Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhoan nykyään viikonloppuja, kun lapset vaan tappelee ja pitäisi olla keksimässä niille tekemistä.

Vierailija
25.08.2019 |

Eikö lapset osaa nykyään keksiä tekemistä itse? Missä mielikuvitus? Ei ole muka kavereita ja sitten härnätään sisarusta.

En minä halua olla mikään sirkustirehtööri. Haluan itse levätä viikonloput, että jaksan taas töissä.

Muilla samaa?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin käy, kun pitää lapsia kerrostaloasunnossa.

Mistä päättelit, että asumme kerrostalossa?

Ap

Siitä, että lapsenne ovat niin tylsistyneitä.

Ikävä tuottaa pettymys. Asumme omakotitalossa. Pihassa on tramppa, löytyy leikkimökki, hiekkalaatikko. Paljon pihaleluja, pyöriä, scootteja yms. Ei viihdy pihalla jostain syystä :')

Kun pihalle käskee, tappelevat siellä. Vähän väliä joku itkemässä ja huutamassa. Sitten saa olla selvittämässä tilannetta, kun juoksevat sisälle itkien.

Ap

Jos oot meidän naapuri niin tyylisi "kasvattaa" tekee tuollaista jälkeä. Kaikki selvitetään HUUTAMALLA ja joka lauseen perään v*ttu. Ovien paiskominen v*tun jälkeen on myös hyvä tapa. Se on niin mukava kuulla kun lapsesi puhuvat anteeksi huutavat toisilleen "hv, turpa kii, vtun p*ska, tapan sut ymym.

Ja ovat kaikki vasta alakouluikäisiä!

P. S. Tuo kasvatustapa koiriin on myös aivan loistava 🤗

Vierailija
42/47 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot lapsille että siivotkaa huoneenne, tai jotain muuta kotityötä kun määräät niin johan alkaa löytyä kaikenlaista tekemistä. Ei mun ole koskaan tarvinnut keksiä lapsille mitään muuta tekemistä kuin kotityöt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Jos lapsia pitää omakotitalossa niin ne ei tappele?

Tietenkin tappelevat, mutta keksivät itse tekemistä.

Tarkoitatko sanoa, että kerrostaloissa asuu osallistuvampia vanhempia?

En kyllä ihan allekirjoita, uskoisin, että kyse on enemmän persoonallisuuksista kuin asuinmuodosta. Varmasti jotkut omakotitaloissa asuvat tykkäävät puuhastella lastensa kanssa ja toisaalta kerrostaloasujatkin saattavat nauttia ihan vaan pihalla tai kotona oleilusta osallistumatta lasten leikkeihin.

En tarkoita. Kerrostaloelämä passivoi aikuisia ja antaa lapsille mallia elämästä, jossa aina pitää lähteä kodin ulkopuolelle kaupallisten palvelujen pariin, että ei olisi tylsää. Kotona kun ei ole mitään tekemistä. Pieniä lapsia ei voi yksin kaupungille päästää, joten kärttävät vanhemmiltaan tekemistä.

Aijaajaa, missäpäin on noin? Itse en jaksaisi tuollaista juoksentelua lainkaan, me mennään yleensä vain meidän taloyhtiön johonkin leikkipihoista eikä lähdetä mihinkään kauemmas. Joskus tietty käydään leikkipuistoissakin, etten nyt ihan täys laiskimus ole 😇

Olet henkinen pientaloasuja kerrostalossa. Niin sanottu trans-asuja. Harvinaista rotua.

Vierailija
44/47 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yritän palauttaa mieleen sen faktan, että olin itse ihan samanlainen lapsena kuin he ovat nyt.

Voit ehdottaa lapselle siivousta, että auttaisitko ja puuhailette yhdessä kotitöitä. Meillä lapset viihtyvät myös paljon ulkona, jolloin saan itse tehtyä omia hommia ja palauduttua uutta arkea varten. Säännöllinen rytmi auttaa paljon, kun lapset menevät ajoissa nukkumaan niin saat nipistettyä hetken itsellesi. Lapselle voi myös sanoa, että kaikilla on joskus tylsää ja se on täysin normaalia, tylsyys on ohimenevää ja äiti ei aina jaksa olla mukana leikkimässä, kun täytyy tehdä myös muitakin juttuja. Kaivatte taidekamat kaapista ja maalaatte yhdessä, käytte ostamassa kehykset ja kuvat kehyksiin. Pitäkää leffapäivä! Ostatte herkkuja ja filmi pyörimään. Loikoilet lapsen vieressä.

Vierailija
45/47 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna niille älypuhelimet kuten muutkin vanhemmat tekevät.

Vierailija
46/47 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut kuuntelemaan klo 8.30 asti sitä kun viikonlopuksi lapset luokseen saanut eronnut isä komentaa kahta alle kouluikäistä tytärtään pienessä yksiössä. Tytöt tappelevat, kiljuvat ja riehuvat ja mies ei saa niihin mitään otetta vaikka yrittää komentaa parhaansa mukaan. Voi jumankekka mitä helvettiä, no näin naapurina menee hermot saati sitten että tuo älämölö tapahtuisi minun kotonani.

Onneksi ei ole lapsia.

Vierailija
47/47 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Jos lapsia pitää omakotitalossa niin ne ei tappele?

Purkavat energian pihalla juosten ja leikkien.

Kerrostaloihmisillä on yleensäkin paha olo, olivat minkä ikäisiä vaan.

Jos se sit johtuu niistä lapsista? Täällä on oikeinkin hyvä olo. Just tultiin kuukauden lomareissusta. Ja lapsi jo omillaan.

Eri

Me asutaan väljästi ja mukavasti maalla.

Ei tarvitse lähteä muualle kuukauden lomareissulle. Täällä ollaan aina "lomalla".

Mutta ymmärrän, että pakko joskus päästä pois siitä betonikuutiosta.

Eli Kela elättää teidän perheen kun olette aina lomalla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän