Istuuko lapsesi w-asennossa? Voi tuoda pysyviä ongelmia!
https://www.iltalehti.fi/iltv-lifestyle/a/f2c17c1f-453b-4a62-8246-05772…
Whaaat. Olen melkein 30 ja istun välillä edelleen tuossa asennossa. En tiennyt olevani jotenkin epänormaali tai että tuosta olisi haittaa.
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku alapeukutti
ap
Siksi, koska olet typerä istuessasi vahingollisessa asennossa. Aikuinen ihminen...
Siis oikeasti, kaikesta sitä voi ongelman tehdä.
Minäkin istun tuossa asennossa aika usein. Olen terveempi kuin suuriosa väestöstä, vättäisin että vähemmän haitallista kuin tupakointi, ylipaino, ryyppääminen... Onhan noita. Mutta herran jestas, joku rasittaa niveliään istumalla mukavasti ja tukevasti W-asennossa??!!?!?!? 😱😱😱😱😱😱😱😱
Hyvä sinä, hyvä me, ap! :D
Muistan ikuisesti kun tästä valitettiin minulle noin 5-vuotiaana. Ihan kunnossa olen yhä ja tasapainossa ei todellakaan mitään vikaa tai missään muuallakaan. Rakennevirheet mitkä mulla on on ihan syntyisiä eikä itseaiheutettuja.
Istuin lapsena, mutta sitten varoitettiin/kiellettiin. Nyt on yliliikkuvat polvet ym.
Istuin lapsena paljon noin. En jaksa lukea juttua, mutta oletan että polvivaikeuksia on luvassa. Mulla on löysät (venyneet?) nivelet tai mitkä lie polvien sivuissa ja polvet muljahtelee helposti pois paikoiltaan.
Muistan lapsena joskus ihmetelleeni kun joku kaveri istui tuossa asennossa. Itse jos yritin samaa, niin jalkoihin vain sattui.
En tiedä kummassa oli vikaa: minussa johon tuo asento sattui, vai kaverissa johon ei sattunut. Nyt aikuisena en ole enää edes yrittänyt.
Itsekin istuin aina tuossa asennossa lapsena. Ei nivelongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku alapeukutti
ap
Siksi, koska olet typerä istuessasi vahingollisessa asennossa. Aikuinen ihminen...
Kukaan ei ole ennen kertonut tästä, enkä ole ainakaan vielä kokenut mitään haittavaikutuksia.
ap
No mulle tuli yhdestä toisesta haitallisesta asennosta lonkkavika, kun kasvuiän useasti siinä asennossa olin. Toinen jalka kiertyy pysyvästi n. 45 astetta ulos ja tämä tulee varmaan aiheuttamaan ainakin polvikipuja että ei nämä tulesta temmattuja ole. Nyt on jo lonkan kanssa välillä ongelmia. Hampaatkin saadaan kokonaan eri asentoon rautojen avulla, miksi ei niveliä ja luita muka saada kieroon jos on päivittäin haitallisessa asennossa ja pahimmillaan tunteja?
Ei istu lapset, enkä itsekään ole ikinä istunut.
Terveysongelma tai ei, mutta minusta se todella ruman näköistä. Jos istuu lattialla, niin ihan normaalisti, polvillaan tai risti-istunnassa.
Ihan vammaisen näköistä ja tekee pahaa tämä W-asento katsoessakin.
Lapseni istuu toisinaan w-asennossa.
Mieluummin kuitenkin istuu lootusasennossa.
Sama lapsi voi myös laittaa halutessaan jalkansa niskan taakse.
Hänellä on yliliikkuvat nivelet niinkuin minullakin.
Vierailija kirjoitti:
Lapseni istuu toisinaan w-asennossa.
Mieluummin kuitenkin istuu lootusasennossa.
Sama lapsi voi myös laittaa halutessaan jalkansa niskan taakse.Hänellä on yliliikkuvat nivelet niinkuin minullakin.
Nivelet eivät ole lähtökohtaisesti yliliikkuvat, vaan niistä tulee yliliikkuvat erinäisten harjoitteiden johdosta. Älä usko hetkeäkään, etteikö siitä tulisi ongelmia myöhäisemmässä vaiheessa elämää. Itselle tuli tosin jo parikymppisenä.
Miksi joku alapeukutti
ap