Tulkaa joku juttelemaan yksinäiselle..
..ennen minulla oli paljon ystäviä keiden kanssa viettää aikaa jutella, mutta sitten elämä tuli kaikilla tielle. Puolisoista tulee ykkös prioriteetteja, ja ystäville on aikaa vain hätäisesti kahvilla käymiseen kerran vuodessa jos sitäkään. Sitten tulee lapsia ja ei ole aikaa enää yhtään - paitsi silloin ku he itse kaipaavat sankoa, johon purkaa pahaa oloaan. Sen jälkeen helpottaa ja keskitytään vain perheeseen.
Minullakin on lapsia, miestä ei enää ole.
Työ ei ole tyydyttävää.
Nyt istun yksin kotona ensimmäisen kerran kahteen kuukauteen, ja kaadan vain salmaria lasiin. Alkoholi ei ole lääke pahaan oloon, päin vastoin, mutta en enää jaksa välittää.
Mitäs teidän iltaan?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaaha. Tulin just ulkoa hommista. Saunan lämmitys ja sitten pöperöä. Taidan tehdä klassisen keitetyt perunat ja ruskeaa kastiketta. Kyytipojaksi paistan vähän pekonia ja keitän kukkakaalia. Illan päätteeksi jakso jotain hömppäsarjaa oluen kera.
Rispektit siitä että olet noinkin ahkerasti paikannut vähenevää väestöämme. Itse en ole tehnyt asian eteen mitään, enkä teekään.
t. maajussi
Maalla on varmasti mukavan rauhallista.
Yleensä onkin, mutta tänäiltana mölinästä päätellen naapurin kermaperseet yrittää viettää jotain venetsialaisia tms shit.
t. maajussi
Pitää tähän tulla kysymään, että eikö niitä raketteja ammuta vasta ensi viikonloppuna? Niin olen itse käsittänyt. Koirani vaan pelkää sitä ääntä ja olisi hyvä tietää olenko oikeassa vain ammutaanko ne jo tänään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kuulosta, koiran omistaja kuulostaa jo yksine koirineen desperadolta. Ja mitä lapsiin tulee, niin tuskin kukaan mies yksinhuoltajaa sinällään etsii, vaan ottaa hyvän tapauksen jälkeläisistä huolimatta. Kivaa iltaa sulle!
Nuinhan se tietty varmaan on. En silti jaksa uskoa olevani tarpeeksi mielenkiintoinen, jotta mies voisi alkaa lapsiperhearkeen vuokseni.
Ap
Ap, älä turhaan vähättele itseäsi. Lisäksi olet tosi nuori vielä, mahdollisuuksia on elämässä vaikka mihin.
Meidän selvästi vanhempienkin pitää elää ja olla, vaikka yksin ollaan ja ei ole lapsiakaan. Silti elämässä on hyviä juttuja.
m
Vierailija kirjoitti:
Minulla on koira ja sen kanssa lähden varmaan kohta lenkille. Olen myös yksinäinen nuori nainen. Joskus ajattelen, että tämän pitäisi varmasti olla elämän parasta aikaa, mutta itselle asiat eivät ole menneet niin. Muuten arki aika samanlaista ja olen vielä työtön ollut pitkään. Opiskelemaan en päässyt keväällä ja senkin vuoksi aika surulliset tunnelmat. Tosin ei minun pitänyt tässä valittaa ja yritän todellakin nauttia silti pienistä jutuista. Koira minulle tosi tärkeä ihan seuran vuoksi. Urheilua olen katsonut ja päivittäin olen paljon ulkona. Ehkä jonkun elokuvan katson myöhemmin ja leivon ehkä mustikkapiirakan. Tällaista aika perusarkea vietän ja joskus vähän tylsää on kyllä.
Juurikin tuollaista perus puuhastelua minunkin arkeni on töiden lisäksi.
Lapsilla onneksi on kavereita kuten minullakin oli ennen. Kohta alkaa illat pimenemään ja päästään lasten kanssa tuikkua pelaamaan, jee!
Mille alalle yritit päästä opiskelemaan?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kuulosta, koiran omistaja kuulostaa jo yksine koirineen desperadolta. Ja mitä lapsiin tulee, niin tuskin kukaan mies yksinhuoltajaa sinällään etsii, vaan ottaa hyvän tapauksen jälkeläisistä huolimatta. Kivaa iltaa sulle!
Nuinhan se tietty varmaan on. En silti jaksa uskoa olevani tarpeeksi mielenkiintoinen, jotta mies voisi alkaa lapsiperhearkeen vuokseni.
Ap
Ap, älä turhaan vähättele itseäsi. Lisäksi olet tosi nuori vielä, mahdollisuuksia on elämässä vaikka mihin.
Meidän selvästi vanhempienkin pitää elää ja olla, vaikka yksin ollaan ja ei ole lapsiakaan. Silti elämässä on hyviä juttuja.
m
On elämässä hyviä juttuja, paljonkin. Niitä kun vielä saisi jakaa muidenkin kuin alle 10-vuotiaiden kanssa :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi uusi parisuhde? Tai uusi harrastus, josta löytyisi uusia ystäviä?
Ei mulla oo aikaa tapailla ketään. Lapset ovat lähes aina kotona, niinkuin aloituksessa mainitsin niin nyt ovat ekan kerran kahteen kuukauteen pois (isällään). Muuten näkevät isäänsä vain päiväseltään kun tämä käy meillä kylässä.
Sitä paitsi: millainen mies haluaa naista, jolla on jo lapsia? Oikeasti? Itse en ainakaan halua miestä, jolla on lapsia, joten ymmärrettävää, etten minäkään olisi kuumaa kamaa sinkkumarkkinoilla.Ap
No tuohon täytyy sanoa että varmasti saat miehen jos et ole susirumaläski ja annat pil*ua, kyllä se on karutotuus.
Itse olin tänäänkin töissä 10h, huono kipeä olo ollut jo muutaman päivän.
Saunassa kävin ja kuumaa teetä hunajalla.
Poika leikkii autoilla tuossa, itse katson televisiota ja palstailen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on koira ja sen kanssa lähden varmaan kohta lenkille. Olen myös yksinäinen nuori nainen. Joskus ajattelen, että tämän pitäisi varmasti olla elämän parasta aikaa, mutta itselle asiat eivät ole menneet niin. Muuten arki aika samanlaista ja olen vielä työtön ollut pitkään. Opiskelemaan en päässyt keväällä ja senkin vuoksi aika surulliset tunnelmat. Tosin ei minun pitänyt tässä valittaa ja yritän todellakin nauttia silti pienistä jutuista. Koira minulle tosi tärkeä ihan seuran vuoksi. Urheilua olen katsonut ja päivittäin olen paljon ulkona. Ehkä jonkun elokuvan katson myöhemmin ja leivon ehkä mustikkapiirakan. Tällaista aika perusarkea vietän ja joskus vähän tylsää on kyllä.
Lapsilla onneksi on kavereita kuten minullakin oli ennen. Kohta alkaa illat pimenemään ja päästään lasten kanssa tuikkua pelaamaan, jee!Mille alalle yritit päästä opiskelemaan?
Ap
Yliopistoon yritin aika monellekin alalle, mutta ei ainakaan vielä tärpännyt. Nyt täytyy lähteä koiraa lenkittämään. Mukavaa iltaa sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsilla onneksi on kavereita kuten minullakin oli ennen. Kohta alkaa illat pimenemään ja päästään lasten kanssa tuikkua pelaamaan, jee!Mille alalle yritit päästä opiskelemaan?
ApYliopistoon yritin aika monellekin alalle, mutta ei ainakaan vielä tärpännyt. Nyt täytyy lähteä koiraa lenkittämään. Mukavaa iltaa sinulle.
Pidetään peukut pystyssä että vielä onnistaa!
Kivaa lenkkiä sinulle ja koirallesi!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaaha. Tulin just ulkoa hommista. Saunan lämmitys ja sitten pöperöä. Taidan tehdä klassisen keitetyt perunat ja ruskeaa kastiketta. Kyytipojaksi paistan vähän pekonia ja keitän kukkakaalia. Illan päätteeksi jakso jotain hömppäsarjaa oluen kera.
Rispektit siitä että olet noinkin ahkerasti paikannut vähenevää väestöämme. Itse en ole tehnyt asian eteen mitään, enkä teekään.
t. maajussi
Yleensä onkin, mutta tänäiltana mölinästä päätellen naapurin kermaperseet yrittää viettää jotain venetsialaisia tms shit.
t. maajussi
Pitää tähän tulla kysymään, että eikö niitä raketteja ammuta vasta ensi viikonloppuna? Niin olen itse käsittänyt. Koirani vaan pelkää sitä ääntä ja olisi hyvä tietää olenko oikeassa vain ammutaanko ne jo tänään.
No en osaa sanoa, riippuu kai paikkakunnastakin. Nythän on vähän määrittelykysymys onko tämä tämän elokuun viimeinen viikonloppu vai seuraava, joka oikeastaan on sekä elokuun että syyskuun viikonloppu.
Kuuntelin puuhaillessa radiota ja siellä höpisivät venetsialaisista että jossain ne olisi tänään, yhdistin sen naapurin mölinään.
t. maajussi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. maajussi
t. maajussi
No en osaa sanoa, riippuu kai paikkakunnastakin. Nythän on vähän määrittelykysymys onko tämä tämän elokuun viimeinen viikonloppu vai seuraava, joka oikeastaan on sekä elokuun että syyskuun viikonloppu.
Kuuntelin puuhaillessa radiota ja siellä höpisivät venetsialaisista että jossain ne olisi tänään, yhdistin sen naapurin mölinään.
t. maajussi
Varmaan riippuu just siitä, missäpäin Suomea asuu. Meilläpäin tosiaan vasta viikon päästä.
Ap
Tämä on kiva ketju, kukaan ei tullut sössöttämään miten potaatit ja kastike on karmeinta ruokaa maan päällä ja että pitäisi sen sijaan syödä jotain grillattuja ankansydämiä perulaisen cevichen kera :-D
t. maajussi
Hei Ap!
Kuulostat kivalta vanhemmalta lapsillesi! Kyllä ne koko ajan kasvaa, ja niistäkin on enemmän ja enemmän seuraan. Oletko ajatellut / huvittaisko sun hommata joku harrastus ihan vaan itsellesi? Olisko se mahdollista tai huvittaisko? Jos sieltä sais aikuista juttuseuraa?
Kaikkea hyvää sulle ap. Mikäs sää siellä on - täälläpäin oli tänään ihan kesäisen lämmintä. :)
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kiva ketju, kukaan ei tullut sössöttämään miten potaatit ja kastike on karmeinta ruokaa maan päällä ja että pitäisi sen sijaan syödä jotain grillattuja ankansydämiä perulaisen cevichen kera :-D
t. maajussi
Totta! Erittäin hyvä huomio, maajussiseni.
Itsehän söin tänään perunamuussia ja jauhelihakastiketta raikkaalla salaatilla.
Siitäkin riittäisi normaalisti vääntämistä tällä palstalla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hei Ap!
Kuulostat kivalta vanhemmalta lapsillesi! Kyllä ne koko ajan kasvaa, ja niistäkin on enemmän ja enemmän seuraan. Oletko ajatellut / huvittaisko sun hommata joku harrastus ihan vaan itsellesi? Olisko se mahdollista tai huvittaisko? Jos sieltä sais aikuista juttuseuraa?
Kaikkea hyvää sulle ap. Mikäs sää siellä on - täälläpäin oli tänään ihan kesäisen lämmintä. :)
Kiitos!
Minun harrastukseni on piirtäminen ja maalaaminen, ja sitä teen ihan kotosalla. Annan sitten parhaimpia tuotoksia joululahjaksi vanhemmilleni ja sisaruksilleni.
Sää on tänään ollut välillä aurinkoista, välillä sadetta. Juuri nyt kaunis ilta-aurinko paistaa. Siirryinkin vähäksi aikaa terassille istumaan.
Ap
Aaah Rommi on hyvaa kolalla!
Tule toki tanne! Laitetaan vaikka karamellikauppa pystyyn! 150 k€ Ei ole ongelma.
Ellet halua syon makeiseni ihan itse.
Enka joka paiva. Se ei ole jokaiselle.
Tule tanne paratiisisaarelle, muuten haen onnen taalta ilman sinua!
En ole keisari tai kuningas, mutta jotain kuitenkin on.
Hyvässä parisuhteessakin voi olla yksinäinen ja minä olen. Aikuisena on niin vaikea muodostaa uusia ihmissuhteita ja jo olemassaolevat kaverit tekevät kaikkea muuta tai haluavat maata kotona sohvalla. Kaipaan sitä aikaa, kun saatoin soittaa jollekin tai mennä käymään melko lyhyellä varoitusajalla. Nykyään kaikki pitää sopia kalenterien kanssa ja olemisesta tulee jäykkää, kun kaikki pitää olla niin suunniteltua. Kaipaan todella sitä spontaania yhteydenpitoa.
Vierailija kirjoitti:
Aaah Rommi on hyvaa kolalla!
Tule toki tanne! Laitetaan vaikka karamellikauppa pystyyn! 150 k€ Ei ole ongelma.
Ellet halua syon makeiseni ihan itse.
Enka joka paiva. Se ei ole jokaiselle.
Tule tanne paratiisisaarelle, muuten haen onnen taalta ilman sinua!
En ole keisari tai kuningas, mutta jotain kuitenkin on.
Voe mahoton. Näin pikku hiprakassa kuulostaa hyvältä suunnitelmalta, mutta veikkaan että huomenna olisi toinen ääni kellossa.
Oletko kauan siellä makeisten keskellä ollut?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hyvässä parisuhteessakin voi olla yksinäinen ja minä olen. Aikuisena on niin vaikea muodostaa uusia ihmissuhteita ja jo olemassaolevat kaverit tekevät kaikkea muuta tai haluavat maata kotona sohvalla. Kaipaan sitä aikaa, kun saatoin soittaa jollekin tai mennä käymään melko lyhyellä varoitusajalla. Nykyään kaikki pitää sopia kalenterien kanssa ja olemisesta tulee jäykkää, kun kaikki pitää olla niin suunniteltua. Kaipaan todella sitä spontaania yhteydenpitoa.
Ollapa taas lapsi, ja mennä kaverin ovelle kysymään pääsiskö tekemään jotain.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jekkua ja nemiroffia. Pääseeks kettu koloon?
Ei pääse.
Ap
Ei meilläkään. Äsken viikon työreisssulta himaan ja muutama rentouttava. Vaimo katsoo telkkaria ja mie höpsöttelen muutaman. Huomenna kalaan ja iltasella sit ollaa niinku sillai. otetaan rennosti.
Kuulostaa hyvältä!
Ap
AP pää pystyyn ja hyvää yötä. Kaikkea hyvää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jekkua ja nemiroffia. Pääseeks kettu koloon?
Ei pääse.
Ap
Ei meilläkään. Äsken viikon työreisssulta himaan ja muutama rentouttava. Vaimo katsoo telkkaria ja mie höpsöttelen muutaman. Huomenna kalaan ja iltasella sit ollaa niinku sillai. otetaan rennosti.
Kuulostaa hyvältä!
Ap
AP pää pystyyn ja hyvää yötä. Kaikkea hyvää
Eiköhän se tästä. Öitä!
Ap
Auts! Mun naapurit onneksi viettää venetsialaisia vasta viikon päästä tuossa meidän kylän yksityisrannassa (noin 600 metrin päässä). Eikä tässä olekaan kuin neljä taloa naapureina, eikä nekään kylki kyljessä.
Ap