolla kuuteen vuoteen ollenkaan.

Nyt on prosessina ajaa kortti uudestaan ja täytyy käydä inssi ja teoriakoe uusiks.

Hetki sitten olin ajotunnilla ja se ajotunti meni vaan lähinnä kytkimen käyttöön ja liikkeelle lähtöön. En päässyt edes oikeastaan liikenteeseen :( Voi että miten hävettää :(
Lohduttakaa mua, että on normaalia, ettei heti muista kytkimen käyttöä :(

Oon niin hölmö ku en sillon ajanut autolla kun kortin sain. Ei vaan ollu tilaisuutta ja se sit jäi :”(

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako luvan kanssa oikeesti ajaa tyhjällä parkkiksella? 🤔 entä jos poliisit sattuu paikalle ?

Vierailija
22/53 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika säälittävää etten sanois

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sitten vaan harjoitella tuota kytkimen käyttöä ja vaihteiden vaihtamista. Ehkä nyt alkaa mieli rauhoittumaan vähän. Tuskinpa nyt heti 6v jälkeen ensi kerralla mennään vilkkaan liikenteen keskelle ajamaan. Siti vähän pettynyt olo itseeni. Opettaja sanoi, että mulla iskee hirveä paniikki ja muuten menisi ihan hyvinkin. Ja sanoi etten sählänny vaik omasta mielestä kyl sähläilin, en ees heti päässy kunnolla parkkiruutuun hyvin😅😐

-ap

Vierailija
24/53 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolleen tuppaa käymään jos ei heti lähde ajamaan säännöllisesti kun kortin saa.

Yksi läheiseni on 40v eikä ole ajanut sen jälkeen kertaakaan kun kortin sai, kortti hänellä siis taskussa kuitenkin. Ei varmaan tule ikinä ajamaan.

Kyllä se sieltä muistuu mieleen kun ajaa vaan, tsemppiä sulle

Vierailija
25/53 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olisi kaikille parempi, että AP unohtaa autoilun. 

Vierailija
26/53 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoritin kakkosvaiheen, vaikka en ollut välissä juurikaan autolla ajanut.  Kakkosvaiheen jälkeen hankin auton vuodeksi ja sen jälkeen luovuin autoilusta jo nyt jo 20 vuodeksi. Autoilu ei kiinnosta!  Suoritin ajokortin vain, koska muutkin nuoret niin teki.

Vierailija
27/53 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimevuosina olen kokeillut autolla ajamista sen verran, että huomasin, että osaan edelleen käyttää kytkintä ja peruuttaa. Liikenteessä ajaminen vain kauhistuttaa!

27.

Vierailija
28/53 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin, että täällä saa kaikenlaisia kommentteja. 😅 joo varmaan sit ois parempi kaikille jos unohtaisin, mutta kova halu on nyt ostaa oma auto ja päästä vihdoin ajelemaan normaalisti. Jos pääsis tästä pelosta pois niin uskoisin, että voisin pärjätä.

-ap

Vierailija
29/53 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ihan hullua että nykyään moni ajaa automaatilla ja ei osaa edes kytkintä käyttää

Vierailija
30/53 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus elämässäni kyl haluan automaattiauton, kunhan oon opetellu nyt kunnolla ajaan manuaalilla😅

-ap

Vierailija
31/53 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos rohkaisevista kommenteista kaikille.

-ap

Vierailija
32/53 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämä miten noloa🙈

Vierailija
33/53 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää. Koulussahan sitä oppimassa ollaan. Avoimin mielin vaan ja turha jännitys pois.

Vierailija
34/53 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, mutta ku on sitä jo kertaalleen opittu ni ihmetytti vaan oma taitamattomuus :(

-ap

Vierailija
35/53 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sinä sentään yrität ajaa, kun itse luovutin jo valmiiksi ja tuskin koskaan saan korttia. En vaan edes uskalla ajaa. Terveisin samanikäinen.

Vierailija
36/53 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi on automaattivaihteinen pihassa jos ja kun tarvitsee ottaa auto alle.

Jotenkin ssälittävää ettei osaa ajaa manuaalilla.

Perkele kun tulee kaikenmaailman ohjaustehostimet ja muut, ihan liian edistyksellistä.

Vierailija
37/53 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia ihmisiä ei vain ole tarkoitettu autonrattiin. Kaikkien ei pitäisi edes saada sitä. Auto on aika iso vekotin ja jos ei osaa huomioida muita ihmisiä ja käyttää vaikka nyt sitä kytkintä niin moposkootteri tai pyörä on parempi. Mä olen menettänyt kortin ylinopeuden takia eli mulla ongelma ei ole kytkin vaan kaasu. Ajelen kaasu pohjassa,

Vierailija
38/53 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, sinä sentään yrität ajaa, kun itse luovutin jo valmiiksi ja tuskin koskaan saan korttia. En vaan edes uskalla ajaa. Terveisin samanikäinen.

Millä tavalla sitten luovutit? Kesken autokoulun?

Vierailija
39/53 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken oppii! Mäkin jännitin kovasti ajamista, mutta toi on asia joka täytyy vaan kohdata jotta saat itsevarmuutta auton hallintaan. Nykyään ajan päivittäin, enkä jännitä enää yhtään. Ei kannata moittia itseään tai olla liian kriittinen. Kaikkea ei voi osata heti ensiyrittämällä. Alat suhtautua tuohon sillä tavalla rennosti että on kivaa oppia ajamaan ja kehittyä taitavaksi ajajaksi, ja se vaatii aina myös niitä mokia ja pientä jännitystä. Harjoittelu tekee mestarin. :) Tsemppiä!

Vierailija
40/53 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se on.

On vaa todella iso stressi. Autokoulussa aikoinaan oli vähän typeriä opettajia jotka lannisti, en oikee ollu tyytyväinen heidän opetukseen :/ Sit kun ajoin äidin autolla nii äiti aina ylidramatisoi kaikkea ja aiheutti vielä kahta kauheamman stressin. Ensin se käski mut autokouluun ja sit ne ajot sen kaa oli lähinnä vaa raivoamista etten osaa. (Äidin auto oli vähän vanhempi kuin autokoulun autot ja tietysti erilainen ajaa ja en heti sitä hallinnut)

Noh näistähän tää ahdistus ja pelko on sit kehittynyt mittaamattoman suureksi. Pelkkä autoon istuminen jo laittaa paniikin rintaan. Mutta. En halua loppuelämääni kulkea julkisilla ja olla aina toisen varassa, jos tarvii kyytiä. Haluan niin kovasti nyt oman auton ja olen ehkä sellaisen ostamassa, jos saan nyt jotenkin noi teoriakokeet ja inssin läpi. Mun onnekseni ei ole kai enää kakkosvaiheita autokoulussa, vaikka nyt kyllä todellakin sen hoitaisin.

En muista koska olisin viimeks näin paljon mitään stressannut. Motivaatio on kyllä korkea. Haluan päästä tästä pelosta eroon ja aion sen jotenkin nyt tehdä! Onhan se kiva nyt sit 26vuotiaana tätä asiaa stressata ku olis sillon nuorempana voinut tän kunnialla hoitaa loppuun ja olisi kortti taskussa ja auto pihassa eikä tarvis maksaa älyttömiä summia autokoulun ajotunneista. 😅

Huh. Saipahan avautua jonnekkin.

-ap