Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen tavannut elämäni aikana useita aspergermiehiä eikä heistä yksikään ole voinut sietää kissoja

Vierailija
25.08.2019 |

Monet heistä ovat kuitenkin olleet koiraihmisiä.

Jostain syystä aspergernaiset eivät kuitenkaan tuntuisi yleensä olevan kissavihaajia.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama.

yksi puhui jopa potkaisemisesta 😮

Vierailija
2/21 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se selittäisi Reivolahden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha yleistys. Itse pidän kaikista eläimistä ja vieraatkin kissat tulevat erittäin hyvin toimeen kanssani. Nopeimmillaan sain tuttavan ujon kissan luottamuksen 2 päivässä ja se tuli jo syliin silitettäväksi.

Vierailija
4/21 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on huomattavasti enemmän miehiä, jotka pitävät kissoista kuin mitä aspergermiehiä on. Kissa on täydellinen paijattava, voittaa koirat menen tullen.

Vierailija
5/21 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa. Itse saan aika korkeat pisteet kaikista kotiAspergertesteistä, koskaan en ole asian tiimoilta mitään virallista diagnoosia saanut. Etenkin lapsuudessa oli hyvin selkeitä aspergeroireita kun jälkikäteen muisteli, mutta ei sellaisista maaseudulla 70luvulla mitään tiedetty.

Pidän silti kovasti kissoista, itsellänikin on yksi.

Vierailija
6/21 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen aspergermiehiä jotka pitävät kissoista. Laajenna tuttavapiiriäsi.

Vierailija
7/21 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhepiirissäni useita as-miehiä ja koiran omistaminen ei ole ollut heille sopivaa hommaa, koska eivät ole sillä tavalla "reippaita" ihmisiä, kuin koiranomistajan täytyy olla. Koira myös sotkuinen ja haiseva eläin verrattuna kissaan.

Vierailija
8/21 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on assi ja rakastaa kissoja kuten minäkin. Kummallinen kokemus sinulla.

Vierailija
9/21 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen asperger ja pidän kissoista. 

Vierailija
10/21 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohän tämäkin joku provo, väitetään pokerinaamalla täysin päinvastaista tosielämän kanssa.

Kissa sopii aspille paljon paremmin koska kissa on itsenäinen eikä vaadi jatkuvaa kontaktia.

Koiran kanssa perusaspi vain ahdistuisi.

Vierailija
11/21 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on varmaankin sattumaa. Olen itse ollut paljonkin työssäni tekemisissä erilaisten autismin kirjon henkilöiden kanssa. Useat heistä pitävät eläimistä, myös asperger-henkilöt, joilla voi olla vaikeuksia tulla toimeen ihmisten kanssa.

Vierailija
12/21 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asperger joka ei pidä kissoista ja koirista. Molemmissa ärsyttää karvat ja haju. Kissoissa kynnet, tavaroiden tiputtelu ja vaativa luonne. Olen itsekin vaativa, ehkä en kestä toista samnalaista. Kissojen ulkonäkö on mieleisempi, mutta koirissa tykkään lapsenomaisesta luonteesta. Kumpikaan eläin ei silti "saa" minulta silityksiä. Jostain syystä ihmiset silti sanoo "se ei normaalisti suhtaudu noin tuttavallisesti uuteen ihmiseen" kun vierailen eläintaloudessa. Oli miten oli, oma suosikkieläin on täysin erilainen kuin nuo kaksi. 

Vierailija
13/21 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asperger joka ei pidä kissoista ja koirista. Molemmissa ärsyttää karvat ja haju. Kissoissa kynnet, tavaroiden tiputtelu ja vaativa luonne. Olen itsekin vaativa, ehkä en kestä toista samnalaista. Kissojen ulkonäkö on mieleisempi, mutta koirissa tykkään lapsenomaisesta luonteesta. Kumpikaan eläin ei silti "saa" minulta silityksiä. Jostain syystä ihmiset silti sanoo "se ei normaalisti suhtaudu noin tuttavallisesti uuteen ihmiseen" kun vierailen eläintaloudessa. Oli miten oli, oma suosikkieläin on täysin erilainen kuin nuo kaksi. 

Et sitten vit.tupää voinut kertoa mikä se suosikkieläin on?

Vierailija
14/21 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljelläni on asperger ja hän rakastaa kissoja ja kissat häntä.

Vierailija
15/21 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...Kissoissa kynnet, tavaroiden tiputtelu ja vaativa luonne...

https://i.imgur.com/X6DesPe.gif

Kissat kokevat turvalliseksi ihmisen joka välttelee katsetta ja kontaktia.

Siksi hakeutuvat herkästi allergisten ja ei-kissojen-ystävien seuraan.

Kun joku kissalle tuntematon aktiivisesti maanittelee kissaa luokse, niin eihän se yleensä tule, vaan painelee suoraan kiehnäämään sitä joka yrittää vältellä. :D

Kissat <3

Vierailija
16/21 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihanhallintaongelmia?

Olisi tuota voinut asiallisemminkin kysyä. 

Vierailija
17/21 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissathan nimenomaan on monelle autismispektrillä olevalle hyvä lemmikki, koska he ymmärtävät toinen toisiaan. Esimerkiksi assi voi tajuta hyvin sen, että kissa ylistimuloituu liiasta silittämisestä ja tarvitsee paljon omaa tilaa. Itse alkuperäisesti koiraihmisenä aloin ymmärtämään kissoja enemmän, kun eräs assi vertasi kissoja autistisiin ihmisiin.

Vierailija
18/21 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm... itse olen aspergermies ja olen aina tykännyt kissoista enemmän kuin koirista, pääasiallisena syynä koirien äänekäs haukkuminen.

Vierailija
19/21 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet jätettä.

Vierailija
20/21 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö nyt olettaa, että asperger käyttää helposti ääritörkeää kieltä (Vi#upää tms.?)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi