Suolakurkku on PAHAA ! Miksi sitä pitää tunkea joka paikkaan?
Taaskin oli oikein herkullisen näköinen patonki.... mutta sisälle piilotettuna oksettavaa suolakurkkua! Ja vaikka ne nyppii pois, on se kuvottava suolakurkun löyhkä tarttunut koko patonkiin! HYH!
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinkki: kannattaa kysyä, jos ostaa patongin myyntipisteestä tai lukea tuoteseloste.
Mielestäni kahvi haisee kuvottavalle ja 99,99 prosenttia suomalaisista juo haisukahvia.
Miksi pitää pilata muuten fiksu kommentti tuollaisella paskapuheella? Ihan varmasti ei 99,99% eli 9999 kymmenestä tuhannesta suomalaisesta juo kahvia. Tuo tarkoittaisi, että koko Suomessa olisi yhteensä vain noin 552 ihmistä, jotka eivät juo kahvia.
Hyvä kommentti! Kiitos! Ikävä kyllä uskon, että kirjoittaja luulee, että vittuilet sille :-(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai olet alaikäinen kun pitää ruuasta nirsoilla?
Ei me eletä missään sotavuosissa tai pula-ajassa, joten kyllä todellakin saa nirsoilla eikä ole pakko syödä p_askaa.
Ja taas kermaperse pyrkii uskottelemaan nirsoilunsa olevan "ihan ok".
On tarkoituksenmukaista käyttää niitä luonnon antimia ravintona mitä helposti voidaan tuottaa lähialueella.
Vierailija kirjoitti:
Kuka tykkää mistäkin. Itseäni taas ärsyttää, jos patongissa tms. on margariinia. Ihana patonki täytteineen on ihan pilalla, kun se maistuu kokonaan joltain margariinilta. Ihan turha tuote jossain täytetyssä leivässä muutenkin.
Kuten myös voi ja varsinkin kun sitä on isoina klöntteinä.
Suolakurkku on ihanaa! Varsinkin majoneesin kanssa kuten Venäjällä.
Minulla oli nuorena ystävä, joka oli hyvä ruoanlaittaja ja kokeili rohkeasti uusia mausteita ja aineksia, mutta vihasi suolakurkkua niin paljon, että valehteli olevansa allerginen sille.
Suolakurkku/ maustekurkku on hyvää, mutta miksi minä en törmää siihen joka paikkaan tungettuna?!? Mitä te oikein syötte? Jossain valmis perunasalaatissa taitaa olla suolakurkkua, mutta ei tule mieleen yhtään mitään muuta
Maistakaapas k-kaupoissa myytäviä Herkkumaan irtosuolakurkkuja. Ne löytyvät hedelmäosastolta sellaisesta tynnyristä. Ne ovat todella hyviä!
Olen samaa mieltä aloittajan kanssa. Se löllö etikan makuinen suola/maustekurkku jossain hampurilaisessa tai sämpylässä on oksettavaa. Lähes poikkeuksetta jokaisessa patongissa on sitä, samoin hampparit täytyy aina muistaa pyytää ilman. En pidä niistä lämpimän ruoan joukossa ollenkaan ja patongeissa ne löllöt on olleet niin kauan, että koko rapeus on kadonnut. Kotona voin joskus laittaa sellaisen vielä vähän rapean siivun leivälle jos mies on niitä ostanut. Valmisruoissa ne ovat aina löllöjä, yäk.
Ai että. Tein vierailleni juuri kanasalaattia ja laitoin sinne hieman epäröiden suolakurkkua sekaan. Mutta ajattelin että minun koti, minun tarjoilut.
Tykkäsin. Ja vieraat ainakin sanoivat että tykkäsivät.
Hyvä herrasväki!
Se on käsittämätöntä miten ihmiset jatkuvasti sekoittavat suolakurkun ja maustekurkun.
Kerrataanpa:
Suolakurkku tehdään ilman kuumennusta käyttämällä suolaa. Kurkku kypsyy maitohappokäymisen avulla. Sekaan voi laittaa valkosipulia ja muita maustavia elementteja, mutta EI koskaan sokeria eikä etikkaa.
Maustekurkku pikkelöidään kuumaan liemeen joka koostuu etikasta, sokerista ja vedestä, suolaakin voi olla. Sekoitussuhteita on monia ja sekaan laitettavia mausteaineita vähintään yhtä montaa sorttia esim. Tilliä, sinapinsiemeniä, pippureita, sipulia, neilikkaa...
Joten, kun seuraavan kerran nypitte sitä kurkkua pois bursastanne, muistelkaapa tätä kirjoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli nuorena ystävä, joka oli hyvä ruoanlaittaja ja kokeili rohkeasti uusia mausteita ja aineksia, mutta vihasi suolakurkkua niin paljon, että valehteli olevansa allerginen sille.
Juuri noiden ihmisten takia oikeasti allergisia ei oteta tosissaan. Miksi ei voi vaan sanoa ettei pidä jostain?
Koittakaa kestää. Menkää päivystykseen, kun käy ylivoimaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Suolakurkku on hyvää, mutta se pitää syödä erikseen!
Se PILAA kaiken leivän, se maku jää löllymään leivän pintaan, se on kamalaa!
Olen laittanut palautetta leipäfirmoille ett' ÄLKÄÄ!
Perinteinen hapatettu suolakurkku on herkkua. Etikkakurkut pitää kieltää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suolakurkku on hyvää, mutta se pitää syödä erikseen!
Se PILAA kaiken leivän, se maku jää löllymään leivän pintaan, se on kamalaa!
Olen laittanut palautetta leipäfirmoille ett' ÄLKÄÄ!
Ruisleivän ja näkkärin päällä suolakurkku on parasta.
Suolakurkku on myös terveellistä
Suola- ja maustekurkut on molemmat hyviä, erityisesti suolakurkut. Monet ihmiset puhuu näistä kurkuista suolakurkkuina, vaikka todellisuudessa esim. hampurilaisten välissä taitaa lähes poikkeuksetta olla maustekurkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Suola- ja maustekurkut on molemmat hyviä, erityisesti suolakurkut. Monet ihmiset puhuu näistä kurkuista suolakurkkuina, vaikka todellisuudessa esim. hampurilaisten välissä taitaa lähes poikkeuksetta olla maustekurkkuja.
Ei tosiaan hampurilaisten välissä ole koskaan tullut eteen suolakurkkua. Aina se on ollut etikkakypsytettyjä maustekurkkua. Sama aamupalapöydisää, lounasravintoloissa ja valmisannoksissa.
Aa ei taida edes tietää mitä on suolakurkku ja miltä se maistuu.
Yksinkertaista.
Älä syö.