Juoksua harrastavat! Nopein aikasi 10km, puolimaraton ja maraton?
Nopein 10km: 01:03:55
Nopein 1/2-maraton: 02:44:45 (ainoa puolimaratonini, juoksin 27 asteen helteessä ja kävelin osan..)
Nopein maraton: 04:59:32
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysmaraton parhaimmillaan 3h10. Muita en ole kellottanut.
Tuolla tuloksella olis tänä vuonna saanut paavonurmimaratonilla toisen sijan naisten sarjassa ja miesten sarjassa sijan 21.
Odotellaan vähän, niin varmasti joku panee paremmaksi. Yleensä tämän palstan keskustelijoiden joukossa on ihan kansainvälisen tason juoksijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla tuloksella olis tänä vuonna saanut paavonurmimaratonilla toisen sijan naisten sarjassa ja miesten sarjassa sijan 21.
Odotellaan vähän, niin varmasti joku panee paremmaksi. Yleensä tämän palstan keskustelijoiden joukossa on ihan kansainvälisen tason juoksijoita.
Tässä kulkee tällä hetkellä raja:
10 000 m 26,49,02
puolikas 59,25
maraton 2.01,39
(Eliud Kipchoge)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoinen lyllerö tässä, juoksen puolimarat aina aikaväliin 2:15 - 2:30. Kokomara vasta suunnitelmissa, en tiedä jaksanko treenata pitkiä lenkkejä (puolimaratonille treenilenkit 7-15 km luokkaa jonkun kerran viikossa).
Maraton menee helposti, jos juokset säännöllisesti 7-15km viikossa ja puolimaratonin olet vetänyt tuohon aikaan!
Minä juoksin ekan maratonini 10kg ylipainoisena (siis oikeasti 10 kiloa yli ylipainon rajan, BMI lähemmäs 30..) juuri ja juuri alle aikarajan, joka sillä maratonilla oli 6h. Meni tosi kevyesti, koska menin rauhallisesti hölkäten. Nyt pyrin alittamaan viiden tunnin aikarajan seuraavalla maratonillani.
Erityisesti maratonilla pätee vanha sanonta: " ei matka tapa vaan vauhti". Maraton on paljon miellyttävämpi juosta, mikäli pohjalla on tarpeeksi juoksuharjoitusta. Nyrkkisääntönä pidetään että maratonille harjoitellessa viikossa olisi hyvä tulla juoksukilometrejä ainakin maratonin verran.
10km 52min
Puolikas 1:57
Kokonainen 4:07:52
Nämä juoksin 7v sitten, 35 vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
10km: 53:13
Puolimaraton: 2:00:20
Maraton juoksematta, ensi keväävä Wienissä olisi tarkoitus.N37, kolme vuotta lenkkeilyä takana. Järkevämmällä harjoittelulla kehitys olisi varmasti ollut paljon nopeampaa, mutta ihan tyytyväinen olen. Toka puolikas edessä lokakuussa ja varmaan useamman minuutin saan aikaa parannettua.
Mäkin olen menossa Wienin maratonille ens keväänä. Harmittavasti luulin, että nyt juuri hehkutettua Wienissä juostavaa maratonin maailmanennätystä oltaisiin yritetty silloin, mutta sitä yritetäänkin jo nyt syksyllä Wienissä.
Lokakuussa menen Vantaan maratonille puolikaalle.
Vierailija kirjoitti:
10km 52min
Puolikas 1:57
Kokonainen 4:07:52
Nämä juoksin 7v sitten, 35 vuotiaana.
Wau. Tosi hyvät ajat. Näihin kun joskus pääsisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen sunnuntaihölkkäilijä, mutta tunnen pari kovan tason juoksijanaista, jotka ovat kummatkin juosseet alle kolmen tunnin. Se on vaativaa, muttei kumpikaan heistä mikään ammattilainen ole.
Vierailija kirjoitti:
Kuntoilukärpänen puraisi parinkymmenen vuoden tauon jälkeen 43-vuotiaana ja sain kesän hölkkäilyjen tuloksena:
10 km: 46:40 puolimara 1:41 ja jotain… taisi olla lähempänä 1:42:a
Nyt viisikymppisenä meni neljän viikon lenkkeilyllä puolimara 1:55. Pitäisi jaksaa treenata, mutta laiskuus vaivaa.
Siis wau :O
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10km: 53:13
Puolimaraton: 2:00:20
Maraton juoksematta, ensi keväävä Wienissä olisi tarkoitus.N37, kolme vuotta lenkkeilyä takana. Järkevämmällä harjoittelulla kehitys olisi varmasti ollut paljon nopeampaa, mutta ihan tyytyväinen olen. Toka puolikas edessä lokakuussa ja varmaan useamman minuutin saan aikaa parannettua.
Mäkin olen menossa Wienin maratonille ens keväänä. Harmittavasti luulin, että nyt juuri hehkutettua Wienissä juostavaa maratonin maailmanennätystä oltaisiin yritetty silloin, mutta sitä yritetäänkin jo nyt syksyllä Wienissä.
Lokakuussa menen Vantaan maratonille puolikaalle.
Mä ehdin jopa ilmottautua, kun edullisin hinta oli vielä saatavilla. Jos käytät Stravaa, tuu Wienin maratonin ryhmään, Vienna City Marathon 2020. Siellä on vasta joku 40 jäsentä.
Mun puolikas on Bukarestissa, ihan supertasainen reitti.
Kymppiä en ole virallisesti kellottanut ikinä, mutta puolimaran väliaikana pakostakin jotain enintään 48 min, koska puolimaran ennätys on 1:42. Puolikkaita juoksenteli vuosia sitten usein, vain kerran täysmaratonin aikaan 4:12.
Millä kuljit? :D