Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sammutatteko yöksi kaikki valot pois vai palaako jossain yövalo?

Vierailija
23.08.2019 |

Meillä on aina olkkarissa parissa pöytävalossa valo päällä ettei ole ihan säkkipimeätä.

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eteisessä ja vessassa palaa lamput, samaten keittiössä ne työvalot on koko ajan päällä. Muuten on valot vain tarpeen päällä.

Eteiseen ei tule mistään valoa, joten siksi siellä pitää olla valot koko ajan päällä. Ja halogeenilamput kuluu nopeemmin, jos niitä rinkuttais edes takas päälle ja pois, joten on helpompaa pitää ne koko ajan päällä.

En voi ymmärtää, miksei niitä valoja voi laittaa, sitten JOS niitä tarvitsee? Halogeenit ja työvalot päällä yötäpäivää. Ei mitään järkeä.

Voin kertoa parikin mahdollista syytä jos itse et millään keksi.

1. Esim. juuri portaikossa ei välttämättä ole erikseen olevaa lamppua, vaan valo voi olla pistorasiaan laitettava "lätkä", ja sijaita esim niin korkealla, ettei siihen yllä kuin tuolin kanssa. Todella helppo ja kätevä alkaa tuolin kanssa sitä laittamaan keskellä yötä.

2. Valo voi herättää ja häiritä toisia nukkujia.

Tuossa nyt kaksi, mutta voin miettiä lisääkin, jos nätisti pyydät.

Vierailija
62/69 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eteisessä ja olkkarissa on pari ajastettavaa patterivaloa, ne palaa illan ja osan yöstä. Eteisessä valo on siksi kun on mukavaa tulla töistä kotiin jos on jotain valoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eteisessä ja vessassa palaa lamput, samaten keittiössä ne työvalot on koko ajan päällä. Muuten on valot vain tarpeen päällä.

Eteiseen ei tule mistään valoa, joten siksi siellä pitää olla valot koko ajan päällä. Ja halogeenilamput kuluu nopeemmin, jos niitä rinkuttais edes takas päälle ja pois, joten on helpompaa pitää ne koko ajan päällä.

En voi ymmärtää, miksei niitä valoja voi laittaa, sitten JOS niitä tarvitsee? Halogeenit ja työvalot päällä yötäpäivää. Ei mitään järkeä.

1. Esim. juuri portaikossa ei välttämättä ole erikseen olevaa lamppua, vaan valo voi olla pistorasiaan laitettava "lätkä", ja sijaita esim niin korkealla, ettei siihen yllä kuin tuolin kanssa. Todella helppo ja kätevä alkaa tuolin kanssa sitä laittamaan keskellä yötä.

Aika paha suunnitteluvirhe, jos ei portaikkoon tai sen läheisyyteen saa valoa katkaisijasta päälle. Toinen suunnitteluvirhe, että toiset nukkuu siinä portaikossa.

Vierailija
64/69 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka asun yksiössä, minulla on suolalamppu päällä öisin. Asunto on sijoitukseltaan paikassa missä heti parvekkeen puolella on pientä metsää, joten hirveästi ei katuvalot valaise tuosta läheiseltä tieltä. Plus vielä säkkipimeä aiheuttaa ahdistusta, olen hieman levollisimmin mielin, kun näen ympärille edes hieman, jos herään keskellä yötä.

Vierailija
65/69 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paha suunnitteluvirhe, jos ei portaikkoon tai sen läheisyyteen saa valoa katkaisijasta päälle. Toinen suunnitteluvirhe, että toiset nukkuu siinä portaikossa.

3. Luetun edes jonkintasoinen ymmärtäminen.

4. sen asian käsittäminen että ihmisillä on erilaisia asuntoja.

Vierailija
66/69 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän mä jokusen valon silloin, kun joku vielä on yöaikaan liikenteessä.

Kuten viime yönä poika tuli viiden jälkeen himaan. Olin mä jättänyt eteiseen yhden lampun ja yläkerran veskiin valon ja ovi raolleen. Että näkee kulkea, eikä kompurois.

Vierailija
67/69 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eteisessä liikkeestä syttyvä pikkuvalo,jotta näkee mennä vessaan ja keittiöön.Meillä pimennyskaihtimet joka huoneessa eli säkkipimeää.

Vierailija
68/69 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona on yleensä kaikki valot pois. Mökillä on wc:n valo päällä niin että näkyy makkariin, kun ei se ihan mökki ole vaan isohko 20-luvun omakotitalo jossa välillä ovet aukeilee itsekseen (juu jostain voi vetää tai muuta ja osa ovista on ikivanhoja ja turvonneita niin ei mee kii enää kunnolla) sun muuta ja yleensä yksin olen siellä. Kivempi olo ettei ihan pilkkopimeässä tarvitse olla jos yöllä sattuu heräämään kun on vähän vilkas mielikuvitus joskus itsellä x) Ei kuitenkaan heti saa unta kun menee nukkumaan, niin kiva etti ole sysimustana talo.

Ja kun täällä on poissaollessa joskus varkaitakin käynyt niin valoista tulee turvallinen olo, ettei ne varkaat sisälle ala pyrkimään kun näkevät että joku on paikalla. Vessassa kun on ikkuna eli valo näkyy pihalle.

Vierailija
69/69 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan maalla ja kaksikerroksinen talo. Alakerrassa on kodinhoitohuoneessa ja yläkerrassa aulassa pöytälamput (led) ajastimilla pimeä ajan päällä, säädän noin kerran kuukaudessa ajastimen. Pyritään pitämään talo asutun näköisenä ja yöllä kotiintulijalle mukavaa. Makuuhuoneisiin valot eivät näy. Itse lähden aamulla aikaisin töihin, mies tekee vuorotyötä, teinitkin toisinaan haahuleivat yöllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi