Kuunteletko jazzia?
Kommentit (20)
Kuka tahansa osaa soittaa semmoista diipadaapa tilulilulei hömppää
Vanhempaa, svengaavaa jazzia(ja saman tyylistä uustuotantoa) radiosta kuuntelen kyllä.
Moderni ei niinkään nappaa.
Mä tykkään eniten sellaisesta vanhasta New Orleans tyylisestä jazzista, "moderni" menee mulla yli hilseen.
Minulla on omat jazz-suosikkini, arkistojen aarteista ja ihan nykymuusikoistakin. Kaikesta en suinkaan pidä. Livenä hienoa kuunneltavaa.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä.
Klassinen laulu myös on samanlaista.
Kuka tahansa voi ulista yön kuningattaren aarian.
Vierailija kirjoitti:
Parhaat keksinnöt ovat juuri sellaisia "olisihan tuon kuka tahansa voinut tehdä" -ideoita.
Kuuntelen joskus. Miksi kukaan tykkää mistäkin?
Kotimaista: Eero Koivistoinen, Heikki Sarmanto, Edward Vesala, Esa Pethman ja silleen.
Itse tykkään svengaavasta vanhemmasta tuotannosta. Jazzin kuuntelu on nautinto!
ap
Olen yrittänyt tykätä. Samoin kuin yrittää lukea jotain suosittua kirjaa, mutta eiiih, eiih vaan pysty kun aihe ei kolahda. Tsittidii tsittidii tsittidii.. Ei vaan joten iske. Liian monimutkaista musiikkia.
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittänyt tykätä. Samoin kuin yrittää lukea jotain suosittua kirjaa, mutta eiiih, eiih vaan pysty kun aihe ei kolahda. Tsittidii tsittidii tsittidii.. Ei vaan joten iske. Liian monimutkaista musiikkia.
Tavallaan kyllä, mutta perusasiat hoksaa nopeasti, jos joku ne kertoo (tyyliin että alussa ja lopussa soitetaan kappaleen melodia ja siinä välissä vuorotellen improvisoidaan kappaleen sointujen päälle). Siitä pääsee nopeasti sisään hommaan.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen aloittaan kuuntelun ihan perusasioista, eli esim Miles Davisista, ja siitä eteneen kohti modernimpaa jazzia. Pääset aivan varmasti sisään genreen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan kyllä, mutta perusasiat hoksaa nopeasti, jos joku ne kertoo (tyyliin että alussa ja lopussa soitetaan kappaleen melodia ja siinä välissä vuorotellen improvisoidaan kappaleen sointujen päälle). Siitä pääsee nopeasti sisään hommaan.
En tiedä mitään musiikista. Olen fiilispohjalta kuuntelija. Soul-jazzi menettelee jos on tosi vahva esiintyvä laulaja messissä, kuten tämä biisi James Brown Sexmachine vuodelta 1971
Karmeeta paskaa... jos vähän pidempään joutuu jossain kuulemaan niin tekee mieli viiltää ranteet auki jotta pääsee siitä kidutuksesta
Wanhan ajan, smooth jazzta tykkään ja se menee vaika taustamusiikkina.
Uudesta ja modernista jazzista saan suorastaan allergisen reaktion. Pää hajoo. En kuuntele vingutusta.
Kuuntelen vanhaa jatsia..haluaisin myös laulaa sitä, mut veikkaan et eipä tässä maassa saa keikkoja kauheesti myytyä jazzbändille.
Kuuntelen mielelläni kanadalaista smooth jazz -nettiradiota. Siinä korva lepää.