Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähtisitkö kaupunkilomalle Italiaan yksin?

Vierailija
23.08.2019 |

Vai mielummin seurassa?

Perustelut.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki. Olen asunutkin yksin italialaisessa kaupungissa ja kulkenut siellä itsekseni niin päivä- kuin yöaikaan. En mitenkään pidä sen vaarallisempana kuin vastaavaa Suomessa. 

Parin kv. työ- ja asumiskokemuksen jälkeen muutenkin ihmettelen erityisesti naisten pelkoja jopa Euroopassa matkustaessa. Siellähän ne paikalliset naisetkin elää ja kulkee ihan vapaasti, ei se sen vaarallisempaa suomalaiselle ole. Sen ymmärrän että pelottaa jos menee johonkin kehitysmaahan, slummeihin, tai paikkoihin joissa kaavuttamaton nainen on osan silmissä huono halpa nainen, mutta että Italian kaupungeissakin?

Vierailija
22/58 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roomassa olen käynyt yksin. Ainoa paikka, missä olen joutunut taskuvarkauden uhriksi. En menettänyt paljon, vain 40 e käteistä, koska kortit ym olivat kaulapussissa. Yksinäinen reppureissaajanainen sai muuten kulkea siellä ihan rauhassa, ainoa että ravintolat selkeästi pitivät toisen luokan asiakkaana eli tarjosivat pöytää syrjäisestä paikasta ja palvelu oli ylimalkaista.

Voisin kuvitella matkustavani myös puolisoni kanssa, jos joskus menen esimerkiksi Venetsiaan tai Napoliin (Roomaan en koe palavaa halua palata), mutta mikäli häntä ei kiinnostaisi niin ehdottomasti yksin mieluummin kuin jonkun ystävän kanssa.

Missä sut ryöstettiin? Metro tms?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin tänä kesänä, että vastedes matkustan yksin. Olin kahdenkin eri ystävän kanssa reissussa, sekä koti- että ulkomailla, ja oli kyllä viimenen kerta. Voi helvetti sitä säätämistä. Aina kun piti lähteä jonnekin, niin "mä käyn äkkiä suihkussa" jne. Kaiken mä olin saanut suunnitella ja varata yksin, mutta perillä alkoi kyseenalaistaminen ja typerien vaihtoehtojen etsiminen. Turhauttavaa. Mitään riitoja ei tullut, koska annoin useimmiten periksi, mutta päätin, ettei koskaan enää.

Vierailija
24/58 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin mielummin koska kaikki on parempaa yksin, paitsi puoliso voisi olla mukana että saa seksiä

Vierailija
25/58 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lähtisi Italiaan millään kokooonpanolla. Kerta riitti.

Miksi?

Vierailija
26/58 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensäkin, mutta erityisesti yksin matkatessa, 2 luottokorttia mukaan. Toista säilytän hotellin safety boxissa, samoin kuin myös pientä summaa käteistä. 

Näin ei ole ongelmia, jos sattuisi niin, että joutuisi taskuvarkauden uhriksi.

Ystävältäni vietiin koko safety boxi... Hotelli varmasti juonessa mukana. Toki tämä tapahtui Espanjassa mutta silti. Mielummin säilyttäisin mukanani mutta eri paikoissa, esim. rahavyössä, kaulapussissa, valelompakossa jne.

Vierailija
27/58 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensäkin, mutta erityisesti yksin matkatessa, 2 luottokorttia mukaan. Toista säilytän hotellin safety boxissa, samoin kuin myös pientä summaa käteistä. 

Näin ei ole ongelmia, jos sattuisi niin, että joutuisi taskuvarkauden uhriksi.

Ystävältäni vietiin koko safety boxi... Hotelli varmasti juonessa mukana. Toki tämä tapahtui Espanjassa mutta silti. Mielummin säilyttäisin mukanani mutta eri paikoissa, esim. rahavyössä, kaulapussissa, valelompakossa jne.

No näinkin. Mutta ymmärsit pointin:)

Vierailija
28/58 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiassa olen käynyt jo 6 kertaa, suosikkini ovat olleet:

- Assisi

- San Marino (joo ei ole Italiaa, tiedän)

- Perugia

- Venetsia

- San Gimignano

- Pisa

- Milano

- Siena

- Rimini

- Rooma

- Bologna

- Trieste

Ainut mistä en ole pitänyt oli Firenze. 

En ole koskaan joutunut vaaratilanteeseen Italiassa, edes yksinäisenä blondina. Miehet eivät todellakaan seuraa tai huutele mitään, eikä kukaan ole tullut iskemään saati sitten laittamaan tyrmäystippoja juomaan. Taskuvarkailtakin olen välttynyt. 

Vierailija
29/58 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päätin tänä kesänä, että vastedes matkustan yksin. Olin kahdenkin eri ystävän kanssa reissussa, sekä koti- että ulkomailla, ja oli kyllä viimenen kerta. Voi helvetti sitä säätämistä. Aina kun piti lähteä jonnekin, niin "mä käyn äkkiä suihkussa" jne. Kaiken mä olin saanut suunnitella ja varata yksin, mutta perillä alkoi kyseenalaistaminen ja typerien vaihtoehtojen etsiminen. Turhauttavaa. Mitään riitoja ei tullut, koska annoin useimmiten periksi, mutta päätin, ettei koskaan enää.

Tämän olen itsekin kokenut ja sen vuoksi en enää matkusta kuin oman siskoni tai sitten mieheni kanssa. Heidän kanssaan loma ei mene säätämiseen.

Vierailija
30/58 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja olen matkustanutkin, sekä Sisilia että Sardinia on käytynä ja kumpaankin menen varmasti uudestaan ja silloinkin yksin.

Syy:koska mä voin

Vierailija
31/58 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Assisi

- Perugia

- Venetsia

- San Gimignano

- Pisa

- Milano

- Siena

- Rimini

- Rooma

- Bologna

- Trieste

En ole koskaan joutunut vaaratilanteeseen Italiassa, edes yksinäisenä blondina. Miehet eivät todellakaan seuraa tai huutele mitään, eikä kukaan ole tullut iskemään saati sitten laittamaan tyrmäystippoja juomaan. Taskuvarkailtakin olen välttynyt. 

Miksi et pitänyt Firenzestä?

Vierailija
32/58 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti yksin. Pari vuotta sitten kiertelin Pohjois-Italiaa, nyt suunnitelmissa lähteä ensi keväänä Sisilian kierrokselle.

Vierailija
33/58 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just toi. Ja joku ravintolan valintakin on joillekin niin vaikeaa. Emmä tonne, se on liian täynnä, liian tyhjä, eioo lihaa, eioo vegee, liian kuuma, liian kaukana. Tai itse haluat nähdä vaikka taidenäyttelyn, niin toinen änkeää pitkin hampain mukaan vaikka sanot että voit mennä hyvin yksinkin, ja sitten huokailee siellä suureen ääneen ja näprää puhelintaan ja hoputtaa. Ja aina niiden kengät hankaa tai pitää käydä koko ajan vessassa tai on paha olo tai täytyy shoppailla tuliaisia, eikä mitään voi tietenkään tehdä yksin.

Vierailija
34/58 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti yksin. Pari vuotta sitten kiertelin Pohjois-Italiaa, nyt suunnitelmissa lähteä ensi keväänä Sisilian kierrokselle.

Ja ne perustelut?

Vierailija
35/58 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat reissut ovat yksin, toki lähden mielelläni myös miehen kanssa mutta hän pääsee töiltään paljon harvemmin. Käyn myös äitini kanssa ja kaverien kanssa, siis kahdestaan. Näihin jälkimmäisiin pitää jo valmiiksi suhtautua niin, että säätämistä on ja se on kestettävä.

