Tiesittehän, että kaikista vaarallisinta ihmisen terveydelle on lihaksettomuus. Ei niinkään lievä lihavuus
Monesti ihmiset luulevat, että tikkulaihat lihaksettomat ihmiset ovat terveitä ja hyvin voivia. Näin ei ole.
" Lihakseton "ja "rasvotan" ihminen on terveydellisesti suurimmassa vaarassa.
Ruumiinrakenteellenhan ei voi mitään mutta säännöllinen koko elämän jatkunut kuntosali treeni on pelastanut ihmisten terveyksiä ja jopa henkiä.
Kommentit (12)
tiesin. :) en oo ite koskaan kuullu noihin ihmisiin, jotka kattoo et "jaa, laiha, siinäpä on terve/urheilullinen ihminen".... esim jsut vanhuusiässä ne on riskissä, jotka on laihoja ja lihaksettomia vanhuksia ku tasapainoo ei oo yms, ja ei oo tukemassa mitään suojaa mm. kaatumisilta jne......
ite en oo mies, oon ihan nainen, mul on luontasesti rasvaprossa korkeempi ku yleisesti miehillä, ja lihasta etenki alakropassa. luontasesti mun ei kuulu olla mikään amatsoni, mut kuitenki on sitä lihasta vaikka vartalotyyppi ei oo ns. atleettisen näköinen niinku esim joillain on.
Höpön löpön. Kyllä se on haitallisempaa olla läski kuin laihaläski.
Niin minulle terveysalan ammattilainen sanoi, että lihashuolto on yhtä tärkeää kuin hampaiden pesu ja sen jälkeen olen katsonut kaikkia jotka ei käy salilla niin kuin niillä olisi pesemättömät hampaat. Ihminen ilman lihaksia ei ole terve eikä kaunis.
Enpä tiedä. Esim oma äitini on aina ollut todella laiha, ja on sitä edelleenkin 80-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Höpön löpön. Kyllä se on haitallisempaa olla läski kuin laihaläski.
Joissakin tapauksissa on, joissakin ei.
" Lihakseton "ja "rasvotan" ihminen on terveydellisesti suurimmassa vaarassa.”
Tämä ei pidä paikkaansa.
Mistä lähtien 'lievä lihavuus' on ollut haitallista? Lievä ylipaino on juuri sitä mitä nimestä voi päätellä, lievää. Ei pari kiloa ylimääräistä ole yhtään vaarallista, mutta parikymmentä kiloa on.
Nyt tulkitset väärin. Kuntosaliharjoittelu ei ole missään nimessä välttämätöntä riittävän lihasvoiman ylläpitämiseen. Sohvaperunoilta ja koiran pissattajilta katoavat lihakset.
Treenaaminen voi aiheuttaa monenlaisia vammoja ja kuntosaleilla erityisesti vakavaa lompakon ohenemista.
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien 'lievä lihavuus' on ollut haitallista? Lievä ylipaino on juuri sitä mitä nimestä voi päätellä, lievää. Ei pari kiloa ylimääräistä ole yhtään vaarallista, mutta parikymmentä kiloa on.
Voithan sä tällä lohduttaa itseäsi, paikkaansa se ei kyllä pidä.
Vierailija kirjoitti:
Enpä tiedä. Esim oma äitini on aina ollut todella laiha, ja on sitä edelleenkin 80-vuotiaana.
Ihmisten elinaika (ja muittenkin eläinten) elinaika on geeneihin kirjoitettu. Valitettavasti.
Tietenkin sitä elinaikaodotetta voi lyhentää huonoilla elintavoilla mutta vaan muutamalla vuodella jollei nyt mitään itsa ria lasketa.
Terveys ja toimintakyky on kaukana esim. niistä hoivakotien mummoista ja papoista.
Kasvattakaa lihaksia ja pitäkää huolta luustosta koko ikä.