G: 1. Tiedatko a) synnyitko alateitse vai sektiolla b) kuinka kauan sinua imetettiin? 2. Oletko vihainen tai katkera aidillesi naista asioista?
Omat vastaukset:
1. En tiennyt ennen omaa raskauttani, synnyin sektiolla ja minua ei imetetty.
2. En ole katkera, enkä pidä äitiäni millään tavoin huonona äitinä edes nyt, kun tiedän.
Kommentit (41)
Minua imetettiin 7 kk, mikä taisi olla aika pitkään vuonna 1973. Tuttipullo ja tutti eivät kelvanneet ja olin ankara purija, mutta porkkanamehulla minut on kuulemma tissistä vieroitettu.
En ole äidilleni ollenkaan katkera ainakaan mistään vauva-ajan jutuista. Olin varsin toivottu ja hyvin hoidettu vauva.
Lapsuuteni on ollut hyvin turvallinen ja olen ollut onnellinen lapsi eli olen tyytyväinen äitini toimintaan. On muuten loisto mummo tätä nykyä lapsenlapsilleen.
Alateitse pari viikkoa aikaisessa, osittain imetetty 2kk:n ikään
Enkä ole katkera. Siitä kyllä ns tykkään huonoa että äitini tupakoi koko raskauden ja imetyksen ajan.
Sektiolla synnyin, siitä muistona arpi päässä=) ja 70-luvun alun tyyliin ei paljon imetetty. Enkä kyllä ole koskaan edes ajatellut, että mun pitäs (?) olla jotenkin katkera em. asioista.
mutta täällä on yhtenään kommentteja siitäkin, että kuinka äiti aikoo sitten isolle lapselleen selittää, että ei halunnut tämän parasta vaan lapsi syntyi sektiolla ym. Sama juttu imettämisen suhteen. Minäkin kun olen aina ajatellut, että lapselle nuo asiat ovat lopulta myöhemmin ihan saman tekeviä ja äitiä arvioidaan muilla perusteilla.
Ap
En ole katkera, miksi olisin? Haetko tällä kysymyksellä jotain hyvitystä sille, että ovatko nykyajan lapset katkeria meille äideille, jos emme imetä heitä " tarpeeksi pitkään" tai jos he syntyvät sektiolla? :)
alateitse synnyin ja imetetty ei ollenkaan. En ollut suostunut imemään, vaan äiti sai lypsää maidot pulloon ja söin siitä. Olin heti alusta asti laiskimus.
tietääkö muuten kukaan, mikä oli täysimetyssuositus vuonna 1982? alkoi vaan kiusaamaan kun en tiedä..:) olettaisin että jotain 4kk?
ja imetetty on 6kk, jonka jälkeen on tosin siirrytty suoraan tavalliseen lehmänmaitoon. Allergioita ja laktoosi ongelmia löytyy! En nyt kovin katkera silti ole. Siitä ehkä vähän, että häntäluu ja selkä vaivoja on myös jotka johtuu tod. näköisesti siitä että on istutettu liian aikaisin, se vähnä ärsyttää
1 Tiedän
a) alateitse
b) 11 kuukautta
2 En ole katkera. Enkä mistään muustakaan.
äitini kanssa, joka kyllä on psyykkisesti sairas myös. Jäin isän hoidettavaksi jo ennen kouluikää.
1) Synnyin alateitse ja minua imetettiin 6kk.
2) Olen ylpeä äidistäni
1. a) synnyin alateitse, imukupin avustuksella
b) minua imetettiin se kolmisen kuukautta, mikä oli vissiin aika
normaalia -70 luvulla..
2. Ja en tosiaankaan ole äidilleni katkera! Ihan hölmö ajatus.. miksi olisin??
Äiti ehti olla laitoksella vajaan tunnin.
Äitini imetti minua vuoden ja yhdeksän kuukautta.
Hyvin hoiti, en ole katkera tms. mistään.
1 b) minua imetettiin 3kk, mutta lopetettiin, koska sain äidinmaidosta vatsanpuruja ja korvikkeesta en
2. Äitini on ollut hyvä äiti, ei ole syytä olla katkera mistään. Ja äidillä on varmasti ollut kestämistä minussa, koliikkivauva kun olin. Kiitos siitä hänelle :)
1. Alateitse. Ei ole imetetty. Synnyin 1974. Äiti oli kotona 5 kuukautta. Menin tädille hoitoon.
2. En ole katkera. Olen perusterve. Ei ole jäänyt traumoja. Palkkioksi sain lämpimän suhteen tätiini.
Vierailija:
Olisi täysimettänyt kuulemma pidemmällekin, mutta silloiset suositukset oli erilaiset. Pikkuveljeäni täysimetti 1v ikään asti, sitten osittaisimetystä reiluun 2v asti.
Vai etkö ole ymmärtänyt mitä täysimetys tarkoittaa?
Olisi täysimettänyt kuulemma pidemmällekin, mutta silloiset suositukset oli erilaiset. Pikkuveljeäni täysimetti 1v ikään asti, sitten osittaisimetystä reiluun 2v asti.