Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ristiriita kun oma tyyli hukassa ikääntymisen seurauksena

Vierailija
24.08.2019 |

Täytän 40v pian, omaa tyyliäni ovat olleet tennarit ja rikkinäiset farkut.. En osaa kuvitella itseäni jakuissa ja hameissa. Miten luoda ikäiselleni sopiva nuorekas tyyli, joka olisi tyylikäs ja rento, mutta ei teinimäinen. Skandinaavinen, rento ja raikas pukeutumistyyli miellyttää myös. Vinkkejä?

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, mulla on sama ongelma. Pukeudun epämääräisesti, eikä minulla ole oikein mitään tyyliä, koska en ole klassinen ladylike pukeutuja, mutta ikää jo 55. Olisi kiva kuulla jotain ideoita....

Vierailija
2/62 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mutta ikälisä asiallisuus ja arvokkuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirry vaan ehjiin farkkuihin ja tennareihin. Eli ne reiät pois, niin on aikuisempaa, mutta tuttua. Ei mitään jakkupukuja tietenkään.

N48

Vierailija
4/62 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä ihan niitä asuja, joissa viihdyt. Turhaan pelkäät teinimäisyyttä, kyllä se paistaa päälle, onko vaatteet sulle omia vai ei. Suurimmat ylilyönnit jää automaattisesti pois, kun et liiku teiniporukoissa enää.

Vierailija
5/62 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda rikkinäiset farkut ja tennarit. Osta laadukkaat farkut (esim MAC) ja laadukkaita kenkiä (ballerinat, loaferit, saapikkaat) ja laadukas käsilaukku. Farkkujen kanssa sopii esim silkkinen paitapusero, cashmere paita, ryhdikäs puuvilla paitapusero tai poolopaita, pelkistetty nahkavyö. Siisti, klassinen pukeutuminen ei tarkoita että olisit tylsän näköinen. Satsaa muutamaan hyvälaatuiseen vaatteeseen.

Vierailija
6/62 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen n. 50-vuotias ja nyt vasta olen löytänyt oman tyylini. Mun tyyli:

Siistit farkut, tumman siniset tai mustat. Trikoopaita tai joustava paitapusero. Neule tai joku joustava jakku. Muutama esimerkki sellaisista mitä käytän paljon:

https://www.esprit.fi/sis%C3%A4lt%C3%A4%C3%A4-villaa-avoin-pitk%C3%A4-n…

https://www.stiletto.fi/tuote/vero-moda-bleiseri-inez-3-4/124129/

https://www.ellos.fi/ellos-collection/bleiseri-jakku-joustavaa-materiaa…

Työnkuvani on suunnittelua. Joskus joudun työmaalle ja nämä vaatteet ovat myös sinne ok, tosin pitkä neule pitää jättää konttorille. 

Nää vaatteet siis ihan kokonaisuutena, mitä tässä on myös myytävän lisänä. 

Kengät joudun valikoimaan jalan hankaluuden vuoksi, jmikä sattuu sopimaan, vaikka en edes tykkäisi, joten niihin en osaa sano. 

Vierailija
7/62 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siistit farkut, tumman siniset tai mustat. Trikoopaita tai joustava paitapusero. Neule tai joku joustava jakku. Muutama esimerkki sellaisista mitä käytän paljon:

Työnkuvani on suunnittelua. Joskus joudun työmaalle ja nämä vaatteet ovat myös sinne ok, tosin pitkä neule pitää jättää konttorille. 

Kengät joudun valikoimaan jalan hankaluuden vuoksi, jmikä sattuu sopimaan, vaikka en edes tykkäisi, joten niihin en osaa sano. 

Anteeksi mutta noi vaatteet tuota villatakkia lukuunottamatta ovat tanttamaisia ja ns halpoja rytkyjä jotka juuri tekee 50v tanttamaisen. Itse en koskaan ostaisi noita halpoja, huonosti ommeltuja halpis vaatteita. Kun kerran pukeudut laadukkaaseen vaatteeseen joka istuu kuin nakutettu niin et enää palaa noihin säkkeihin.

Vierailija
8/62 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohda rikkinäiset farkut ja tennarit. Osta laadukkaat farkut (esim MAC) ja laadukkaita kenkiä (ballerinat, loaferit, saapikkaat) ja laadukas käsilaukku. Farkkujen kanssa sopii esim silkkinen paitapusero, cashmere paita, ryhdikäs puuvilla paitapusero tai poolopaita, pelkistetty nahkavyö. Siisti, klassinen pukeutuminen ei tarkoita että olisit tylsän näköinen. Satsaa muutamaan hyvälaatuiseen vaatteeseen.

Kuulostaa hyvältä mutta miten ylipainoinen 40v voi pukeutua noin? Mitkään paitapuserot saati farkut ei tunnu istuvan. Vöitä hankala löytää tarpeeksi isossa koossa. Ja laihduttaa olen monesti koittanut.

Vierailija
9/62 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä ihmeessä niitä reikäfarkkuja ja tennareita vaikka hamaan loppuun asti, jos tunnet olosi hyväksi niissä. Loppujen lopuksi ihmisiä kiinnostaa todella vähän muiden pukeutuminen, ovat vain keskittyneitä siihen omaan peilikuvaansa ja stressaavat mitä muut ajattelevat. Töihin toki kannattaa pukeutua asiallisesti, mutta vapaalla saa olla juuri sellainen kun haluaa

Vierailija
10/62 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 37 ja pukeudun samalla tavalla kuin 20 v sittenkin. Ihan sama miten pukeudun.

Vierailija
11/62 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi mutta noi vaatteet tuota villatakkia lukuunottamatta ovat tanttamaisia ja ns halpoja rytkyjä jotka juuri tekee 50v tanttamaisen. Itse en koskaan ostaisi noita halpoja, huonosti ommeltuja halpis vaatteita. Kun kerran pukeudut laadukkaaseen vaatteeseen joka istuu kuin nakutettu niin et enää palaa noihin säkkeihin.

Just näin.  Keinokuituisia, myöskin tuo Villa(15%)takki, ja huonosti istuvia pöly estereitä.

Vierailija
12/62 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudun kuin Annie Hall niin olen aina tyylikäs. Toinen vaateinspiroijani on Johnny Depp.

Vierailija
13/62 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina näitä samoja neuvoja. Olen mennyt tähän halpaan, minulla on jopa MAC-farkut, ja seurauksena on, että olen entistä enemmän hukassa. Nuorempana minulla oli oma tyyli, nyt pukeudun tylsästi niin kuin odotetaan. Haluaisin löytää uudestaan oman tyylin näyttämättä liian kelkasta pudonneelta.

Vierailija
14/62 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skandinaavinen, rento ja raikas.

Ok, miksi olet sitten rikkinäisissä farkuissa paahtanut menemään nelikymppiseksi?

Vierailija
15/62 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina näitä samoja neuvoja. Olen mennyt tähän halpaan, minulla on jopa MAC-farkut, ja seurauksena on, että olen entistä enemmän hukassa. Nuorempana minulla oli oma tyyli, nyt pukeudun tylsästi niin kuin odotetaan. Haluaisin löytää uudestaan oman tyylin näyttämättä liian kelkasta pudonneelta.

Eikö se paluu entiseen tyyliisi olisi toimivin? 

Vierailija
16/62 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 40v ja käytän normaaleja farkkuja, en reikäisiä. Niiden kanssa t-paita, toppi, huppari tai neule/neuletakki, riippuen lämpötilasta ja kuinka siisti pitää olla. Käytän myös hameita, farkkuhameita, villahameita, maxihameita... Kaikenlaista hametta löytyy. Mekoista pidän myös.

En käytä jakkupukuja tai bleisereitä. Suoria housuja ja paitapuseroa tai hametta ja paitapuseroa, jos pitää siisti olla.

Vierailija
17/62 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se paluu entiseen tyyliisi olisi toimivin? 

Vähän turhan rock ja boheemi kuitenkin keskiluokkaiselle 5-kymppiselle. Olen yrittänyt kompromisseja, mutta sitten tyyli vesittyy ja katoaa.

Vierailija
18/62 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä edelleen tennareita jos haluat, farkut voisivat olla ehjät tai sitten joku hallittu yksi reikä jossain tms.

Freeseimmät keski-ikäiset naiset on niitä, jotka seuraavat edelleen jonkin verran muotia ja pukeutuvat samoin kuin nuoremmatkin.

Eli juuri nyt esim. paksupohjaiset tennarit/iskälenkkarit ja oversize popliinitakki tai trenssi jossa huppari alla

Jos nainen on fresh niin samat vaatteet sopii kuin nuorillakin ja näyttää ”arvokkaalta” niissä, jos taas nainen on tätimäinen ja kulahtanut niin sitten varmaan kannattaa pukeutua sen mukaisesti.

Fresh tyyli kaunistaisi kyllä niitä tätimäisiäkin.

N25

Vierailija
19/62 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkkutyyli sopii kaiken ikäisille mutta rikki revityt näyttää naurettavilta kaikilla muilla paitsi nuorilla. Tai tulee mieleen että on jäänyt nuoruus elämättä tai koittaa ikäistään nuoremmalta näyttää tai ei näe peilistä todellista ikäänsä. Itse käytän ja tykkään pitkistä farkku hameistä ja perseen peittävistä löysistä farkku huppareista eivätkä ne ole mitään teini mallisia reikäisiä ja repaleisia. 

Vierailija
20/62 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kulutettuja farkkuja ja tennarit. Olen 50-vuotias. Miksi ei voisi olla?

Tai ihan sama, älkää vastatko. Pukeudun kuitenkin  niin kuin haluan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi