Lähtisitkö kaupunkilomalle Italiaan yksin?
Kommentit (58)
Eikö yksin matkustaessa sitten harmita se, että ei ole ketään kenen kanssa jakaa kokemuksia?
Vierailija kirjoitti:
Onko Venetsia liikaa sellainen romanttinen häämatkakohde yksin matkustavalle?
Ei mun mielestä. Olin siellä just sen säätävän kaverin kanssa, ja voisin hyvin kuvitella viettäväni siellä yksin aikaa. Siellä oli myös ihan turvallisen oloista.
Olen matkustanut niin yksin kuin seurassa. Kummatkin olivat hyviä tapoja. Kuitenkin yksin matkustaessani laitoin parhaista kokemuksista paljon viestejä rakkailleni ja olisin halunut jakaa nämä kokemukset.
Minulle siis yhdessä matkailu tuntuu sopivan paremmin, mutta molemmat käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mun mielestä. Olin siellä just sen säätävän kaverin kanssa, ja voisin hyvin kuvitella viettäväni siellä yksin aikaa. Siellä oli myös ihan turvallisen oloista.
Millainen hintataso siellä oli?
Haisiko?
Ei väliä.
Muutama vuosi sitten olin 5pv kiertelemässä Pohjois-Italiaa autolla yksin. Mahtava reissu, tosin on ihanaa kun voi jakaa näkemänsä jonkun kanssa.
Kävin Astissa, Albassa, parissa pikkukaupungissa, Milanossa ja tryffeleitä metsästämässä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen hintataso siellä oli?
Haisiko?
Ymmärtääkseni kuumimpana kesäkautena saattaa haista. Ei suinkaan aina.
-eri
Venetsiassa pahin vitsaus on liika turistimäärä. Jos mahdollista kannattaa mennä muulloin kuin kesälomakaudella.
Täällä joku ei ollut tykännyt Firenzestä. Itselleni se on yksi lempikaupungeista Italiassa. Koko kaupunki renessanssiajan rakennuksineen on minulle yhtä visuaalista orgasmia. Palatsit, kirkot, museot... Ihana paikka.
Firenze oli mulla vahvasti harkinnassa myös. Ap
Olen ollut kaupunkilomalla Italiassa yksin. Rooma nyt ainakin on todella helppo ja mukava kaupunki yksin matkustavalle. Metrossa pitää varoa taskuvarkaita, mutta eihän sinne ole edes mitenkään pakko mennä. Kentältä pääsee keskustaan junalla tai junalla ja raitiovaunulla. Rooma itsessään on nähtävyys, joten kävellen kokee enemmän.
Yksin matkustaessa en käy illalla ravintolassa syömässä enkä istu baareissa, sillä en tekisi niitä Suomessakaan. Toisaalta sen illallispaikan valitseminen miehen tai ystävän seurassa on usein ihan älyttömän vaikeaa säätämistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan. Sehän on kaupunki täynnä upeaa taidetta, arkkitehtuuria, historiaa. Tekemistä ja näkemistä yksin matkaajalle löytyy vaikka kuinka.
Italia on kiva maa ja olen parikin kertaa ollut yksin reissussa. Joku Roomaa pienempi kaupunki ehkä kivempi, esim. Amalfin rannikko tosi kiva.
Vierailija kirjoitti:
Ei väliä.
Muutama vuosi sitten olin 5pv kiertelemässä Pohjois-Italiaa autolla yksin. Mahtava reissu, tosin on ihanaa kun voi jakaa näkemänsä jonkun kanssa.
Kävin Astissa, Albassa, parissa pikkukaupungissa, Milanossa ja tryffeleitä metsästämässä
Oi Alba on ihana🤗 olen kuullut, että siellä on hyvin tavallista, että ukkostaa öisin..koitko sinä ukkosia?
Onko Torinossa käyneitä? Olisi kiva kuulla sieltä kokemuksia, jos joku jaksaa kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei väliä.
Oi Alba on ihana🤗 olen kuullut, että siellä on hyvin tavallista, että ukkostaa öisin..koitko sinä ukkosia?
Kyllä! Asuimme esim Cassinascossa vuorella mistä näkyi Mont Blancille saakka. Voit vain kuvitella miltä ukkoset näytti! Niitä oli kyllä aika usein, silti varmaan 99% niistä viikoista kun olen ja olemne siellä olleet on aurinko paistanut
Vierailija kirjoitti:
Italia on kiva maa ja olen parikin kertaa ollut yksin reissussa. Joku Roomaa pienempi kaupunki ehkä kivempi, esim. Amalfin rannikko tosi kiva.
Kiinnostaa Roomassa juuri tuo arkkitehtuuri ja historia, taide.
Muutama juttu mikä ainakin pitäisi joskus nähdä.
Ap