Hurja valkovuodon lisääntyminen rv 38?
Sellaista mietin, että onko ihan yleistä että valkovuoto lisääntyy selvästi loppuraskaudessa? Nyt on menossa rv 38+0 ja tuntuu, että aika usein lirahtelee housuihin jotain... Pissaa se ei ole, eikä toivottavasti lapsivettä. Ainakaan siinä ei ole verta vaan se on ihan vetistä.
Inhottavaa vaan ja mietin onko normaalia? Kertooko kenties synnytyksen lähestymisestä jotain?
Kommentit (4)
Vaikka oliskin kauheen vetistä...
Itsellä alkoi ennen synnytystä irtoamaan ihan vetistä limaa jota itse luulin lapsivedeksi. Synnärillä kätilö totesi sen kohdunsuun limaksi...=)
-Alpukka
Tätä runsasta vuotoa on nimittäin esiintynyt nyt n. kolme päivää. Jos kyseessä olisi lapsivesi niin kai synnytys olisi jo käynnistynyt? Vai voiko lapsivesi vuotaa ulos niin ettei supistukset ala?
Ehkä kyseessä voi olla se kohdunsuun lima. Ainakin mustissa alushousuissa vuodon väri kyllä oli valkeahko eli ehkä se on kuitenkin valkovuotoa. Vielä puolitoista viikkoa sitten lääkärintarkastuksessa kohdunsuu oli kiinni... No, täytynee seurailla tilannetta.
mulla ennen ekaa synnytystä oli reilua viikkoa ennen synnytystä samantapaista vuotoa ja kävin neuvolassa tarkistuttamassa tilannetta eikä ollut lapsivettä, mutta limatulpan irtoamista enteili kylläkin. Alkoi pikkuhiljaa paksuuntua ja sitten tuli jo niitä veriviirujakin josta arvasin limatulpaksi. Siitä ei sitten synnytykseen enää kovin monia päiviä mennyt. Muistaakseni annettiin sellainen neuvo, että maata vaakatasossa jonkin aikaa (varmaan kauemman kun 10 min. ) ja sitten noustessa tarkkailla valahtaako kunnolla. Jos kyllä, niin saattaapi olla lapsivettä. Ei tietenkään mikään satavarma testi tämäkään.
joten omakohtaista kokemusta ei ole.. Lapsivesi haisee kuulemma makeahkolle, vähän niinkuin spermalle ja jostain luin että valkovuodon runsas lisääntyminen on ihan normaalia loppuraskaudessa, mitä mulle ei kuitenkaan ole käynyt (viikkoja 40+0)
Jos susta tuntuu siltä että se mitä lirahtelee housuihin on lapsivettä niin soita ihmeessä nopeasti synnärille..