Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttäreni 16 vuotta: “Säälittää noi nuoret, jotka on sateessa dokaamassa jossain puistossa.”

Vierailija
23.08.2019 |

Oltiin iltalenkillä, minä, tyttäreni ja tämän samanikäinen kaveri, joka on meillä kylässä sunnuntaihin. Näimme nuorisoa, joka valui Kaivarista keskustaan päin isoissa ryhmissä, monilla tölkit tai pullot kädessä. Tyttäreni ikäisiä ja nuorempia.

Oli niin kiva tulla kotiin, keitellä teetä ja tehdä lämpimiä voileipiä. Tytöt alkoivat katsoa jotain leffoja netflixistä ja isosiskokin liittyi seuraan, kun on kotona viikonlopun.

Säälittää todella nuoret ja lapset, jotka sekoilevat tuolla ulkona sateessa!

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muita parempi ei Suomessa saa missään tapauksessa olla. Kaikkien nuorten on kännättävä puistoissa ja kallioilla, koska minunkin lapseni tekee niin.

Huono asenne jos halveksutaan toisia ja pidetään itseä muita parempina. Ne kännäävät varmaan on parempia tuossa suhteessa. Ei ole parempia tai huonompia vaan erilaisia. Ei kaikkien tarvitse arvostaa samaa. Osa arvostaa sitä, niitä jotka katsovat olevansa parempia ja osa halveksii niitä. Ja päinvastoin. Mitä siitä sit tulee?

Vierailija
62/71 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverin teini oli huumevastainen. Omat teinitkin sanoivat, että tyttö ei varmasti käytä mitään päihteitä. He tuntevat tytön ja tietävät kuinka se halveksii päihteitä. No katkollehan se tyttö joutui. Ja monta kertaa. Eli esitti huumevastaista, kun itse käytti. Hänen äitinsä on ihana ja huolehtiva. Tyttö kokeili huumeita poikaystävän (jännityksen takia) kautta ja jäi heti koukkuun.

Nice story, bro.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverin teini oli huumevastainen. Omat teinitkin sanoivat, että tyttö ei varmasti käytä mitään päihteitä. He tuntevat tytön ja tietävät kuinka se halveksii päihteitä. No katkollehan se tyttö joutui. Ja monta kertaa. Eli esitti huumevastaista, kun itse käytti. Hänen äitinsä on ihana ja huolehtiva. Tyttö kokeili huumeita poikaystävän (jännityksen takia) kautta ja jäi heti koukkuun.

Nice story, bro.

Tosi tarina. Ja alkoholisti perheen ystäväni veli oli absolutisti n.30 vuotiaaksi ja sen jälkee joi itsensä hautaan 10 vuodessa. Kokeili, eikä sen jälkeen selvää päivää nähnyt. Eikä tuossa ole mitään liioittelua. Ainoa en osaa tarkkaan sanoa minkä ikäisenä aloitti.

Vierailija
64/71 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä s’oot tehnyt hyvää työtä lastenkasvatuksessa! Otapa nyt oikein toinen pikkuleipä.

Ei se kunnia yksin minulle kuulu, vaan koko perheelle, suvulle, ystäväpiirille ja tietysti koululle. Meidän lasten kaverien vanhemmat ovat kaikki tuttavia. Ap

En tiedä kenelle sen "kunnian" antaisi, mutta ylipäätään nyt täysi-ikää lähestyvien nuorten sukupolvi juo alkoholia vähemmän. Varmasti myös voimakkaampaa polarisoitumiskehitystä tapahtuu. Ne harvat, jotka juovat, juovat paljon ja ehkä huumeetkin tulevat mukaan aiemmin. Mutta tyttäresi kaltaisia on aina vaan enemmän.

Päihteiden käyttö ei ole vähentynyt vaan huumeet ovat alkaneet korvaamaan alkoholia.

Ja tilastokyselyihin valehtelu on lisääntynyt.

Vierailija
65/71 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muita parempi ei Suomessa saa missään tapauksessa olla. Kaikkien nuorten on kännättävä puistoissa ja kallioilla, koska minunkin lapseni tekee niin.

Huono asenne jos halveksutaan toisia ja pidetään itseä muita parempina. Ne kännäävät varmaan on parempia tuossa suhteessa. Ei ole parempia tai huonompia vaan erilaisia. Ei kaikkien tarvitse arvostaa samaa. Osa arvostaa sitä, niitä jotka katsovat olevansa parempia ja osa halveksii niitä. Ja päinvastoin. Mitä siitä sit tulee?

Sääli ei edelleenkään ole halveksuntaa. Minuakin säälittävät nuoret, joiden kiinnostus kohdistuu päihteisiin ja sekoiluun.

Olen itse ollut ensimmäisen kerran humalassa veljeni polttareissa 24-vuotiaana. Teinivuodet kuluivat harrastuksissa ja koulutyössä. Opiskelin USA:ssa Ivy League -yliopistoissa ja en siellä edes nähnyt mitään älytöntä biletystä, työmoraali on sen verran kovaa. Ystäviä minulla on sen sijaan paljon.

Olen saanut kaiken mitä minulla on tekemällä fiksuja valintoja.

Vierailija
66/71 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika surulliselta kuulostaa tuo että halveksitaan muita nuoria. Minusta on ihan ihan normaalia, että välillä käydään ikäisten kanssa siellä puistossa hillumassa. Kaikki ei siellä viihdy eikä tarvitsekaan. Mutta jos aina vaan juodaan kotona teetä, niin ei sekään pidemmän päälle hyvää tee, etenkin kun sen lisäksi säälitään/halveksutaan muiden tapaa elää.

Vierailija
67/71 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan vanhempi ei oikeasti tiedä mitä teinit tekee kun silmä välttää ja teinitytöt on pahimpia. Kunnollisiakin on, mutta osa dokaa, osa pyörii vanhojen miesten kanssa. Moni kiusaa julmasti vähäosaisemmista lähtökohdista olevia tai haistattelee opettajille. Moni miettii vain itseään ja ulkonäköä ja ottaa ankka-selfieitä.

Vanhemmat ovat kaikelle tälle kaikkein sokeimpia ja siksi omaa häntäänsä teiniään kehumalla nostaville ei voi kuin pilkallisesti hymähdellä. He eivät vain tajua, että kaikki on mahdollista heidän selän takana.

Vierailija
68/71 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myöhemmin sitten katuvat kun eivät edes selvinpäin käyneet siellä muiden parissa katselemassa vaan olivat mamman seurassa teetä juomassa.

He käyvät vähän muualla bileissä. Ap

Ja niissä bileissäkö juodaan teetä ja syödään lämpimiä voileipiä?

Tuskin. Viimeksi olivat rapujuhlissa ja joivat mm skumppaa. Ap

16-vuotias ja noin keski-ikäiset huvitukset.

Vierailija
69/71 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on vahvasti luokkayhteiskunta. Peruskoulusta ja varhaiskasvatuksesta huolimatta nuoret ovat lähinnä oman sosiaaliryhmänsä nuorten kanssa tekemisissä. Helsinki on jakaantunut alueittain. Etelähelsinkiläiset nuoret elävät hyvin erilaista elämää kuin samanikäiset vaikkapa Pukinmäessä tai Myllypurossa. Kaikkiin sosiaaliryhmiin teinikännäily ei kuulu. Olen itse kasvanut Ullanlinnassa ja Eirassa. Toki mekin biletettiin, mutta ei kyllä hengailtu missään puistoissa ( paitsi piknikeillä). Olen -98 eli aika tuoreessa muistissa teinivuodet vielä.

Vierailija
70/71 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on vahvasti luokkayhteiskunta. Peruskoulusta ja varhaiskasvatuksesta huolimatta nuoret ovat lähinnä oman sosiaaliryhmänsä nuorten kanssa tekemisissä. Helsinki on jakaantunut alueittain. Etelähelsinkiläiset nuoret elävät hyvin erilaista elämää kuin samanikäiset vaikkapa Pukinmäessä tai Myllypurossa. Kaikkiin sosiaaliryhmiin teinikännäily ei kuulu. Olen itse kasvanut Ullanlinnassa ja Eirassa. Toki mekin biletettiin, mutta ei kyllä hengailtu missään puistoissa ( paitsi piknikeillä). Olen -98 eli aika tuoreessa muistissa teinivuodet vielä.

Kyllä kaikissa sosiaaliluokissa käytetään päihteitä, mutta alemmalle luokalle on yleisempää kuolla niihin.

Vierailija
71/71 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain tuon suuntaista meilläkin teini tuossa iässä julisti. Mutta kyllä se nyt kun 18 tuli täyteen, ryyppää jalat alta tuon tuosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän