Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Pihapiiriin ilmestyvää kissaa ei saa ruveta ruokkimaan!"

Vierailija
24.08.2019 |

Kertokaahan yksikin hyvä syy, miksei? Jos kissa pyörii päivä- tai viikkotolkulla alueella, vaikuttaa nälkäiseltä, on ehkä leikkaamatonkin eikä kukaan sitä etsiskele mitään kanavia käyttäen, niin voi tehdä johtopäätöksen siitä, kuinka hyvä ja huolehtiva "omistaja" kissalla on. Jotkut ihmiset tuntuvat pitävän asiaankuuluvina kissan jokakesäisiä, jopa viikkoja tai kuukausia kestäviä reissuja. Jos leikattu kissa saa tarpeeksi huomiota ja ruokaa kotona, ei sillä ole tarvetta lähteä pidemmäksi aikaa kotoa. Siksi koen oikeudekseni tarjota kissalle paremman kodin ja olen näin kerran tehnytkin.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissa myös voi vaikuttaa nälkäiseltä siksi, että tarjoat sille ruokaa. Taajaman ulkopuolella on sallittua pitää kissaa irti ja ne lähtevät kyllä retkille, jos niitä irti pitää. Se ei ole välttämättä nälkäinen, kyllä se kotiin menee jos on nälkä. Sinä et tiedä kuinka naapurin kissaa kuuluisi hoitaa. Ja mitäs paskaa sinä sille syötät? Latzia vai? Saa kuule luonnosta paremmat ravintoaineet.

Jännä, että mikään mun vapaasti ulkoilevista, leikatuista kissoista ei ole vuosien mittaan koskaan tuntenut tarvetta lähteä päiväkausien tai viikkokausien retkille. Ehkä siksi, että ovat saaneet hellyyttä, huomiota, virikkeitä ja tarpeeksi ruokaa kotona. Ja itse rupeaisin suhteellisen äkkiä etsimään ja kyselemään kissaa, jos sitä ei kotiin kuuluisi.

Vierailija
22/29 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa ja vääntäkää rautalangasta ohjeet miten kissa koulutetaan, viedään löytöeläintaloon? Mistä välineet ja millä kuljetetaan? Ihan aukioloaikoja myöden kaikki mahdolliset ohjeet, kiitos. Tämä ei ole vitsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idi OTi kirjoitti:

Kertokaa ja vääntäkää rautalangasta ohjeet miten kissa koulutetaan, viedään löytöeläintaloon? Mistä välineet ja millä kuljetetaan? Ihan aukioloaikoja myöden kaikki mahdolliset ohjeet, kiitos. Tämä ei ole vitsi.

Siis LOUkutetaan.

Vierailija
24/29 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurin tarjoama ruoka on parempaa kuin kotona voinko muuttaa naapuriin? Ikävä vain että naapuri ei taitaisi huolia minua elätiksi kun en ole söpö kissa.

Onko ok että ruokin naapurin lapsia kun he saavat niin kehnoa ruokaa ja hoitoa mielestäni kotona?

Ei ole ok, vaan siinä tapauksessa sun pitää tehdä naapurista lasu. Kissan suhteen sensijaan ei ole syytä kuormittaa eläinsuojelua, jos itse voin ja haluan suoraan tarjota sen paremman kodin kisulle.

Mitä se lasu siinä hyödyttäisi, naapurissa vain nyt voi olla mauttomanpaa ruokaa kuin meillä ja lapsi käy mieluummin meillä syömässä kuin syö kotona. Miksi lastensuojelua pitäisi kuormittaa tuollaisella asialla kun minä voin ihan hyvin tarjota sen ruuan lapselle.

Kuulehan viisastelija, kysymys ei ole siitä että olisin ryhtynyt ruokkimaan jotain kissaa heti, kun se nokkansa pihallani näyttää, vaan sitten kun se on pyörinyt siinä kauemmin ja useasti, vaikuttaen nälkäiseltä ja hellyydenkipeältä. Hyvä ja huolehtiva omistaja ei anna kissan huidella pitkin maita ja mantuja, vaikka (monitulkintainen) laki sen sallisikin.

Vierailija
25/29 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurin tarjoama ruoka on parempaa kuin kotona voinko muuttaa naapuriin? Ikävä vain että naapuri ei taitaisi huolia minua elätiksi kun en ole söpö kissa.

Onko ok että ruokin naapurin lapsia kun he saavat niin kehnoa ruokaa ja hoitoa mielestäni kotona?

Ei ole ok, vaan siinä tapauksessa sun pitää tehdä naapurista lasu. Kissan suhteen sensijaan ei ole syytä kuormittaa eläinsuojelua, jos itse voin ja haluan suoraan tarjota sen paremman kodin kisulle.

Mitä se lasu siinä hyödyttäisi, naapurissa vain nyt voi olla mauttomanpaa ruokaa kuin meillä ja lapsi käy mieluummin meillä syömässä kuin syö kotona. Miksi lastensuojelua pitäisi kuormittaa tuollaisella asialla kun minä voin ihan hyvin tarjota sen ruuan lapselle.

Kuulehan viisastelija, kysymys ei ole siitä että olisin ryhtynyt ruokkimaan jotain kissaa heti, kun se nokkansa pihallani näyttää, vaan sitten kun se on pyörinyt siinä kauemmin ja useasti, vaikuttaen nälkäiseltä ja hellyydenkipeältä. Hyvä ja huolehtiva omistaja ei anna kissan huidella pitkin maita ja mantuja, vaikka (monitulkintainen) laki sen sallisikin.

Itse en kyllä tuossakaan tilanteessa lähtisi ruokkimaan sitä kissaa (enkä tosin lastakaan joka vaikuttaa hellyyden kipeältä). Jos en löytäisi naapurista omistajaa kissalle tai vanhempaa lapselle, asia kyllä päätyisi viranomaisten hoidettavaksi.

Mutta tok sinä voit hyvin tarjota kodin kissalle. Sen paremmin omistajan kuin kenenkään muukaan ei tarvitse vaivautua toimimaan asian suhteen, pidä hyvänäsi. Lapsen suhteen tilanne voisi kyllä olla toinen ja syyllistyisit lapsikaapaukseen ellet ilmoittaisi viranomaisille.

Vierailija
26/29 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ruoki, mutta kissa tulee syömään siilin ruuat.

Vierailija
27/29 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idi OTi kirjoitti:

Löytöeläinkodilta voi saada loukun. Laitat sinne ruokaa, osotat että kissa menee loukkuun ja viet löytikselle. Ja löytisten aukioloaikoja turha kysellä jos et kerro paikkakuntaa.

Vierailija
28/29 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Idi OTi kirjoitti:

Löytöeläinkodilta voi saada loukun. Laitat sinne ruokaa, osotat että kissa menee loukkuun ja viet löytikselle. Ja löytisten aukioloaikoja turha kysellä jos et kerro paikkakuntaa.

Siis *odotat*

Vierailija
29/29 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ne on naapureille ok niin tietenkin voit ruokkia. Naapuri voi kieltää jälkikasvuansa tulemasta teille jos ei halua että ruokit lapsia. 

Naapuri voisi myös pitää kissansa sisällä eikä päästää muiden nurkkiin syömään, jos naapuria kiinnostaisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan