Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nooa sijoitti opintolainansa

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakensiko arkin?

Vierailija
2/81 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla opintolaina meni täysin elämiseen ja koulukirjojen hankintaan. Täytyy olla varakkaat vanhemmat taustalla jos pystyy opintolainan sijoittamaan/elämään koko opintojen ajan ilman lainaa ja työtä. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon nyt on tajunnut jo melkein jokainen. Opintolainahyvitys on sellainen rahalahja opiskelijalle, että vain idiootti jättää sen hyödyntämättä.

Vierailija
4/81 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi reilua kaikkia opiskelijoita ja muitakin  kohtaan,että Opintolaina olisi määrätty vain siihen alkuperäistarkoitukseen eli opintokulujen auttamiseen.Lakimuutos asiaan!

Vierailija
5/81 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisin miljoona euroa korotonta lainaa, laittaisin kaikki turvallisiin yli sata vuotta toimineisiin pörssiyhtiöihin jotka maksavat tasaista 3-4% osinkoa vuosittain.

Vuodessa kertyisi 40 tonnia tekemättä mitään. Enemmän kuin mitä duunari saa hiki hatussa raatamisesta koko vuodelta.

Elämässä ei palkita ahkeruutta. Elämässä palkitaan se joka saa jostain suuren sijoitettavan pääoman (yleensä perintönä tai rikoksilla).

Vierailija
6/81 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wau. Pappa betalar elämisen ja sijoitusnero sitten "itse" sijoittaa turhan opintolainansa. Kyllä on terävä ja raikas nuori ihminen. MIKSI te muut nuoret ette ole hankkineet rikkaita vanhempia???

Vierailija
7/81 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvassa oleva varmaan neljäkymppinen ”nuori”. Vai että eläkeikä mielessä? No jokainen tyylilläään....

Mulla ei ollut mahdollisuutta sijoittaa opintolainaani. Tarvitsin niitä elämiseen. Meni asumiskuluhuin ja ruokaan...

Vierailija
8/81 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että solidaarisuudesta ap:tä kohtaan Nooan olisi pitänyt olla nostamatta lainaa?

Vierailija
9/81 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla opintolaina meni täysin elämiseen ja koulukirjojen hankintaan. Täytyy olla varakkaat vanhemmat taustalla jos pystyy opintolainan sijoittamaan/elämään koko opintojen ajan ilman lainaa ja työtä. -ap

Semmoista se on, tykkäät tai et. Ihmisillä on erilaiset taustat ja lähtökohdat. Kaikessa.

Vierailija
10/81 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se teitä kiinnostaa, mihin opintolainansa käyttää? Itsekin nostan opintolainan täysimääräisesti, ei, mulla ei vanhemmat maksa opiskelua vaan teen sellaista asiaa kuin TYÖ opintojen ohella. Opintolainan nostamattomuus on vain yksinkertaisesti äärimmäisen typerää.

Ihan yhtälailla mä joudun maksamaan lainani takaisin, niin mitä se kenellekään kuuluu, mihin lainani käytän?

Menkää tekin töihin, sijoittajaa opintolaina ja lopettakaa kitinä.

Vierailija
11/81 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama ja olen ihan helvetin kateellinen mun koulukavereille jotka sijoittivat lainansa. Yksi jannu ei ole tehnyt päivääkään töitä valmistumisen jälkeen eli 5 vuoteen kun pelkästä opintolainasta alkanut sijoittaminen on tuottanut satoja tuhansia. Siis eihän tämä ole oikein, mutta toisaalta ei laissa kiellettyäkään. 

- toinen jota ei ole siunattu rikkailla vanhemmilla/perinnöllä

Vierailija
12/81 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Solussa asuminen, kirjasto, leipäjono ja kesätyöt auttavat

Vierailija
13/81 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotin pojalle että asu kotona ja sijoita opintolaina. 2 v asui ja sitten muutti.

Vierailija
14/81 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saisin miljoona euroa korotonta lainaa, laittaisin kaikki turvallisiin yli sata vuotta toimineisiin pörssiyhtiöihin jotka maksavat tasaista 3-4% osinkoa vuosittain.

Vuodessa kertyisi 40 tonnia tekemättä mitään. Enemmän kuin mitä duunari saa hiki hatussa raatamisesta koko vuodelta.

Elämässä ei palkita ahkeruutta. Elämässä palkitaan se joka saa jostain suuren sijoitettavan pääoman (yleensä perintönä tai rikoksilla).

Ahkeruudellakin saa jotain, yleensä ainakin jonkinlaisen toimeentulon, mutta hyvän toimeentulon tai jopa vaurauden saa vain, jos käyttää järkeä ahkeruuden lisäksi.

Vierailija
15/81 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu missä opiskelee ja asuu. Itse opiskelin kilsan päässä kotoa, joten muutin omaan asuntoon vasta opintojen loppuvaiheessa. Ei yh-äidiltä tarvinnut suuria varoja ja kesällä saatoin käydä töissä.

Vierailija
16/81 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se korotonta lainaa ole. Ja suurin osa tarvitsee sen elämiseen.

Vierailija
17/81 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon nyt on tajunnut jo melkein jokainen. Opintolainahyvitys on sellainen rahalahja opiskelijalle, että vain idiootti jättää sen hyödyntämättä.

Opiskelijat jaksaa valittaa vaikka tuli opintolainahyvitys sekä asumistuen muuttuminen yleiseksi asumistueksi. Nämä molemmat ovat olleet valtava lahja erityisesti pääkaupunkiseudulla, jossa moni voi nyt asua yksiössä yksityisellä.

Minun nuoruudessani syötiin "pettuleipää" eli asuttiin solussa.

Vierailija
18/81 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei olisi tarvinnut opintolainaa. :)

Vierailija
19/81 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä on se joka ei sijoita lapsilisiä jo vauvasta asti, ja kehota lastaan ottamaan opintolainaa ja sijoittamaan sitä. 

N29, osakesalkun arvo 3 miljoonaa

Vierailija
20/81 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintolainan sijoittaminen on naurettava termi. Opinnot rahoitetaan jotain kautta joka tapauksessa. Miksei lehdissä hehkuteta tätä asiaa artikkeleilla, jotka olisivat toden mukaisia? Tässä artikkeli korjattuna.

Faijalta salkkuun

Iskältä ja äiskältä ei oteta rahaa ainoastaan elämiseen. Sijoitusbuumissa moni pistää tämän ilmaisen rahan poikimaan.

Opiskelija, nosta viikkoraha ja sijoita se osakkeisiin!

Vinkki tuntuu sangen rohkealta, ehkä hassultakin – mutta kannattaa ainakin harkita. Jos vanhemmilta pummaaminen ei kauhistuta ja sietää jonkun verran riskiä, satsaus todennäköisesti poikii mukavan keon pesämunia.

Pietari Sundqvistia, 28, ei kauhistuttanut. Hän pyysi isältään pelirahaa ensimmäisen kerran toisen opiskeluvuotensa aikana, vuonna 2012, ja löi eurot viileästi Fortumin sekä UPM:n osakkeisiin.

– Päätin jo alussa, että sijoitushorisonttini tulee olemaan pitkä, Sundqvist muistelee.

– Fiilis taisi olla aika innostunut, eikä iskän rahojen sijoittaminen hirvittänyt, koska taloushistorian opiskelijana osakkeiden historiallinen pitkän aikavälin tuotto ja erityisesti korkoa korolle -ilmiö olivat jo hyvinkin tuttuja asioita....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme