Tamperelaisten oudot tavat
Oon asunut pari vuotta Treella ja ihmettelen ihmisten tapoja: joka toinen vetää röökiä, mattoja tampataan kasilta aamulla, ihmiset ostavat lauantaimakkaraa ja punaista maitoa, kerrostaloissa melutaan, jalkakäytävillä pyöräillään, talvisin ei käytetä pipoa, ihmiset räkivät... onko tämä tavallista maakunnissa?
Kommentit (94)
Onneksi Tampereella on hyvä olla, kun osataan olla ja elää niin ei tarvitse tehoilla. Täällä on ihmisen hyvä olla. Koko kaupunki on lempeä kuin lehmän henkäys eikä tarvitse vahtia selustaansa.
Danny sen tiesi mutta Kuusamo on liian pieni junttila kuten kaikki muutiinnkaupunfit, paitsi Tampere.
"Helsinki.
Savuinen, sumuinen kaupunki.
Ihmiset ei tunne edes naapuriaan.
Kaikilla on kiire,
harva täällä hymyilee.
Näkymättömät laudat nykivät ja repivät sätkynukkeja,
jotka poukkoilevat kuin saaliskalat sumpussa.
Kaikilla on kiire ei minnekkään.
Helsingissä ei asu enää helsinkiläisiä.
On vain joukko yksinäisiä, ja heitä on monta,
liian monta.
En tahtoisi olla yksi heistä.
Tahdon olla vapaa, ja hengittää havun tuoksua.
Täällä olen kuin vanki,
lähden"... Tampereelle.
Vierailija kirjoitti:
Mistä mettästä muutit?
Mettästä? Nuo kuvatut piirteethän on tyypillisiä juuri metsäläisille. Ilmeisesti ap jostain isommasta paikasta.
Tampere on junttila ja siksi minäkin tänne niin hyvin sopeudun. (Kadulle en ole räkinyt kyllä kuin kerran eläissäni ja sekin tapahtui Helsingissä ja johtui jostain aineesta jota hammaslääkäri oli pistänyt suununi, lisäsi syljeneritystä.)
Vierailija kirjoitti:
Onneksi Tampereella on hyvä olla, kun osataan olla ja elää niin ei tarvitse tehoilla. Täällä on ihmisen hyvä olla. Koko kaupunki on lempeä kuin lehmän henkäys eikä tarvitse vahtia selustaansa.
Danny sen tiesi mutta Kuusamo on liian pieni junttila kuten kaikki muutiinnkaupunfit, paitsi Tampere.
"Helsinki.
Savuinen, sumuinen kaupunki.
Ihmiset ei tunne edes naapuriaan.
Kaikilla on kiire,
harva täällä hymyilee.
Näkymättömät laudat nykivät ja repivät sätkynukkeja,
jotka poukkoilevat kuin saaliskalat sumpussa.
Kaikilla on kiire ei minnekkään.Helsingissä ei asu enää helsinkiläisiä.
On vain joukko yksinäisiä, ja heitä on monta,
liian monta.
En tahtoisi olla yksi heistä.
Tahdon olla vapaa, ja hengittää havun tuoksua.
Täällä olen kuin vanki,
lähden"... Tampereelle.
Helsingissä asuu helsinkiläisiä, mutta ei niinkään keskustassa, populistimusiikki tehoaa.
Kyllä hätkähdän päivittäin tamperelaisten moukkamaisuutta. Ainoa kaupunki jossa olen nähnyt miten autonikkunasta heitetään roskapussi kadulle, juurikin keskustassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä päin Tamperetta?
Joka paikassa, varsinkin keskustassa.
Tampataan mattoja?
Mistä luulette että nimi ”Tampere” tulee?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hätkähdän päivittäin tamperelaisten moukkamaisuutta. Ainoa kaupunki jossa olen nähnyt miten autonikkunasta heitetään roskapussi kadulle, juurikin keskustassa.
Aivan, kaunis miljöö...mutta käytöstavat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä päin Tamperetta?
Joka paikassa, varsinkin keskustassa.
Tampataan mattoja?
Mistä luulette että nimi ”Tampere” tulee?
Tammerkosken metsä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oon kanssa huomannut tuon ettei pipoa käytetä, en tiedä mistä se johtuu. Ehkä luullaan että ollaan cool. Ja toi syljeskely, yök.
Ne on pukannu rotvallin reunaan ja pipa lens.
Pukannu? Mitä se tarkoittaa? Tamperelainen ei ymmärrä.
Kaupungistuminen on niin nuorta ettei vielä hallita tapoja muualla kuin ehkä stadissa. Tampereella pitää sopeutua junttimaisuuteen tai muuten on nipo.
Siitä vaan, pyöräile jalkakäytävällä, mutta kun syljen sen takia kasvoillesi tai taklaan sinut kumoon, turha valittaa.
Te yli 12-vuotiaat jalkakäytäväpyöräilijät olette alhaisinta mitä tiedän.
Vanhat mt-akat esittelevät kondomeja pikkulapsille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oon kanssa huomannut tuon ettei pipoa käytetä, en tiedä mistä se johtuu. Ehkä luullaan että ollaan cool. Ja toi syljeskely, yök.
Ne on pukannu rotvallin reunaan ja pipa lens.
Pukannu? Mitä se tarkoittaa? Tamperelainen ei ymmärrä.
Sori. se oli mukannu.
Mää mukkasin rotvallin reunaan ja pipa lens= Kaaduin katukiveykseen ja päähineeni putosi.
Keskusta täynnä narkomaaneja ja sekakäyttäjiä. Oli oikein "kivaa" vierailla kesällä kaupungissa. Ja päälle vielä se sotatoimialue, jota kutsutaan raitiovaunutyömaaksi.
Tamperelaisilla on outo tapa aloittaa kaikki lauseet kielteisesti. Esim. "Ethän säää oo tulossa sinne saunailtaan?", kun normaali-ihminen kysyisi "Oletko tulossa saunailtaan?". "Et sattus tietää mistä päääsee Tayssin etuovelle?" (en tosiaan, sitä ei tiedä kukaan ja reitti on joka tapauksessa muuttunut jos edellisestä käyntikerrasta on yli 10 tuntia).
Tamperelaiset ajaa autolla kaikki yli 50 metrin matkat. Mieluiten yksin.
Tampere on ihku kaupunki mitä rakastan <3
Hämäläiset on hämäläisiä aina, ottaa kun annetaan, ei aidosti kiitä?
Pori vs Tampere?