Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko paljo juustonsyönti (kova rasva) olla vaarallista, vaikka olisi hoikka ja terve?

Vierailija
25.08.2019 |

Olen todella addiktoitunut juustoon. Rakastan sen syömistä, en voi mennä päivääkään syömättä juustoa. Laitan sitä munakkaaseen, leivän päälle, kastikkeisiin, tai vain raastan minkä vain ruoan päälle. En osaa ihan tarkasti sanoa paljonko sitä syön grammoissa, en ole mitannut. Mutta sellainen kilon paketti ei minulla taida koskaan viikkoa kauempaa kestää. Syön juustoa monta kertaa päiväsäs.

Mietin että pitäisikö minun olla huolissani kovasta rasvasta jota saan? Olen hyväkuntoinen, hoikka (166cm 56kg), harrastan liikuntaa joka päivä jne.

Onko kuitenkin mahdollista, että verisuoneni tukkeutuvat parasta aikaa, vaikka olenkin ulospäin terve? Vai onko ateroskleroosi ym. taudit aina yhteydessä lihavuuteen ja liikkumattomuuteen?

Voinko huoletta syödä tähän malliin, jos se ei aiheuta minulle lihomista?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mutta olen joskus miettinyt samaa. Juustoa voisin syödä ihan loputtomiin. Niin hyvää.

Vierailija
22/32 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs karppaajat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikillakin on usein korkea verenpaine ja korkea kolesteroli.

Taitaa kuitenkin olla loppupeleissä enemmän kiinni geeneistä kuin siitä mitä syö.

Hoikkuus ei pelasta miltään sairaudelta.

Vierailija
24/32 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenkäs karppaajat?

Eiköhän ne ala kohta kaikki olla kuolleita sydän- ja verisuoni- sekä suolistosairauksiin.

Omasta tuttavapiiristä näkyvät ainakin näyttävät katovan suunnilleen eläkeiän korvilla.

Vierailija
25/32 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaarallista. Ihminen on itsessään pääosin eläinrasvaa. Mikäli eläinrasva olisi vaarallista, kenenkään ei kannattaisi laihduttaa, koska rasva päätyisi verenkiertoon.

Vierailija
26/32 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että kolesteroliani on koskaan mitattu. Olen aina ollut hyvin terve joten ei vain ole tullut käytyä juurikaan lääkärissä eikä missään tutkimuksissa. Nyt olen 27v. Voisinko saada tuon kolesterolin mitattua vain varaamalla aikaa terveyskeskukseen? Vai missä yhteydessä sitä yleensä mitataan? Ap

Työterveydessä niitä saa seurattua. Ikätarkastusten yhteydessä yleensä otetaan automaattisesti. Minäkin olin terve siihen asti kunnes vaihdoin työpaikkaa ja jouduin käymään kokeissa.

Vierailija
27/32 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa kuitenkin olla loppupeleissä enemmän kiinni geeneistä kuin siitä mitä syö.

THL:n mukaan korkea kolesteroli ja verenpaine liittyy mm. fluorattuihin yhdisteisiin, kuten Tefloniin ja muuhin vastaavaan https://thl.fi/fi/web/ymparistoterveys/ymparistomyrkyt/tarkempaa-tietoa…

"Fluorattujen yhdisteiden haitat terveydelle

PFAS-yhdisteet saattavat aiheuttaa riskin ihmisen terveydelle ja kehitykselle. EFSA arvioi, että altistuminen PFOS:lle ja PFOA:lle on yhteydessä heikentyneeseen immuunivasteeseen ja seerumin kohonneeseen kolesterolipitoisuuteen, ja että yhteys on kausaalinen. Altistuminen saattaa vaikuttaa myös maksan toimintaan, tulehdusalttiuteen ja alhaiseen syntymäpainoon, mutta näyttö on näistä toistaiseksi epävarmaa."

ja nämä tukimukset ovat KAUSAALISIA, eli täysin varmoja, eikä mitään höttökorrelaatiotutumusta.

Vierailija
28/32 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pidetään vahvimpana näyttönä kolesterolin vaarallisuudesta : Statiinitutkimusten hoitotuloksia.Ongelma on siinä että näillä lääkkeillä on useita muita hyödyllisiä vaikutuksia kuin se kolesterolin lasku - eli mikä merkitys saadussa hyödyssä on kolesterolilla ja niillä muilla vaikutuksilla? Eläinkokeissa esim. seleeni+E-vitamiiniyhdistelmä on tehokkaasti estänyt kolesterolin hapettumisen suonenseinämiin.

Vierailija
29/32 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai laihuus siihen vaikuta onko suonet tukossa vai ei?

Ennen ihmiset olivat laihoja ja tekivät raskasta ruumiillista työtä. Kuolivat kuitenkin nuorina. Poltettiin tupakkaa ja syötiin rasvaa.

Vierailija
30/32 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

THL:n mukaan korkea kolesteroli ja verenpaine liittyy mm. fluorattuihin yhdisteisiin, kuten Tefloniin ja muuhin vastaavaan https://thl.fi/fi/web/ymparistoterveys/ymparistomyrkyt/tarkempaa-tietoa…

PFAS-yhdisteet saattavat aiheuttaa riskin ihmisen terveydelle ja kehitykselle. EFSA arvioi, että altistuminen PFOS:lle ja PFOA:lle on yhteydessä heikentyneeseen immuunivasteeseen ja seerumin kohonneeseen kolesterolipitoisuuteen, ja että yhteys on kausaalinen. Altistuminen saattaa vaikuttaa myös maksan toimintaan, tulehdusalttiuteen ja alhaiseen syntymäpainoon, mutta näyttö on näistä toistaiseksi epävarmaa."

ja nämä tukimukset ovat KAUSAALISIA, eli täysin varmoja, eikä mitään höttökorrelaatiotutumusta.

Mikään tutkimus ei ole "täysin varma".

Vierailija
31/32 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PFAS-yhdisteiden lähteet ovat suuruus järjestyksessä kala, maitotuotteet, liha, kasvikset, kananmunat

Vierailija
32/32 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö muuten paljon kovaa rasvaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän viisi