Muita, jotka elävät epäterveellisesti?
Otsikossa kysymys. Onko täällä siis muita jotka elävät ns. Epäterveellistä elämää? Tarkoitan siis ihan oikeasti, eikä mitään että joo käyn pari kertaa kuussa mäkissä. Tupakoitko, juotko, miten syöt, liikutko lainkaan? Välitätkö/oletko huolissasi siitä miten elät? Ovatko muut? Ilmiantakaa itsenne ja jakakaa elintapojanne! Olisi mukava kuulla miten muut suhtautuvat OMAAN, epäterveelliseen elämäänsä. :)
Kommentit (36)
Sanotaanko että yritän elää terveellisesti mutta välillä vetäisen överit herkkuja tai jos ottaa päähän tarpeeksi niin haen askin tupakkaa. Joskus harvoin vedän pienet kännit. Joskus vaan pitää vähän sortua kapealta polulta. Sanottava on että voin paljon paremmin ja nukunkin kunnolla silloin kun elän terveellisesti.
Joo täällä yks. Syön epäsäännöllisesti, usein ensimmäinen oikea ruoka vasta n.klo.16.30. Se ruoka saattaa olla ainut hyvä ateria jossa on esim.kasviksia, kalaa tms. Muuten päivä menee leipää ja välipaloja syöden. Ei mitään maailman paskimpia välipaloja mutta ei terveellisiäkään. Lisäksi syön roskaruokaa n.2 kertaa viikossa ja joka päivä jotain karkkia tai suklaata. Arki-iltaisin juon lähes aina yhen siiderin tai lasin viiniä ja pe-la iltaisin n.5 siideriä. En harrasta mitään liikuntaa ja makoilen paljon sohvalla ja sängyssä. Olen 35 vuotias nainen ja lihonut n.10 kiloa 1,5 vuodessa tällä tyylillä. En tajua miksi jatkan tätä kun voin kokoajan niin huonosti. Ja näytän kamalalta. Musta tuntuu että kaupassakin ihmiset tuijottaa mua kun naama on niin pöhöttynyt ja vanha.
Syön järkyttävät määrät erilaisia herkkuja. Käytän kevytlevitteiden sijasta oikeaa voita ja PALJON. Usein korvaan lounaan tai päivällisen puolen kilon irtokarkkipussilla. Nytkin mulla on lautasella puolen litran vaniljajäätelölohkare, joka on yltä päältä lakritsikastikkeessa. Menen puolen yön jälkeen nukkumaan ja herään ylös puoli viideltä mun urheilutreeneihin. Ilmeisesti mulla on kuitenkin elefantin ruuansulatus, koska painan ainoastaan 45,5 kiloa, vaikka mulla 170 cm pituutta:) En edes muista, koska olisin syönyt viimeksi vihanneksia:D
Ap täällä.
Harrastan kaksisuuntaista mielialahäiriötä. Silloin kun menee lujaa, syön pelkästään terveellistä ruokaa. En tupakoi tai juo alkoa lainkaan. Liikun päivittäin ja joogaan monta tuntia päivässä. Muutenkin olen todella aktiivinen ja vireä kokoajan.
Sitten kun mennään alas, mennään niin alas että tupakkaa menee vähintään aski päivässä. Syön pelkkää roskaa. Juon enemmän kuin elimistöni sietäisi kestää. Enkä liiku muuta kuin uutta kaljaa hakemaan. Silloin vaan olotilani on sellainen etten jaksa välittää, vaikka tiedostankin miten pahaksi se on :) Tiedän ettei tämä voi jatkua loputtomiin, mutta on kiva kuulla miten muut 'jaksavat' elää huonosti.
Voi herranjumala. SAIRASTAN* kaksisuuntaista en siis harrasta :)
AP
Tunnustan! Syön mitä sattuu, milloin sattuu, rasvaista, suolaista, sokerista. Tupakoin askin päivässä (vähintään). En liiku vapaaehtoisesti ollenkaan. Istun pääasiassa sohvalla. Alkoa kuluisi enemmän, jos lapset eivät rajoittaisi. Maksa-arvot ovat koholla kylläkin, mutta se johtuu lääkkeistä. Niin ikään sokerit ja kolesteroli on koholla.
Ei oo ollut motia mihinkään elämäntaparemonttiin. Oon suhteellisen varma, että kuolen kuitenkin.
Minä elin tosi epäterveellisesti 15 vuotta. En juuri liikkunut ja söin melkein joka ilta karkkia. Lihoin 20 kiloa sinä aikana. Olen koko elämäni kyllä syönyt terveellistä ruokaa 4-5 kertaa päivässä mutta siihen päälle sitten vielä ison karkkipussin, joka tuplasi päivän kalorit. Enää en ihmettele, miksi lihoin.
Söin karkkia stressiin ja ahdistukseen. Ja jään myös tosi helposti sokerikoukkuun.
Olin niin kiireinen työn ja lasten kanssa, etten edes huomannut lihomistani. Vasta neljän lapsen jälkeen tajusin äitini hautajaiskuvia katsoessani, että olen LÄSKI.
Se herätti ja viimeiset seitsemän vuotta olen edes yrittänyt elää terveellisemmin. Edelleen olen kyllä ylipainoinen, mutta nyt sentään liikun enkä syö niin paljoa karkkia. Kilojen saaminen pois on yllättävän vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Syön järkyttävät määrät erilaisia herkkuja. Käytän kevytlevitteiden sijasta oikeaa voita ja PALJON. Usein korvaan lounaan tai päivällisen puolen kilon irtokarkkipussilla. Nytkin mulla on lautasella puolen litran vaniljajäätelölohkare, joka on yltä päältä lakritsikastikkeessa. Menen puolen yön jälkeen nukkumaan ja herään ylös puoli viideltä mun urheilutreeneihin. Ilmeisesti mulla on kuitenkin elefantin ruuansulatus, koska painan ainoastaan 45,5 kiloa, vaikka mulla 170 cm pituutta:) En edes muista, koska olisin syönyt viimeksi vihanneksia:D
Jätät jotain kertomatta. Kuulostat -kolta.
Hah, palstalaisista muka ketkään muut eivät koe elävänsä epäterveellisesti, niin perus meininkiä täällä :D tai no siis, eivät vaan kehtaa myöntää...
Joka toinen päivä syön kaikkea mitä mieli tekee, rasvaista ruokaa tai makeaa, mitä milloinkin. Joka toinen päivä on pakko sulatella, jotta en liho vaikka syön aivan älyttömästi. Olen siis hoikka kuitenkin 160cm/48kg.
Liikun ihan ok, mutta kyllähän tällainenruokavalio näkyy kropassa, löysyyttä ja rasvaa (kasvoissa/ jenkkakahvoissa).
Vierailija kirjoitti:
Voi herranjumala. SAIRASTAN* kaksisuuntaista en siis harrasta :)
AP
Ehdin jo luulla että sulla on erikoinen huumorintaju :)
olen alkoholisti anorektikko-bulimikko jolla bmi 12-13.
mitäpä tuohon enää lisäämään.
Juon liikaa alkoholia, poltan tupakkaa, syön aivan liian vähän ruokaa ja sen minkä joskus syön, syön epäterveellisesti, liikun jonkun verran, mut poltan niin paljon et yskin taukoamatta ja välillä tuntuu et keuhkot tekee stopin
Minä! Olen 45 v nainen, ollut yli 15 vuotta alkoholin suurkuluttaja. Arki-iltaisin menee 4-6 isoa pint-kokoista kaljaa. Viikonloppuna kunnon kännit sitten pe, ja lauantaina tissuttelua pitkin päivää.
Ruoan päälle en niin perusta. Jotain pikaruokaa ja eineksiä lähinnä syön joka päivä. Juominen tärkeämpää kuin syöminen.
En ole huolissani enkä välitä terveysasioista. Ei välitä kukaan muukaan, koska minulla ei ole ihmissuhteita.
Juon 8-16 olutta joka päivä. En pysty lopettamaan.
Litkin 4-5 lasillista viiniä joka ilta, olen siis alkoholisti. Tiedän, että se ei ole hyväksi, mutta kun se vaan maistuu niin hyvältä.
Muuten syön terveellisesti ja harrastan useita urheilulajeja, ei ole ylipainoa enkä näytä alkoholistilta.
En juo enkä polta. Liikun paljon. Mutta makeaa kuluu joka ilta, isoja määriä.
Juu,
Tupakkaa aski päivässä, joka päivä alkoholia töiden jälkeen ainakin litra viiniä. Vapaalla paljon enemmänkin.
Ruoka mitä sattuu vältellen vihanneksia. Liikun kohtalaisesti kuitenkin. Päivässä reipasta kävelyä n. 5 kilsaa ja pari kertaa jotain ihan kunnolla hiki päällä eli tennistä tsi sulkista. Jumppaan myös kotioloissa monta kertaa viikossa.
Olen 57-vuotias nainen, normaali paino, verenpaine vähän koholla, mutta ei lääkitystä. Ei mitään intressiä muuttaa elintapoja. Kaikki lapset jo ihan omillaan.
no puoli suomea ,kirjaimellisesti.
tod.näk. enemmänkin