Käytätkö sängyssäsi päiväpeittoa? Miksi? Miksi et?
Ostin uuden sängyn ja aina aiemmin olen käyttänyt päiväpeittoa. Nyt ei vaan tahdo löytyä mieleistä ja olenkin ajatellut, että mitä jos sitä ei hankkisikaan.
Kommentit (59)
Käytän, etteivät koirat likaa sänkyvaatteita. Olen tosin käyttänyt nyt toista pussilakanaa peitteenä, koska päiväpeittoja ei oikein löyty mieleisiä eikä riittävän helposti pestäviä. Petaan sängyn heti noustessani.
En käytä, kun koirat ovat syöneet niitä jo niin monta.
Tottakai käytän. Otan usein ruuan päälle nokoset sängyllä, tai loikoilen siinä lukemassa (minulla ei ole sohvaa). On siistimpää päiväpeiton kanssa, en halua mennä päivävaatteissani makoilemaan päiväpeitottomaan sänkyyn.
Vieraiden takia en päiväpeittoa tarvitsisi, makuuhuoneen ovi kiinni, ei sinne kenelläkään ole mitään asiaa. Ihan itseni takia siis käytän päiväpeittoa, on mielestäni siistimmän ja nätimmän näköistä. Minulla on kaunis päiväpeitto ja siihen väriltään sopiva torkkupeitto ja pari koristetyynyä.
En ole koskaan käyttänyt, ei ole lemmikkieläimiä tms. Yön aikana meistä tulee kaikista ihmisistä niin paljon kosteutta, että ihan hullua heti noustua edes pedata vuodetta. Oma makuuhuoneen ovi pysyy kiinni, niin ei ketään häiritse petaamaton sänkyni.
En. En ehdi petaamaan aamuisin, niin ei sitten ole tullut hankittua päiväpeittoakaan.
Ei päivänpeittoa tarvi lainkaan, yöntäkki riittää!
Käytän vain silloin kun tiedän että on tulossa vieraita. Muuten en viitsi pedata.
En edes petaa sänkyä koskaan. Ihan turhaa puuhaa. Parempi vain, että petivaatteet tuulettuvat päivän aikaan. Ja jos joku on sitä mieltä, että se on ruman näköistä, niin sanottakoon, että vaimo suuttuisi, jos veisin vieraita makuuhuoneeseen.
Käytän vain siitepölyaikana, koska joutuisin muuten vaihtamaan lakanat päivittäin.
En petaa sänkyä aamuisin. Annan mielummin petivaatteiden kuivua rauhassa. Sään mukaan vien ne ulos tuulettumaan. Hikoan öisin sen verran, että joskus on tyynykin märkä. Vieraita jos käy, niin sitten kaivan päiväpeiton esiin. Mun huoneesta kun on kulku partsille ja siellä usein istuksitaan.
En petaa sänkyä koskaan, illalla kun makoilen koneen ääressä niin ne tyynyt ja peitot pyörii miten sattuu.
Minulla on päiväpeitto, mutta käytän sitä lähinnä jos tulee vieraita. Aamulla töihin lähtiessä en todellakaan petaa kosteita lakanoita sinne alle muhimaan. Viikonloppuisin myös tulee joskus pedattua jos haluaa siistimmän ilmeen (asunto 1h + k).
Harvoin pidän makuuhuoneen ovea kiinni joten laitan päiväpeiton silloin kun on vieraita. Muuten petaan korkeintaan levittämällä yöpeiton sängyn päälle, monesti en tee sitäkään. Tuulettuu petivaattaat samalla.
Harvemmin lojun päivän aikana sängyllä enkä koskaan ulkona käyttämissäni vaatteissa.
En omista päiväpeittoa. Petaan kyllä sängyn joka aamu, mutta emme vietä siinä aikaa kuin öisin nukkuen. Koirakin on niin pieni, ettei pääse sängylle omin avuin köllöttelemään.
Käytän päiväpeiton tilalla jalkopäässä toista peitettä ilman lakanaa, mikä riittää antamaan sijatun vaikutelman sillä että vetäisee varsinaisen peitteen suoraksi ja ylimääräinen lämpö jaloille takaa hyvät yöunet. Päiväpeitto vasta sitten jos tulee vieraita.
Tottakai petaan, petaamaton sänky on epäsiistin näköinen! Petaan sängyn vasta aamutoimien ja aamupalan jälkeen, ehtii hyvin tuulettua siinä ajassa. Meillä on kaksi kissaa, jotka mieluusti nukkuvat sängyllä kaiket päivät. En halua mennä kissankarvaiseen petiin nukkumaan.
En käytä kun oven saa kiinni jos tulisi vieraita ja sänky tuulettuu .
https://www.is.fi/asuminen/art-2000005528064.html
7 litraa viikossa ihminen erittää hikeä.
Sorrun kyllä tuohon etten vaihda petauspatjaa, täkkiä ja tyynyä niin usein kuin pitäisi.
Lisään vielä etten päästäisi eläimiä samaan sänkyyn. Menisi jo liian epähygieeniseksi.
En käytä kun ei ole sänkyäkään. Rullaan ohuen patjani kokoon ennen töihin lähtöä ja tungen sen kaappiin.
En kun ei sitä ikinä pedatakaan