Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuunteletko jazzia?

Vierailija
26.08.2019 |

Miksi tykkäät jazzista, miksi et?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen mielelläni kanadalaista smooth jazz -nettiradiota. Siinä korva lepää. 

Vierailija
2/20 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa osaa soittaa semmoista diipadaapa tilulilulei hömppää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempaa, svengaavaa jazzia(ja saman tyylistä uustuotantoa) radiosta kuuntelen kyllä.

Moderni ei niinkään nappaa.

Vierailija
4/20 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään eniten sellaisesta vanhasta New Orleans tyylisestä jazzista, "moderni" menee mulla yli hilseen.

Vierailija
5/20 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on omat jazz-suosikkini, arkistojen aarteista ja ihan nykymuusikoistakin. Kaikesta en suinkaan pidä. Livenä hienoa kuunneltavaa.

Vierailija
6/20 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä.

Klassinen laulu myös on samanlaista.

Kuka tahansa voi ulista yön kuningattaren aarian.

Vierailija
7/20 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parhaat keksinnöt ovat juuri sellaisia "olisihan tuon kuka tahansa voinut tehdä" -ideoita.

Vierailija
8/20 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen joskus. Miksi kukaan tykkää mistäkin?

Vierailija
9/20 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaista: Eero Koivistoinen, Heikki Sarmanto, Edward Vesala, Esa Pethman ja silleen.

Vierailija
10/20 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatsia

Vierailija
11/20 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään svengaavasta vanhemmasta tuotannosta. Jazzin kuuntelu on nautinto!

ap

Vierailija
12/20 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos - mielelläni!

Vierailija
13/20 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentium Lasanen

Vierailija
14/20 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt tykätä. Samoin kuin yrittää lukea jotain suosittua kirjaa, mutta eiiih, eiih vaan pysty kun aihe ei kolahda. Tsittidii tsittidii tsittidii.. Ei vaan joten iske. Liian monimutkaista musiikkia.

Vierailija
15/20 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt tykätä. Samoin kuin yrittää lukea jotain suosittua kirjaa, mutta eiiih, eiih vaan pysty kun aihe ei kolahda. Tsittidii tsittidii tsittidii.. Ei vaan joten iske. Liian monimutkaista musiikkia.

Tavallaan kyllä, mutta perusasiat hoksaa nopeasti, jos joku ne kertoo (tyyliin että alussa ja lopussa soitetaan kappaleen melodia ja siinä välissä vuorotellen improvisoidaan kappaleen sointujen päälle). Siitä pääsee nopeasti sisään hommaan.

Vierailija
16/20 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen aloittaan kuuntelun ihan perusasioista, eli esim Miles Davisista, ja siitä eteneen kohti modernimpaa jazzia. Pääset aivan varmasti sisään genreen.

ap

Vierailija
17/20 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan kyllä, mutta perusasiat hoksaa nopeasti, jos joku ne kertoo (tyyliin että alussa ja lopussa soitetaan kappaleen melodia ja siinä välissä vuorotellen improvisoidaan kappaleen sointujen päälle). Siitä pääsee nopeasti sisään hommaan.

En tiedä mitään musiikista. Olen fiilispohjalta kuuntelija. Soul-jazzi menettelee jos on tosi vahva esiintyvä laulaja messissä, kuten tämä biisi James Brown Sexmachine vuodelta 1971

Vierailija
18/20 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karmeeta paskaa... jos vähän pidempään joutuu jossain kuulemaan niin tekee mieli viiltää ranteet auki jotta pääsee siitä kidutuksesta

Vierailija
19/20 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wanhan ajan, smooth jazzta tykkään ja se menee vaika taustamusiikkina.

Uudesta ja modernista jazzista saan suorastaan allergisen reaktion. Pää hajoo. En kuuntele vingutusta.

Vierailija
20/20 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen vanhaa jatsia..haluaisin myös laulaa sitä, mut veikkaan et eipä tässä maassa saa keikkoja kauheesti myytyä jazzbändille.