Sammutatteko yöksi kaikki valot pois vai palaako jossain yövalo?
Meillä on aina olkkarissa parissa pöytävalossa valo päällä ettei ole ihan säkkipimeätä.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on pimeällä keittiön valo päällä, että löytää vessaan. Meitä on kaksi kuusikymppistä, ei viitsitä kompuroida läpi pimeän asunnon.
Kai te oman asunnon pohjapiirroksen jo tunnette?
Kun alkaa tulla ikää voi unisena kompuroida. Ja voi sitä nuoremmallekin sattua.
Eri
Kyllä mäkin olen ihan unenpöpperössä öisillä vessareissuilla ja joskus vähän kaatuilen. Mutta se ei liity siihen, että on pimeää. Se johtuu siitä, että heräsin juuri ja on matala verenpaine. Mitä se valo tuohon auttaa?
Minulla keittiössä liesituulettimen valo palaa läpi yön.
En tykkää nukkua pimeässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on pimeällä keittiön valo päällä, että löytää vessaan. Meitä on kaksi kuusikymppistä, ei viitsitä kompuroida läpi pimeän asunnon.
Kai te oman asunnon pohjapiirroksen jo tunnette?
Kun alkaa tulla ikää voi unisena kompuroida. Ja voi sitä nuoremmallekin sattua.
EriKyllä mäkin olen ihan unenpöpperössä öisillä vessareissuilla ja joskus vähän kaatuilen. Mutta se ei liity siihen, että on pimeää. Se johtuu siitä, että heräsin juuri ja on matala verenpaine. Mitä se valo tuohon auttaa?
No tuossa tapauksessa ei tietenkään mitään🙄 Jotkut taas voi kompuroida ihan sen vuoksi etteivät näe eteensä, niin kuin mummoni joka nuukuuksissaan ei sytyttänyt valoja öisillä vessareissuilla, lopulta kaatui niin että mursi lonkkansa.
Kaikki valot ehdottomasti pois päältä. Asumme maalla, joten täällä ei ole edes mitään katuvaloja ja pimeys on ihanaa!
Hyvin harvoin meillä kenenkään tarvitsee yöllä missään kuljeskella ja jos tarvii, niin jokainen voi vaikka kännykällään näyttää valoa. Meitä asuu tässä aikuisten lisäksi kolme teiniä.
Vierailija kirjoitti:
Pistorasian katkaisimessa palaa.
Muttei savuta :D Siis valo palaa.
Mulla palaa pistorasiassa hämäräkytkimellä oleva valo aina öisin. Tapa jäi siitä, kun jalkani
katkaistuani konkkasin kyynärsauvoilla vessaan. Piti varmistua, ettei kompuroisi nurin.
Sammutan kaikki. Joskus kun olen rättiväsyneenä nukahtanut niin, että valot on jääneet päälle, herätessä on ihan pahoinvoiva olo. Kärsin uniongelmista ja herään yleensä ainakin kerran varhain aamuyöstä, ja jos tuolloin valot palaa, tulee sellainen olo, että oksennan just. Kai se sotii niin voimakkaasti sitä vastaan, mitä aivot ja silmät odottavat ja tarvitsevat.
Laitan kiinni, koska:
1. Vaikka se valo palaisi vessassa, ja itse nukkuisin makuuuhuoneessa jossa nukunkin, niin en tarvitse silloin todellakaan edes vessassa valoa. Ja harvoin köyn vessassa tai missäön yöllä, että tarvitsisi olla valo päällä.
2. Saan paremmin unta, kun tiedän kaikkien lamppujen yms olevan kii, ettei sähköissä tapahdu mitään kun olen syvässä unessa. Voinpahan olla miettimättä, että yhtäkkiä joku lampuista menisi päin jptakin ja tukehtuisin ja aiheuttaisin tulipalon tai vastaavaa.
3. Säästän sähkössä kun valot eivät ole joka huoneessa ympäri vuorokauden päällä koko ajan. Päivällä on muutenkin valoisaa ellei ole pilvistä, ja yöllä taas olen nukkumassa niin en tarvitse.
Ennen pidin valoja keittiössä taikka olkkarissa mikä valaisi myös hieman makuuhuonetta. Lopetin käytännön koska huomasin kissojeni alkavan naukumaan jotta tulisin leikkimään. Tämä loppuu aina kun sammutan valot. Silloin kissat tulevat sänkyyn nukkumaan viereeni.
Olohuoneen kirjahyllyssä palaa pieni lamppu ja verholaudassa joulu/kausivalot. Aiemmin nukuin täysin pimeässä, mutta n. pari vuotta sitten podin lievää ahdistusta ja tuli tämä tapa.
Te tuhoatte maapallon. Tuhlaatte energiaa turhaan pitämällä valoja päällä öisin. Tuosta hyvästä lennän kaukomaille hyvällä omallatunnolla.
En tietenkään pidä mitään valoja päällä yöllä kun nukun. Aivan järjetöntä tuhlausta pitää valoja päällä nukkuessa.
Kaverini, 19-vuotias nainen, kaatui selvin päin keskellä yötä lattialla olleeseen nenäliinaan. Astui siis sen päälle ja jalka luisti. Löi päänsä edessä olevaan kynnykseen. Heräsi 5 tunnin kuluttua, pää auki ja joka paikka veressä. 15 tikkiä päähän.
Nenäliina oli pudonnut pyjaman taskusta, kun kaveri kävi aikaisemmin yöllä vessassa (suolistosairaus, käy usein vessassa).
Itse ainakin pidän sellaisia led-kynttilöitä eteisen senkin päällä öisin, niin näkee vähän, minne astuu.
Sisältä kaikki valot pois.
Syksyllä ja talvella aitan yhdellä seinällä on valonaru tuomassa hieman valoa pimeyteen, että näkee tehdäkin jotain. Kuka keksii minkälaisen ajastinvirityksen niihin saisi, että valot olis päällä vain aamulla ja yöllä eikä porottaisi turhaa koko päivää?
Valojen pistoke on lukkojen takana ja ihan puhdas laiskuus estää käymässä neljä kertaa päivässä kiskomassa johtoa seinästä. Kellä löytyy ratkaisu ongelmaani?
Vierailija kirjoitti:
Te tuhoatte maapallon. Tuhlaatte energiaa turhaan pitämällä valoja päällä öisin. Tuosta hyvästä lennän kaukomaille hyvällä omallatunnolla.
Mulla palaa yövaloja keittiössä, olkkarissa sekä yläkerran aulassa. Tämän rikoksen LISÄKSI lennän useamman kerran vuodessa kaukolentoja😱
Liesituulettimen valo palaa aina. Lähinnä siksi kun kissa valvoo öisin ja kuljettelee lelujaan pitkin kämppää, ei ole mukava kompuroida niihin. Tuo valo heijastaa vessareitille sopivan vähän, ei "aivot herää". Mä joudun käymään yöllä vessassa 1-2 kertaa. Vessassa on hämärävalo pistorasiassa.
Vierailija kirjoitti:
Sisältä kaikki valot pois.
Syksyllä ja talvella aitan yhdellä seinällä on valonaru tuomassa hieman valoa pimeyteen, että näkee tehdäkin jotain. Kuka keksii minkälaisen ajastinvirityksen niihin saisi, että valot olis päällä vain aamulla ja yöllä eikä porottaisi turhaa koko päivää?
Valojen pistoke on lukkojen takana ja ihan puhdas laiskuus estää käymässä neljä kertaa päivässä kiskomassa johtoa seinästä. Kellä löytyy ratkaisu ongelmaani?
https://www.netrauta.fi/sahko/sahkokalusteet/ajastimet/ajastimet-pistor…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla palaa yövaloja keittiössä, olkkarissa sekä yläkerran aulassa. Tämän rikoksen LISÄKSI lennän useamman kerran vuodessa kaukolentoja😱
Itsekäs mulk*u.
Eteisessä valot, jotta ei tarvitse kompuroida pimeässä vessaan.