Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekisitte jos saisitte kuulla että tuttunne myy huumeita?

Vierailija
23.08.2019 |

Sen lisäksi että tietysti itse ei halua olla missään tekemisissä vahingossakaan enää?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös kukaan voi vastata niin sanotusti asiallisesti :D Lapsiakin hänellä.. -AP

Ehkä voisit itse miettiä miksi mielestäsi laittomuus = moraalittomuus. Jonkun pilven tai psykedeelien myynti nyt on täysin uhriton rikos. Lähikauppasi myy hermomyrkkyä johon kuolee vuosittain tuhansittain ihmisiä Suomessa, mikset ulise netissä siitä? Lisäksi valtion toimeksipaneva väkivalta ei hyödytä yhtäkään perhettä joka turvautuu huumeiden myyntiin oletettavasti taloudellisen tilanteensa takia.

No mutta tässähän sitä näkökulmaa! Siitä tosin olen hieman eri mieltä että on uhriton rikos, huumeisiin tiemmä joskus joku kuollutkin. Miksi puhut ulisemisesta? Kyselen ihan neutraalisti asiasta. En ole tehnyt asialle mitään, en halua, että meille kuitenkaan tulee. Sinun mielipiteesi kuitenkin, hieman agressiivisen ulosannin takaa, on että anna olla. AP

Vierailija
22/31 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta teet ilmoituksen poliisille! Miten tällaista edes tarvitsee kysyä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olihan tuossa muutamia asiallisia vastauksia, mutta mä yritän lisäksi..

Poliisille voi tehdä nettivinkin. Jätät siten poliisin haltuun asian. He tarkistavat, jos katsovat aiheelliseksi. Tai sitten et tee mitään.

Mulla on eräs lapsuuden kaveri, jonka tiedän myyvän aineita. Hänellä on kuulemma vakkari asiakaskunta, eikä muille myy, etenkään lapsille.

Nyt sitten kuulin omien lasten kautta, että tuon poika 15v on jäänyt huumeiden myymisestä kiinni. Että semmoista perheyrittämistä. :(

Kiitos vastauksesta! Tässähän ei muuten olisi mitään, mutta kyseessä on kuitenkin lapset jotka ovat läheisilleni tärkeitä.. En tiedä mitä nettivinkki poliisille auttaisi. Todennäköisesti ei mitään hyvää, toisaalta mikä on oma moraalinen vastuuni tietäessäni asiasta? AP

Vierailija
24/31 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tee rikosilmoitusta, voit joutua syytteeseen rikollisen suojelusta!

Täällä suositaan huumerikollisuutta ja (naisten) promiskuiteettia ja vihataan miehiä sekä humanisteja.

Vierailija
25/31 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä voisit itse miettiä miksi mielestäsi laittomuus = moraalittomuus. Jonkun pilven tai psykedeelien myynti nyt on täysin uhriton rikos. Lähikauppasi myy hermomyrkkyä johon kuolee vuosittain tuhansittain ihmisiä Suomessa, mikset ulise netissä siitä? Lisäksi valtion toimeksipaneva väkivalta ei hyödytä yhtäkään perhettä joka turvautuu huumeiden myyntiin oletettavasti taloudellisen tilanteensa takia.

No mutta tässähän sitä näkökulmaa! Siitä tosin olen hieman eri mieltä että on uhriton rikos, huumeisiin tiemmä joskus joku kuollutkin. Miksi puhut ulisemisesta? Kyselen ihan neutraalisti asiasta. En ole tehnyt asialle mitään, en halua, että meille kuitenkaan tulee. Sinun mielipiteesi kuitenkin, hieman agressiivisen ulosannin takaa, on että anna olla. AP

Alkoholi on myös huume johon kuolee vuosittain tuhansia ihmisiä Suomessa. Siitä aiheutuvaa vahinkoa vähentää huomattavasti mm. päihdekasvatus, myynnin rajoitukset ja - usko tai älä - sen laillisuus. Kieltolain aikaan ihmiset juopuivat ihan yhtä paljon mutta ongelma on siinä että pimeillä markkinoilla liikkuvien tuotteiden turvallisuutta ei voida vahtia. 

Poliisille ilmoittaminen hyvin todennäiköisesti pahentaisi tuttavasi tilannetta laittamalla hänet ja hänen lapsensa pahempaan taloudelliseen ahdinkoon. Huumeiden laittomuudesta ja vaarallisuudesta moralisointi on sama kuin painasi kädet korville ja laulaisi laa laa en kuule ei ole olemassa. Jos välität tuttavastasi aidosti kehottaisin ettet altista häntä väkivallalle ja traumalle jota poliisin kanssa tekemisiin joutuminen useinmiten tuottaa. Ja kun en selkeästi tiedä päihteistä sen enempää, kuin että huumeisiin on joku joskus kuollut niin en usko pystyväsi tuomitsemaan mitä vaikutuksia ko. päihteellä on sitä ostaviin ihmisiin. Pilven poltto lauantaisin kotisohvalla ja heroiinin piikittäminen huumeluolassa on kaksi aavistuksen eri asiaa. 

Vierailija
26/31 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olihan tuossa muutamia asiallisia vastauksia, mutta mä yritän lisäksi..

Poliisille voi tehdä nettivinkin. Jätät siten poliisin haltuun asian. He tarkistavat, jos katsovat aiheelliseksi. Tai sitten et tee mitään.

Mulla on eräs lapsuuden kaveri, jonka tiedän myyvän aineita. Hänellä on kuulemma vakkari asiakaskunta, eikä muille myy, etenkään lapsille.

Nyt sitten kuulin omien lasten kautta, että tuon poika 15v on jäänyt huumeiden myymisestä kiinni. Että semmoista perheyrittämistä. :(

Kiitos vastauksesta! Tässähän ei muuten olisi mitään, mutta kyseessä on kuitenkin lapset jotka ovat läheisilleni tärkeitä.. En tiedä mitä nettivinkki poliisille auttaisi. Todennäköisesti ei mitään hyvää, toisaalta mikä on oma moraalinen vastuuni tietäessäni asiasta? AP

Moraalinen vastuusi on ottaa selvää asioista joihin aiot puuttua. 

Vierailija
27/31 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittaisin poliisille tietysti.

Vierailija
28/31 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko soittaa poliisin paikalle, jos kerrostalossa haisee marihuana. Tuleeko ne`?

Vierailija
29/31 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, kuka ja millainen ihminen olisi kyseessä. Jos olisi joku josta pidän, niin miettisin, voisinko jotenkin suojella häntä ammatin vaaroilta, mutta tuskin siinä voisi tehdä paljon mitään. Jos kyseessä olisi joku inhoamani ihminen, niin varmaan suhtautuisin jotenkin toisin.

Vierailija
30/31 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käräyttäisin. En kaipaa kilpailijoita.

Vierailija
31/31 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin paljolla myy