Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Introverttien ja erityisherkkien bucket list

Vierailija
26.08.2019 |

Mietiskelinpä tässä että jotain uutta pitäisi keksiä syksyn piristykseksi mutta mitä. En halua kiivetä Mount Everestille enkä halua tutustua uusiin ihmisiin, ainakaan kovin moneen. En halua matkustaa maapallon ympäri ja Visby on kaukaisin paikka jonne voisin lähteä. Miljoona kertaa ei pakohuoneille ja joukkueliikunnan aloittamiselle. Pää lyö ihan tyhjää, tuleeko kellään mitään mieleen?

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nii! Nyt tulee hyviä ehdotuksia. Esim. toi hautausmaat ja puutarhat, metsässä yöpymiset. Tai jospa yöpyisin mökin parvekkeella, se olisi sopiva vaikeusaste. Voisin neuloa päähineen, siitä olen aina "haaveillut" kun on niin vaikea löytää kaupoista kivoja ja sopivia myssyjä jne. Viherkasveistä en ole kiinnostunut ja avantouinti on liian jänskättävää.

Metsässä yöpymisessä mietityttää käärmeet, karhut, raiskaajat/ryöstäjät/tappajat.

Miten voisi yöpyä jossain yksin rauhassa rauhallisin mielin? Telttaa tai makuupussia kun ei voi vain lukita ja estää pahoja ihmisiä tulemasta sisään.

Pitäisi olla jonkun aseen kanssa valmiudessa puolustautumaan koko yö.

Vierailija
22/64 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wow Classic uusi charru aloitukseen ja levelität sen suureksi.

Tee druidi!

Tuolle jolla oli lista psykedeeleistä ja valaistumisista, niin sanoisin, että olen kokenut sen valaistumisjutun ja tietoisuuden siirtymän kehosta pois. Tapahtui spontaanisti, eikä se tehnyt elämästäni yhtään erilaista tai muuttanut minua paremmaksi/onnellisemmaksi.

Ei se haittaisi vaikkei vaikuttaisi pysyvästi mitään. Haluaisin vaan kokea edes jotain erilaista kuin tavallisesti. Edes hetken. Olen yli 40 v ja tunnemaailmani on aina ollut tasapaksua lättänää. Ei suuria ahdistuksia, ei suuria iloja. Ei mitään erikoisempia sisäisiä kokemuksia. Unetkin on aina aika tylsiä ja tavallisia. Mikä tahansa extreme kelpaisi, aineilla tai ilman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

nigou kirjoitti:

Kirjoita ensin listalle asioita, joiden tekemisestä sinä pidät ja etsi sitä kautta insipiraatiota. Vaikea on tietää, mikä juuri sinua kiinnostaa. Minulle, vaikka olenkin introvertti ja erityisherkkä (vaikka karsastan sitä lokeroa) nautin hiljaisuudesta, metsässä yöpyminen olisi esimerkiksi ihan hirveä stressi, paljon avantouintia kammottavampaa. Avantouinti on itse asiassa ihanaa. 

Mikä siinä metsässä yöpymisessä stressaa? Luontohan on mikä rauhallisin ympäristö ja syksyllä pärjää hyvin vielä aloittelijakin.

Vierailija
24/64 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nigou kirjoitti:

Kirjoita ensin listalle asioita, joiden tekemisestä sinä pidät ja etsi sitä kautta insipiraatiota. Vaikea on tietää, mikä juuri sinua kiinnostaa. Minulle, vaikka olenkin introvertti ja erityisherkkä (vaikka karsastan sitä lokeroa) nautin hiljaisuudesta, metsässä yöpyminen olisi esimerkiksi ihan hirveä stressi, paljon avantouintia kammottavampaa. Avantouinti on itse asiassa ihanaa. 

Mikä siinä metsässä yöpymisessä stressaa? Luontohan on mikä rauhallisin ympäristö ja syksyllä pärjää hyvin vielä aloittelijakin.

Pelko 1: Toiset ihmiset. Kaikenlaisia hulluja liikkuu ympäriinsä, ja yksinäinen puolustuskyvytön nainen voi houkutella rais kaamaan tai muuten vahingoittamaan, paikassa jossa ei todennäköisesti silminnäkijöitäkään ole. Pelko 2: Eläimet, erityisesti isot petoeläimet karhu ja susi. 

Vierailija
25/64 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nigou kirjoitti:

Jos et ole karski mies, niin on aika stressaavaa pelätä juuri noita raiskaajia/tappajia/ryöstäjiä, ja sitten käärmeitä ja muita ötököitä ja tietenkin makuupussiisi luikertelevia käärmeitä.

No, karski mieskin voi pelätä näitä asioita. Kukapa haluaa tulla tapetuksi tai hakatuksi unissaan. 

Metsässä yöpymiseen tarvitsisi seuraa, yksin aika riskiä touhua.

Vierailija
26/64 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omat:

- Päästä kokeilemaan psykedeelejä ja kokea niillä muuntunut tietoisuudentila

- Kokea meditaation avulla muuntuneita tietoisuuden tiloja tai esim. energiakenttiä kuten chakrat

- Hengellisen valaistumisen tavoittelu pitkäaikaistavoite

Tuo taikasienten popsiminen on itselläkin ollut monta vuotta haaveissa, sillä uskoisin sen auttavan omiin ongelmiini paremmin kuin mikään muu. En vaan ole löytänyt ko. sieniä mistään, eikä toisaalta ole sopivaa tilaisuutta niitä kokeilla, kun on perhettä.

Et löydä tavallista kärpässientä?

Tuskin kannattaa kokeilla ongelmiin. Toki tulee muuntunut tietoisuudentila ja trippi punaisesta kärpässienestäkin, mutta hyvin erilainen kuin psilosybiiniä sisältävistä sienistä, joilla on ihan tutkittuja positiivisia vaikutuksia esim. masennukseen ja ahdistuneisuuteen.

Miten te uskallatte kokeilla noita psilosybiinisieniä? Oletteko löytäneet niistä jotain luotettavia tietolähteitä? Onko niitä tutkittu pitkän aikaa niin, että on voitu todeta, että ne eivät esim pitkällä aikavälillä teekin jotain negatiivisia vaikutuksia aivoihin jo yhdenkin käyttökerran jälkeen? Onko tutkimuksissa löytynyt negatiivisiakin vaikutuksia tai voiko olla, että ne eivät "sovi kaikille"?

Vierailija
27/64 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aja moottoripyöräkortti (jollei sinulla jo ole), hommaa moottoripyörä ja ajele sillä vähän kauemmaksi kotikonnuilta. Sillä tavoin minä onnistun nollaamaan mm. työelämän stressin ja arkeen tulee vähän jotain kivaa ekstraa. Eikä tarvitse olla tekemisissä muiden ihmisten kanssa.

T: N40v introvertti

Vierailija
28/64 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omat:

- Kokea meditaation avulla muuntuneita tietoisuuden tiloja tai esim. energiakenttiä kuten chakrat

Tuo taikasienten popsiminen on itselläkin ollut monta vuotta haaveissa, sillä uskoisin sen auttavan omiin ongelmiini paremmin kuin mikään muu. En vaan ole löytänyt ko. sieniä mistään, eikä toisaalta ole sopivaa tilaisuutta niitä kokeilla, kun on perhettä.

Tuskin kannattaa kokeilla ongelmiin. Toki tulee muuntunut tietoisuudentila ja trippi punaisesta kärpässienestäkin, mutta hyvin erilainen kuin psilosybiiniä sisältävistä sienistä, joilla on ihan tutkittuja positiivisia vaikutuksia esim. masennukseen ja ahdistuneisuuteen.

Masennukseen ja ahdistukseen ei välttämättä auta trippi tai psilosybiinit, jos ei muuta omaa elämäänsä sellaiseksi jossa on siedettävää olla.

Omia vinkkejä jotka ovat minua auttaneet ovat:

-Omien rajojen ymmärtäminen, niiden suojeleminen ja niiden näyttäminen muillekin.

-Lisäksi energia syöppöjen tunnistus, poistaminen ja aktiivinen puhdistautuminen heistä/niistä.

-Negatiivisten tunteiden kokeileminen ja niiden ymmärtäminen ihan normaaleiksi ja terveellisiksi jutuiksi.

-Yhden ainoan kunnollisen terapeutin löytäminen.

Vierailija
29/64 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nigou kirjoitti:

Pelko 1: Toiset ihmiset. Kaikenlaisia hulluja liikkuu ympäriinsä, ja yksinäinen puolustuskyvytön nainen voi houkutella rais kaamaan tai muuten vahingoittamaan, paikassa jossa ei todennäköisesti silminnäkijöitäkään ole. Pelko 2: Eläimet, erityisesti isot petoeläimet karhu ja susi. 

Karhu ja susi eivät ole kiinnostuneita ja kaikenlaiset hullu ovat todennäköisemmin kimpussasi ihan missä tahansa muualla kuin keskellä korpea.

Vierailija
30/64 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nigou kirjoitti:

Jos et ole karski mies, niin on aika stressaavaa pelätä juuri noita raiskaajia/tappajia/ryöstäjiä, ja sitten käärmeitä ja muita ötököitä ja tietenkin makuupussiisi luikertelevia käärmeitä.

No, karski mieskin voi pelätä näitä asioita. Kukapa haluaa tulla tapetuksi tai hakatuksi unissaan. 

Yksin oleva on myös pahantekijöille todennäköisempi kohde, parit tai porukat jätetään useimmiten välistä.

Jostain olisi mukava saada metsäyöseuraa, mieluiten kumppanin kanssa olisi hauskinta niin voi kokea myös metsässä sekstailua samassa, tuoden uutta maustetta seksielämään.

Vierailija
31/64 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nigou kirjoitti:

Oletteko jotain stadilaisia hienohelmoja joille "metsä" on joku pikku puisto jossain lähiön vieressä?

Ja skutsi sitten se nuuksio?

Siellä nuuskiossa voi tullakin joku nuuskija vastaan, mutta mitäpä jos matkustaisitte jonnekin päin suomea, ja etsisitte ihan oikean metsän, missä ei liiku ketään.

Vierailija
32/64 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omat:

Miten te uskallatte kokeilla noita psilosybiinisieniä? Oletteko löytäneet niistä jotain luotettavia tietolähteitä? Onko niitä tutkittu pitkän aikaa niin, että on voitu todeta, että ne eivät esim pitkällä aikavälillä teekin jotain negatiivisia vaikutuksia aivoihin jo yhdenkin käyttökerran jälkeen? Onko tutkimuksissa löytynyt negatiivisiakin vaikutuksia tai voiko olla, että ne eivät "sovi kaikille"?

Onhan niistä lähteitä vaikka kuinka paljon. On mm. suuressa brittiläisen yliopiston tutkimuksessa todettu päihteistä kaikkein vaarattomimmaksi, paljon kannabistakin haitattomammiksi (kannabiksella on paljon isompi riski laukaista käyttäjällä psykoosiepisodi, jos on geneettisesti altis psykooseille). Alkoholi sen sijaan komeili siellä haitallisuuden kärkisijoilla, ja sitäkin ihmiset uskaltaa silti juoda... 

https://www.city.fi/yhteiskunta/uusi+paihdetutkimus+saattaa+murentaa+hy…

Vierailija
33/64 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omat:

Onhan noista tietoa netissä vaikka kuinka ja paljon käyttäjien kokemuksia. Monella psilosybiinisienet on auttaneet näkemään oman itsensä positiivisessa valossa, ilman mitään negatiivisia harhakuvitelmia (joita on saattanut syöttää itselleen vuositolkulla). Riskejä ja pitkäaikaisvaikutuksia noissa ei juurikaan ole, tosin jos on skitsofreniaa tai muita mt-ongelmia taustalla, niin sitten ei ehkä kannata kokeilla ainakaan suuremmissa määrin. Onhan nuo sienet listattu monenkin tahon osalta kaikken lievimmiksi päihteiksi mitä on. Esim. https://www.tiede.fi/artikkeli/uutiset/suurtutkimus-laittoi-huumeet-vaa…

Ei minua pelottaisi niitä kokeilla, mutta kun vaikutus kestää pisimmillään n. 6 tuntia, niin harvoin on mahdollista olla noin pitkään omissa oloissa ilman häiriötekijöitä. Haaveena on poimia noita joskus useamman yön eräretkellä ollessa.

Vierailija
34/64 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nigou kirjoitti:

Minä kyllä asun hyvin syrjässä, metsä alkaa ihan parinkymmenen metrin päässä talosta ja on itse asiassa kolmella suunnalla tontilla, mutta silti koen sen luontoelementin ahdistavana ajatuksena.

Mä koen ahdistavaksi ensinnäkin satunnaiset kulkijat, jotka mun mielessä tietenkin on murhamiehiä tai muuten vaarallisia ja myöskin eläimet, sekä hirvet, karhut, sudet, ilvekset, kyyt, punkit, hirvikärpäset. Loukkaantuminen. Tiedän, että ne on epärealistisia pelkoja, koska eläimet pyrkivät välttämään ihmistä ja murhamiehiäkin suhteellisen harvoin liikkuu täällä metsissä, mutta se on silti minulle liian ahdistava ajatuskin. Ei rentouta yhtään. Inhoan päivälläkin yksin metsässä kävelyä. 

Vierailija
35/64 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nigou kirjoitti:

Oletteko jotain stadilaisia hienohelmoja joille "metsä" on joku pikku puisto jossain lähiön vieressä?

Ja skutsi sitten se nuuksio?

Siellä nuuskiossa voi tullakin joku nuuskija vastaan, mutta mitäpä jos matkustaisitte jonnekin päin suomea, ja etsisitte ihan oikean metsän, missä ei liiku ketään.

Asun kyllä Helsingissä joo joten lähinnä Etelä-Suomen metsissä on tullut liikuttua. Ja niissä yleensä tulee kyllä ihmisiä vastaan aina. Toisaalta se on turvakin, harva alkaa tekemään mitään pahaa jos on suuri riski jäädä kiinni, kun joku näkee.

Koiran kanssa on tullut kyllä joskus syrjemmälläkin liikuttua, tosin ei yövyttyä taivasalla, ja kaksi kertaa tullut erittäin pelottava kohtaaminen ihmisen kanssa. Se on aivan hirvittävä tunne kun joku hullun oloinen alkaa seurailla umpikorvessa, käyttäytyy ihan omituisesti, uhkaavasti, lähestyy vähitellen, ja tiedät että kukaan ei kuule jos huudat, kukaan ei näe mitä tapahtuu jos se tekee jotain. En tiedä mitä sekin ukko olisi tehnyt, ellei isokokoinen uros-siperianhuskyni olisi ollut sillä tuulella, että kokeilepa kuule lähestyä minun emäntääni vielä niin puren.

Vierailija
36/64 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle voisi sopia geokätköily harrastuksena. Siinä etsitään metsiin (kaupunkiinkin) piilotettuja purkkeja, ja niihin kuitataan oma nimmari, samoin lisätään löytö sovellukseen tai nettisovellukseen omalle geokätkötilille. Tuota voi tehdä yksin tai halutessaan jonkun kanssakin. Ei maksa käytännössä yhtään mitään.

Vierailija
37/64 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wow Classic uusi charru aloitukseen ja levelität sen suureksi.

Että mitä? Muuten on aika henkistyneitä ehdotuksia. Ajattelin enemmän ihan tavallisia asioita tyyliin mene yksin mökille ja lue kirjaa. En vain oikein keksi mitään hyviä. T. Ap

Ei kait sen yksinäisempää harrastusta olekaan kuin jonkun wowin nyhjääminen läpi yksinään. Muutenkin tuohon listaan olisi ilmeisesti tarkoitus laittaa asioita joita ei ole vielä tehnyt mutta jotka on haaveena tai tavoitteena.

Siis ei: "käy pas**lla" koska jokainen tekee tuota suunnilleen koko elämänsä vaan esim osta mökki ivalosta jos sellaisen haluaa.

Vierailija
38/64 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nigou kirjoitti:

1. Googlaapa milloin viimeksi on susi tai karhu tappanut ihmisen Suomessa ja missä olosuhteissa.

2. En tiedä mitä siellä pk-seudun ryteiköissä liikkuu, mutta täällä muualla Suomessa on täysin turvallista mennä metsään yksin vaikka olisi nainen. Tuskinpa löytyy Suomen rikoshistoriasta edes montaa pelkäämääsi tapausta. Lähinnä Bodomin tapaus tulee mieleen.

Vierailija
39/64 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ensin joku arvokompassi tms. harjoitus netistä ja katso mieti sinulle tärkeät arvot ja asiat. Niistä sitten kehität tekemislistaa joka oikeasti vie elämääsi haluamaasi suuntaan. Jos haluat tehdä käsitöitä, niin tavoite jokin konkreettinen tuote. Jos haluat osata lukea alkukielellä lempikirjasi, niin tavoite kielenopiskeluun. Muista myös välietapit ja "matka on tärkein, ei päämäärä". Saa nauttia edistymisestä.

Elämä on liian lyhyt toisten ihmisten haaveiden täyttämiseen. Jos ei tunnista mitä itse haluaa, niin miten voi tunnistaa mitä ei halua? Silloin ei voi kunnioittaa omia rajojaan eikä unelmiaan.

Ei ole mitään kauniimpaa kuin ihminen joka on onnellinen joten se on "ilo silmälle" kaikille muillekin.

Vierailija
40/64 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene tänne: retkipaikka.fi

Katso sieltä lähelläsi olevat mielekiintoiset kohteet ja ala tekemään päiväretkiä viikonloppuisin. Sitten myöhemmin voit kokeilla yöpymistäkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yhdeksän