Miksi AMK-opiskelijat saavat lainasta 40 % hyvityksen mutta AMISLAISET eivät saa?
Mielestäni tämä on erittäin epäoikeudenmukaista, sillä jo lähtökohtaisesti ammattikorkeakoulusta valmistutaan parempipalkkaiseen ammattiin kuin ammattikoulusta. Ammattikoululaisella on siis valmistuttuaan jo suuri velkataakka, ammattikorkealainen saa melkein puolet siitäkin anteeksi.
Kommentit (6)
Silloinhan myös lukiolaisten tulisi saada. Ammattikouluun mennään usein ylä asteen jälkeen kuten lukionkin
Eri asia aikuisopiskelijat
Sitähän voi hakea sinne AMK:hon, jos kerran ovat niin paljon paremmassa asemassa.
Ihan asiallinen huomio, mutta taitaa olla niin että ammattikoululaiset ja lukiolaiset ottaa varsin harvoin opintolainaa. Suurin osa asuu vanhempiensa kanssa ja vanhemmat ovat elatusvelvollisia. Mutta joo, pitäisi olla niin että ne jotka ovat lainaan oikeutettuja ja joutuvat sitä nostamaan, niin kyllä heitäkin pitäisi palkita siitä että valmistuvat tavoiteajassa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan asiallinen huomio, mutta taitaa olla niin että ammattikoululaiset ja lukiolaiset ottaa varsin harvoin opintolainaa. Suurin osa asuu vanhempiensa kanssa ja vanhemmat ovat elatusvelvollisia. Mutta joo, pitäisi olla niin että ne jotka ovat lainaan oikeutettuja ja joutuvat sitä nostamaan, niin kyllä heitäkin pitäisi palkita siitä että valmistuvat tavoiteajassa.
Minun tuntemistani amisopiskelijoista lähes jokainen on lainan joutunut ottamaan.
Minä jouduin aikuisopiskelijana elämään koko opintoni ammattikoulussa opintolaina+opintotuella. Valmistuin lähes vuotta aiemmin, opintolainaa joutui ottamaan rutkasti, en saanut mitään hyvitystä lainastani ja nyt olen veloissa...
opintolainasta kyse siis.