Muita, jotka elävät epäterveellisesti?
Otsikossa kysymys. Onko täällä siis muita jotka elävät ns. Epäterveellistä elämää? Tarkoitan siis ihan oikeasti, eikä mitään että joo käyn pari kertaa kuussa mäkissä. Tupakoitko, juotko, miten syöt, liikutko lainkaan? Välitätkö/oletko huolissasi siitä miten elät? Ovatko muut? Ilmiantakaa itsenne ja jakakaa elintapojanne! Olisi mukava kuulla miten muut suhtautuvat OMAAN, epäterveelliseen elämäänsä. :)
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Syön järkyttävät määrät erilaisia herkkuja. Käytän kevytlevitteiden sijasta oikeaa voita ja PALJON. Usein korvaan lounaan tai päivällisen puolen kilon irtokarkkipussilla. Nytkin mulla on lautasella puolen litran vaniljajäätelölohkare, joka on yltä päältä lakritsikastikkeessa. Menen puolen yön jälkeen nukkumaan ja herään ylös puoli viideltä mun urheilutreeneihin. Ilmeisesti mulla on kuitenkin elefantin ruuansulatus, koska painan ainoastaan 45,5 kiloa, vaikka mulla 170 cm pituutta:) En edes muista, koska olisin syönyt viimeksi vihanneksia:D
Sulla ei ole hassunhauskasti elefantin ruoansulatus, vaan jokin imeytymishäiriö. Kun lisäksi et edes syö vihanneksia, todennäköisesti elimistösi kärsii mittavista puutostiloista.
On surullista että laihuuden ihannointi on mennyt siihen, että ihmiset kokevat mahdollisesti vakavankin häiriötilan positiivisena, kunhan se vaan pitää heidät laihana 😒.
Liikun vain kun täytyy kävelle bussille, kauppaan tai kauppakeskuksissa yms.
Syön vähän mitä huvittaa.. limsaa tulee vedettyä useamman kerran viikossa, suklaata, rasvaista ruokaa yms.
En kyllä polta enkä juo.
Suunnitelmissa mennä salille ja parantaa ruokavaliota.
En polta enkä juo ollenkaan alkoholia. Mutta syön älyttömiä määriä makeaa ja rasvaista ruokaa ja se kyllä sitten näkyykin, olen sairaalloisen ylipainoinen. En liiku käytännössä ollenkaan; mitä nyt työmatkat kävelen mutta ne ovat muutaman sata metriä. Joten hyvin epäterveellistä elämää.
Rasva-arvot ovat koholla, sen sijaan sokeri on 5.8 eli ei vielä hälyttävä. Ja kolesteroli on niin hyvä että lääkäri kysyi olenko vegaani. Onnekkaat perintötekijät sen suhteen.
Tunnustan. Syön joka päivä pakasteranskalaisia ja kalapuikkoja majoneesilla. Joskus syön kurkkua. Inhoan kaikkea muuta ruokaa ja tiedän etten saa tarpeeksi vitamiineja joten syön niitä purkista. Makoilen päivät joko sängyssä tai sohvalla.
Vierailija kirjoitti:
En polta enkä juo ollenkaan alkoholia. Mutta syön älyttömiä määriä makeaa ja rasvaista ruokaa ja se kyllä sitten näkyykin, olen sairaalloisen ylipainoinen. En liiku käytännössä ollenkaan; mitä nyt työmatkat kävelen mutta ne ovat muutaman sata metriä. Joten hyvin epäterveellistä elämää.
Rasva-arvot ovat koholla, sen sijaan sokeri on 5.8 eli ei vielä hälyttävä. Ja kolesteroli on niin hyvä että lääkäri kysyi olenko vegaani. Onnekkaat perintötekijät sen suhteen.
Pöh, siis tarkoitin että maksa-arvot ovat koholla.
Olen aina ollut huono syömään, joten elän sokerilla/hiilareilla. Viimeaikoina olen tosin alkanut kiinnittää huomiota asiaan, sillä stressaan hampaideni kunnosta. Keskimäärin realistisesti sokerittomia päiviä tulee vain muutama viikossa. Nytkin sokeriton päivä menossa ja jotenkin maha murisee muttei tee lainkaan mieli syödä..... Lisäksi en kokkaile koskaan, syön lähinnä eineksiä/leipää/herkkuja
Röökin ja alkoholin kanssa olen läträillyt nyt enemmän kesällä, saa nähdä miten jatkuu kun palaan arkeen. Röökiä menee 1-2 askia viikossa ja alkoa ehkä pari pulloa viiniä/viikko. Kulutus kyllä varmaan pysyy samoissa, alko auttaa luovaan työhön ja rööki stressiin.
En myöskään liiku yhtään satunnaisia 1km kävelylenkkejä lukuunottamatta. Elintapani näkyvät kyllä kropassa, en ole mikään timmi mutta alipainoinen olen kyllä.
Noin kokonaisvaltaisesti jatkaisin kyllä samaan tyyliin/vielä sokeripainotteisemmin jos tietäisin saavani jotkut keinojuuri-implantit suuhun :D enemmän masentuneena ja työttömänä ollessa söin kyllä oikeasti pelkkää sokeria, päivän ruoat oli tyyliin karkkipussi ja kokis. Gg, ei mennyt paljon rahaa, mutta enää en pystyisi hammasstressin takia. Mikään muu elintapojen vaikutus kehooni ei oikein jaksa kiinnostaa niinkuin ei elämä muutenkaan.
Juon joka ikinen päivä töitten jälkeen. Viikossa menee pari laatikkoa viiniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syön järkyttävät määrät erilaisia herkkuja. Käytän kevytlevitteiden sijasta oikeaa voita ja PALJON. Usein korvaan lounaan tai päivällisen puolen kilon irtokarkkipussilla. Nytkin mulla on lautasella puolen litran vaniljajäätelölohkare, joka on yltä päältä lakritsikastikkeessa. Menen puolen yön jälkeen nukkumaan ja herään ylös puoli viideltä mun urheilutreeneihin. Ilmeisesti mulla on kuitenkin elefantin ruuansulatus, koska painan ainoastaan 45,5 kiloa, vaikka mulla 170 cm pituutta:) En edes muista, koska olisin syönyt viimeksi vihanneksia:D
Sulla ei ole hassunhauskasti elefantin ruoansulatus, vaan jokin imeytymishäiriö. Kun lisäksi et edes syö vihanneksia, todennäköisesti elimistösi kärsii mittavista puutostiloista.
On surullista että laihuuden ihannointi on mennyt siihen, että ihmiset kokevat mahdollisesti vakavankin häiriötilan positiivisena, kunhan se vaan pitää heidät laihana 😒.
No en anorektikko, eikä mulla ole mitään puutostilaakaan:) Syy mun hoikkuuteen löytyy mun harrastuksista (taitoluistelu, telinevoimistelu, baletti, uinti). Mun veriarvot ovat niin hyvät, että lääkäri olisi halunnut laittaa ne kehyksiin ilmoitustaululle:D Ilmeisesti mun pitää kuitenkin muuttaa mun ruokailutottumuksia sitten, kun mun urheilu-ura on lopussa. Kiloja varmaankin kertyy ihan eri tavalla, ellei liiku:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti mun mieltä lämmittää, että joku täysin tuntematon kantaa huolta. Kiitos siitä, kuka sitten oletkin:)
Kyllä elän. Kokeilin syödä yli 100 kiloa kasviksia kesän aikana, enkä laihtunut tippaakaan! Olo oli järkyttävä. Olen päättänyt, että jos joku kusipäinen lääkäri tai muu tulee minulle vittuilemaan elämänvalinnoistani, pihvin syömisestä ja muusta, kehoitan heitä palaamaan asiaan sitten kun henki on lähtenyt.
Ei hemmetti, 100 kiloa kasviksia. 😂
Vierailija kirjoitti:
Kyllä elän. Kokeilin syödä yli 100 kiloa kasviksia kesän aikana, enkä laihtunut tippaakaan! Olo oli järkyttävä. Olen päättänyt, että jos joku kusipäinen lääkäri tai muu tulee minulle vittuilemaan elämänvalinnoistani, pihvin syömisestä ja muusta, kehoitan heitä palaamaan asiaan sitten kun henki on lähtenyt.
Vierailija kirjoitti:
Ei hemmetti, 100 kiloa kasviksia. 😂
Mikä tuossa on hauskaa? Mulla menee yleensä kilo päivässä, joten jos kesäksi mieltää kesä-heinä-elokuun eli kolme kuukautta, niin kyllä siinä sata kiloa menee ihan yrittämätta.
Vierailija kirjoitti:
Joka toinen päivä syön kaikkea mitä mieli tekee, rasvaista ruokaa tai makeaa, mitä milloinkin. Joka toinen päivä on pakko sulatella, jotta en liho vaikka syön aivan älyttömästi. Olen siis hoikka kuitenkin 160cm/48kg.
Liikun ihan ok, mutta kyllähän tällainenruokavalio näkyy kropassa, löysyyttä ja rasvaa (kasvoissa/ jenkkakahvoissa).
160/48 ei ole kyllä mitkään keijun mitat paremminkin tonnikeiju!
Syön ihan väärin, kerran päivässä paljon (joskus terveellisemmin, mutta yleensä epäterveellisesti). Röökiä menee noin aski/pv ja sitten kun otan alkoa, niin enemmän. Krapulassa maistuu herkut ja ei sitä krapulaakaan edes tarvii. Liikuntaa en harrasta kävelyä lukuun ottamatta. Ylipainoa on tietenkin ja noin joka päivä päätän muuttaa elintapoja, mutta päätös katoaa nopeasti. Mitään sairauksia ei ole vielä ja sokeri- ym. arvot ok, mutta tiedän ettei näin voi kauan jatkua 😭
Vain hölmöt elävät epäterveellisesti, etenkin jos terveellisten elämäntapojen puutteesta johtuen päätyy venlafaxiinin käyttäjäksi. Terve ruumis, terve mieli.
Siis pari kertaa viikossa hikiliikuntaa, ei sentään joka päivä.