Äiti on kivaa seuraa, mutta kulkee koko ajan mukana, yhtään ei voi olla yksin. En pääse edes kirjakauppaan yksin, vaikka siellä ei hänelle kielitaidottomana ole oikein mitään. Toinen kavereistani on kyllä oikeinkin hauskaa seuraa, mutta hän on pienituloinen ja niinpä matkat, majoitus, ruuat ja kaikki on oltava mahdollisimman halpoja. Kyllä mullekin säästö toki kelpaa, mutta jos miiellyttävämmät aikataulut ja muu mukavuus maksaa muutaman kympin enemmän, niin valitsisin mieluummin sen. Sitten toinen kaveri on sellainen, jolla on hirveä lista asioita, jotka on tehtävä - pitää käydä siellä, tuolla ja täällä ja ostettava sitä, tätä ja tuota. Ja valita kaikkea perusteellisesti. Itseäni taas ei shoppailu pahemmin kiinnosta. Viimeksi ehdotin, että hän jää valitsemaan rihkamakorujaan rauhassa ja minä kävisin _samassa_ kauppakeskuksessa sijaitsevassa elokuvateatterin kassassa ostamassa meille jo liput valmiiksi, mutta ei käynyt. Se kassa vieläpä näkyi siihen rihkamapuotiin. Kiva seistä jossain rättikaupassa tai rihkamapuodissa odottamassa kerrasta toiseen. No, on hänen kanssaan muuten mukavaa, mutta tietyissä asioissa tuntuu hieman... no itsekkäältä, kun reissut menee hänen nuotituksensa mukaan.

Vierailija
36/58 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Assisi

- Perugia

- Venetsia

- San Gimignano

- Pisa

- Milano

- Siena

- Rimini

- Rooma

- Bologna

- Trieste

Ruoka huonointa, mitä Italiassa olen saanut. Ei lopulta mitään nähtävää, Venetsian sillat on jotain niin paljon upeampaa kuin se yksi Firenzessä. Ihmiset olivat jotenkin töykeällä tuulella vaikka muuten olen aina kohdannut ystävällisyyttä. Ei vaan kemiat kohdanneet Firenzen kanssa.

Vierailija
37/58 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Assisi

- Perugia

- Venetsia

- San Gimignano

- Pisa

- Milano

- Siena

- Rimini

- Rooma

- Bologna

- Trieste

Liikaa turisteja?

Vierailija
38/58 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Assisi

- Perugia

- Venetsia

- San Gimignano

- Pisa

- Milano

- Siena

- Rimini

- Rooma

- Bologna

- Trieste

Ruoka huonointa, mitä Italiassa olen saanut. Ei lopulta mitään nähtävää, Venetsian sillat on jotain niin paljon upeampaa kuin se yksi Firenzessä. Ihmiset olivat jotenkin töykeällä tuulella vaikka muuten olen aina kohdannut ystävällisyyttä. Ei vaan kemiat kohdanneet Firenzen kanssa.

Jos on taiteesta ja arkkitehtuurista kiinnostunut, niin siellähän on loputtomasti nähtävää.

Mutta tietysti kiinnostuksenkohteet erilaisia.

Vierailija
39/58 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Assisi

- Perugia

- Venetsia

- San Gimignano

- Pisa

- Milano

- Siena

- Rimini

- Rooma

- Bologna

- Trieste

Jos on taiteesta ja arkkitehtuurista kiinnostunut, niin siellähän on loputtomasti nähtävää.

Mutta tietysti kiinnostuksenkohteet erilaisia.

Kyllä olen taide- ja kulttuurielämyksiäkin Italiassa saanut, mutta Firenze ei kuulunut tähän joukkoon. Ja kyllä se ruoka oli suurin miinus.

Vierailija
40/58 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan tehdä mitä haluan, vaihtaa paikkaa jos haluan, syödä mitä ja milloin haluan, herätä milloin haluan, vaihtaa suunnitelmia jos haluan, mennä just siihen konserttiin tai museoon mihin ja milloin haluan jne... Kaiken kaikkiaan saan reissuista paljon enemmän irti yksin matkustaessani. Eikä ole pakko puhua kenenkään kanssa muuta kuin pakolliset asiat. Käyn kerran vuodessa yksin reilun viikon jossain, muut lomat sitten perheen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi