Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viimeinen kerta kun menen miehen kaverille syömään

Vierailija
25.08.2019 |

Miehen kaveri puolisoineen kutsui meidät syömään. Tuotiin pullo hyvää viiniä ja oltiin pukeuduttu hyvin iltaa varten.

Ihasteltiin asuntoa, höpöteltiin kaikenlaista mieheni kanssa heille. He puhuivat tuskin mitään. Multa ei kysytty illan aikana _mitään_ :D

Kyselin naiselta miten syksy on mennyt, miten menee töissä, onko matkasuunnitelmia jne joihin hän vastasi lyhyesti. Vastakysymyksiä ei tullut ja jossain vaiheessa en jaksanut enää yksin ylläpitää ”keskustelua”.

Ruokapöydässä emäntä alkaa syödä ennen kuin kaikille on tarjoiltu ja vierailla ruokaa lautasella. Ei skoolaamista, hyvää musiikkia tai iloista juttelua.

Tylsin lauantai-ilta pitkään aikaan. Ruokaa oli minimäärät ja juomia varattu yksi drinkki per pää. Onneksi toimme viiniä, joka hävisikin hyvin isännän ja emännänkin suuhun.

Kertokaa teidän tylsistä / kamalista illalliskokemuksista?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaativat ja arvostelevat vieraat ovat kamalia...

Vierailija
2/43 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on wt suuttui kun ei ollutkaan ilmaisenviinan bileet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ilmeisesti omaa tasoani viisaammassa seurassa istumassa iltaa. (Rapujahlat) kaikki muut paitsi minä ja kaverini uusi mies oli insinöörejä koulutukseltaan.

Siellä vaihdeltiin mielipiteitä eri rakennuksien arkkitehtuureista ja kyseltiin joko on käynyt katsomassa sen ja sen rakennuksen pohjapiirustukset ja mielipiteitä niistä. Itse rukoilin että kukaan ei kysyisi minulta mitään ja tämä kaverin uusi mies näytti toivovan samaa 😅

Sitten askarreltiin servetista rapuhattuja vai mitä ne oli kun jossain tekun bileissä joskus oli tehty niin ja kaikilla oli niiin hauskaa.

Keskustelu sujui kirjakielellä ja pelkkää small talkia koko ilta.

Tekosyyn varjolla lähdin hyvissä ajoin kotiin.

Ei minulla nyt sinällään tylsää ollut mutta tosiaan tuli sellainen olo etten ihan kuulu porukkaan.

Päälle kolmekymppisiä oltiin kaikki.

Vierailija
4/43 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen miehen kaveri on muuten, jutteleeko miehesi kanssa. Vaikuttaa siltä kuin eivät olisi halunneet kutsua tai oliko jonkinlainen pakkopullakutsu. Ehkä kaverin vaimo ei olisi halunnut kutsua. Jotain mielenosoitusta tuossa on. Tulisi tietää onko kaverin vaimo muuten noin yleensä puhelias. Jos on niin mielenosoitusta oli. Jos ei ole niin ehkä vain ei ole puhelias. Hymyilikö tai oliko ynseä niin sekin kertoo paljon.

Vierailija
5/43 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko sulla mieleen, että kaikilla noi illallisrutiinit ei oo samanlaisia? Mikä sinä oikeastaan olet arvostelemaan mikä on oikea tapa viettää iltaa?

Meillä on laaja kaveriporukka joka jakautuu täysin erilaisiin pariskuntiin. Osa on todella fiinejä: odottavat aina että kaikilla on ruoka edessä ja vasta sitten ryhtyvät itse syömään, pariskuntina istuvat _aina_ vastakkain, ottavat aina kolmen ruokalajin illallisen ym. Sitten on niitä pariskuntia jotka alkavat syömään heti kun saavat ruuan nenänsä eteen ja istumajärjestyksellä ei heille ole mitään väliä.

Ja tiedätkö mitä? Kukaan ei ota nokkiinsa toisten tavoista vaan samalla kaavalla ollaan menty jo vuosia. Sinuna olisin kiitollinen että joku on nähnyt vaivaa ja kutsunut syömään.

Vierailija
6/43 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin ruoka aloitetaan syömään heti kun sen saa nokan alle. Jälkiruoka aloitetaan yhtä aikaa.

Ihan vaan tiedoksi.

Vierailija
7/43 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista se ruoka oli? sinulle taisi olla tärkeää vaan alkoholin määrä. Sinulle olisi tosi pettymys syödä minun luona, koska en käytä itse alkoholia, sitä ei siis minulta löydy.

Vierailija
8/43 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lämmin ruoka aloitetaan syömään heti kun sen saa nokan alle. Jälkiruoka aloitetaan yhtä aikaa.

Ihan vaan tiedoksi.

Wt-piireissä, ehkä. Etiketin hallitsevat tietävät, että pienessä seurueessa aloitetaan vasta, kun kaikki ovat saaneet ruokansa. Isossa silloin, kun vierustovereille on tarjoiltu.

Vierailija
9/43 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ilmeisesti omaa tasoani viisaammassa seurassa istumassa iltaa. (Rapujahlat) kaikki muut paitsi minä ja kaverini uusi mies oli insinöörejä koulutukseltaan.

Siellä vaihdeltiin mielipiteitä eri rakennuksien arkkitehtuureista ja kyseltiin joko on käynyt katsomassa sen ja sen rakennuksen pohjapiirustukset ja mielipiteitä niistä. Itse rukoilin että kukaan ei kysyisi minulta mitään ja tämä kaverin uusi mies näytti toivovan samaa 😅

Sitten askarreltiin servetista rapuhattuja vai mitä ne oli kun jossain tekun bileissä joskus oli tehty niin ja kaikilla oli niiin hauskaa.

Ei minulla nyt sinällään tylsää ollut mutta tosiaan tuli sellainen olo etten ihan kuulu porukkaan.

Aika paha moka järjestäjiltä. Myös matalammin koulutetut pitäisi huomioida laittamalla esille mm. Seiska-lehtiä. Myös ruokavalinnoissa voisi huomioida kaikki tarjoamalla rapujen ohella nauravia nakkeja ja ranskalaisia

Vierailija
10/43 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuiko miehetkään mitään, vai olitko sä ainoa, joka oli äänessä?

Vierailija
11/43 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan tiedoksi.

Wt-piireissä, ehkä. Etiketin hallitsevat tietävät, että pienessä seurueessa aloitetaan vasta, kun kaikki ovat saaneet ruokansa. Isossa silloin, kun vierustovereille on tarjoiltu.

Sinäkö olet wt:tä parempi ihminen mielestäsi? :D

Kyllä sinä olet aivan turhanpäiväinen nobody, joka ei ole wt:itä enempää tai vähempää.

Vierailija
12/43 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan tiedoksi.

Sinäkö olet wt:tä parempi ihminen mielestäsi? :D

Kyllä sinä olet aivan turhanpäiväinen nobody, joka ei ole wt:itä enempää tai vähempää.

Ehkä. En tule kuitenkaan väittämään faktana sääntöjä, jotka eivät pidä paikkaansa.

Vierailija
13/43 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan tiedoksi.

Huoh! Ei vaan nimenomaan tasokkaissa piireissä. Syy, ruoka jäähtyy muuten ja se ei todellakaan ole tarkoitus. Menee kaikki kokin vaivannäkö pilalle jos ihmiset mutustaa ruoan kylmänä.

Koskee kaikenkokoisia ryhmiä. 

Saat toki itse odottaa vaikka jälkiruokaan asti kaikin mokomin jos haluat oman tietämättömyytesi paljastaa ...

Vierailija
14/43 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paha moka järjestäjiltä. Myös matalammin koulutetut pitäisi huomioida laittamalla esille mm. Seiska-lehtiä. Myös ruokavalinnoissa voisi huomioida kaikki tarjoamalla rapujen ohella nauravia nakkeja ja ranskalaisia

Hyvä idea. Pidä ensi kerralla evääsi ja suosikkijulkaisusi mukanasi ja lueskele vaikka terassilla. 

Vierailija
15/43 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tätä tärkeilyn määrää.

Vierailija
16/43 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän vieraista pitäis huolta pitää ja ottaa heidät lämpimästi vastaan.

Emäntä ja isäntä ottaa vikana ruokansa ja sitten aloitellaan yhdessä. Etenkin tuommoisessa pikkuruisessa porukassa.

Viinaksia jos on vsilla, niitä pitää itse viedä enemmän kuin annos per ruokailija.

Skoolaukset ja hyvä musiikki on aivan tarpeettomia.

Musiikki "kivasti" lievittäisi painostavaa tunnelmaa vai toisko lisää? Meillä kullakin on se oma makumme. Omassa tuttavapiirissä kukaanvei halua kuulla mun hyviä musiikkeja. Kirkonpolttohevi raikais.

Vierailija
17/43 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan tiedoksi.

Huoh! Ei vaan nimenomaan tasokkaissa piireissä. Syy, ruoka jäähtyy muuten ja se ei todellakaan ole tarkoitus. Menee kaikki kokin vaivannäkö pilalle jos ihmiset mutustaa ruoan kylmänä.

Saat toki itse odottaa vaikka jälkiruokaan asti kaikin mokomin jos haluat oman tietämättömyytesi paljastaa ...

Mikään ruoka ei jäähdy kylmäksi, sillä aikaa kun neljä ihmistä ottaa ruokansa.

Vierailija
18/43 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan tiedoksi.

Laitatko linkin muutamiin etikettioppaisiin missä opastetaan toimimaan noin, kiitos.

Vierailija
19/43 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vaan tiedoksi.

Lueppas uudestaan se hyvän käytöksen kirja.

Vierailija
20/43 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken muun voisin vielä kestää, mutta tuo puhumattomuus on varmasti ollut hirveää.

Meilläkin usein odotetaan, että kaikilla on ruokaa edessä ja juomat skoolataan pikaisesti niin, että janoisin sanoo "kippis" ja muut vastaa. Jos on kova nälkä, on ok kysyä, että voiko aloittaa jo. Nämä ei ole mitään isoja asioita, mutta niistä tulee fiilis, että kaikki huomioivat kaikki paikallaolijat. Jos on arvioinut juomat tai ruoan määrän väärin, ei se niin vakavaa ole. Sitten on vähän pienemmät annoskoot tai jätetään santsi väliin. Sitä joka on kokkailut, kiitetään ääneen joko ruokailun aikana tai sen jälkeen.

AP:n tarinassa pahinta mielestäni on se, että AP on yrittänyt luoda hyvää fiilistä jutustelemalla ja osoittanut olevansa kiinnostunut ystäväpariskunnan asioista. Ei kukaan yksin jaksa pitää keskustelua yllä. Kuulostaa kamalalle. Mikä ihmisiä vaivaa, että vuorovaikutustaidot on ihan olemattomat. Kamala istua hiljaisuudessa. Hyvä tunnelma on ainakin tiessään ja se on se tärkein, kaikki muut "säännöt" on toisarvoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi