G: 1. Tiedatko a) synnyitko alateitse vai sektiolla b) kuinka kauan sinua imetettiin? 2. Oletko vihainen tai katkera aidillesi naista asioista?
Omat vastaukset:
1. En tiennyt ennen omaa raskauttani, synnyin sektiolla ja minua ei imetetty.
2. En ole katkera, enkä pidä äitiäni millään tavoin huonona äitinä edes nyt, kun tiedän.
Kommentit (41)
Eikä muuten ole ensimmäistäkään allergiaa eikä korvatulehdusta ikinä ollut, muutenkin onneksi perusterve.
Miksi olisin katkera? Päinvastoin olen erittäin ylpeä, äiti ompeli mulle ihania vaatteita ja neuloi ja virkkas ties mitä nukenvaatteista lähtien. Olin sitä paitsi neljäs lapsi joten ihmettelen miten hän on kaikkeen pystynyt. Musta ei olis ikinä tohon.
Ja arvatkaapas mitä nvlakortissani on " määrätty" 2viikon ikäiselle? Tuoremehuja! Niitä olen saanut ja lopputuloshan on erinomainen ;)
Äiti imetti mua 9kk ikään asti (ei kuitenkaan täysimetyksellä koko aikaa). En ole vihainen tms., miksi olisin? Allerginen olen aina ollut, pitkähköstä imetyksestä huolimatta.
, tässäkin ketjussa on 20v " haarukka" . Arvo Ylppö jo aikoinaan sanoi että lastenhoitohommat kulkevat ympyräsektoria noin sadan vuoden välein.
sektiolla kuukauden ennen laskettua aikaa. Kunnioitan äitiäni suuresti, ihmettelen miten hän jaksoi olla vuokseni sairaalassa vuodelevossa kuusi viikkoa ennen syntymääni.
Olen ihan itse tutkinut neuvolakorttejanikin.
Miksi ihmeessä olisin katkera taikka vihainen?
Eihän se päätös useimmiten, ainakaan silloin 70- ja 80-luvuilla, itse äidin ollut. Omalle äidilleni ei kuulemma " ehditty" (?) edes selittää, että nyt mennään sektioon, vaan yhtäkkiä vaan tupattiin nukutusnaamareita sun muita pikaiseen toimitukseen.
1. Tiedätkö a) synnyitkö alateitse vai sektiolla b) kuinka kauan sinua imetettiin? 2. Oletko vihainen tai katkera äidillesi näistä asioista?
1. synnyin alateitse eikä minua imetetty.
2. en ole katkera äidilleni, miksi olisin? MInua ei imetetty, koska siinä vaiheessa kun parin kk ikäisenä pääsin kirurgiselta osastolta pois, en tiennyt että mikä hitto tuo tissi on ja miksi tuo nainen änkeää sitä suuhuni. Eli henki oli kyseessä. Enkä ole katkera äidilleni edes siitä, että synnytys oli helppo :D
1. Tiesin, että synnyin alateitse mutta ennen omaa vauvaa en tiennyt, että minua on imetetty vain 2-3kk. Emme olleet keskustelleet asiasta ja jotenkin oletin, että äitini on imettänyt minua jotain vuoden ikäiseksi.
2. En näe pienintäkään syytä olla katkera, äidilläni oli syynsä lyhyeen imetykseen (rintatulehdus, antibioottikuuri yms + 70-luvun pullomyönteisyys). Täysin samat ongelmat oli minulla itsellänikin imetyksen alkutaipaleella ja pidin saavutuksena tuota 6kk imetystä johon oman lapseni kohdalla työllä ja tuskalla kykenin... Itse synnytin alakautta " luomusti" , minun synnyttämiseni oli rankka synnytys äidilleni.
[/quote]
a) synnyin alateitse, synnytys oli hyvin nopea. Imetettiin kolme viikkoa. On allergioita ja huono vastustuskyky mutta en syytä siitä äitiäni.
b) en ole katkera, miksi ihmeessä!? Kun olin pikkuvauva meidän koko perhe sairasti tulirokon myös minä. Uskon että äitini teki niissä olosuhteissa parhaansa. Tai sen minkä jaksoi. Kyllä se riittää.
Olisin täysin hullu jos minua jokin tuollainen asia painaisi lähes 30 vuotta myöhemmin. Enemmän risoo huorittelu ja hakkaaminen.
synnyin alateitse imukupilla eikä kauaa imetetty. 70-luvulla ei ollut tapana. Miksi ihmeessä olisin katkera?????
Olin ollut ihan koko ajan nälissäni ja muiden painostuksesta äiti oli vain yrittänyt imettää eikä ollut antanut muuta, vaikka maitoa ei ollut tullut paljon ollenkaan.
Enkä ole katkera =)
a) synnyin sektiolla todella vaikean synnytyksen päätteeksi (äidilläni ahdas lantio, enkä mahtunut syntymään, kuten ei veljenikään)
b) äitini imetti minua 2kk
En ole vihainen tai katkera noista asioista, mutta vähän kyllä siitä, että äitini antoi minun imea tuttia ja käyttää tuttipulloa 4-vuotiaaksi asti, ja sain pahan purentavian.
Synnyin kolmen päivän ajan alateitse eikä äitini saanut mitään kivunlievitystä. Sen sijaan tiuskittiin, huudettiin, nolattiin ja loukattiin.
En suostunut imemään vaan purin.
En ole MISTÄÄN äidilleni katkera. Nostan hattua.
1.
A) Alateitse synnyin, synnytys kestänyt 32 minsaa :)
B) Imetetty mua on 2kk
2. En todellakaan ole katkera tai vihainen. Miksi olisin, kun ei syytä ole :) Ihan tyytyväinen olen syntymiseeni ja äidinmaitoon mitä olen saanut :)
Minua imetettiin pari viikkoa. Äidiltä loppui maito ja siirryttiin korvikkeeseen. Äitiysloma oli tuolloin jotain 4 kk. En ole katkera, sillä minusta kasvoi poikkeuksellisen terve lapsi ja aikuinen. Ei astmaa, allergiaa, ihottumia, korvatulehduksia... Eli se siitä imetyksen suojavaikutuksesta.
alateitse ja minua imetettiin n. 12kk
En ole mistään katkera.